{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

træthed... ingen energi {{forumTopicSubject}}

hey kg

jeg har det af h til lige nu.
jeg har ingen energi til noget som helst. jeg går på hg, og har problemer med at komme op om morgenen. jeg har ingen energi til at holde mit og kærestens hus i orden.

grunden til det (muligvis) er, at jeg for to år siden var syg med kyssesyge, og siden har jeg simpelthen ingen energi haft, kun i korte perioder.

jeg har været til lægen flere gange, men trods en del blodprøver, som viser at alt er i orden, har jeg stadig ikke fået mere energi.

jeg ved ikke hvad f***** jeg skal gøre, for jeg kan mærke at det går min hårdtarbejdende kæreste meget på efterhånden, og jeg har det rigtig, rigtig dårligt med det...

jeg kan snart ikke mere...

er der nogen der kan hjælpe mig med nogle gode råd???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træthed... ingen energi
  • #1   20. mar 2008 Du må ud i den friske luft.
    I starten bliver du mere træt - men det er af luften, men det hjælper utroligt meget - tro mig.

Der findes ikke noget bedre, end at trave en tur. Det giver så meget energi - og så kan du gøre lidt mere derhjemme ;-)))

• #2   20. mar 2008 jeg har fået mig en lille shetlandspony, som jo får mig udenfor hver dag... men det hjælper jo ikke noget, når det er det indenfor der trænger...

• #3   20. mar 2008 hvordan kan jeg gøre det Louise Elisabeth A?

det er det også, og nu beder jeg om hjælp herinde...

• #4   20. mar 2008 Hvor lang tid har du haft hesten??

Det kommer jo ikke lige fra den ene dag til den anden.

for at få mere energi, er man nødt til at skabe mere energi. Det gør man ved at bruge kroppen og spise sundt, så kroppen ikke "dovner"...

• #5   20. mar 2008 siden onsdag sidste uge

jeg spiser så sundt som muligt, men jeg er på su, og derfor er det ikke muligt for mig at følge de forskellige kostråd, som fx 6 stk frugt om dagen og sådan. og så har jeg det andet problem er, at jeg skal passe på med ikke at spise for fedtfattigt, da jeg meget ledt taber mig, og da jeg nu kommer ud hver dag med både hund og hest, så bevæger jeg mig meget mere. igen... inden jeg blev syg, havde jeg en masse energi. vågnede tidligt hver dag, og havde ingen problemer med at passe skolen eller fritidsbeskæftigelser og sådan... det er bare så fustrerende at jeg ikke kan de ting, som jeg kunne førhen...

• #6   20. mar 2008 Har du overvejet at tage noget protein drik??

Det kan give kroppen noget at arbejde med...

• #7   20. mar 2008 har du nogen forslag til produkter?

jeg har prøvet den der hedder enaxin. den virker knaldgodt mens jeg "er på det" om man så må sige, men så når jeg stopper, så er alt tilbage ved det gamle igen...

• #8   20. mar 2008 Charlotte - jeg tror du må prøve at tage dig i nakken.
    Når du først er kommet i gang, så kommer det stille og roligt skal du se.

Du kan købe protein drikke på apoteket. Prøv at forhør dig ad, hviske produkter de har.

Og som Louise siger, så prøv at kontakte lægen igen.

• #9   20. mar 2008 min vitamin-indhold i blodet er helt fint... jeg har prøvet rigtig mange gange (og med en del forskellige), har mega svært ved at komme ind i en fast rytme, og tager det som et tegn fra kroppen, at det ikke er det, jeg har brug for...

• #10   20. mar 2008 Jeg tror du er på vej... du er oppe og røre dig... husk bare også at gøre noget for din sjæl. Du ved bedst selv hvad det er. Mit er at få lov til at høre fuglene synge tidligt om morgnen, igennem vinduet i soveværelset. Eller i skoven uden børnene... Og så skal den dårlige samvitighed over det du mangler indendøre VÆK. den slider mere end du aner.... Jeg døjer selv med for lavt stofskifte og har gjort det i en del år, blev lovet at alt ville blive normalt igen når pillerne fik stofskiftet på plads... ingen eller kun megen lille forbedring, så her flyder tingene også..... kun når svigermor kommer bliver der hjulpet til...... så kan min bedre halvdel ikke lide rodet kan han bare gøre noget ved det... Jeg bliver nød til at have en så kold holdning ellers går jeg ned, over al det jeg ikke når....

