{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Bedømmelse af udfordringer {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hvad stemmer I ud fra, når I skal vurdere hvilken kat I skal stemme på i en udfordring?
Ser i på hvilken kat der er sødest eller pænest? Ser I på billedernes kvalitet mm.? Læser I teksten? Eller er det noget helt andet der afgør hvordan I stemmer?
Synes det kunne være sjovt lige at høre hvad folk lægger vægt på smiley

Jeg kan jo lige starte med at fortælle hvad jeg vurderer ud fra:

Først og fremmest kigger jeg på katten. Vi har jo alle forskellig smag, men jeg stemmer først og fremmest på den kat jeg synes er flottest og/eller sødest.
Derudover stemmer jeg ud fra om det er nogle gode billeder. Slørede/utydelige billeder ødelægger helhedsindtrykket. Jeg ser også på om katten tager sig godt ud på billederne. Hvis katten f.eks er i baggrunden eller løber ud af billedet, er det jo svært at vurdere den.
I øvrigt trækker det ned hvis katten er oprettet under en race som den helt tydeligt aldrig har været.
Jeg lægger også vægt på om katten ser tilfreds og velplejet. ud. Stemmer sjældent på katte hvis øjne er fyld med betændelse eller løber meget i vand. På samme måde stemmer jeg heller ikke på en langhårkat hvor pelsen tydeligvis er meget uplejet.
Jeg ser aldrig på hvem der ejer katten. Synes ikke det er en særlig spændende eller fair udfordring, hvis folk bare stemmer på personen i stedet for katten. For så gælder det jo bare om at have flest venner herinde...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedømmelse af udfordringer
  • #1   16. sep 2007 Jeg stemmer på samme måde som dig..
    Når jeg bedømmer en kat kigger jeg også på teksten, men i udfordringerne kigger jeg kun på katten og billederne..

• #2   16. sep 2007 Hvis jeg ser udfordringer hvor det er tydeligt at personen har valgt at udfordre en kat fordi den fx er perser (som mange ikke bryder sig om), eller generelt hvis det ligner en "snyde-udfordring" så påvirker det også min stemme..

• #3   16. sep 2007 Zabrina - mener du f.eks hvis en racekat har udfordret en huskat?

• #4   16. sep 2007 Jeg lægger i øvrigt meget vægt på om brugeren har gjort sig umage med at få taget nogel gode, klare billeder af katten. Jeg mener ikke at man nødvendigvis skal have billeder som er taget ved en fotograf, men det gør ikke noget at katten kigger i kameraet og at farvene er gode osv. osv.

• #6   16. sep 2007 Sabrina - Nej nej, slet ikke.. Kan give et andet eksempel.. hvis en har udfordret en med meget få/slørede billeder..
    Så er det jo klart at de fleste vil stemme på den med gode billeder, og ikke den hvor der næsten ingen billeder er..

• #7   16. sep 2007 Zabrina - okay, jeg forstår hvor du vil hen. Men hvad hvis nu det er omvendt? Altså en med meget få eller meget dårlige og slørede billder har udfordret en med nogle flotte billeder?

• #8   16. sep 2007 Sabrina - Så er det noget andet.. Så gør personen det jo for sjov og ikke fordi de VIL vinde..

• #9   16. sep 2007 Sus - Jeg har også tit prøvet at blive udfordret af en kat der:
    kun har et billede
    billedet er meget sløret
    katten ses bagfra
    katten kigger væk
    der er ingen tekst

men alligevel vinder den anden. Så grim er min kat da heller ikke (synes jeg da ikk selv :)) Så jeg har også på fornemmelsen at nogen stemmer på et helt andet grundlag end jeg selv..
    Altså at folk stemmer på personen (om det skyldes medlemskab i den gruppe du omtaler, eller om det skyldes venskab, ved jeg ikke)
    Det synes jeg er lidt noget fis

• #10   16. sep 2007 Sus - har også lige været inde og kigge i den udfordring du omtaler, og jeg synes også at de virker som en fair afstemning. Den anden kats tekst er også rigtig god, og der en en del gode billeder. Jeg kan faktisk ikke huske hvem af kattene jeg stemte på, for jeg synes egentlig de minder lidt om hinanden...

• #13   16. sep 2007 Jeg er selv med i den beømmelsesgruppe, og så vidt jeg er med har den gruppe altså ikke til formål at man stemmer på hinandens katte i udfordringerne..
    Det er abre folk der synes det er sjovt at have udfordringer og bedømme i dem..

• #14   16. sep 2007 Sus - er helt enig i det du skriver. Det giver ingen mening hvis udfordringer handler om hvad man skylder andre. Det skal da handle om de katte der deltager i udfordringerne smiley

• #15   16. sep 2007 Jeg deltager tit selv i udfordrings-stemmerunder, da jeg synes det er sjovt at kigge rundt i folks udfordringer, og bedømme dem. Men jeg ser altid først på ejernes navne eter jeg har stemt. Stemmer ALTID på katten, og bliver ikke påvirket af hvem ejeren er. Heller ikke når vi snakker stemmerunder...

Sus - tak for de pæne ord om min lille hårbolle smiley

• #18   16. sep 2007 Sus - ja, han er faktisk lille. Indenunder al hans uld smiley

• #19   16. sep 2007 Karen - kan du så ikke finde en fair udfordring til Oliver fra en af dine smukke katte? smiler

• #21   16. sep 2007 Sus - Hehe, tak, er glad fordi du kan li' min kat :o)

Melvin er også en rigtig lækker steg - en rigtig løve. Ikke noget under at han ligger så højt placeret under 'bedst bedømte' smiley

• #23   16. sep 2007 Karen, ork jo, Oliver taber tit sine udfordringer :o)

Hmm, synes du at de udf. du har sendt mig er fair? smiler
    Vi bliver da slagtet smiley

• #24   16. sep 2007 karen - er helt enig. Når jeg spørger folk om de vil stemme i min udf, spørger jeg bestemt ikke om de vil stemme på min kat. Synes det er sjovest hvis folk stemmer ærligt.... Det gør jeg jo også selv...

• #26   16. sep 2007 Jeg læser altid teksten, men dømmer mest på udseendet. Dog har jeg givet en lidt lavere bedømmelse, hvis katten har været vild eller hidsig.

• #27   16. sep 2007 forresten, så går jeg helt i baglås hvis man knapt nok kan se katten for bare effekter. Altså store, dominerende og lysende rammer, stjerner og ting i den stil. Kan godt li' at billederne rent faktisk viser katten, og ikke alt muligt andet.

• #28   16. sep 2007 Karen - jeg mener ikke hvis man f.eks. lægger en pæn baggrund ind. Hmm, ville gerne give eksempler, men det må man vel ikke.

Jeg mener hvis man f.eks. har lavet en kæmpe banner med tekst hen over katten, eller har smidt en masse farver og effekter ind i billedet, som gør at man knapt nok kan se katten...

• #29   16. sep 2007 Hehe, okay smiley

Fattede ikke lige om du lavede sjov smiley

Kommentér på:
Bedømmelse af udfordringer

Annonce