{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

topmålet af frækhed(sygedagpenge) {{forumTopicSubject}}

hejsa

lige nu er jeg bare så forbandet sur på samfundet så det gør en ting.
jeg har igennem 2½ år gået og døjet med en ret dårlig fod og har været igennem en del behandling uden at det har hjulpet et døjt.
nu har jeg så lige fået brev fra sygesikringen at mine sygedagpenge ophører og at jeg ka vende tilbage til arbejdet igen, jeg har så ikke haft arbejde de sidste 14 mdr netop pga af min dårlige fod.
samtiddig har de fra min læge modtaget en raskmelding på mig, selvom jeg ikke selv har raskmeldt mig, snarere tværtimod vil jeg sige, kommer så tit hos min læge at jeg næsten har fået nøgle til klinikken.
sygedagpengekontoret har så vedlagt attesten fra lægen hvori der står at jeg ikke må lave hårdt fysisk arbejde og stående arbejde hvilket er det jeg har gjort hele mit arbejdsliv, samtiddig skriver min læge at jeg osse i fremtiden vil ha store problemer med min fod og at der derfor skal tages stilling til min fremtid, hvordan i den he.. hule he...... ka de så tillade sig at ophører med mine sygedagpenge, ja jeg spørger bare

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  topmålet af frækhed(sygedagpenge)
  • #1   6. nov 2007 Sikke da noget juks Johnny. Det må vist være lægen, du skal have en snak med. Underligt at han sender en raskmelding, uden du ved noget om det.

• #2   6. nov 2007 Det lyder altså underligt... :s

Du kan jo ikke bare flyve ud på arbejdsmarkedet igen sådan lige pludselig, når du nu ikke engang har raskmeldt dig...
    Har du en sagsbehandler eller lign.? For det kan da være denne, der har misforstået lægen evt.

Forstår heller ikke selv det der med sygedagpenge... har jo selv været sygemeldt i et år nu, og fik også brev om at mine sygedagpenge ophørte pr. oktober 2007...
    Blev helt bange, for troede min sagsbehandler var klar over jeg ikke bare sådan lige kunne hoppe ud og "tadaa" være rask...

Det var så noget med, at man kun kan få sygedagepenge i et år, og derefter skal kommunen tage stilling til om man er klar til at komme ud på arbejdsmarket...

Kan kun forestille mig, hvad de lige sidder og tænker derinde, men det virker ikke altid fair....

Håber du finder ud af, hvad det er der sker... og få fat i kommunen og hør hvem der tager sig af din sygemeldingssag og fortæl denne at det altså ikke er sådan bare lige...

• #3   6. nov 2007 Ja, du må have fat på din læge... Så må han lave en sygemelding på dig igen.. Hvis du stadig har det dårligt i din fod, og du ikke kan lave det arbejde ( altså stående arbejde og hårdt fysisk arbejde)... og det er det du har levet af før hen... Hvad pokker havde de så tænkt sig, at du skulle lave?

Nogen gange syntes jeg også, at de er utrolig strenge mod folk, der har brug for dem... også er der desværre andre, som muligvis godt kunne lave noget, som kan få lov at gå uden at lave noget i flere år...

Jeg håber, at du finder en god løsning på problemet...smiler.

• #4   6. nov 2007 Hvis lægen har skrevet, at man kan raskmeldes til et andet erhverv, så er det grunden til, at sygedagpengene stoppes. Husk at du kan anke afgørelsen, du har vel fået en partshøring?

• #5   6. nov 2007 Så vidt jeg ved, kan man max få sygedagpenge i 52 uger. Så det er nok forklaringen.
    Har du søgt fleksjob og evt. revalidering, så du kan få arbejdsvilkår, der tager hensyn til den dårlige fod? Det burde i hvert fald kunne lade sig gøre, og det lyder da til at din læge støtter dette, når han skriver det med, at der skal " tages stilling til din fremtid".

• #6   6. nov 2007 Man kan godt få sygedagpenge ud over de 52 uger, med den nye sygedagpengelov op til 3 år.

• #7   6. nov 2007 nu har jeg så kun modtaget sygedagpenge i knap 2 mdr nu, før den tid har jeg modtaget alm dagpenge og har haft aftale med min akasse om det, da både de og jeg havde regnet med det blev bedre, men da det ikke blev bedre sagde akassen stop og jeg kom så på sygedagpenge.
    jeg har hverken søgt det ene el det andet, skulle osse først ha et møde med min sagbehandler 21 nov vedr disse ting, derfor fatter jeg lige nu ikke en bjælde af noget som helst.
    det er osse fintnok at jeg ka raskmeldes til andet erhverv, øhhhhhh ja jeg ka ikke andet end det jeg har lavet indtil nu og alt det som jeg ka lave fremover kræver udd.
    jeg skal ha fat på min læge og sagsbehandler imorgen for der er squ noget her der så absolut ikke stemmer

• #8   6. nov 2007 Det lyder da underligt. Kan de på sygedagpengekontoret have tolket lægens udtalelse forkert? Den attest lægen har lavet, lyder da ikke som en egentlig raskmelding.

Det er ulideligt at komme til at bøvle med det system, så det er bare med at få sat de rette personer i omdrejninger. Så ja, læge og sagsbehandler!
    Jeg håber for dig, at der hurtigt kommer en fornuftig løsning.
    Tror du ikke, at revalidering kunne være en mulighed (eller måske snarere en nødvendighed)?

• #9   6. nov 2007 Vigtigst med din sagsbehandler så din sygedagpengesag genoptages hurtigst muligt og selvfølgelig også lægen.

