{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Snart sommerferie - ud med katten {{forumTopicSubject}}

Er der mon andre der undrer sig over de mange ret enslydende annoncer i markedet?

Sommerferien nærmer sig - studietiden går på held - og tiden for at de mange uneutraliserede katte går i løb er virkelig opover.

Jeg kan også undre mig over dem, der køber en af disse katte, når man kan købe en kat på et internat, der er neutraliseret, øremærket og vaccineret. De koster mange steder omkring de 600 kr.

Overtager man en gratis hunkat som ikke har været hos dyrlægen, skal man regne med en pris på omkring 2.000 kr. til dyrlægen.

Så jer der evt. påtænker at købe disse killinger fra sidste år. Det var måske lige en tanke værd, at tage turen til et internat i stedet for.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snart sommerferie - ud med katten
  • #1   22. apr 2008 Jeg er helt enig! 2 af vores katte er hentet på internat og da kostede de kun 400 kr pr styk incl vacc., ormekur, neutralisering og øremærkning. Vores tilløber vi har taget til os, da måtte vi jo selv klare alle tingene og han endte med at blive dyrere end de andre 2 tilsammen....

  • #2   22. apr 2008 som du kan sige det May-Britt..... men hvor har du ret

  • #3   22. apr 2008 May-Britt S

    Nej jeg undrer mig ik længere.....suuk

    Sådan har det ALTID været, og ligeledes det faktum, at mange dyr ikke afhentes efter en ferie


  • #4   22. apr 2008 Det undrer mig ikke, men det gør mig ked. Synes i det hele taget, at markedet kan være noget trist læsning :-((((

  • #5   22. apr 2008 Sådan skal det lyde! Det er også meget bedre at hjælpe en stakkels mis fra et internat smiley

  • #6   22. apr 2008 sjovt nok sad jeg netop og tænkte det samme, men vil sige at om man hente katten privat el på et internat går i sidste ende ud på et, for tit ender katte fra private hjem alligevel på internat.
    vores trixie er nu osse en internatkat


  • #7   22. apr 2008 Godt råd May Britt...

    Enig Johnny.....


  • #8   22. apr 2008 Har været i kontakt med min søster. De gav 600 kr. for 2 ungkatte. For 1 giver man 450 kr. på Brande Dyreinternat. De købte dem for få uger siden.

    Jeg er helt enig i, at man lige så godt kan overtage katte fra private, som har været igennem det hele hos dyrlægen. Og i mange tilfælde helt gratis.

    Og så vil jeg også lige sige, at jeg jo heller ikke undrer mig, fik udtrykt mig forkert. Men jeg synes, det er meget sørgeligt med denne tendens.



  • #9   22. apr 2008 Det er du desværre ikke den eneste der syntes....hvor er ansvarsfølelsen?

  • #10   22. apr 2008 ja, jeg faldt over en annonce hvor der stod, hvem vil ha min kat, jeg har ikke tid til at passe den længere, dejligt med sådan en ansvarsfuld person og ja sån en kat kræver osse vildt meget pasning

  • #11   22. apr 2008 Johnny - den annonce var bare én af de tre, jeg i dag har klikket ind på fordi den var på forsiden smiley

  • #12   22. apr 2008 May-britt
    godt indlæg

    Der er så mange katte som søger nye hjem..

    Jeg er så en af dem der har en voksen pige der inde... en huskat... hun er neutraliseret.. og vac


  • #13   22. apr 2008 Nej du er så absolut ikke den eneste som undre sig:o/

  • #14   22. apr 2008 Jeg kan ikke være mere enig May-Britt.

    Nu har vi ikke hunkatte, men hankatte... Men jeg må sige at jeg er glad for at have giver Walther og Carlo et godt hjem.... Fik at vide fra dyreinternatet at de var tæt på at blive aflivet, pga der ikke var nogen der ville have dem, pga Walther er tyk og pga at de var 3½ år...

    Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være at nogle mennesker ikke vil have fuldvoksne katte???? Jeg synes det har været super nemt med Walther og Carlo i forhold til den killing vi havde før dem...

    KÆMPE SKULDERKLAP TIL JER DERUDE DER GIVER KATTE FRA INTERNATER EN NY START PÅ LIVET smiley


  • #15   22. apr 2008 Maybritt *SS* du har så evig ret .... om et par mdr er det deres killinger man får smidt i nakken smiley

  • #16   22. apr 2008 Jeg syntes at det er synd at folk ikke tænker så langt som at det også bliver sommer året efter at man har anskaffet sig en kat, og folk derfor bare giver dem væk eller hvad folk nu kan finde på!

    Jeg tager generelt ikke på ferie da jeg ikke har ro i r... til at ligge på en eller anden strand eller gider drikke min hjerne bort et eller andet sted..

    Min kæreste skal tradiotion tro med nogle af vores fælles venner i sommerhus, og jeg bliver hjemme og hygger med kattene... Syntes jeg er en deeeejlig løsning..


  • #17   22. apr 2008 ferie er slet ikke noget vi har her hjemme ggg vi køber et legolands pas til os og ungerne og så tager vi til legoland som det nu passer os med madpakke og godt humør og vores katte lider ikke nød imens :-)))))

Kommentér på:
Snart sommerferie - ud med katten

Annonce