{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Hvad er fair? (Ser for lidt til kæresten) {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Jeg har en lille probemstilling. Min kæreste har en stor passion, nemlig biler. Han arbejder med dem og bruger en stor del af sin fritid på dem. Han arbejder hver dag til kl halv 7, 6 dage om ugen og når han så har fri vil han gerne ud med en kammerat og lave lidt på bilen. Jeg savner ham meget når han ikke er hjemme. Ved ikke om det er fordi han egentlig ikke er voldsomt meget hjemme. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan lade være med at blive lidt sur over det. Er det fair af mig? Jeg tror også, for at være helt ærlig, at jeg bliver lidt ked af at han fortrækker at lave bil med en kammerat frem for mig. Er jeg helt galt på den? Sidste uge uge brugte han 3 aftener og hele weekenden. Jeg så han dårligt nok i weekenden fordi han kom hjem kl 2 om natten og var væk kl 7 næste morgen. Det plager mig. Det skal dog siges han ikke gør den slags hver weekend. Har jeg ret til at blive sur? Og jeg ber om jeres helt ærlige mening. Hvis jeg er helt galt på den så vil jeg gerne vide det.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er fair? (Ser for lidt til kæresten)
  • #1   10. okt 2007 ømm.. ved ikke hvor længe i har være sammen eller om i bor sammen. Jeg ville også blive ked af hvis min kæreste ikke var så meget hjemme. Synes jo at det er nok at de arbejder hele dagen... Jeg ville dog fortælle ham at jeg savnede ham når han var væk. Måske skal du foreslå hvad i kan lave sammen.
    Ellers kan du måske være sammen med dine veninder når han er væk, så du ikke bare føler at du sidder og venter på ham.
    Tag ihvertfald en snak med ham og fortæl ham hvordan du har det...

• #2   10. okt 2007 Jamen vi har været sammen i to år. Vi bor sammen. Og jeg har prøvet at forklare ham det. Men han stiller sig så på bagbenene og siger at han ikke kan forstå jeg hele tiden vil holde ham hjemme

• #3   10. okt 2007 var han glad for biler og vennerne før i flyttet sammen ????

• #4   10. okt 2007 jeg har væet med flere gange og det er simpelthen så kedeligt smiley ja han havde interessen inden mig

• #5   10. okt 2007 han arbejder i butik og sådan er hans arbejdstider bare

• #6   10. okt 2007 Jeg ville nok tage en snak med ham..det er ikke holdbart i længden hvis du skal gå og være ked af det...

Selvfølgelig skal man have lov at se sine veninde osv...men man må også tænke på den derhjemme...

Hvad har du af interesser?

• #7   10. okt 2007 Jeg har egentlig ikke nogen stor interesse som optager min tid på samme måde. Og er helt enig i at han skal se sine kammerater men han kommer heller ikke hjem før meget sent i aften fordi nu har han valgt han vil ud og lave bil igen!

• #8   10. okt 2007 Tina hvis han gjorde alle de ting ør i flyttede sammen så kan du ikke rigtig tillade dig at blive vred du vidste det før hmmm du kunne måske tænke sådan jamen min kæreste nyder at være sammen med sine venner og når han kommer hjem er han glad og tilfreds ... vil du ikke gerne ha en glad kæreste ?? han syntes måske bare ikke det er så sjovt at komme hjem til en der er sur *b*
    prøv at få dine egne ting du går op i . så har i noget at snakke om og ortælle hinanden *SSS*

• #9   10. okt 2007 Jeg mener at vælger man at leve sammen med et andet menneske må man skære ned på andre ting...for uanset hvor fair man er så er der nogle ting man må lave om på...at leve i et forhold kan aldrig blive det samme som at leve som single...

Det handler om ligeværdig respekt...

Men det vilklart hjælpe med interesser også....men man skal jo også se hinanden udover i sengen!