• #11   20. mar 2008 Det hjælper jo heller ikke ret meget, hvis du "bare" sidder foran din computer hele dagen. Det skaber ingen energi ;-))

Du må lette måsen ;-)) Op og giv dig selv et bette los bagi ;-)))

• #12   20. mar 2008 Nu har jeg selv haft kyssesyge for 5 år siden,(da jeg var 18) og har siden da også været træt, men jeg har bare accepteret at sådan er det. Nogle mennesker er trætte, andre kan styrte rundt dagen lang. Og det er helt klart træls at du førhen har kunnet gøre ting uden at være træt, men tingene ændrer sig.
    Jeg er også af natur tynd, men for mig har det hjulpet meget på min energi niveau at begynde at styrketræne 3 gange om ugen. Jeg er selvpå su, men har simpelthen prioteret at give de 230 kr om måneden det koster at gå i fitnesscenter, fordi jeg kan mærke at det hjælper rimelig meget...

• #13   20. mar 2008 hvad træner du, når du går i fitness??

nu er jeg ikke den type, der har det super godt med at møde nye mennesker, og da slet ikke steder, hvor jeg aldrig har været før... ville det være en idé, hvis jeg købte noget hjemme-fitness-agtig-noget?

det med den faste rytme, det har jeg nogenlunde også nu, hvor Bisse (min lille shetter) jo skal have mad, og passes, og jeg går med ham hver dag (når vejret er til det)...
    men måske var jeg for håbefuld på, at det hele bare kom nu...

• #14   20. mar 2008 Det der hjemme fitness noget ender som regel med, at man kommer til at glemme det..
    Desværre :((

• #15   20. mar 2008 det håber jeg virkelig, for det er virkelig hårdt det her...

i to år har jeg ikke kunnet klare at passe mit eget hus... jeg er 19 år. bliver 20, og jegburde fan*** kunne klare det... jeg er et voksent menneske, der burde være i stand det...

det er SÅ fustrerende...

• #16   20. mar 2008 "det med den faste rytme, det har jeg nogenlunde også nu, hvor Bisse (min lille shetter) jo skal have mad, og passes, og jeg går med ham hver dag (når vejret er til det)...
    men måske var jeg for håbefuld på, at det hele bare kom nu..."
    Havde du ikke kun haft hesten siden onsdag sidste uge? Det tager længere tid at indarbejde en normal rytme.
    Jeg tror vi minder rigtig meget om hinanden, jeg er også bange for at møde nye mennesker, men det har jeg bare besluttet ikke må være en hæmsko for mig mere.
    Undskyld mig, men du er nødt til at sparke dig selv lidt bagi hvis du vil ændre det her!
    Jeg cykler eller løber i 40 min, i træningscentret, og så bruger jeg maskinerne til at løfte vægte (stykretræning).
    Her skal man ikke til at lære nye mennesker at kende, man skal bae koncentrere sig om sig selv og sin træning, og jeg kan love dig du vil få større selvtillid efter et par måneder! Hjemmefitness fungere helt klart ikke, har selv prøvet det, men du forpligter dig ikke på samme måde som i et fitnesscenter. Du er altså nødt til at komme igang, for din egen skyld. Jeg ville ikke undvære mine 2 timer i fitness center 3 gange om ugen for noget andet,!! Også selvom jeg er mega genert og meget usikker!

• #17   20. mar 2008 Har du en snert af socialforbi?????

• #18   20. mar 2008 jeg har tørretumbler, for ellers får tøjet bare lov til at hænge, når det er endelig er kommet op. men så er problemet bare at få det lagt sammen og op i skufferne ovenpå..

her roder temmelig meget, og jeg bliver ved med at sige til mig selv, at jeg rydder op lidt efter lidt, og derefter får jeg støvsuget hver anden dag, og så videre og videre, men det bliver bare ikke til noget, pga den manglende energi

det siger min læge. jeg har fået taget blodprøver en del gange nu, med samme resultat, det hele er som det skal være... jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle testes for, udover det som jeg "normalt" bliver testet for, som jeg aldrig kan huske bagefter, udover vitaminer...

• #19   20. mar 2008 christina: det tror jeg faktisk...

desværre...

