{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

skal jeg gå fra manden??? {{forumTopicSubject}}

ja sidder her og virkelig overvejer om jeg skal gå fra manden og søge om skilsmisse...

min man har et meget voldsomt temperament og der skal ingenting til før han eksplodere og jeg kan ikke holde det ud mere. jeg har sagt det til ham rigtig mange gange, men der sker ingenting og det er ligesom om at han er ligeglad... han siger godt nok at han er klar over det og virkelig vil gøre noget ved det, men dagen efter har han glemt det hele og er lige så hidsig som normalt...

han har aldrig slået mig, men råber og skriger og kigger på en som om at man er fuldstændig åndsvag og man an se hidsigheden i hans øjne. har snakkt med min veninde og hun siger at hun ikke kan forstå at jeg har holdt ud så længe som jeg har, men vi er jo gift så kæmper jo nok lidt mere for det end hvis vi bare var kærester, men jeg orker ikke mere...

jeg er ved at være så langt nede og er konstant ked af det og vil helst ikke være der hjemme for gider ikke og skændes hver dag over ingenting...

ja jeg er lidt i vildrede, for elsker ham jo nok stadigvæk, men drømmer om at være single igen så jeg ikke skal skændes hele tiden og bare kan være mig selv...

det blev lige en lidt lang smøre, men håber i har nogle gode råd....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal jeg gå fra manden???
  • #1   6. feb 2008 sætter i selv de bogstaver ind som mangler rundt omkring...? gg...

    det skal også siges at hvis misserne laver ballade så flipper han også helt ud og jeg kan ikke have at mine misser bliver bahandlet sådan og flipper fuldstændigt ud hver gang.... jeg beskytter dem og gør alt for dem og begynde og græde hver gang...


  • #2   6. feb 2008 Hvis du har det så svært med temperamentet, og hvis du går med de tanker at du ville have det bedre alene, hvis i skændes hele tiden.... Så ville jeg da nok finde et andet sted at bo - hvis han da ikke er til at snakke fornuft med...

    Nu er jeg selv en af dem, som har et voldsomt temperament nogen gange, men har efterhånden lært at styre det, fordi jeg ved min kæreste ik gider mit temperament..

    Det er sgu en svær situation at stå i, men jeg synes du skal gøre hvad du føler for.. Har du snakket med veninder og familie?

    Jeg vil ikke sige hvad du skal gøre, jeg kan kun sige hva jeg nok selv ville gøre...


  • #3   6. feb 2008 Der er jo ikke nogen der kan vlge for dig..... Hav været sammen med min x i 7år. Han var mega hidsig og kunne også finde på at slå mig..... Kunne ikke klare mere til sidst og blev nød til at gå fra ham for mig eget bedste..... Det er efter min overbevisning at man ikke skal finde sig i alt og at man skal leve et liv som man selv mener at man har fortjent

  • #4   6. feb 2008 har snakket med min veninde og hun sagde at jeg kunne bo hos hende så lang tid jeg havde brug for til der kom styr på det hele...

    men tror det ender med at jeg går...


  • #5   6. feb 2008 Det er jo kun dig, som kan træffe afgørrelsen om, hvorvidt du vil gå eller blive. Jeg ved fra mig selv, at jeg ventede længere med at gå fra min xmand end jeg nok ville have gjort, hvis det var en kæreste.
    Jeg kan sangtens forstå, det uholdbare i situationen. Hvis I ikke kan snakke sammen om det, så ved jeg ikke lige løsningen. Måske I kunne gå i parterapi? Det ved jeg jo så ikke om han/du vil? Held og lykke uanset hvad du bestemmer dig for.


  • #6   6. feb 2008 Jeg har det lidt på to måder.. På den ene side er jeg sådan anlagt at der ikke er noget der hedder skilsmisse i min verden, kun under meget særlige omstændigheder.
    Man afgiver et løfte, og det holder man bare. I medgang og modgang.

    Men på den anden side, så synes jeg bare det er helt vildt synd for dig at du skal gå og være ulykkelig.
    Alle mennesker har fortjent et dejligt og lykkeligt liv, og det er ikke sikkert han kan ændre sig.

    Havde min kæreste været sådan, var jeg skredet for længst.. Havde han derimod været min mand... Ja så var jeg blevet.. Men det er også fordi jeg ved han ikke er sådan normalt, så jeg ville vide at der var et eller andet der gik ham på.

    Hvis din mand ikke altid har været sådan, så er det sikkert fordi der er et eller andet galt, og så må du finde ud af hvad det er og hjælpe ham. Det er jo bla. det ægteskab gå ud på.