• #10   6. nov 2007 revalidering er da en mulighed eller ja nok den eneste mulighed lige nu og her

• #11   6. nov 2007 Du vil efter en lang og solid tilknytning til arbejdsmarkedet være berettiget til en revalideringsmæssig indsats. Prøv at være lidt på forkant med, hvad du kunne tænke dig, det vil lette sagsbehandlingen og du vil give et indtryk af at tage ansvar.

• #12   6. nov 2007 Og det kom til at lyde forkert, selvfølgelig tager du ansvar, men det vil synliggøre det mere for din sagsbehandler smiley

• #13   6. nov 2007 johhny - du skal kontakte kommune og aftale en tid med den sagsbehandler du får tildelt- de skal så sammen med dig finde ud af hvilken type arbejde og hvor meget du kan klare. og så længe din situation er uafklaret må de ikke bare stoppe dine sygedagpenge. men vis lægen har raskmeldt dig, så ygemelder du dig igen pgasmeret - men hos kommunen.

det er bøvlet - sidder selv midt et.
    men første skridt er at få fat i dn sagsbehandlrdu hører indunder. endevt pb hvis dere mere / andet du vil have lidt hjælp til

• #14   6. nov 2007 Har du mod på en arbejdsprøvning??

Det kunne være en mulighed, og så kan du se hvor meget du kan (hvis du da kan arbejde vel at mærke)
    De fleste steder, hvor folk er i en arbejdsprøvning, er de meget søde og forstående.

Du kan altid melde dig syg, hvis det bliver for hårdt. Det er det "gode" ved en arbejdsprøvning. Forstået sådan at du kan se hvor meget din fod kan holde til, og det giver et rimeligt godt indblik i din situation..

Håber det aller bedste for dig Johnny....

• #15   6. nov 2007 Johnny.

Aner ikke hvad jeg skal sige, andet end held og lykke med det! Det er eftersigende et svært system at danse med!

Og god bedring med foden.

• #16   6. nov 2007 tja undrer mig ikke kommunen gør alt og jeg mener alt for at de ikke skal af med nogle penge.

• #17   6. nov 2007 annette: som jeg har det lige nu og her er en arbejdsprøvning nok ikke den bedste løsning, problemet for mig er at de jeg de fleste dage får vildt ondt i foden efter en ½ times bevægelse. de dage hvor det så går nogenlunde og jeg ka gå nogenlunde er så de dage hvor jeg forsøger at holde mig aktiv, men dagen efter er det så bare galt igen.
    men jeg tager turen gennem systemet imorgen osv osv osv.

• #18   6. nov 2007 samtiddig er det tit og ofte så slemt at jeg stort set har krampe i fod og underben hele nætter og knap ka stå på foden om morgenen og må ligge i sengen og lave alverdens bevægelser med foden bare for at få den igang.
    jeg ville om nogen heller end gerne arbejde og er ved at gå ned sån rent psykisk pga af min situation

• #19   6. nov 2007 Søde Johnny - det er jo netop det en arbejdsprøvning er med til at bevise ;-))

har du ondt i foden, så smutter du hjem igen, længere er den ikke.
    De kan jo ikke forlange at du arbejder, når du ikke kan holde til det, samt du får arbejdspladsens vurdering på hvor skidt du har det ;-)))
    Hvis du kan finde et sted (eller kommunen kan hjælpe med at finde et sted) hvor du kan sidde ned og stå op - alt efter hvordan du har det i foden, så kan du med tiden indsnævre dine fremtidige jobmuligheder..

Jeg kan sagtens kende den situation du sidder i, men hvis du kommer ud blandt andre mennesker, så vil du få det bedre - tro mig ... Jeg har allerede været der ;-)))

Sender enormt mange varme tanker til dig og håber du snart oplever en bedring i foden og på humøret,...

KNUUUUUUS

• #21   7. nov 2007 nu har jeg så lige haft kontakt med min læge og min social-rådgiver, min læge ville ikke sygemelde mig p.t pga af at min gamle læge ikke længere er tilknyttet lægeklinikken jeg har, og den nye læge vil lige se mig først inden hun sygemelder mig, det er fair nok.
    har så osse talt med min social-rådgiver og jeg vil fortsat få sygedagpenge osse efter den 16 nov, det er et ren formalitetsbrev de sender ud, vi har så truffet aftale om at jeg skal kontakte jobcenteret her i århus for at hører om mine muligheder vedr flexjob,efteruddannelse osv osv

• #22   7. nov 2007 Super Johhny! Jeg håber, at I får lagt en god plan.

Rent formalia, så modtager man under revalidering revalideringsydelse og først ledighedsydelse, når man er visiteret til et fleksjob) i kroner og ører er det dog det samme) smiley

• #24   7. nov 2007 Sally:
    ledighedsydelsen svarer til dine dagpenge, hvis du har været dagpengeberettiget inden. Kommer du fra kontanthjælp er det rigtigt, så er ledighedsydelsen væsentligt lavere.

• #26   7. nov 2007 Nu skal jeg jo ikke kunne sige, hvad din situation er specifikt, Sally. Men 91% af dagpengene skulle du gerne få og jo det er selvfølgelig mindre end fuld dagpengesats og revalideringsydelse.

Du har sikkert allerede folderen, men så kan du jo se om du er blevet snydt. Der er dog flere ting, der tages hensyn til, f.eks. også hvis der forinden har været en arbejdsindtægt. smiley

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/index.html

Kommentér på:
topmålet af frækhed(sygedagpenge)

Annonce