topmålet af frækhed(sygedagpenge) {{forumTopicSubject}}
hejsa
lige nu er jeg bare så forbandet sur på samfundet så det gør en ting.
jeg har igennem 2½ år gået og døjet med en ret dårlig fod og har været igennem en del behandling uden at det har hjulpet et døjt.
nu har jeg så lige fået brev fra sygesikringen at mine sygedagpenge ophører og at jeg ka vende tilbage til arbejdet igen, jeg har så ikke haft arbejde de sidste 14 mdr netop pga af min dårlige fod.
samtiddig har de fra min læge modtaget en raskmelding på mig, selvom jeg ikke selv har raskmeldt mig, snarere tværtimod vil jeg sige, kommer så tit hos min læge at jeg næsten har fået nøgle til klinikken.
sygedagpengekontoret har så vedlagt attesten fra lægen hvori der står at jeg ikke må lave hårdt fysisk arbejde og stående arbejde hvilket er det jeg har gjort hele mit arbejdsliv, samtiddig skriver min læge at jeg osse i fremtiden vil ha store problemer med min fod og at der derfor skal tages stilling til min fremtid, hvordan i den he.. hule he...... ka de så tillade sig at ophører med mine sygedagpenge, ja jeg spørger bare
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Du kan jo ikke bare flyve ud på arbejdsmarkedet igen sådan lige pludselig, når du nu ikke engang har raskmeldt dig...
Har du en sagsbehandler eller lign.? For det kan da være denne, der har misforstået lægen evt.
Forstår heller ikke selv det der med sygedagpenge... har jo selv været sygemeldt i et år nu, og fik også brev om at mine sygedagpenge ophørte pr. oktober 2007...
Blev helt bange, for troede min sagsbehandler var klar over jeg ikke bare sådan lige kunne hoppe ud og "tadaa" være rask...
Det var så noget med, at man kun kan få sygedagepenge i et år, og derefter skal kommunen tage stilling til om man er klar til at komme ud på arbejdsmarket...
Kan kun forestille mig, hvad de lige sidder og tænker derinde, men det virker ikke altid fair....
Håber du finder ud af, hvad det er der sker... og få fat i kommunen og hør hvem der tager sig af din sygemeldingssag og fortæl denne at det altså ikke er sådan bare lige...
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Nogen gange syntes jeg også, at de er utrolig strenge mod folk, der har brug for dem... også er der desværre andre, som muligvis godt kunne lave noget, som kan få lov at gå uden at lave noget i flere år...
Jeg håber, at du finder en god løsning på problemet...smiler.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Har du søgt fleksjob og evt. revalidering, så du kan få arbejdsvilkår, der tager hensyn til den dårlige fod? Det burde i hvert fald kunne lade sig gøre, og det lyder da til at din læge støtter dette, når han skriver det med, at der skal " tages stilling til din fremtid".
jul 2006
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
jeg har hverken søgt det ene el det andet, skulle osse først ha et møde med min sagbehandler 21 nov vedr disse ting, derfor fatter jeg lige nu ikke en bjælde af noget som helst.
det er osse fintnok at jeg ka raskmeldes til andet erhverv, øhhhhhh ja jeg ka ikke andet end det jeg har lavet indtil nu og alt det som jeg ka lave fremover kræver udd.
jeg skal ha fat på min læge og sagsbehandler imorgen for der er squ noget her der så absolut ikke stemmer
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det er ulideligt at komme til at bøvle med det system, så det er bare med at få sat de rette personer i omdrejninger. Så ja, læge og sagsbehandler!
Jeg håber for dig, at der hurtigt kommer en fornuftig løsning.
Tror du ikke, at revalidering kunne være en mulighed (eller måske snarere en nødvendighed)?
jul 2006
feb 2006
jul 2006
jul 2006
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 48 Svar: 311
det er bøvlet - sidder selv midt et.
men første skridt er at få fat i dn sagsbehandlrdu hører indunder. endevt pb hvis dere mere / andet du vil have lidt hjælp til
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Det kunne være en mulighed, og så kan du se hvor meget du kan (hvis du da kan arbejde vel at mærke)
De fleste steder, hvor folk er i en arbejdsprøvning, er de meget søde og forstående.
Du kan altid melde dig syg, hvis det bliver for hårdt. Det er det "gode" ved en arbejdsprøvning. Forstået sådan at du kan se hvor meget din fod kan holde til, og det giver et rimeligt godt indblik i din situation..
Håber det aller bedste for dig Johnny....
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Aner ikke hvad jeg skal sige, andet end held og lykke med det! Det er eftersigende et svært system at danse med!
Og god bedring med foden.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
feb 2006
men jeg tager turen gennem systemet imorgen osv osv osv.
feb 2006
jeg ville om nogen heller end gerne arbejde og er ved at gå ned sån rent psykisk pga af min situation
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
har du ondt i foden, så smutter du hjem igen, længere er den ikke.
De kan jo ikke forlange at du arbejder, når du ikke kan holde til det, samt du får arbejdspladsens vurdering på hvor skidt du har det ;-)))
Hvis du kan finde et sted (eller kommunen kan hjælpe med at finde et sted) hvor du kan sidde ned og stå op - alt efter hvordan du har det i foden, så kan du med tiden indsnævre dine fremtidige jobmuligheder..
Jeg kan sagtens kende den situation du sidder i, men hvis du kommer ud blandt andre mennesker, så vil du få det bedre - tro mig ... Jeg har allerede været der ;-)))
Sender enormt mange varme tanker til dig og håber du snart oplever en bedring i foden og på humøret,...
KNUUUUUUS
feb 2006
har så osse talt med min social-rådgiver og jeg vil fortsat få sygedagpenge osse efter den 16 nov, det er et ren formalitetsbrev de sender ud, vi har så truffet aftale om at jeg skal kontakte jobcenteret her i århus for at hører om mine muligheder vedr flexjob,efteruddannelse osv osv
jul 2006
Rent formalia, så modtager man under revalidering revalideringsydelse og først ledighedsydelse, når man er visiteret til et fleksjob) i kroner og ører er det dog det samme)
jul 2006
ledighedsydelsen svarer til dine dagpenge, hvis du har været dagpengeberettiget inden. Kommer du fra kontanthjælp er det rigtigt, så er ledighedsydelsen væsentligt lavere.
jul 2006
Du har sikkert allerede folderen, men så kan du jo se om du er blevet snydt. Der er dog flere ting, der tages hensyn til, f.eks. også hvis der forinden har været en arbejdsindtægt.
http://www.dch.dk/publ/fleksjob/index.html
topmålet af frækhed(sygedagpenge)