697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

idé til hjælp i hverdagen - depression idé til hjælp i hverdagen - depression

hey..

jeg har i dag fået hjælp af min svigermor til at komme helt i bund i opvasken, og derefter fik jeg fejet og vasket gulv i køkkenet samt støvsuget i stuen... det er jeg bare SÅ glad for smiley

så kom jeg i tanke om at lave en ugeplan, bare for 14 dage af gangen, og den er kommet til at se sådan her ud:

mandag: støvsuge - rense kattebakker - pudse vinduer - lufte sengetøj

tirsdag: feje og vaske gulv - vaske tøj - tørre støv af

onsdag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads

torsdag: rydde op - rense kattebakker - pudse vinduer

fredag: støvsuge - ordne komfur - pudse vinduer

lørdag: fejes og vaskes gulv - vaske tøj - tørre støv af

søndag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads

mandag: støvsuge - rense kattebakker - lufte sengetøj - ordne wc

tirsdag: feje og vaske gulv - vaske tøj - tørre støv af

onsdag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads - ordne badeværelse

torsdag: rydde op - rense kattebakker - ordner soveværelse

fredag: støvsuge - ordne komfur - skifte sengetøj

lørdag: fejes og vaskes gulv - vaske tøj - tørre støv af

søndag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads

hver aften når vi har spist, bliver der vasket op og tørt komfur og borde af, inden vi laver noget andet...

den er selvfølgelig tilpasset hvad jeg kan magte og overskue lige nu, og jeg/vi skal selvfølgelig i bund i det hele først.
jeg kan i hvert fald stærkt anbefale, at man laver sådan en plan, for jeg tror og håber meget stærkt på, at det hjælper mig..

jeg vil dele dette med jer, og håber, at det også kan være en hjælp for jer andre smiley både med eller uden depression...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  idé til hjælp i hverdagen - depression
  • #1   13. maj 2008 Det er en rigtig god idé, så bliver det også meget lettere at overskue.

Jeg gør skriver også ned om morgnen, hvis jeg ved jeg skal en masse ting, ellers så glemmer jeg det også bare :O)

Det bliver også mindre stressende, når man har en plan smiley

• #2   13. maj 2008 Det ser rigtig fin ud Charlotte og faktisk meget energisk....men der er jo mange ting der skal klares i det lille hjem hele tiden.

Hatten af for dig fordi du har magtet at sætte en plan sammen.

• #3   14. maj 2008 Jeg håber meget, du snart kommer rimelig til bund i huset, så det fremover bliver nemmere for dig at holde det.

Jeg er imponeret over, hvor ofte du satser på at pudse vinduer. Og så går jeg udfra, at kattebakkerne bliver tømt for klumper hver dag som en selvfølge ligesom at man skal have noget at spise osv. smiley

• #4   14. maj 2008 Vi plejer at bruge ca 1 time hver dag når vi kommer hjem, og så når vi det vi når. På den måde er det struktureret hver dag, og med 1 times indsats nås en hel del. Ofte er det kun ½ time der er nødvendig for det daglige vedligehold af støvsugning, tørre støv af, vaske gulve, opvaskemaskine etc, men så bliver der ind imellem taget større opgaver som køleskab, komfur etc.

Jeg synes du er ganske optimistisk ang. vinduesvask.

Det er et MUST at tage kattebakkerne hver dag. urensede kattebakker er en af de største årsager til spredning af sygdomsfremkaldende bakterier. Så vidt jeg husker har du haft syge katte inden for den seneste tid, og så er det alfa og omega at kattebakkerne renses mindst 1 gang i døgnet, gerne 2.

