{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

prøv lige og læs! er det godt ? {{forumTopicSubject}}

”Hvad er der lige sket her?” Er en af de første tanker som flyver gennem hovedet på mig, som bliver efterfulgt af: ”Er der sprunget en bombe?” Det ligner nemlig at der har været krig på billedet, men det som manden med spanden ikke rigtig passer ind. Som om han bare er blevet stillet der med vilje. Når jeg kigger på billedet for jeg øje på to ting. Den ene er manden med spanden, og den anden er træet i baggrunden. Jeg tror, at jeg får øje på manden med spanden, fordi farverne på hans tøj og spand, skiller sig ud fra de mørke, triste og dyster farver i baggrunden og så er det er taget så manden er i det gyldnesnit Jeg tror ikke, at de har valgt at giv ham det tøj på… Eller det håber jeg da ikke, de har, for så har de vel gjort det for at få et godt billede til en avis, og det er da lidt skræmmende at tænke på at et menneske vil udsætte et andet menneske for fare, bare for at få et godt billede og tjene penge. Det er lige til at få gåsehud over. Hvorfor jeg får øje på træet, ved jeg ikke helt. Måske fordi det er mærkeligt at se et stort og flot træ i baggrunden af en by i kaos og en masse røg eller fordi at den blå spand leder øjet hen på træet. På en måde kan man jo tolke det som håb, at selv om alt ser sort ud nu, kan man sagens klare sig i gennem det. Jeg kan bare ikke lige se hvad han skal bruge blå spand med vand til. At slukke resten af ilden? At køle sig selv af? Eller fordi han prøver at slå koldt vand i blodet? Det giver jo heller ikke mening at han skal så i gløder fra et nedbrændt hus. Og hvor er alle andre mennesker? Måtte de ikke være med på billedet? Eller er alle bare flygtet og kun en tilbage? Og hvorfor er han ikke flygtet? Har sorgen, tabet og fortvivlelsen ramt ham, men ingen andre?

Jeg kan ikke se hvorfor man skal sætte ild til en by som den. Er der ikke nok som lever på gaden uden noget som helst, uden job, uden hus og uden mad og vand? Eller er det gud som har straffet landsbyen?

det er et essay.. hva syntes du om det ?

billede : (link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prøv lige og læs! er det godt ?
Kommentér på:
prøv lige og læs! er det godt ?

Annonce