1.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Psykisk syge og dyr Psykisk syge og dyr

Vil gerne lige høre jeres mening omkring vores nabo der er meget syg. Det bliver sikkert skrevet lidt forvirrende hvis jeg kender mig selv, så spørg endelig løs.Jeg ved godt at mange psykisk syge har stor glæde af dyr og det har, lad os kalde hende Lisa, sikkert også meeennn..
Vi har boet her i over et år nu og har kun snakket med hende en gang og der var ingen tvivl om at hun var syg! Hun har 2 hunde, lidt katte og ifølge hende selv også nogle kaniner. "Lisa" holder sig for sig selv, udover lidt mandlig selskab til tider. Det er dog mænd der enten tager stoffer eller der selv er syge.
Vi havde store problemer i starten med at hendes hunde løb på vores grund og besørgede over alt, det hjalp lidt da vi hegnde haven ind, hun bor lige op af vores have. Mange har haft problemer med at hundene jagtede biler, har været tæt på at køre dem ned mange gange. Den ene gang var hun, en meget sjælden gang, ude og gå tur med dem uden snor og der jagtede den ene min bil og løb nu foran den, hun kaldte den ikke engang til sig- ikke fordi at hun kan, men hun kunne da forsøge. Også cykelister, heriblandt mange børn blev jagtet og tilsidst fik hun så mange klager at en mand hegnde hendes have ind til stor tilfredshed for os andre! Jeg mener at enhver ansvarlig hundeejer havde sørget for det længe inden!

Men nu genere det virkeligt at de gør så meget!! Det er blevet meget slemt efter at de er blevet hegnet ind. Der bliver aldrig gået tur med dem, de bliver bare lukket ud i deres gård. De får selvfølgelig også motion derude, men det er virkelig frustrende at de står og gør klokken 3 om natten og vækker os.
Jeg er ikke i tvivl om at hun elsker hendes dyr, men hun kan ikke tage vare på sig selv... Hun har folk til at ordne stortset alt for hende udenfor og efter hvad jeg kan forstå på folk bliver der ikke gjort rent indenfor ret meget..
Jeg kan selvfølgelig høre hvad der sker derinde, men ikke se, ville heller ikke stå og holde øje med hende, men jeg er bare så nervøs for at de hunde bliver forsømt. Forstår ikke at hun kan have dyr når ikke der er noget opsyn med det. Dyrepoliti- ja tak!
Måtte lige af med det smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Psykisk syge og dyr
  • #1   31. jul 2007 hun skulle ikke have lov til at have så mange dyr og slet ikke hund synes nogen gange reglerne om dyr er for slappe *snøft*

• #2   31. jul 2007 Det er netop derfor jeg ikke forstår at der ikke er nogen diskutioner oppe omkring sådan noget, for hvad gør man?? Og hvorfor er der ikke opsyn... Selvfølgelig har de nok at se til i kommunerne, men hvorfor bor hun så i sit eget hus i stedet for i et bofællesskab...

• #3   31. jul 2007 Kan man ikk ringe og klage til politiet eller kommunen ?
    Eller ringe til Dyrenes Beskyttelse og høre om de kan gøre noget......

DYREPOLITI NU!!!!

• #4   31. jul 2007 Joh det bliver jo sådan noget.. Jeg aner jo ikke om hundene har det godt eller skidt derinde, så det er kun fordi at hun er så syg at jeg er i tvivl. Man burde jo nok bare kontakte kommunen og få dem til at tjekke det.

• #5   31. jul 2007 Tak for det Lundkvist smiley Så er det bare det jeg gør. I følge en nabo noget længere nede kunne jeg forstå at når hun ryger ind på en psykiatrisk afd. så er hundene overladt til dem selv, synes endda at jeg kunne spore noget om at der før har været nogen der er blevet aflivet- det er især det jeg er bange for. Tror sagtens at folk med deprationer kan, men hendes er meget værre. Det er såmænd ikke sikkert at der er noget at komme efter, men det nager mig...