• #20   20. mar 2008 Det blir man nemlig oz sindsyg træt af, man kan have svært ved og overskue mange ting!!!!

• #21   20. mar 2008 Synes du skal tage til lægen igen, og virkelig gøre det klart gvor dårligt du har det. Om det er socialfobi eller eventuelt depression, så kan der heldigvis gøres noget ved det!!!

• #22   20. mar 2008 jeg har ikke været inde på betdoktor, men det kunne være, at jeg skulle det inden ferien slutter...
    jeg har også overvejet at tage til lægen igen, men jeg får vel bare samme svar, nemlig at der ikke er noget der kan hjælpe...

og to år det er nemlig meget længe, og jeg har været til lægen med det i hvert fald 5 eller 6 gange i løbet af de sidste to år...

• #23   21. mar 2008 uden at diagnosticere dig, for det er jeg selvfølgelig ikke kvalificeret til, vil jeg sige det lyder som om du har en depression.

Tingene hober sig op og man kigger på dem og er næsten ved at drukne i alle de opgaver man skal nå. Går man i gang tager det måske to timer, men bekymringen og den dårlige samvittighed får det til at virke som om der er arbejde til de næste to år, og så er det da svært at få sig selv til at gå i gang.
    Man kan ikke falde i søvn om natten, fordi alt hvad man ikke har nået, kværner rundt hjernen og man ligger vågen og tænker det igennem om og om igen.
    Min kæreste lider af det og han beskriver de svære perioder som "at gå i mudder" dvs at alt hvad man gør er ekstra tungt at komme igennem og man bliver træt og frustreret. man er som regel trist, men der er ellers ikke de store følelsesudbrud. Man ender med at sige til sig selv at man er ligeglad med det hele og så flyder det endnu mere.

synes du skal tale med lægen. ikke nødvendigvis om piller (det vil han nok foreslå som det første men den skal du ikke springe på) pillerne skal supplere et forløb hos en psykolog/spsykiater for ellers er de bare en behandling af symptomerne men ikke problemet.

Det kan være rigtig svært at være kæreste med et menneske der lider af en depression. Det kræver tålmodighed og at man hviler i sig selv, ellers kan man hurtigt blive irriteret på sin partner over at pågældende ikke bidrager med noget, det være sig praktisk såvel som følelsesmæssigt. Så tal med din kæreste om hvordan han føler du er. dette kan give dig et indblik i din adfærd, som du kan gå videre med til lægen.

Depression er lidt et modefænomen, men det gør det ikke til en mindre legal sygdom. Så længe medicinen ikke skal stå alene, få et forløb igang med psykolog/psykiater hvis lægen mener det er depression.

Blev lidt langt, men håber du enten kan se dig selv i beskrivelsen ovenfor, eller kan afvise det og så give dig selv et ordentligt spark i R... til enten at fise til lægen, eller til at komme ud i livet og nyde det.

• #24   21. mar 2008 Kommer lidt sent ind i dette emne, men for mig lyder det også som en depression og kan kun tilslutte mig det som Nina skriver.

Jeg havde selv engang hvor jeg ikke rigtig syntes at jeg kunne overskue alt derhjemme så jeg gjorde det til en sport. Jeg besluttede hvor lang tid hvert værelse måtte tage med hensyn til rengøring....hvor lang tid til at ordne tøjet etc. Hver gang jeg klarede det fik jeg en eller anden premie....kunne være en pause eller noget andet jeg havde bestemt på forhånd.

En anden regel jeg har sat mig er at de dage jeg har noget jeg skal have lavet må jeg ikke åbne PCen før det er klaret. Bagefter kan jeg sætte mig ned med god samvittighed.

Jeg var tidligere heller ikke god til nye mennesker men tog så mig selv i nakken og fik det overstået....nye mennesker er ikke nye ret længe.

• #25   21. mar 2008 Hej Charlotte smiley

den her smøre bliver lidt lang, men jeg kender turen på egen krop så jeg har en del input hvis du kan holde til romanlæsning *S*

Jeg er 100% enig med Nina - det lyder i mine ører til at du lider af præcis det samme som jeg led af - en depression der ikke bliver behandlet...

hvis man er heldig - så kan sådan en forsvinde af sig selv på et års tid - hvis man er uheldig - jamen så kan det fortsætte i mange år uden at blive bedre...

