{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Min kanin blev dræbt. {{forumTopicSubject}}

Efter vi bestemte os for at få Chilly. Chilly er vores lille hvalp.
Valgte vi at give min kanin til naboens pige. Hun ønskede sig meget en kanin og var blevet lovet en, når de skulle flytte i et nyt hus.
Chilly var også lidt for interesseret i kaninen, så vi spurgte hendes forældre om hun måtte få min kanin, Foxy. Da moderen sagde ja blev kæresten og jeg enige om ,at det ville være en god ide. Så skulle vi ikke være bekymret for Chilly og Foxy sammen.
Forældrene virker som nogle gode forældre, der går meget op i deres børn og de havde haft marsvin før, så vi mente, at det ikke ville være noget problem i at de fik Foxy.
Så i dag møder jeg dem, da jeg går tur med Chilly og jeg spørger selvfølgelig til kaninen. Moderen fortæller mig at den havde e ikke mere. Hvorfor? Jo, den var død. Hvordan det? Pigen havde hevet for meget i ham da Foxy havde sele på, så enten er han blevet kvalt eller også er han død af skræk. (håber han er død af skræk. Det må være mindre smertefuldt.)
Så nu sidder jeg her og har rigtig dårlig samvittighed. Jeg er både sur, vred og ked af det. Ikke mindst på pigen men også på forældrene. De må da være lidt opmærksomme.
Hold kæft hvor føler jeg mig dum. Troede jeg gjorde noget godt.
Og hvor har jeg bare ondt af min lille kanin. Nej ,hvor jeg fortryder at jeg ikke beholdte ham.
Håber de flytter ud i deres nye hus meget snart, for jeg gider ikke se på dem.

Dårlige kommentar frabedes. Har det dårlig nok i forvejen.

Denne tråd ligger også på hundegalleri, men jeg skal bare af med noge vrede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin blev dræbt.
  • #1   11. sep 2007 Giver dig ret.. Nu fortæller du ik hvor gammel pigen er.. Men forældrene burde også holde lidt øje med det..

  • #2   11. sep 2007 *GYS* :o(

    Stakkels lille kanin, hvis forældrene giver barnet lov til at få et dyr skal de godt nok også fortælle det hvordan man behandler sådan en ordentligt. Jeg synes bare alt for tit jeg ser/hører om børn der mishandler deres dyr, måske ikke med vilje, men fordi forældrene ikke tager ansvar for at lære dem at være varsom med de små levende væsner.
    Kan godt forstå du er ked af det og vred på den familie. Man tror jo man giver sin lille skat til nogen der vil være lige så god ved den som een selv. Men jeg er bange for at de forældre ikke har følt at det var vigtigt, eller har følt at "nå ja, det var jo bare en kanin"..

    Rigtig sørgeligt!


  • #3   11. sep 2007 du kunne jo ikke vide det ville ske

  • #4   11. sep 2007 Jeg kan kun give de andre ret!

    Der er så mange ting, man spørger sig selv om bagefter.
    Før jeg havde givet dem kaninen, ville jeg nok have spurgt om, hvorfor de ikke havde marsvin mere.
    Tanken, at det også døde af for håndhændet behandling er nærliggende.
    At forældre er søde ved deres børn, betyder ikke samtidig, at de også er søde ved og passer på de dyr, børnene får. Nogle forældre betragter dyr som et stykke legetøj for børnene.

    Jeg forstår godt, du er ked af det og jeg føler med dig, men lad nu være med at bebrejde dig selv mere. Bagklog kan man altid være. Nu ved du bare, hvordan du skal forholde dig, hvis du engang kommer i en lignende situation.



  • #5   11. sep 2007 Er lidt chokeret over de ikke havde fortalt dig det noget før... det ville da være det mindste... smiley
    Selv om man finder et andet hjem til sit kæledyr, betyder det jo ikke, man er ligeglad med hvad der så sker med det...
    Sådan som jeg læser det, lyder det næsten som om forældrene har den mening, at nårh ja, det er jo bare et dyr og at deres lille datter havde jo ikke gjort noget forkert...
    Ville mene de skulle opdrages i, hvordan man behandler dyr, så de kunne lære det videre til deres børn!


  • #6   11. sep 2007 Hvor er det synd..
    Du ku' bare have givet ham til mig smiley
    her skulle han nok få det godt, og Mille, ja hun er venner med BEGGE mine kaniner ;D


Kommentér på:
Min kanin blev dræbt.

Annonce