• #10   10. okt 2007 anja helt sikkert meeen det kan jo ikke komme som en overraskels at han har disse ineresser ..man skal jo heller ikke være siamesiskr tvillinger som altid hænger sammen *SS*

• #11   10. okt 2007 Ditte: det siger jeg heller ikke...man skal ikke sidde lårene af hinanden...men dog tilbringe tid sammen...og stadig se venner veninder osv...men tænk på den der er tilbage...

• #12   10. okt 2007 Ja, om man kan tillade sig at være sur er jo lidt svært at sige.. Jeg tror nu også jeg ville blive lidt sur hvis min kæreste var så meget væk, og når han endelig havde fri hellere ville makke bil med kammeraterne. Men det bunder jo alt sammen i at du savner ham, så hvis du nu fortalte ham det, ville det måske hjælpe?
    Vi piger har jo desværre lidt en tendens til at spille sure og fornærmede, når der er noget der ikke lige passer os, og det kan mænd slet ikke finde ud af at håndtere. Så er det bedre bare at sige tingene som de er, at du er sur og ked af det fordi du føler han hellere vil være sammen med kammerater og biler istedet for dig. Sig til ham at du selvfølgelig synes det er godt han har en interesse som gør ham glad, men at du føler dig lidt overset måske? Forhåbentlig kan han godt se det fra din side, og så kan I måske finde et kompromis med at næste weekend skal I lave noget sammen, uden kammerater og biler.

• #13   10. okt 2007 Jeg kan faktisk godt sætte mig ind i din situation... Jeg bor med en håndværker, og når han kommer hjem, trækker hans computer utrolig meget - men der er hans interesse og hans venner... Jeg har ham jo godt nok hjemme, men tit svarer han på nogen ting og å ved han knap nok hva han svarer på fordi han glemmer at lytte...

Det er svært at holde dem fra deres interesser, og ved desværre ik lige hva man gør... Ville bare fortælle jeg sidder lidt i samme situation smiley

• #14   10. okt 2007 Trine> Ved godt det er svært når ens kæreste ikke er meget hjemme. min x gik helt vildt meget op i biler og arbejder også med det og derudover bruger han også sin fritid på det. Jeg måtte så bare indse at hvis jeg ville se meget til ham måtte jeg tage med ud og lave biler. Det har jeg så gjort i de 7år vi var sammen og har haft det fint med det. i starten fattede jeg ikke en dyt om biler men det er jeg kommet til og går selv meget op i det nu. Men se det fra den lyse side det er da bedre at han laver biler end at han går i byen med sine venner og drikker sig fuld.

• #15   10. okt 2007 Bedste råd fra mig smiley Vær glad og sjov når han kommer hjem og prøv nogle gange på ikke at være hjemme når han kommer hjem, dvs ikke at være helt så tilgængelig,som han er vant til måske, og som de andre skriver, at have dine egne interesser.
    Hvilken bil er det han skruer sådan på? er det en der er det værd ?
    Det ville være godt at have nogle fælles interesser måske...
    Groft sagt du skal have et "bedre tilbud" end bilerne og fælesskabet.....for at være med i konkurencen om tid sammen med ham

• #16   10. okt 2007 nej jeg syntes det er helt fair at han vælger at lave noget en hel weekend for sig selv, når du nu skriver det ikke sker hver weekend.
    Min mand vælger også nogle ting for sig selv en gang imellem en hel weekend, og ja hvis jeg ikke selv har planlagt noget, savner jeg ham da bestemt også, men tilgengæld har jeg en glad og tilfreds mand når han hjemkommer, og omvendt stikker jeg fx af til kbh hele weekenden med en veninde, jeg har også selv brug for andre mennesker end min mand, når jeg kommer hjem ved vi begge har savnet hinanden, det giver et frisk pust.

Når det så er sagt kunne du måske sige at på tirsdag når du har fri vil jeg gerne lave lidt lækker mad til dig, eller vi kunne lave det sammen og så hygge bare os to, at skal være sammen skal ikke være en pligt, men noget man har lyst til;0))

Kommentér på:
Hvad er fair? (Ser for lidt til kæresten)

Annonce