{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Fosterreduktion {{forumTopicSubject}}

Hvad FA**** er det nu for noget??

Fosterreduktion er tilladt, når kvinder venter mere end et barn - altså at få fjernet det ene foster.

Iiih for HE*****. Det kan virkeligt bringe mig totalt ud af balance.
Jeg er selv tvilling, og ser det som den største gave af alle. Jeg har altid haft min søster..

Nu kan kvinder få fjernet det ene, hvis det bliver for meget med to børn..

Etisk kan jeg ikke forholde mig til det, for jeg har set MANGE udsendelser om tvillinger (gad vide hvorfor) jeg har deltaget i en del undersøgelser (spørgeskemaer) så jeg kender noget til en tvillings følelser.

Jeg har set en udsendelse med en kvinde, der følte hun mannglede noget i sit liv. Det viste sig, at hun havde et forstenet foster siddende i kroppen.

Tvillinger FØLER bare noget mere end så mange andre. Det kan da ikke være rigtigt, at man kan sige "jeg gider godtnok ikke liiige to bærn"

ØV det kan ikke være rigtigt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fosterreduktion
  • #1   12. mar 2008 Jeg har hært om det..
    jeg kan slet ikke forholde mig til det..

Det virker helt forkert...
    Man kan da ikke bare fjerne det ene barn bare fordi at der er for mange..

Jeg er dybt forundret...

Jeg kan udemærket forstår dig Annette.. i vil altid have en forbindelse til hinanden... det er meget stærke føleser..

• #3   13. mar 2008 Jeg kan godt se det fra gforældrenes side.. hvis de nu har råd til et barn, men ikke til 2, plus jeg kan forestille mig det er et stort arbejde med 2 børn på samme adlre, i forhold til fx hjemem ved os, hvor der er 4 år mellem mig og min storebror og 10 år i mellem mig og min lillesøster, der har m,ine forældre da kunne spare lidt på barnevogne, cykler, tøj osv..

hvis jeg kun havde råd til 1 barn, men blev gravid med tvillinger (eller mere) ville jeg sige ja tak, for at sikre det ene barns fremtid endnu bedere...

• #4   13. mar 2008 Ja, jeg ville nok heller ikke have valgt nogen fra, fik 4 befrugtede æg lagt op, men kun 1 satte sig fast, 2 gange, ( fik i alt 4 behandlinger, de 2 først uden graviditet til følge) dog ville det have betydet at jeg ville have mistet dem, da jeg hver gang har født alt for tidligt, jeg har dog 1 barn i dag, hvilket jeg er meget taknemmelig for.

• #5   13. mar 2008 Jeg er noget splittet. Jeg kunne aldrig selv drømme om at få en fosterreduktion, men det handler vel om, at jeg er i en situation hvor jeg både har overskud mentalt og økonomisk til at få en "udvidet pakke".

Jeg vil da til enhver tid, argumentere for, at det er bedre at få en fosterreduktion, hvis man ikke har den fornødne tid, overskud, økonomi, plads etc. til at få mere end et barn. Jeg synes, at der er så mange børn, som ikke har det godt, at der ikke er grund til at sætte uønskede børn i verden, dem er der desværre så rigeligt af i forvejen.

Personligt ville det aldrig være et alternativ for mig, vil jeg gerne understrege, men jeg vil til enhver tid respektere, at andre tager en anden beslutning. Jeg er også tilhænger af fri abort og dermed retten til at fravælge liv og det er udelukkende for det ufødte barns skyld, at min holdning er således.

• #6   13. mar 2008 Det jeg "rammes" af er, at man vil tillade at fjerne det ene foster.
    Jeg "rammes" fordi det et bevist, at tvillinger og trillinger (og flere) danner et bånd - en samhørighed, allerede når de er et lille embryo - altså før de er fostre.

Dette bånd eller samhørighed vil mangle i den tilbageværende tvilling/trilling, og på et tidspunkt vil den tilbageblevne tvilling/trilling finde ud af, at den rent faktisk har flere søskende (tvilling/trilling) og at det savn skyldes den manglende søskende.

Det jeg kan se er, at der er væsentlig stor risiko for, at den tilbageblevne vil få en skyldfølelse, fordi mor og far KUN magtede et barn. Den tilbageblevne kan måske føle et had til forældrene, for følelsen af den manglende tvilling kan blive uendelig stor.

Kærlighed kan ikke hjælpe på denne følelse, for manglen er der og vil altid være der.

Nu interesserer tvillinger mig jo en del, så jeg har læst og studeret det i mange år.
    Nogle mennesker har udtalt sig til lægen om, at de mangler noget. Efter flere undersøgelser og diverse prøver viser det sig, at personen er tvilling, og at den anden tvilling er gået til grunde tidligt i fosterstadiet.
    En kvinde fik opereret et forstenet foster ud af kroppen, som havde sat sig fast i denne kvinde.
    Hun havde ligeledes fortalt sin læge, at et eller andet var helt forkert - lang tid før operationen og viden om det andet foster..

Etisk kan jeg ikke forholde mig til, at fjerne én tvilling, for har man valgt at sig A, så er man også nødt til at sige B.

Nu er det så også sådan, at nogle familier er mere disponeret for tvillinger end andre, så hvis man vælger at få børn, så kan man jo vurdere, om man er parat til eventuelt at få flere børn på en gang - hvis man er i det der kaldes "højrisiko".

• #7   13. mar 2008 Jeg synes også det er noget mærkeligt noget! Nu har jeg selv tvillingelillebrødre, og det har da været hårdt for mine forældre, da jeg kun var ½ år da min mor blev gravid med dem, ved et uheld, og så var der to i maven. Klart det har været hårdt, mor og far havde 3 blebørn på samme tid, men de elskede det, og vi har så stor gavn af hinanden den dag idag. Entetn vil man have børn, eller også vil man ikke...

Kommentér på:
Fosterreduktion

Annonce