    Har han derimod altid været sådan, så synes jeg du skal få fat i skilsmissepapirene, og sige at han har en måned, og er der ingen forandring, så bliver de underskrevet, og så er du ude af døren.
    Det er ikke fair at du skal leve sådan. Det er livet for kort til.
    Der er mange dejlige mænd derude, og mange der ville behandle dig som du har fortjent.

    Alt held og lykke herfra.


  • #7   6. feb 2008 VI skal da ikke bestemme hvordan DU skal træffe DINE valg i DIT liv :S

  • #8   6. feb 2008 T.J - Nej, men nogengange mangler man et godt råd. Der er INGEN grund til den kommentar du kommer med der.

  • #9   6. feb 2008 hejsa!

    for mig at se, så tror jeg du gerne vil gå fra ham, for når du oprætter denne annonce og har snakket med din veninde, så tror jeg det er nogle tanker du har tumlet med længe. og det er pisse svært at ende et forhold (gift eller ej, jeg kan ikke se hvordan et stykke parpri gør en forskel)

    men jeg tror uden at vide du egentlig er afklaet med hvad du vil, det er bare så pisse svært at sige de ord, Jeg går fra dig!!!!!

    og jeg tror ikke du har oprettet denne annonce for som nogen siger at træffe dine valg, jeg tror det er for at få luft, og lidt en tryghed, hvis vi siger du skal gå er det måske lidt nemmere, for alle synes jo han er en strid banan!
    det er betemt ikke for at lyde som en stram tante, for jeg føler virkelig med dig, og ved hvor svært det er at gå fra en, som man måske ikke engang elsker som sin mand/kæreste mere, men det der er tilbage er på venskabelig basis! frygten ,kan jeg nu klare det, skal jeg være ensom resten af livet osv ovs. ved jo ikke om det er dine tanker!

    men du siger selv du gerne vil være singel, så hjem til din veninde slik dine sår! få dit eget hjem, indret det som du vil :O)

    mange folk der føler sig rigtige ensomme er faktisk i forhold ironisk nok ik??


    jeg håber det bedste for dig

    mvh jannie


  • #10   6. feb 2008 T.J, den kommentar er nok ikke lige det, der er brug for her. Det var under bæltestedet....



  • #11   6. feb 2008 Camilla N:
    Ja, som mange skriver, jan vi andre ikke træffe en beslutning for dig, men jeg tror nu heller ikke, at det var derfor du oprettede tråden.

    Du skriver, at du fortsat elsker din mand, men at hans temperament og vredesudbrud er et problem. Det er et forsøg værd at bede ham om at få hjælp til at tackle hans vrede, vil han ikke det, må du træffe en beslutning på den baggrund. Men hvis du vil give forholdet en chance, kan et af dine krav være, at han går i behandling og får lært at håndtere sin vrede og frustration.

    Held og lykke og uanset hvad, er jeg sikker på, at du træffer en beslutning, som er rigtig for dig smiley


  • #12   6. feb 2008 Camilla, for mig lyder det som om du allerede har truffet dit valg. Du skal sætte dig selv og dine egne behov først og ikke tænke på andres.
    Du skriver selv du ikke har lyst til at være hjemme mere...
    Og sådan skulle det jo helst ikke være.

    Mit råd ville være at flytte hjem til veninde og få det hele lidt på afstand og få tænkt tingene igennem igen.
    Når man står i det, kan det være rigtig svært at overskue det hele, da ens følelser vælter rundt.

    Held og lykke med det. Lyt til dit hjerte og tænk kun på dig selv.


  • #13   6. feb 2008 Hej søde..
    Kun du kan afgører hvad du skal. Men var det mig, så var jeg smuttet med misserne under armen.. Pøj- pøj fremover..
    Kh Pia


  • #14   6. feb 2008 Er man begyndt at overveje skilsmisse, kan man ligeså godt tage skridtet fuldt ud.
    Tænk på hvilken fred du vil få og så har du jo misserne.
    Et brud er altid svært
    Sæt dig ned og lav en positiv og negativ liste, se så hvad der er mest fremtrædende

    Har du svaret


  • #15   6. feb 2008 ja nu sidder jeg her med tårer i øjnene for hold kæft i har ret mange af jer...

    han har egentlig haft temperamentet (staves) hele tiden men det er blevet meget værre... har spurgt ham om der var noget galt og om jeg havde gjort noget, men det siger han at der ikke er... og ja han ved jo at jeg ikke gør noget ved mine trusler for jeg har sagt rigtig mange gange at det er slut hvis ikke han gør noget ved det og nå han så ikke gør noget ved det og jeg bare ser passivt til så bliver han jo bare ved...

    jeg vil ikke være der hjemme og det er jo også derfor jeg nu selv har indset at det holder ikke... det er bare en skide svær situation og det gør det ikke bedre at min far er min mands chef så de arbejder sammen og har det skide godt sammen og det vil jeg jo helst ikke ødelægge....


