{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dræbersnegle
  • #1   8. maj 2008 Det undrer mig meget, at her ikke er kommen en invasion af dem endnu med den våde og lune vinter. Men måske de kommer i hobetal, når vi har haft den næste regnvejrsperiode......

De er virkelig ulækre - og jeg går jo og roder meget ved mine planter. Det var så slemt, at vi ikke kun træde på græsplænen uden at træde på dem om morgenen og om aftenen der i maj måned sidste år.

• #2   8. maj 2008 Jakk kan heller ikke lide dem.. der bare så ulækkere.. jeg strør salt rundt om løbegården.. jak

• #3   8. maj 2008 her har vi dem ikke, kun nogle få sorte skovsnegle

• #4   8. maj 2008 Jeg har heller ik set nogen i år.. Det vil sige har set et par stk på mit arbejde..
    Sidste år havde vi os et tons af dem..
    Det kan være fordi sidste år der regne det jo utroligt meget???

• #5   8. maj 2008 har set et par stk iår , bare ikke hos os selv, de kloge siger jo at der vil komme rigtig rigtig mange i år.

• #6   8. maj 2008 Ja vejret i vinter har i hvertfald været, så der skulle være vildt mange af dem. Jeg vil især sørge for en bremme af feramolen rundt ude langs indhegningen. Det er umuligt at skulle bekæmpe på hele grunden, for de kommer ude fra markerne.

• #7   8. maj 2008 jeg så i tv en gut der havde lavet et ret fancy dræbersnegle hegn, en metalplade sat ned i jorden med en omvendt tagrende lignende ting monteret, sådan et hegn havde han sat hele vejen omkring sin grund og han havde ikke haft snegle på besøg , ret dyr løsning

• #8   8. maj 2008 Johnny - sådan et hegn havde jeg rundt om haven ved det hus, jeg boede i, før jeg blev skilt. Det var effektivt og min ex-mand lavede det selv. Nu har min søster det rundt omkring sin store urtehave og det fungerer stadig rigtig godt der. Endnu bedre hvis man smører brun sæbe op under det der buk, så kan sneglene slet ikke få fat.

• #9   8. maj 2008 De fælder er vist også effektive Natascha, men slet slet ikke når der er i de mængder, der var her sidste år. Jeg samlede jo 1.200 snegle på ca. 3 kvarter.

• #10   8. maj 2008 det med med at købe en dims til at hælde øl i er spild af penge, et lavt fad ka gøre stort set det samme og så sparer man de penge og ka få råd til en øl til sig selv istedet

• #11   8. maj 2008 Ja det er en træls plage, da jeg begyndte foråesklargørningen, fandt jeg snegleunder under alt,jeg bruger gift der tiltrækker dem, købt i tyskland
    og meget effektiv, selv om jeg ved det også tager de andre snegle

• #12   8. maj 2008 Holger H. Er det også Ferramol du bruger? Jeg vil ikke bruge rigtig gift, det skader nemlig pindsvin, regnorme mm. Og det kan vist stadig købes i Tyskland.

• #13   8. maj 2008 Natascha - hvis ikke vi havde ret mange, ville jeg helt sikkert tage en spand og indsamle dem og så hælde kogende vand på dem. Jeg har det rigtig skidt med at de evt. lider. Det er meget bedre, at de dør med det samme.

• #14   8. maj 2008 May-Britt S
    Nej det hedder Schneckenkorn og det koster ikke tilnærmelsesvis det som feramol koster herhjemme,men er langt mere effektiv,da sneglene tiltrækkes sf giften,desværrer gælder det alle snegle,men det kan jeg leve med, når plagen er så stor

• #15   8. maj 2008 Det hedder Ferramol Schneckenkorn og det koster 111,50 Euro for 25 kg og ikke mere i forsendelse end for 5 kg's pakker her i DK - uanset hvormange sække man køber.

• #16   8. maj 2008 Natascha - jeg brugte en pølsetang i metal til at samle dem med.

• #17   8. maj 2008 De første er dukket op jeg så nogen små igår aftes, da jeg hentede tøj ind, mine snegle dræbere var nogen moskus ænder , men dem tog ræven , den skid, men ellers bruger vi salt

• #18   8. maj 2008 May-Britt S
    Den jeg køber er der et kilo i der er 3 pakker for 100kr
    jeg har prøvet med både øl/salt og tang, men der var for mange
    første nat hvor giften var lagt under et bræt,var der næsten 200 snegle
    jeg ligger det så andre dyr ikke kan komme til det,en plade lagt over et par mursten , så er der ikke andre dyr der kommer til dem,og der kan pindsvinene heller ikke nå sneglene

• #19   8. maj 2008 Det lyder jo billigt Holger H. Jeg ved så ikke om det du bruger f.eks. er giftigt for kattene, det er det vi bruger ikke. Jeg har haft kontakt med en dyrlæge for at høre om det. Der var nogle katte som havde spist dræbersnegle sidste år og som var blevet syge af dem. Jeg mener, det var colibakterier, de var blevet syge af. Dyrlægen oplyste, at de ikke havde haft tilfælde inde ved brug af Ferramol.

• #20   8. maj 2008 May-Britt S
    Efter det der står på pakken , skulle det ikke være giftig for vore hunde, og katte, men jeg ligger det under en plade hvor ingen andre kan komme til, fjerner de døde snegle hver dag,så der skulle ikke være fare for hverken vore husdyr,eller en omstrejfende pind-børge*GGG*

• #21   8. maj 2008 Min nabo siger at hun lægger rå havregryn ud til dem,dem spiser de så og dør tilsyneladende af det,da de tørre ud pga de tørre gryn...
    Har dog ikke prøvet det selv endnu,men det er da ganske harmløst...

• #22   9. maj 2008 Hanne N
    Ja det lyder da harmløs, men var det så simpel tror jeg de kloge hoveder havde anbefalet det for længe siden, og jeg kan da levende forestille mig at der hvor der er rigtig mange snegle,kunne det være ganske grinagtig, med havregrød i hele haven, når det regner *GGG*

• #23   19. jul 2008 Vi er så heldige at have rigtig mange frøer og tudser, og de spiser sneglene, så vi har heldigvis ingen.

Kommentér på:
Dræbersnegle

Annonce