{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

brugerbetaling i dk {{forumTopicSubject}}

hejsa

ved dette emne har været oppe før, men syntes det ku være sjovt at få debatten igang igen.
hvad syntes i om at evt få brugerbetaling i dk, dvs man betaler selv for lægebesøg,biblioteksbesøg, sygehus-indlæggelse og andre offentlige ydelser, samtiddig skal skatten så sættes tilsvarende ned og det er så op til den enkelte person at forsikre sig vedr dette.
grunden til at jeg vil hører folks mening om dette er fordi jeg jo som sagt går "sygemeldt" og som det ser ud for tiden er der ikke fremskridt at spore, har så været til røntgen for 14 dage siden og der fandt de ud af at min fod er værre end den har været før, har så fået tid ved en speciellæge om 3 mdr, og der er det bare forundersøgelse jeg skal til, selvom lægerne godt ved hvad der er galt med min fod. har så kontaktet min egen læge igen for at få noget smertestillende til at dulme smerterne med, ihvertfald mens jeg er på ferie, der er så 14 dages ventetid hos min egen læge.
jeg har flere venner i bla tyskland og ingen af dem skal vente mere end højst 1 dag på en tid hos lægen og de kommer også ret hurtigt til behandling især hvis det påvirker deres erhvervsevne at de er syge og de har nemlig brugerbetaling som de så forsikre sig for.
jeg er sikker på det er vejen frem her i dk også, dog vil der så måske være nogle dårligt stillede i samfundet som ikke har råd til sådan en forsikring, hvordan man så lige får dem behandlet har jeg ikke luret endnu, men man kunne jo evt gøre det med sådan nogle kommunale hospitaler ligesom de har i usa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brugerbetaling i dk
  • #1   16. jun 2007 Man kan jo også forsikre sig her i DK, så man kommer til med det samme.. Det er jeg da.. Hvis jeg bliver syg på nogen måde, som påvirker min arbejdsevne, så ryger jeg afsted til et privathospital med det samme.. Men det er også igennem mit arbejde jeg har den forsikring..

    Synes det er helt fint vi betaler gennem skatten, selv om der sikkert er mange der går til lægen uden grund.. Men jeg ville da ikke bryde mig om at skulle betale for læge besøg, som jeg faktisk er "tvunget" til..

    Bare se sådan noget som tandlæger.. Det betaler man selv for, og der er nogen der aldrig kommer afsted til sådan en, fordi de ikke har råd, og så taber de tænderne som 40 årige..


  • #2   16. jun 2007 de forsikringer der er nu vedr privathospitaler er osse fine nok, havde selv en sådan der hvor jeg arbejdede før. dog er den jo ikke fradragsberettiget, var den det havde jeg squ snuppet sådan en forsikring.
    selvfølgelig skal skønhedsoperationer ik betales af det offentlige, de kommer ihvertfald ikke i første række.
    men i mit tilfælde hvor jeg pga af dårlig fus har dage hvor jeg stort set ikke ka gå og har forsøgt at råbe lægerne op i over 2 år og stadigvæk er de meget tilbageholden med det, jeg er ret sikker på at hvis jeg selv betalte for lægehjælp/behandling var det overstået for lang tid siden.
    jeg har spurgt ved speciel lægen jeg skal til om han ikke har en tid noget før , det har han da hvis jeg selv betaler for konsultationerne idet han kun tager et vist antal offentlige patienter ind om ugen og han er den eneste i århus kommune der er indenfor mit sygdomsområde.
    i min verden er det en total latterlig holdning


  • #3   16. jun 2007 Syntes det skal forblive som det er...

    Jeg forestiller mig, at nogle mennesker så bliver meget dårligt stillet... dem der ikke har råd til dyre, men livsnødvendige operationer...

    Eller at man vil få problemer med at finde nogen, der vil forsikre en, hvis man i forvejen er syg eller lign....


  • #4   17. jun 2007 julie: netop derfor skal der være et sikkerhedsnet af en art, det virker i andre lande, så ka det også virke her.
    det vil med garanti fjerne ventelister osv


  • #5   17. jun 2007 jeg synes os det skal blive som det er.
    dog kunne jeg godt tænke mig at der var penge og sparer ved vores tandlæge besøg.


  • #6   17. jun 2007 Jeg betaler min skat med glæde.

    Der er simpelthen en række ting, der ER et fælles ansvar: uddannelse, sundhedsvæsen, daginstitutioner, ældrepleje, vand og el.
    Disse ting må aldrig privatiseres - overhovedet!

    Man kan sige, at de der ønsker at udbyde privat service på disse områder, selvfølgelig skal have lov til det, og de der vil betale hvad det koster, selvfølgelig skal have lov til det.
    Men det må fungere sideløbende med, og skal ikke berøre, det offentlige ansvar på disse områder!

    Men man kunne sætte en øvre grænse for en række ting, f.eks. en privat pensions-formue grænse for folkepension.
    A.P. Møller har strengt taget ikke brug for sin folkepension - men har ret til det. Samtidig er der folkepensionister her i landet, der kun lige knap kan klare sig for deres. Samtidig mener jeg, at Hr. Møller fortsat skal have ret til frit at benytte sundhedsvæsenet gratis som alle andre, selvom han har råd til at betale. Det har han allerede over skatten.

    Det hele kan koges ned til et (lidt forslidt) udsagn, nemlig at alle skal yde (betale skat) efter evne (indkomst), og nyde (anvende goder, evt. modtage ydelser) efter behov.


Kommentér på:
brugerbetaling i dk

Annonce