{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

Dagens sure opstød - praktik {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

I måmeget undskylde mit sure opstød, men har hårdt brug for lidt medlidenhed... smiley

Jeg er i praktik i en børnehave, og det er gået rigtigt fint. MEN i mandags (17 dage tilbage af min praktik) får jeg at vide at jeg måske ikke består på baggrund af nogle ting fra min handleplan.

Hun har på intet tildspunkt nævnt for mig at jeg mangler så og så meget af mine personlige mål, og at hun er tvivlende...

Aner slet ikke hvad jeg skal gøre.... har snakket med fagforening, og håber på deres hjælp. smiley

ØV hvor er det surt hvis jeg ikke består...

Knus den frustrerede Sanne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagens sure opstød - praktik
  • #1   8. jan 2008 Jeg troede faktisk, man holdt evaluering et par gange under forløbet.

• #2   8. jan 2008 Der er evaluering i løbet af praktikken...

Men det kan de jo ikke Sanne, de har jo sendt 2/3 evalueringen til skolen, hvor de skrev der ikke var grund til bekymring, skrev du ikke det for at par uger siden? Du skal nok kontakte din skole, så du kan få et møde med din vejleder.. Men jeg tror ikke at de kan komem og sige at du ikke består 17 dage før slut, det tror jeg ikke på at skolen tillader!! Eller din fagforening! Er du medlem af PLS?

• #3   8. jan 2008 er ved at være færdig med min pædagog uddannelse. Jeg vil sige at jeg er forvirret, i jo skal til en samtale med skolen hvis hun ikke mener at du vil bestå. Hvad sagde hun til din midvejssamtale? Det lyder meget underligt..

Har du snakket med praktikvejlederene på skolen?

• #4   8. jan 2008 Nemlig lige det jeg ikke forstår Sofie! De kan da umuligt dumpe hende!

• #5   8. jan 2008 nej ikke på så kort tid, jeg undre mig for man udfylder også en balnket om den studerende forventes at bestå sin praktik og hvor er den?

• #6   8. jan 2008 Nej det må de bestemt ikke uden at have advaret dig i god tid inden så du havde mulighed for at gøre noget ved de "mangler". snak med din vejleder på skolen og bed ham/hende om et besøg på din praktikplads. Er selv igang med pædagoguddannelsen, så ved lidt om det.

• #7   9. jan 2008 Sanna A.

Hvad siger din praktikvejleder på semi? Vi pædagoger kan jo ikke afgøre om den studerende skal forsætte sit studie, vi kan kun komme med en godkendelse af praktikforløbet og det du her oplever er da helt hen i vejret!

Personligt mener jeg ikke at der er grund til at indstille mine praktikanter til ikke at bestå, hvis de ikke når alle deres personlige mål. Det der er vigtigt for mig som vejleder er at jeg kan se at den studerende har arbejde med sine mål og har gennemgået en udvikling i praktikken.

Det lyder som en rigtig dårlig vejleder du har i den børnehave. Han/hun har da vist ikke været sin egen rolle bevidst i det her forløb.

Mit råd er derfor gør det klart til din sidste samtale hvorfor du ikke har nået dine mål, hvilke praktiske og menneskelige grunde der ligger bag. Det er jo en fremadrettet udvikling at nå sine mål og indimellem må vi stoppe op og konstatere at de mål vi har sat har været for høje, eller er længere om at blive indfriet end vi påtænkte, da vi nedskrev dem. Det ved pædagogen sgi også godt hvis h*n tænker sig om!

Æv, hvor kan jeg blive harm over sådan en kollega!

• #8   11. jan 2008 Hej alle sammen.

Tusind tak for jeres råd og omsorg... Har simpelthen haft så travlt med alt det rod, at jeg ikke har haft tid til at komme herind.

Min kørevejleder kom hen på praktikstedet i onsdags, og der var nogle ting jeg skal arbejde med.... Håber jeg kan overbevise dem...