• #6   31. jul 2007 Synes sku det er ret synd for hende også.. det er så frygteligt for de stakkels dyr.. Jeg forstår på ingen måde hvorfor hun ikke har ansat en hundelufter eller noget i den stil.. hun burde da selv kunne se at det er synd for dem, hvis ikke hun kan det, er hun for syg til at have dyr, og hvis hun er ligeglad, er hun endnu mindre egnet til at have dyr..
    Jeg har self haft en meget opslidende periode, hvor jeg heller ikke magtede noget, heller ikke putti, men der boede jeg hjemme, så min far kunne hjælpe.. Men bor man alene som hun, og altså er den eneste til at sørge for dem, så er der bare ikke noget der hedder "at man ikke magter dem".. kan blive helt sur over at hun ikke kan se at hun ikke er god ved dem..

• #7   31. jul 2007 Det er nemlig det... Jeg er ved at finde frem til dem nu. Synes bestemt ikke det er sjovt, men det skal gøres.

• #8   31. jul 2007 Zabina: Godt at du havde familien... Hende her har ingen desværre. Tror bestemt ikke hun har penge til en hundelufter, hun har intet at gøre med, hendes hus er ved at falde fra hinanden.

• #9   31. jul 2007 Jeg tror det er vigtigt at holde sig for øje, at hver eneste "sag" er individuel.

Ikke for at tage hende i forsvar, men måske sørger hun for sine dyr, uden man kan se det udefra.. Selvfølgelig burde hun have hegnet haven ind for længst, men nu er det gjort, så nu kan hun måske bedre samle sig om dyrene.. ;-))

Det vil ihvertfald være dejligt, hvis hun fik lidt "hjælp" fra jer, forstået sådan at I fik nogle til at komme og se hvordan dyrene har det, inden der bliver meldt både bål og brand (forstå mig ret).

Ikke alle lever i en super rent hjem, men derfor kan de sikkert godt være gode ved deres dyr alligevel ;-))

Hvis der kommer nogle ud og kigger på dyrene, kan hun sikkert få hjælp til hvordan hun skal passe på hendes dyr ;-))

Jeg håber ikke mit indlæg bliver misforstået...

• #10   31. jul 2007 *klapper i mine små hænder over Annettes indlæg*

smiley godt sagt..

• #12   31. jul 2007 Lidt tidligere i tråden blev der nævnt noget om at kontakte kommunen, - til det vil jeg lige sige at det man gør i sådanne sager vil være at komme dyrene på en pension i den periode hvor folk evt ikke kan tage vare på sig selv. Naturligvis på folks egen regning.
    Hvis man ser på hvad vi som kommunalt ansatte, kan komme ud for at se mennesker gøre mod dem selv, (ofte psykisk syge) - uden vi kan gøre noget for dem reelt, - når de ikke ønsker vores hjælp, - så er det vi kan gøre for dyrene ca. ligeså begrænset, med mindre vi kontakter dyrenes beskyttelse, for at få dyrene fjernet. Hvis det sker, så er al basis for et fortsat samarbejde mellem personale og klient, temmeligt belastet fremover.
    Personligt har jeg været med til at se en hund blive "fodret ihjel" med den forkerte mad, bla. Bountybar o.lign. Gåture kunne den ikke komme på (Ejeren kunne selv dårligt gå) og sønnen i famillien var ganske uinteresseret i hele situationen selvom han fik flere henvendelser fra os, angående den arme hund. Tilsidst var der en af mine kolleger der tog kræet med til dyrlægen til et sundhedscheck, og for at få klippet negle og ordnet mund. - Men man må sige at det jo langt overskrider, hvad man kan forvente at en sygeplejerske påtager sig af arbejdsopgaver ...!
    Enden på det hele blev jo da at konen kom på plejehjem og hunden blev aflivet. Hvilket ifølge dyrlægen da også var tiltrængt.

• #13   1. aug 2007 Jeg ved at hun har stor glæde af hendes dyr, det er hendes selskab jo... Hun knytter sig til dem og ikke til omverdnen. Og som jeg skriver er det slet ikke sikkert at der er noget. Jeg ringede til kredsformanden for dyrenes beskyttelse her og fik en snak med hende om hvad man kan gøre og det eneste vi gør nu er at holde lidt øje. Det er det eneste vi kan gøre, de kan jo selvfølgelig ikke brække døren ind bare sådan. Men jeg synes bestemt det er noget der burde være mere oppe og vende i diverse medier...

Kommentér på:
Psykisk syge og dyr

Annonce