3.421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Skoletræt - Hvad gør jeg så? Skoletræt - Hvad gør jeg så?

Jeg er desværre gået hen og blevet skoletræt...
det er ikke så meget selve det at gå i skole, men at skulle sidde der og glo fra 8-14 eller 8-16..
Jeg har ikke helt nemt ved at stå op om morgenen, men at få mig selv i skole begynder nærmest at blive en umulighed... Og jeg er kun lige startet.
jeg stoppede i skole sidste år (dog af andre grunde) men det lille års tid har ikke været nok til at give mig skolelysten tilbage..

Hvad gør jeg så nu? skal jeg forsøge at tvinge mig igennem 3 år i skole, eller skal jeg bare erkende at dette ikke var det rigtige tidspunkt?

Mvh Zabrina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoletræt - Hvad gør jeg så?
  • #1   30. aug 2007 Det er jo noget du selv må beslutte, men jeg ville da nok prøve at snakke med studievejlederen på skolen.
    Jeg har selv haft holdt en pause på 2 år og er begyndt igen nu her. Jeg dur heller ikke til at sidde stille i alle de timer hver uge. Men sammen med min studievejleder er vi kommet frem til løsningen der hedder, at jeg bider i det sure æble og kommer igennem de 3 år på HTX..
    Jeg tror ikke at det bliver nemmere fordi man venter længere tid. Tværtimod. Nu ved jeg jo ikke hvad du er ved, men 3 år kunne tyde på noget gymnasie-ting. Hvis du venter længere tid, bliver du jo også de år ældre end de fleste andre i klassen.

• #2   30. aug 2007 Jeg går på vuc.. Et valg jeg tog for at komme til at gå i klasse med folk der var ældre end mig, og mere seriøse mht skole..
    det er bare svært at bide i det sure æble og overkomme tre år, når man knap føler man kan overkomme en skoledag..

• #3   30. aug 2007 uh det var tidligt smiley Hm altså jeg vil råde dig at afslutte din hf, så du altid har den at falde tilbage på. Er der ikke noget studiemiljø på skolen og nogle gode venner, der kan flytte fokus fra det negative?
    Vi havde selv en rigtig god klasse på HH og så syns man det er sjovt at gå i skole..
    Men prøv at hænge i, hvis det er den vej du vil..

• #4   30. aug 2007 Tja jeg burde sådan set bare se om jeg kan tage mig sammen.. folkene i min klasse virker rigtig søde, og jeg kan også godt lide lærene..
    Det er ikke helt nemt..
    for hvis jeg ikke går i skole skal jeg have et arbejde.. og så er det jo sådan set et fedt..

• #5   30. aug 2007 Jeg er meget B-menneske.. Men selv når jeg så er kommet op, og har været oppe længe, så giiiider jeg bare ikke afsted..

• #6   30. aug 2007 Zabrina det er meget muligt, at du lige for tiden er et B-menneske smiley

Det er nemlig sådan, at teenagere er mere trætte, fordi deres krop er i gang med en rivende fysiologisk udvikling, samt de er fyldt med hormoner, der kan påvirke kroppen.

Jeg ville holde fast i vuc, for det du oplever lige nu, sker for størstedelen af alle teenagere, og jeg er lidt bange for, at du vil fortryde dit valg, hvis du dropper ud af uddannelsen nu.

Prøv at snakke med din studievejleder om det, og forklar hvordan du har det, men prøv at have i baghovedet, at din krop reagerer på den udvikling den er igennem.

Du skriver selv, at du jo skal have et arbejde, hvis du ikke går i skole, og der skal du jo også tidligt op. smiley
    Endnu en god grund til at fortsætte er (hvis du spørger mig) at du vil få nemmere ved at få et arbejde, hvis du har en uddannelse bag dig...

bare et lille velment råd...

• #7   30. aug 2007 Mange tak Anette.. Og du har helt ret..
    selvom det kan være svært er jeg bare nødt til at gøre det, for jeg vil helt sikkert fortryde det.. Jeg har drømt om den uddannelse siden jeg var omkring 10, og den HF eksamen er de sten der bygger broen til den..

Tak til jer alle for jeres svar.. smiley

• #8   30. aug 2007 Helle - ja jeg ved godt, at nogle mennesker forbliver B-mennesker, men som jeg sagde, så er det en meget naturlig reaktion på kroppen, når man er teenager.

Hvis jeg skal forholde mig til det du skriver ang. mødetidspunkter, så må du jo se det i den anden ende også.
    Der er et vist pensum man skal nå, så når man møder senere, så får man jo også senere fri, hvilket vil "spolere dagen" i den sidste ende... Så ved jeg godt hvad jeg ville vælge...

• #9   30. aug 2007 Ja det der med tidligt op, er heller ikke mig.
    Men skoletræt. Du er 18 åt og hele livet foran dig.
    Hvad vil du med dit liv????

• #10   30. aug 2007 Jeg synes faktisk at du måske bør tage den pause, hvis du allerede nu er skoletræt. Medmindre du har selvdisciplin nok til stadig at holde karaktererne oppe og lade være med at pjække for meget.

Jeg var ufattelig skoletræt i gymnasiet, og det hjalp ikke at skifte gymnasium efter 1.g. Og umoden som jeg var som 16-17 årig, så pjækkede jeg, dog læste jeg lektier, men jeg deltog aldrig i timerne. Det har resulteret i et ganske kedeligt gennemsnit, som jeg desværre ikke kan lave om på. Jeg kan kun bebrejde mig selv resten af mit liv, for at jeg gjorde mine muligheder til så få.

Heldigvis skulle man slet ikke bruge gennemsnit, men blot eksamen for at komme igang med den uddannelse jeg er på nu (og er rigtig glad for), men hvor er det ærgeligt ikke at være klar over hvad man vil imens man går i skole, og så måske glemme hvor vigtigt det faktisk er, at man er engageret?

• #11   30. aug 2007 Jeg kan høre, at fornuften siger dig Zabrina, at du skal fortsætte og det vil jeg også sige, hvis jeg må komme med et godt råd.

Jeg har selv gået i skole i rigtig mange år og har ikke prøvet at være skoletræt og kan derfor ikke sætte mig i din situation.

Men du vil til enhver tid være bedre stillet i dit senere liv, hvis du tager din ungdomsuddannelse nu og der skal sikkert bygges noget ovenpå den, hvilket er en rigtig god idé.

Det samfund vi har i dag, er svært at overleve i (arbejdsmæssigt), hvis man ikke har en uddannelse, jeg siger ikke, at man ikke kan, men at det er sværere. Så pøj pøj og på med handsken, det er en investering i din fremtid.

Kommentér på:
Skoletræt - Hvad gør jeg så?

Annonce