Problemet er, at min praktikvejleder ikke har uddannelsen som praktikvejleder, så hun arbejder meget i uvished og rod... Det går bare ud over mig...

Jeg knokler og knokler for at bestå min praktik - intet andet kan have interesse lige for tiden - JEG VIL BESTÅ

Jeg er heldigvis medlem af PLS, så de er på sagen, hvis det skulle ende med at de ikke vil bestå mig...

Puha, hvor er det hårdt det her.... Jeg føler lidt som om at jeg er magtesløs.... Ifølge min kørevejleder kan de godt tvivle så sent i forløbet.... !?! Jeg forstår det heller ikke selv....

• #9   11. jan 2008 Sanne.

Selvfølgelig kan man komme i tvivl sent i forløbet som praktikvejleder, men så havde der være indikationer tidligere, som man burde have nævnt for den studerende, således h*n havde mulighed for at forholde sig til det.

Sidder lige og kommer i tanke om min sidste praktik. Min vejleder roste mig til skyerne under den sidste samtale og da jeg blev spurgt, om der havde været noget jeg havde været uenige med praktikstedet om, nævnte jeg de ting som jeg havde taget op med praktikstedet og som jeg løbende havde diskuteret med personalegruppen.

Min praktikvejleder på stedet sagde efter samtalen: "Havde jeg vidst, at du ville nævne det, havde jeg ikke bestået dig!". Jeg kunne ikke andet end spørge min praktikvejleder om hun ikke havde ment de ting hun sagde under mødet om mine færdigheder, hvortil hun svarede "Jo selvfølgelig!". Jeg kunne ikke andet end sige til hende, at hvis en studerendes færdigheder bedømmes på om man er enige i praktikstedets ideologi, ja så var det sted ikke egnet til studerende, da vi jo netop skulle forholde os kritisk til pædagogikken! Den dag i dag hilser min vejleder fra den gang stadig på mig ved navn og det er mange, mange år siden jeg var hendes studerende!

Det jeg forsøger at sige er, pædagoger kan desværre engang imellem være dybt uproffessionelle og lade følelserne løbe af med dem. Jeg ved ikke om du på nogen måde har "jokket" din vejleder over tæerne, men stå ved at du er den du er og forhold dig fagligt og ikke personligt til den kritik du nu møder. Du kan ligeså godt ruste dig til at "pædagogverden" sommetider er den rene "hønsegård".

Held og lykke med det hele!
    Held og lykke med det!

• #10   12. jan 2008 Hej Mai T.

Jeg mener ikke selv at jeg har trådt hende over fødderne. Der har ikke været noget mellem os, som kunne være årsag til at hun er blevet sur på mig.

Godt nok lød hun meget tvær da jeg meldte mig syg inden julen. Om det er det hun bærer nag over ved jeg ikke.

Til mødet med min kørevejleder blev jeg rost meget for de kritereier jeg magter. Der var meget ros på bordet - især fra min leder.

Jeg håber virkelig at jeg kan overbevise hende om at jeg er god nok.... Har knoklet på i dag med observartioner der skal fremlægges på mandag og jeg har taget den konstruktive kritik fra personalemødet til mig og fået det plottet ind i min opgave....

Jeg bliver nødt til at være positiv, og tro på det bedste... :-S selvom det er svært ikke at miste modet...

På mandag har jeg vejledning med min praktik vejleder og jeg er meget soændt på om hun siger GLEM DET SANNE - DU BESTÅR IKKE....

I må gerne krydse fingre for mig frem til d. 31 / 01 - 2008... smiley

Knus Sanne

• #11   12. jan 2008 Integritet er et af mine nøgleord i al mit arbejde. Bevar du din og så klarer du det med bravour!

Krydser alt hvad krydses kan!

De bedste ønsker!

• #12   12. jan 2008 Tak Mai.

Giver en meldin når jeg ved om jeg består eller ej...

Knus Sanne

Kommentér på:
Dagens sure opstød - praktik

Annonce