{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Stakkels min lillesøster {{forumTopicSubject}}

Natten til igår døde en ven af familien.
Han har ikke selv nogen familie, og vores har så nærmest været hans. Min far har kendt ham i 21 år, så han er selvfølgelig meget meget ked af det.
Så sent som i weekenden (fra fredag til søndag) sov min lillesøster Zascha og lillebror Zilas hos ham, så det er sket meget pludseligt.

Jeg er ikke selv berørt af det, da jeg ikke har haft meget at gøre med ham siden jeg flyttede hjemmefra da jeg var 14. Min lillesøster derimod har sovet ved ham rigtig mange gange, og har lavet mange ting med ham, så hun er meget ked af det.

Også mere end jeg/vi havde forventet. Hun har fortalt mig at hun har grædt og grædt siden hun fik det at vide igår. Hun sagde endda til mig at hun havde lyst til at dræbe sig selv så hun kunne møde ham i himlen. Det bekymrer mig meget, selvom jeg bestemt ikke tror hun rigtig mener det.

Min far har højst sandsynligt forsøgt at drukne sorgen, og samtidigt givet mine søskende lov til at sove hos ham. Zascha fortæller mig så at min far har sagt at der var blod og afføring på gulvet da de fandt ham.

Her til aften har hun så snakket i tlf med min far i en halv time, indtil min far sagde til hende at han ikke gad snakke mere, og hun måtte gå ind og snakke med min mor om det.
Da hun går ind i stuen til min mor, begynder hun at græde, og min mor siger til hende "Så kom dog over det! Tænk på noget andet end X for han er væk nu"

Jeg er rasende, chokeret og dybt dybt ked af det over min families frygtelige måde at tage det på.
Jeg ved nærmest ikke hvad jeg skal sige, men jeg måtte bare ud med det.
:(:(:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels min lillesøster
  • #1   21. maj 2008 Jeg kan godt forstå, at du er meget berørt over den måde, din nærmeste familie reagerer på din søsters sorg. Jeg håber, hun kan støtte sig til dig - også i årene fremover.

  • #2   21. maj 2008 Ja det kan hun helt sikkert. Jeg har bedt min mor om lov til at lade hende sove hos mig i nat. Mig kan hun hvert fald snakke med alt det hun har brug for.

  • #3   21. maj 2008 Det lyder somom hun er blevet rigtig deprimeret over det..

    Nu ved jeg ikke hvor gammel din søster er, men jeg vil foreslå hun tager op og snakker med lægen om det, evt få lægen til at henvise hende til en psykolog..

    Det gjorde jeg da jeg var psykisk ustabil, og blev ikke proppet med medicin osv..


  • #4   21. maj 2008 Det er da synd for din lillesøster... det er jo meget meget vigtigt at kunne taale om sine følelser og græde... når man har mistet en man holder af... Unaset om det er en ven af din far eller nogen tættere på.
    Man må ikke nedgøre din søsteres sorg, hun føler jo et stort tab.
    Er det den første gang nogen hun kender godt dør ?

    Altså det er ikke fordi det blir nemmer fordi man oplever det igen, Tvært imod blir man påmindet om alle dem man har mistet.

    Håber du kan hjælpe din søster, godt hun har dig .-)


  • #5   21. maj 2008 det er vigtigt hun får talt om alt det hun føler og tænker... Også for at hun ikke tænker på det med at tage sit liv...

    taler hun mere om det skal hun helt sikkert til Psykolog.


  • #6   21. maj 2008 Ja hun har aldrig oplevet døden før.
    Derfor er det endnu mere vigtigt at der bliver snakket om det, og taget hånd om det, så hun ikke får en dårlig oplevelse med døden (Altså udover selve sorgen)

    Hun er 10..

    Han skulle også have været med min far og tre søskende i legoland på lørdag. Så det bliver også svært for hende den dag.


  • #7   21. maj 2008 Åh hvor sørgeligt, men det lyder da virkelig som en ret hård familie du er en del af. Især hvis man bare får at vide at man skal komme videre. Jeg vil ikke dømme din familie eller noget, da de sikkert er nogle flinke mennesker.

    Jeg håber nu alligevel, at din familie får en god tur i LEGOLAND, hvor jeg netop arbejder denne lørdag. smiley


  • #8   21. maj 2008 Min mor ville ikke gå med til at hun kom herned og sov. smiley

    Maibrit G - Min mor plejer normalt aldrig at være sådan. Hun plejer altid kun at være sød, kærlig og forstående. Så jeg forstår på ingen verdens måde hvad det er der går af hende. Jeg tænker at hun må være fuld. Hun ville aldrig i ædru tilstand opføre sig sådan.

    Men det gør det på ingen måde mere iorden.. smiley


  • #9   21. maj 2008 Ja når man er 10 år så er det meget svært at forstå og tumle rundt med det hele inden i og alene... Det gør mig ondt hun ikke måtte sove hos dig...
    det kunne have været godt for hende... håber bare hun og i alle sammen får en rigtig super super dag i Legoland... Trods alt... det hjælper at få tankerne lidt væk når man er ked af det...

    måske er din mor også ked af det og det er din fan nok også... voksne har det med at reagerer anderledes en børn... vi viser det på en anden måde nogen gange, menlig ved at være afvisende... Netop fordi det også er svært for dem ?

    Det er sevfølgelig ikke nogen god ide, det er vigtigt at vise at man er ked af det og lytte til hinanden og støtte hinanden... Din far og mor er helt sikkert også ude af den


  • #10   21. maj 2008 Ja det kan være.. mange tak. det håber jeg også de får.

    jeg har aftalt med hende at hun kommer herned i morgen..


  • #11   21. maj 2008 Håber alt det bedste for jer alle sammen .-)

  • #12   22. maj 2008 Zabrina - jeg vil meget gerne, hvis du kommer med en opfølgning på det. Der kan ødelægges meget i din lillesøster, men denne her episode. Måske du også skulle tage en snak med din mor omkring det, så hun får snakket med din lillesøster.

  • #13   22. maj 2008 Ja det er nok en god ide..
    Jo det skal jeg nok gøre.. smiley


  • #14   22. maj 2008 Ja... der ville da være rigtigt dejligt at du måske kunne holde os informeret :-))) Om hvordan hun har det smiley

Kommentér på:
Stakkels min lillesøster

Annonce