{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Kvinder og rengøring {{forumTopicSubject}}

Der er noget som jeg har gået og tænkt over temmelig længe.. Og det kan være at det bare er min familie og jeg som er små mærkelige, men er det generelt sådan at det er kvinder som egentlig rydder mest op og gør rent osv??
Det er det hvertfald i min familie og hjemme hos min kæreste og jeg.. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set min kæreste lave andet end maden.. Det er hans job da jeg ikke kan koge så meget som et æg.. hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvinder og rengøring
  • #1   21. jun 2007 okay.. så der er generelt en skæv fordeling..
    Vi har godt nok en have, men der skal kun slåes græs hehe


  • #2   22. jun 2007 Hehe det kan min kæreste så godt, men han syntes måske at det er sjovere at pille ved bilen.. Jeg ved det ikke.. Men i det mindste husker han da at sige at han er glad for at jeg render rundt og gør rent..
    Mange af mine venner joker med at når jeg skal ind i forsvaret til feb så er manden komplet lost fordi han er vand til at jeg render rundt og samler hans sure sokker op hver dag hehe


  • #3   22. jun 2007 hmmm, her hos os deles vi om tingene
    jeg
    gør badeværelse rent
    vasker tøj
    slår græs
    vedligeholder div køretøjer
    fodre katte
    ordne kattebakke


    tonya

    vasker op
    tørrer støv af
    ordner økonomien

    dette hjælpes vi ad med

    lave mad
    støvsuge
    ordner det udendørs
    alm oprydning og rengøring
    lægger tøj sammen.

    som såda laver jeg en del i huset , men da jeg er sygemeldt for tiden er det vel også det mest rimelige.
    men ellers hjælpes vi ad med det meste


  • #4   22. jun 2007 nej bestemt ikke hos os her deles vi om alt og sådan er det os hjemme hos mine forældre til gengæld vasker min mor altid tøj og stryger og så ordner min far haven :o)

  • #5   22. jun 2007 hm.. jeg er vokset op med at min far laver flere ting end min mor, fordi hun arbejder sent. Han laver mad hver dag og hjælper til med rengøring, haverbejde - ja alt faktisk..
    Min kæreste og jeg skiftes - men han arbejder meget og jeg er studerende og går hjemme det meste af tiden, så jeg ender med at lave det meste inden han kommer hjem..
    Men han vil gerne hjælpe til smiley


  • #6   22. jun 2007 I vores "hytte" smiley

    Jeg ordner helt klart mest, men Bjarke (min kæreste) er nu også sød til at hjælpe, dette gælder dog mest støvsugning. Bjarke arbejder også, 37 timer om ugen, hvor jeg er afsted små 22 timer.
    Jeg tror bare det ligger et sted i os kvinder, selvom der er ligestilling i DK.
    Men hvis jeg var afsted 37 timer om ugen, så skulle Bjarke satme også tage det halve. smiley hehe.


  • #7   22. jun 2007 Her hjælpes vi som regel også med tingene - det er nok mig der tager æren for størstedelen... Kæresten er lidt sløv i det men det kommer nok af, han ik rigtig er vant til at lave noget hjemmefra - nogen gange fik han sin mor til at rydde op på sit værelse endda... Jeg tror han nogen gange mener han har det hårdt fordi jeg ik gider stå med det hele selv og det bliver nødt til at hjælpe, men sådan er det jo smiley
    Økonomi og vigtige papirer: det påtager jeg mig det fulde ansvar for - der er han helt lost smiley


  • #8   22. jun 2007 Så der er egentlig generel ligestilling mellem hvem der laver hvad...
    Hvis min kæreste endelig får taget sig sammen til at lave noget så har jeg det rigtig skidt med at bare ligge og fede den selvom jeg egentlig godt ved at det må jeg gerne..


  • #9   22. jun 2007 maria: ja ligestilling er vejen frem og hvorfor skulle du ikkekunne ligge og fede den af på sofaen en dag fordi du lige den dag er doven, sådanne dage har din kæreste vel også og hvis i bare ka få det hele til at funke i hjemmet er der jo ingen problemer i det vel*SS*

  • #10   22. jun 2007 Johnny: Jo det har han hver dag, men føler stadig skyld ved at ligge og fede den når nogen omkring mig laver noget..

  • #11   22. jun 2007 Hos os er det forskelligt... Vi laver begge de små daglige gøremål - dog står Jimmi for opvasken da jeg H A D E R at vaske op.... Hver 14. dag får hele hytten så en hovedrengøring.... Madlavning står vi begge to for og vasketøjet klarer min svigermor.. :o) (så længe hun gider, nu er vi jo snart 4)

  • #12   22. jun 2007 Nåh ja og kattebakken slipper jeg jo for som gravid... Men mon ikke jeg også får lov til at tømme den ind imellem, når Knirke er kommet til verden ? :o)

Kommentér på:
Kvinder og rengøring

Annonce