{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Skal besøge familien... ØV {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft et lidt anstrengt forhold til mine forældre, så efter at jeg flyttede hjemmefra har jeg mest muligt undgået samkomster og diverse inventationer, men nu har jeg altså sagt ja.. Der er så også næsten gået et år siden jeg sidst har set dem..

Et eller andet sted har jeg det sådan lidt at det virker som om at min mor gerne vil have det til at fungere og det er som om at nogen har kipnappet hende og byttet hende ud med en dejlig person når jeg snakker med hende i telefonen..

På den anden side har jeg det sådan lidt at jeg kan huske alle de gange hvor jeg rent ud sagt har haft lyst til at knalde hende en, som fx ved min storesøs bryllup hvor hun sagde til min kæreste at hun simpelthen ikke fattede hvad han dog ville med mig!!

Skal jeg give hende en chance eller tage overarbejde som jeg plejer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal besøge familien... ØV
  • #1   11. apr 2008 Det kan du bedst selv vurdere...

Du ved selv bedst hvordan du har det inderst inde...

Jeg har selv et trælst forhold til min mor for tiden og undgår hende helst....

• #2   11. apr 2008 Lena: Jeg vil vildt gerne hvis hun gerne vil have det til at fungere, men hvis det ender i det samme (undskyld) lort som altid så sidder jeg fast på en ø måske ind til næste dag..

• #3   11. apr 2008 Det er svært... Måske skulle du tage chancen og så prøve at få det til at fungere igen?

• #4   11. apr 2008 For mig lyder det til,at du faktisk gerne vil give hende en chance mere.

Synes du skal gøre det og så se hvad der sker.Ud fra det,kan du så tage en endelig beslutning...

Håber du forstår mig,til trods for min korte måde at sige det på,det ville ellers blive en roman ;o)

• #5   11. apr 2008 Selvfølgelig skal du da give det en chance Robin. Jeg er sikker på, at du på et tidspunkt vil fortryde, hvis du ikke gør det.
    Går det galt, så har du i hvert fald gjort forsøget, og det går der ingen skår af dig ved, tværtimod!

Og prøv så ikke at tage alt, hvad din mor siger, for ramme alvor.
    Det kan jo være, hun har lidt af den samme humor som jeg f.eks.
    Har du i det hele taget fortalt hende, at du blev ked af hendes udtalelse? Hun vil sikert blive meget overrasket over det.

Jeg har da flere gange sagt til mine kommende svigerbørn, mens mine børn hørte på det, at de var meget bedre tjent med nogle andre end mine unger, og at de ikke skulle komme bagefter og sige, jeg ikke havde advaret dem.

Ingen har da taget mig det fortrydeligt op, og de kommende svigerbørn er da også blevet en del af familien, og har været det længe.

Prøv at tale ud med din mor om det, ikke til sammenkomsten, men helst før og måske i telefonen.

Det er mange gange sådan i familier, at man kan hakke lidt på hinanden indbyrdes og drillle, men når det virkeligt gælder, holder man sammen.

• #6   11. apr 2008 Hey Robin

jeg er 100% enig med Mega - giv det et forsøg...

Nogle mennesker har en måde at få ord til at være forfærdelige.... når de har været med til en familiefest og gået igennem gæsterne - så er der de døde og de sårede..

min egen mor er sådan en type... hun skræmte mine 3 seriøse x-er væk fra alle familiesammenkomster... følgende så jeg hende også kun 1-2 gange om året i mange år...

men en dag skiftede det og nu er vi en familie igen - med lidt arbejde fra begge sider..

hvis er der nogen der har været så venlige at bytte din mor ud - så lad tvivlen komme version 2.0 tilgode og giv hende en chance...

hvis det viser sig at hun kun er byttet ud når du ikke er der sådan rent fysisk - jamen så er der et lille ord der kan komme til at betyde alverden for dig...

pyt...

jeg har en lidt morbid filosofi når noget går mig på som du måske kan bruge ...

hvis du nu døde 2 dage efter familiefesten - ville du så 1. bruge de to dage på at ærge dig over din mors opførsel ? - eller ville du 2. bruge dem på at få mest mulig ud af de 2 dage og tænke på alt andet end din mor ?

hvis det er svarmulighed nummer 2 - så er der ingen fare ved st tage til festen - for uanset resultatet - så kan du få mest mulig ud af livet bagefter - med eller uden hende... smiley

en anden mulighed er at lade englebarnet i dig blive hjemme og hvis din mor under festen siger noget - så hold ikke din mening tilbage men sig præcis hvad du føler...

jeg mindes min mormors 80 års dag hvor min mor kaldte min kæreste for et værdiløst nul uden fremtid i... og jeg efterfølgende fortalte jeg hende at hun var en alkoholiseret sæk der kun havde mod til at svine folk til på bunden af 2 flasker rødvin og at jeg var ked af at kalde noget så mislykket for min mor.. + 5-10 andre censurerede udtalelser...

det er nok ikke vejen frem - men det fik hende til at tænke og det var startskuddet til den mere positive spiral..

så uanset hvad du vælger - så held og lykke... og få en dejlig fest smiley om ikke andet så med alle de andre gæster

Knus og mange potekrammere

• #7   12. apr 2008 Jeg vil enormt gerne have et godt forhold til min mor, men tvivlen nager mig bare såååå meget.

MIn mor er desværre den type der kun kan svine folk til når hun har set bunden af en rødvins flaske. Det er ret træls, for hun kan ikke styre det også kommer der alt mulig ud som såre en. Og har faktisk aldrig snakket med hende om det. Hvilket jeg jo så egentlig burde gøre.

Jeg vil da klart vælge nummer 2.

Nu ser vi hvordan det går, for som Mega siger, så går der ingen skår af mig.

Kommentér på:
Skal besøge familien... ØV

Annonce