19. feb 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
idé til hjælp i hverdagen - depression idé til hjælp i hverdagen - depression
hey..
jeg har i dag fået hjælp af min svigermor til at komme helt i bund i opvasken, og derefter fik jeg fejet og vasket gulv i køkkenet samt støvsuget i stuen... det er jeg bare SÅ glad for
så kom jeg i tanke om at lave en ugeplan, bare for 14 dage af gangen, og den er kommet til at se sådan her ud:
mandag: støvsuge - rense kattebakker - pudse vinduer - lufte sengetøj
tirsdag: feje og vaske gulv - vaske tøj - tørre støv af
onsdag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads
torsdag: rydde op - rense kattebakker - pudse vinduer
fredag: støvsuge - ordne komfur - pudse vinduer
lørdag: fejes og vaskes gulv - vaske tøj - tørre støv af
søndag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads
mandag: støvsuge - rense kattebakker - lufte sengetøj - ordne wc
tirsdag: feje og vaske gulv - vaske tøj - tørre støv af
onsdag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads - ordne badeværelse
torsdag: rydde op - rense kattebakker - ordner soveværelse
fredag: støvsuge - ordne komfur - skifte sengetøj
lørdag: fejes og vaskes gulv - vaske tøj - tørre støv af
søndag: ordne/vande have (sommer) - lægge tøj sammen og på plads
hver aften når vi har spist, bliver der vasket op og tørt komfur og borde af, inden vi laver noget andet...
den er selvfølgelig tilpasset hvad jeg kan magte og overskue lige nu, og jeg/vi skal selvfølgelig i bund i det hele først.
jeg kan i hvert fald stærkt anbefale, at man laver sådan en plan, for jeg tror og håber meget stærkt på, at det hjælper mig..
jeg vil dele dette med jer, og håber, at det også kan være en hjælp for jer andre både med eller uden depression...
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Jeg gør skriver også ned om morgnen, hvis jeg ved jeg skal en masse ting, ellers så glemmer jeg det også bare :O)
Det bliver også mindre stressende, når man har en plan
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 97 Svar: 1.339
Hatten af for dig fordi du har magtet at sætte en plan sammen.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Jeg er imponeret over, hvor ofte du satser på at pudse vinduer. Og så går jeg udfra, at kattebakkerne bliver tømt for klumper hver dag som en selvfølge ligesom at man skal have noget at spise osv.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Jeg synes du er ganske optimistisk ang. vinduesvask.
Det er et MUST at tage kattebakkerne hver dag. urensede kattebakker er en af de største årsager til spredning af sygdomsfremkaldende bakterier. Så vidt jeg husker har du haft syge katte inden for den seneste tid, og så er det alfa og omega at kattebakkerne renses mindst 1 gang i døgnet, gerne 2.
nov 2007
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
jeg har modtaget en besked fra maybritt s, som jeg har besvaret, og det vælger jeg at sætte ind her, så i alle kan læse det:
pga min meget lille indtægt af SU er jeg nødt til at bruge det billigste jeg kan finde... jeg havde sidste sommer et arbejde på en gård, hvor vi en dag kom til at snakke om, hvad mine katte ville sige til at der var savsmuld i bakkerne. jeg prøvede det i en måneds tid, og de virkede ganske tilfredse med det. derefter har jeg købt sække á 20 (tror jeg nok) til 50 kr pr sæk, og sådan en sæk varer ca 2-3 mdr med 12 katte i huset... grunden til at jeg vil skifte kattebakke så ofte er for at holde det lugtfrit herhjemme...
jeg har prøvet et klumende kattegrus, som jeg ikke kan huske hvad hedder, men det var jeg glad for, med undtagelse af prisen... den var noget dyr, og det har jeg desværre ikke råd til at betale i øjeblikket... men ligeså snart jeg har råd, bliver der også skiftet til det klumpende igen...
feb 2008
feb 2008
og det med ike at kunne overskue at tage sig af sig selv.. det kender jeg udemærket godt... men mht mad, så spiser jeg når jeg er sulten, og jeg spiser hvad jeg har lyst til, for ellers kan jeg ikke få det ned, hvis jeg selv har lavet, og hvis det er andre der har lavet det, så kan jeg ikke spise ret meget af det...
feb 2008
nov 2007
feb 2008
feb 2008
jeg tager gerne i mod dit tilbud... det er rart at have nogle at snakke/skrive med...
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Det er flot med den ugeplan du har lavet men vær aldrig for stolt til at bede om hjælp hvis du har brug for det til at få tingene klaret
feb 2008
var ellers så stædig og VILLE bare SELV... men det har jeg opgivet nu...
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Taler af erfaring da jeg har en datter med svær depression og det er en af de ting der har hjulpet hende at hun har lært at bede om hjælp til de huslige pligter
feb 2008
feb 2008
men det er simpelthen fordi jeg har haft en omgang kyssesyge, som har taget alt hvad jeg havde af kræfter og energi, og det er ikke det allernemmeste at få igen...
og det er altså to år siden jeg har haft det... det var simpelthen dråben der fik bægret med dårlig barndom osv til at flyde over...
idé til hjælp i hverdagen - depression