Uanset om drepressionen skyldes en kemisk ubalance hos dig, eller er en følge af at dit liv har været noget hø (eller mest tænkeligt en kombi) så skal den behandles...

At få læger til at anderkende at der er noget galt, det er en KAMP uden lige - de fleste siger tag dig sammen... de skulle tage at få et kursus i almen psykiatri....

Men har du fået en depression, så er det bare ikke en mulighed at "tage sig sammen"

Du kan gøre 1 af flere ting.

1. gå op til din læge på tirsdag og få en henvisning til en psykiater. Forskellen mellem psykolog og pskykiater er blandt andet at psykiateren behandler sindslidelser med både samtaleterapi og medicin. Medicinen er til at betale og der er tilskud til den, så det er til at komme om ved - selv på SU... samtale-terapi kan man få tilskud til hos kommunen et stykke af vejen... (er du syg for alvor, så må din kæreste eller dine forældre spæde lidt til)

2. semi-hypnotisk terapi (og nej - det er ikke hjernevask *S*) er en behandling af underbevidstheden der går ind og arbejder meget meget koncentreret med de ting i din underbevidsthed der er med til at forårsage/forstærke den måde du har det på.

Denne behandling kan bruges hvad enten du har en mild depression eller bare sidder uhjælpeligt fast. Den er IKKE en substitut for medicinsk behandling hvis du er virkeligt syg, men hvis du har hest og kommer ud og får hængt tøjet til tørre - så er du højst sansynligt en perfekt kandidat til denne behandling...

Man kan via underbevidstheden øge din naturlige produktion af dopamin og serotonin (de stoffer der blandt andet styrer dit humør og ISÆR din energi) og det er første skridt på vejen...

Jeg ved det af erfaring for jeg har været i denne form for behandling for både mine vinterdepressioner og fordi jeg generelt havde nogle meget uhensigstmæssige reaktioner på nogle typer situationer. Det VIRKER på en måde intet andet virker - for første gange i 14 år har jeg ikke ligget under en dyne hele vinteren og været ulykkelig...

Eneste ulempe i denne behandling er at det er på timepris, men er du interessret kan jeg henvise dig til den bedste på området - han vil kunne gøre en forskel som ingen psykiatere eller psykologer kan komme i nærheden af på 1/10 af tiden fordi det er underbevidstheden der er i behandling og det er med turbo på...

3. du venter og se tiden an og gør alle de fornuftige ting folk herinde har skrevet - dem bør du gøre uanset hvad, men er du syg er det på ingen måde nok... så er det noget der vil understøtte og forbedre en behandling men ikke en kur i sig selv..

Hvis kæresten er ved at være træt af det (og det kan man jo godt forstå for han kan ikke se inde i dig og forstå det du føler) så er det nu der skal tages hånd om tingene...

Du er velkommen til at skrive til mig privat hvis du vil have info om hvor du kan henvende dig og tips til hvordan du kan komme igennem systemet bedst muligt smiley Det er aldrig det letteste hvis midlerne er små og det hele er uoverskueligt..

Du ønskes uanset hvad du vælger, en rigtig god bedring og held og lykke med det hele... selv det mindste lille skridt - ikke nogt stort som vasketøj og rengøring - men bare et lille skridt er et skridt i den rigtige retning.... så skal alt det store tidsnok komme...

Knus og miauws fra Ramses, Sethi og deres mor :=)

• #26   21. mar 2008 Jeg afviser ikke de kloge ord der er kommet om depression...for det lyder meget rigtigt.

Men der er også en anden mulighed: http://kronisktraethedssyndrom.dk/

• #27   21. mar 2008 Camilla....det håber jeg ikke for det er en hård tur og komme igennem....

• #28   21. mar 2008 jeg har læst det link, og blev ret forbavset over, at der faktisk er temmelig mange ting, der passer på hvordan jeg har det...

har tænkt på, om mit humør sommetider følger vejret... nu hvor det er gråt og trist her nu, så er mit humør også nede, men i formiddaggs, hvor solen skinnede, var jeg egentlig i ok humør...

mn jeg ved i hvert fald, at jeg tager til læge så hurtigt som muligt, for det kan ikke blive ved det her...

Kommentér på:
træthed... ingen energi

Annonce