{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

så blev jeg sygemeldt... {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger, så har jeg sygemeldt mig på ubestemt tid fra min skole her til morgen...

jeg går på hg, første år, og kan simpelthen ikke overskue at tage i skole hver dag i øjeblikket. har ikke været i skole siden mandag i forrige uge, og jeg er lige så stille og roligt kommet i gang med at få ordnet lidt herhjemme, og derfor har jeg besluttet mig for at sygemelde mig..

jeg har en depression, vel det man kalder medium, men engang imellem føler jeg mig bare helt nede i kælderen.

nu venter jeg så bare på, at min studievejleder ringer og beder om en lægeerklæring.

jeg har det egentlig godt med det, for ligenu er mit hjem og min familie (kæreste og dyr) det der er vigtigst for mig...


Kommentarer på:  så blev jeg sygemeldt...
  • #1   21. apr 2008 jeg har heller ikke været i skole siden forrige uge.. og er også på 1. års HG..

  • #2   21. apr 2008 Kan man godt bare sygemelde sig på ubestemt tid uden at blive smidt ud af skolen ?

  • #3   21. apr 2008 det ved jeg ikke... derfor venter jeg også på, at min studievejleder ringer...

  • #4   21. apr 2008 Ok for man skal jo stadig lave lektier og det for at kunne komme til eksamen smiley

  • #5   21. apr 2008 karina h: jeg skriver lige privat til dig smiley

  • #6   21. apr 2008 Charlotte - kunne du ikke tage tyren ved hornene, og vise, at det ikke "bare" er en gang ingenting.?
    Kunne du ikke kontakte in studievejleder, i stedet for at vente til h*n kontakter dig?

    det vilihvertfald give dig et meget stort plus i bogen - om man så må sige ....

    Håber du snart er ovenå igen.....




  • #7   21. apr 2008 tjo... kunne skrive en mail til ham... har ikke hans tlf-nr, og da han samtidig også underviser, så har han altid travlt...

    men hvad skulle jeg så skrive?


    "hej
    jeg har sygemeldt mig på ubestemt tid fra i dag.
    vil du have en lægeerklæring på at jeg har en depression eller?
    v.h.
    Charlotte B."

    det var lige et forslag, men føler det er lidt halv-lamt...

    snakkede med min læge om det her til morgen også, og hun sagde, at hvis de vil se en lægeerklæring, skal de selv bede om den, jeg skal ikke bare komme med den uden at de har bedt om den...

    og hvis jeg skriver til ham, så er det jo lidt et af de første skridt til selv at komme med den...


  • #8   21. apr 2008 Ja du skal nok vente på at han selv kontakter dig, jeg er selv sygemeldt fra job og har nu været det i 3 uger og mit job har ikke bedt om en lægeerklæring endnu, selv om kommunen burde havde forlangt den efter 14 dage.
    Så du skal nok bare se tiden an selv om jeg ikke ved reglerne for skole, det ville jo være noget møg at skulle gå om.


  • #9   21. apr 2008 Ja det vil være en god idé, at komme din studievejleder i forkøbet, da det viser at du er ansvarsbevidst, og ikke "bare pjækker".

    Du skal nok finde en anden måde at skrive det p, for som du skriver det her, s ville jeg (personligt) stejle... Du virker meget aggressiv i din måde at skrive det på ;-))

    Kunne du ikke i stedet skrive:

    Hej (studievejlederens navn)
    Jeg har sygemeldt mig på ubestemt tid, da jeg gennemgår en svær periode. Sygemeldingen er i samråd med min læge.

    Hvis du har brug for en lægeerklæring, kan du kontakte min læge:

    Lægens navn, adresse og telefonnummer)

    Venlig hilsen
    Charlotte B




  • #10   21. apr 2008 tja... det ville ikke være første gang... sidste skoleår gik jeg også på første års hg, men droppede ud i maj. var overhovedet ikke klar til eksamen eller noget... og nu en sygemelding...

    men sådan er det... jeg venter på, at han kontakter mig, og så må vi se...

    (lidt i sjov: tro der er en eller anden højere magt, der fortæller mig, at jeg ikke skal gå på hg, men noget andet, npr jeg nu for anden gang må stoppe et par mdr før eksamen - det er ment i sjov, tror ikke helt på sådan noget, men alligevel gør jeg)


  • #11   21. apr 2008 mange tak for krammene allesammen... de er i hvert fald gengældt...

    diana - nu ved de godt, at jeg har en depression, for jeg mente det var bedst at fortælle dem det, da jeg fik det konstateret...
    dejligt at få at vide, at det ikke er pjækkeri. jeg har det egentlig godt nok nu, men er virkelig lettet over ikke at skulle i skole. det er bare dejligt, og den dårlige samvittighed er lettet gevaldigt ( har i forvejen en temmelig høj fraværsprocent >rødmer<)


  • #12   21. apr 2008 Vær lige sød og se, at jeg skriver "pjækker" i anførselstegn.

    Jeg siger bestemt ikke, at du pjækker.


    Grunden til at jeg siger som jeg gør er, at jeg selv måtte sygemelde mig under et uddannelsesforløb, og jeg kontaktede studievejlederen og forklarede som sagen var, og hun sagde, at det var virkeligt godt at jeg kontaktede hende, fremfor at hun skulle kontakte mig på grund af mit fravær.

    Det viser altså, at du er et modent og ansvarsbevidst menneske, og der vil mange gange være lidt længere line, når du selv tager kontakten, for så nr studievejlederen ikke at blive "irriteret" over, at skulle i gang med at kontakte dig..



  • #13   21. apr 2008 Jeg mener nu også, at det er bedst at du kontakter ham, og fortæller hvordan det sår il..

    Jeg har oså slev prøvet det... jeg blev glædeligt overrasket, da min vejleder udemærket forstod.. jeg fik lov til at lave fjern undervisning..


  • #14   21. apr 2008 jamen han ved det godt... vi havde egentlig aftalt at skulle have en snak en dag, men så blev det hele så uoverskueligt, og jeg blev hjemme.

    grunden til at han skal kontakte mig angående lægeerklæringen er i forbindelse med su... så jeg tør ikke kontakte ham først, hvis de så sløjfer min su.

    jeg så godt du skrev "pjækkeri" i " " smiley
    og det er ikke meningen at virke agressiv, men jeg var lidt tom for ideer... men jeg vil bruge dit forslag... men er lidt i tvivl om slutningen, for i og med at det er skole, så skal jeg selv betale for lægeerklæringen... kan jeg så ikke skrive at han skal kontakte mig, hvorefter jeg hurtigst muligt får fat i den, hvis han ønsker det...?


  • #15   21. apr 2008 indtil 3 eller 6 måneder mener jeg det er

  • #16   21. apr 2008 jeg går også sygemeldt og har gjort det siden september, og det har hjulpet meget, fordi så har man ikke alle de ting inde i hovedet, så kan man koncentrere sig om de ting der virkelig gælder.

    jeg har dog ikke en depression, jeg har ocd og det var så kommet der ud hvor jeg slet ikke kunne passe et arbejde længere.
    Men fordi jeg har været sygemeldt i et godt stykke tid har jeg besluttet mig for at prøve med noget flex job smiley


Kommentér på:
så blev jeg sygemeldt...

Annonce