{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Havens fugle... {{forumTopicSubject}}


I starten begyndte jeg at hænge lidt fuglebolde op ude i haven, så misserne havde noget at kigge på når de alligevel lå på deres kradsetræ foran vinduet..
Sidenhen købte jeg sådan en fin stål ting lige til at hænge i et træ hvorpå der sidder fire pinde man nemt kan sætte fugleboldene fast på... stadig for kattenes skyld..
Mange har et akvarie som katte"fjernsyn", jeg har så fuglene ude i haven..
Til jul fik jeg så et foderbræt af en art, som jeg ønskede mig... pga kattene jo.. at jeg så indimellem sidder tæt op og ned af vinduet og følger med i fuglene der fornøjeligt sidder og kvidre mens andre tager for sig af retterne, sidder der jo kun for at holde kattene med selskab eller nowet smiley
ehm ja okay... jeg kan ligeså godt erkende det, jeg har fået pip på hjernen*GG*, kan bruge lang tid på at observere dem, og kan da lige remse nogle stykker op som jeg har fået sat navn på, blå mejser, flagspætte, ringduer, tyrkerduer, skovspurve (der kommer vel omkring en 20 stykker af dem i flok), solsorte, mejser... og så er der 3 jeg er lidt usikre på om det er det rette navn, men grønirsk, rødhals og gulspurv. Og så har jeg mine 3 fasaner der kommer og spiser også, det er nu hyggeligt.

Så hvad der startede med at være for kattenes skyld, er nu ligeså meget for min skyld..
Jeg får brugt omkring 2 kilo vildtfugle foder og diverse fuglebolde hver uge, og nej jeg overdriver ikke en gang *GG* Det er helt utroligt som der bliver spist, men der kommer også ufatteligt mange fugle hver dag, er ikke ualmindeligt der sidder ca 50 fugle af forskellige arter og spiser frokost.

Folk som kender mig, synes jeg er vildt underlig/sjov, for det ligner bestemt ikke mig at gå så meget op i nogle "skide" fugle, men lader til jeg har fået mig en ny hobby og det kan jeg takke kattene for.


Er der andre end mig herinde der er blevet bidt af en gal fugl *Ss*..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Havens fugle...
  • #1   29. jan 2008 (link fjernet) og et link til et par billeder af mine fugle... de sidste par billeder har jeg lige taget for 15 min siden, men lyset er ikke det bedste og mine vinduer trænger til at blive pudset *GGG*

  • #2   29. jan 2008 Ja Janni.. Du har da fået godt og grundigt pip! ;0) *G*

    Ej, jeg synes nu at det er meget sødt at du og misserne derhjemme kan dele en hobby. Det er bestemt ikke en dårlig ting.
    Tænk sig at skulle have sig et fuglefoders-budget. - Og så endda til fugle der ikke en gang er dine. *GG* ;0)

    Nej nej.. Du er ikke spor gak... eller nååwet. ;0)


  • #3   29. jan 2008 kvittevittevit bum bum..
    Er ikk helt normal og jeg ved det... puuuh ej kan du ikk lige se det for dig, nu skal jeg også til at sørge for alle havens fugle kommer til dyrlægen og bliver vaccineret og og og.. aaiii jeg er ruineret *rofl*


  • #4   29. jan 2008 vi har været bidt af en gal fugl, men pludselig er de fleste af de fugle vi havde i haven pist væk, nok pga af vores nabo er flyttet for hun kunne om nogen trække fugle til.

  • #5   29. jan 2008 Hvaaa' Johnny.. Det skulle vel aldrig være fordi de er trukket nord på? Måske de har hørt pip om Jannis foder-paradis!? *GG*

  • #6   29. jan 2008 Eller også er det jeres katte der har skræmt dem væk Johnny ( er ikke mig der har stjålet jeres fugle)...

    Er glad for mine katte er i løbegården, så de ikk tager mine nye kæledyr... og naboens katte... Så snart jeg ser dem åbner jeg døren og siger lyder og basker med arme og ben... det kan skræmme enhver og katten tager benene på nakken *GGG*



  • #7   29. jan 2008 hov kan se de er i snor når de er udenfor hvis jeg har set ret...
    Så er det nok de lysende snemænd der skræmt dem i stedet *GG*


  • #8   29. jan 2008 næh er sikker på det er dig der har tyvstjålet dem*GG*
    nej de er faktisk fosvundet samtiddig med vores nabo flyttede, vi har dog stadig alverdens fuglekugler og ranker af alverdens frø hængende, men næh nej de gider ikke være hos os. det er så ikke pga af kattene, for de har stort set ikke været ude i haven i 3 mdr, de gider ikke, de er nu ikke i snor derude, vi har bare indhegnet haven og vi har slet ingen lys i haven iår, så det er heller ikke derfor, de ka bare ikke lide kosten


  • #9   29. jan 2008 oooh ja det kan jeg godt se.... det er lidt æv da, når nu man gerne vil... du må bede din gamle nabo om at flytte tilbage så i kan få jeres fugle igenner..
    eller også har jeg et rigtig godt trick... hampfrø, de er vilde med dem, er derfor jeg er begyndt at blande dem op med vildt fugleblandninger for ellers forsvandt maden for hurtigt. *GG*


  • #10   29. jan 2008 hampfrø, hmmmmm, blir fuglene så ikke skæve som aldrig set før*LOL*
    vilel squ gerne ha vores gamle nabo igen, men hun er flytte i ældrebolig og der har hun det godt og hun føler sig sikker osv osv.
    så forresten et program med søren ryge en dag netop vedr fuglefodring, og der sagde en klog fuglemand flg husk også at fodre fuglene når de er i yngletid og bygger rede for det er der de har mest brug for ekstra føde, med de vintre vi har i dk efterhånden har fuglene slet ikke behov for at vi fodre dem, men de nyder det selvfølgelig, bare man husker at gøre det året rundt


  • #11   29. jan 2008 yup, er man først gået i gang skal man ikke stoppe igen bare fordi det er sommer... tænk sig en gang sådan nogle fugle bare forventer alt bliver serveret for dem på et sølvfad hrumf...

    Ærgeligt man ikke selv kan bestemme hvem der skal være ens naboer... har bestemt en nabo jeg meget gerne vil af med... *gg*


  • #12   29. jan 2008 ja, man skulle måske være fugl, bare sidde på en gren og fede den dagen lang og samtiddig starte med at kvidre kl alt for tidligt om morgenen og så syntes madmor bare det er skønt.
    ville squ osse gerne af med vores nye nabo, mere larmende eksistens skal man squ lede længe efter


  • #13   29. jan 2008 Du må bare tage hævn... Hver gang de larmer spiller du tysk folkemusik så lamperne gynger, vinduer klirre og kopper og glas hopper hen af bordet *GG*

    Ai det er sgu træls med trælse naboer... i det mindste har jeg fred for mine om vinteren *gg*


  • #14   29. jan 2008 hmmm, ja det ku måske ha været et hit med der deutche schlagermusic, men øhhh så trækker hun nok bare hendes saxofon frem og trutter jammerligt i den og mellem os sagt ka hun ikke spille sax heller ikke kl 4 om natten

Kommentér på:
Havens fugle...

Annonce