  • #16   6. feb 2008 Louise Elisabeth A:
    jamen et eller andet sted så vil jeg både prøve og rede mit ægteskab, men synes bare er håbløst for har virkelig prøvet uden at der sker noget... på den anden side så vil jeg bare tage misserne under armen og flytte med det samme...

    Alice A:
    kender næsten svaret på forhånd af den liste for der er ikke mange positive ting :o(


  • #17   6. feb 2008 det er bare om at passe på dig selv.. det er noget værre lort at være i... har selv haft en kæreste som var voldlig osv...

  • #18   6. feb 2008 du skal koncentret dig om dig selv nu!

    du er ikke ansvarlig for din fars er hans chef!
    det er deres anligende!!!

    den eneste der kan passe på dig er DIG


  • #19   6. feb 2008 T. J. Øh, jeg hr lige så meget ret til at skrive det som andre har :S

    hvis man ikke vil have sandheden at vide skal man ikke oprette et indlæg..

    Det handler ikek om hvad vi syntes hun skal gøre, men hvad hun inderst inde føler hvad hun skal gøre..


  • #20   6. feb 2008 TJ:: Det handler ike nødvendigvis om retten til at skrive, den har du naturligvis, det er empatien, der mangler...

  • #21   6. feb 2008 Pernille - hvad betyder empen?

    Jeg gav min mening som den er, jeg føler ikke trang til at pakke den ind, fordi så er det folk ikek forstår hvad man skriver..


  • #22   6. feb 2008 Empati er evnen til at genkende og forstå andres følelser. Det beskrives ofte som evnen til at sætte sig i andres sted (ikke at forveksle med sympati, som er evnen til at dele en følelse med en person, dvs. at man selv oplever samme følelse som personen). I empatien føler man sig ind i den anden, i sympatien føler man med den anden.



  • #23   6. feb 2008 jeg vil sige at det helt sikkert er noget du kun ka gøre op med dig selv, ingen andre kan og vil tage den beslutning for dig, men en ting er sikkert , du skal gøre hvad du føler for og hvad du mener er bedst for dig .
    har du en ide hvad hans hidsighed skyldes og hvorfor den vokser, det ka være det ka hjælpe dig.
    man ka så frygte lidt at når hans hidsighed/vrede vokser dag for dag at han en dag bliver voldelig, jeg tror så heller ikke selv han syntes det er fedt at være vred og hidsig og jeg tror han inderst inde er ked af det når han har skældt ud, sådan tror jeg ihvertfald de fleste har det.
    gør op med dig selv hvad du vil og tænk kun på dig selv


  • #24   6. feb 2008 T.J, nogle gange skal man vælge, bare at lade være med at skrive så.

  • #25   6. feb 2008 Det er noget du bedst selv kan vurdere..
    Men har i prøvet par terapi eller tage på ferie sammen og få snakket om det under hyggelige forhold..
    Det er nemmere at snakke om problemerne over et glas vin eller et sted hvor man kan slappe af sammen med hinanden.. Der må jo ligesom være en grund til hans hidsighed.. Måske at der noget der går ham på ?
    Man ved aldrig


  • #27   6. feb 2008 Træf dit eget valg

    Har du noget at miste ?
    Holder du af ham tilstrækkelig nok til at blive ved med at håbe på at han ændrer sig ?
    Eller betyder han egentlig meget for dig dybt inderst inde, der gør at du vil give jeres forhold en chance mere..


  • #28   6. feb 2008 .

  • #29   6. feb 2008 Camilla N, det lyder som om du har besluttet dig. Og jeg vil, som flere andre her i tråden, godt bekræfte dig i din beslutning.
    Selv ville jeg slet ikke turde at leve sammen med en, der bliver så aggressiv - jeg ville frygte for at der skete kattene noget, for så ville JEG blive voldelig.

    HVIS du vil give ham en chance, så må du tage en snak med ham på et tidspunkt hvor han er rolig - IKKE under et skænderi - og sige, at du godt ved at du har truet med at flytte mange gange, men NU er det altså alvor. Hvis han ikke vil gå i en eller anden form for behandling hvor han kan lære at håndtere sine aggessioner, ja, så farvel.

    Relationen mellem din mand og din far må blive en sag mellem dem.


Kommentér på:
skal jeg gå fra manden???

Annonce