• #5   14. maj 2008 Karina H...jeg tænkte lige...hold da K... hvor er du energisk og så læste jeg din rettelse....lol

• #6   14. maj 2008 hey igen... dejligt med så mange støttende indlæg...

jeg har modtaget en besked fra maybritt s, som jeg har besvaret, og det vælger jeg at sætte ind her, så i alle kan læse det:

pga min meget lille indtægt af SU er jeg nødt til at bruge det billigste jeg kan finde... jeg havde sidste sommer et arbejde på en gård, hvor vi en dag kom til at snakke om, hvad mine katte ville sige til at der var savsmuld i bakkerne. jeg prøvede det i en måneds tid, og de virkede ganske tilfredse med det. derefter har jeg købt sække á 20 (tror jeg nok) til 50 kr pr sæk, og sådan en sæk varer ca 2-3 mdr med 12 katte i huset... grunden til at jeg vil skifte kattebakke så ofte er for at holde det lugtfrit herhjemme...

jeg har prøvet et klumende kattegrus, som jeg ikke kan huske hvad hedder, men det var jeg glad for, med undtagelse af prisen... den var noget dyr, og det har jeg desværre ikke råd til at betale i øjeblikket... men ligeså snart jeg har råd, bliver der også skiftet til det klumpende igen...

• #7   14. maj 2008 og mht vinduepudsning, så pudser jeg ikke alle vinduerne hver gang. jeg tager nogle stykker af gangen, derfor er der afsat tre gange til vinduespudsning... hvis jeg skulle pudse dem allesammen på en gang, bliver det alt for uoverskueligt...

• #8   14. maj 2008 karina h: jeg er blevet inspireret af din ugeplan. jeg har nemlig ikke skrevet ned hvad jeg skal hver dag, og det vil jeg gøre...

og det med ike at kunne overskue at tage sig af sig selv.. det kender jeg udemærket godt... men mht mad, så spiser jeg når jeg er sulten, og jeg spiser hvad jeg har lyst til, for ellers kan jeg ikke få det ned, hvis jeg selv har lavet, og hvis det er andre der har lavet det, så kan jeg ikke spise ret meget af det...

• #9   14. maj 2008 jeg er også alene om at nå de opgaver da min kæreste er fodermester og arbejder fra 6-12 og 15-19 hver dag og har hver anden weekend fri... og jeg vil ikke forlange af ham, at han skal hjælpe mig i bund med det... men hvis der er nogle store ting, så vil han gerne hjælp, men jeg vil helst klare det selv, for det får jeg min selvtillid igen af...

• #10   15. maj 2008 Charlotte..det Iben siger er rigtig...og har du brug for at tale..skrive kan du regne med mig...bare send mig en PB så skal jeg sende dig mit danske nummer eller min email adresse

• #11   15. maj 2008 Iben J - jeg håber det er i orden, hvis jeg kopierer dine ti bud ind i et program på min computer og laver dem som en blanche og hænger op herhjemme?

• #12   15. maj 2008 Birthe - jeg ved det... da jeg læste dem, kunne jeg straks genkende flere ting...

jeg tager gerne i mod dit tilbud... det er rart at have nogle at snakke/skrive med...

• #13   15. maj 2008 Charlotte .
    Det er flot med den ugeplan du har lavet men vær aldrig for stolt til at bede om hjælp hvis du har brug for det til at få tingene klaret smiley

• #14   15. maj 2008 ved det... det har jeg endelig indset... derfor har jeg også bedt om hjælp...

var ellers så stædig og VILLE bare SELV... men det har jeg opgivet nu...

• #15   15. maj 2008 Charlotte.. Det er godt smiley
    Taler af erfaring da jeg har en datter med svær depression og det er en af de ting der har hjulpet hende at hun har lært at bede om hjælp til de huslige pligter

• #16   15. maj 2008 nu er min heldigvis ikke svær, men den er meget svingende... jeg oplever tit at jeg vågner om morgenen, og bare er negativ, men det fordufter egentlig hurtigt.... det er vel næsten det man kalder morgensur...?

• #17   15. maj 2008 ok... jeg har så fået noget medicin, som jeg tager fast til det første måltid om dagen... jeg har bare det i hovedet, at jeg HAR kunnet det hele selv... og selvom jeg godt ved hvorfor, så bliver jeg ved med at spørge mig selv om HVORFOR jeg ikke kan mere...

men det er simpelthen fordi jeg har haft en omgang kyssesyge, som har taget alt hvad jeg havde af kræfter og energi, og det er ikke det allernemmeste at få igen...
    og det er altså to år siden jeg har haft det... det var simpelthen dråben der fik bægret med dårlig barndom osv til at flyde over...

Kommentér på:
idé til hjælp i hverdagen - depression

Annonce