{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

2500 er det dyrt?? {{forumTopicSubject}}

hej som i sikkert ved venter jeg killinger sidst i juli start af august. så ville lige høre om prisen jeg er blevet anbefalet at sætte om den er høj moren er en hvid maine coon men blå øjne far er rød creme maine coon de er begge ægte dog uden tavler de bliver solgt med madpakke børste legetøj orme og loppekur og øremidebehandlet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2500 er det dyrt??
  • #1   29. maj 2008 hvorfor er de ikke vaccineret.

• #2   29. maj 2008 Hvis de ikke er vaccineret og neutraliseret er 2500 ALT for dyrt, men hvid du derimod sørger for at disse to ting er gjort, er 2500 rimeligt.

• #4   29. maj 2008 jeg gav 2500 for balder - med åben stamtavle.
    og når begge forældre har tavle, hvorfor har killingerne så ikke ?

• #5   29. maj 2008 Som de andre også siger, er det dyrt, når killingerne ikke er vaccinerede. Hvis du sørger for de nødvendige vaccinationer, neutralisering og chipmærkning, ville det være en fair pris smiley

• #6   29. maj 2008 Ja, det er dyrt hvis du ikke har sørget for vaccinationer og neutralisering - ALT for dyrt :-S

• #7   29. maj 2008 Dengang jeg solgte killinger fra ganske alm. huskatte, tog jeg 1.500,- kroner for dem, men så var de også dyrlægechecket, vaccinerede, chippet, registrerede, havde fået ormekur, fik en 3-kg. madpakke med, 20 kg. kattegrus, samt en bog om dét at have killinger/katte. Og selvom det er huskatte, så fik de nye ejere også en købskontrakt med sig.
    Alene dyrlægebesøget kostede pr. kat ca. 1.020,- kroner, inkl. konsultationen, chipmærkningen, registreringen, vaccinationen og ormekuren. Resten beløb sig også op i de 500,- kroner, så tjente ikke noget på dem.

Poteknus herfra.

• #9   29. maj 2008 Vi kan jo lave et lille regnestykke som hedder at jeg køber en Maine Coon uden stamtavle af dig til 2500 kr. Til det skal jeg så også investere i 2 gange vaccinationer. De koster 1000 kr. Jeg skal betale for en chip og registrering - koster måske 500 kr.. Neutralisering koster ml. 1200 - 2000 kr, alt efter om det er en dreng eller en pige..
    Alt i alt ender jeg op med 5200 - 6000 kr for en uægte Maine Coon. Til sammenligning kan jeg få en ægte med stamtavle fra en registreret opdrætter, som har ordnet vacc. neutr. chip osv, for lad os sige 4500 kr. Så ved jeg også at forældrene er testet for div. sygdomme.

Ja, jeg ved godt hvad jeg ville vælge smiley

• #10   29. maj 2008 okey tak for jeres meninger

• #11   29. maj 2008 MISCHA OG ARTUR ER 100 ÆGTE MISCHA´S FORÆLDRE HAR JEG SET OG DER VAR STAMTAVLE PÅ DEM BEGGE !!
    ARTHUR ER ÆGTE JEG HAR SET KOPI AF FADERENS STAMTAVLE OG MOREN HAVDE INGEN

• #12   29. maj 2008 Som de andre siger, det er meget dyrt.
    Jeg gav 1700 for Putti, også under navnet "ægte uden tavle".
    Hun var vidst ormebehandlet, resten var ren fortjeneste til avleren.
    Jeg måtte så selv bagefter stå for at neutralisere, vaccinere, loppebehandle og senere chippe. Plus at jeg testede hende for PKD (800 kr)
    Alt det, og mere til, ville jeg have fået billigere hvis jeg havde købt fra en registreret opdrætter.

• #13   29. maj 2008 ** de er begge ægte dog uden tavler **

Hvorfor ikk sige blandinger for du tager jo r**** på dine køber ved at sige sådan..
    Huskatte, blandings og race katte er dejlige hele vejen igennem, det er jo ikk det som gør vi elsker vores dyr mere eller mindre..

Bliver så ked af når folk skriver forældrene er ægte men uden tavle jamen hva er så garantien for de er <b>ÆGTE</b>- ingenting, nadda, bastabum.. Så være dog ærlig over for jeres køber det kommer du længest med..

• #15   29. maj 2008 vil og synes de har for lidt pels til at være MC, samt halen synes jeg der plejer at være pjusket. Men ja jeg synes det er for meget når forælderne ikke ligner en MC for meget, men det er jo min mening.

• #16   29. maj 2008 Også jeg synes, det er for dyrt!

En "kælekat" med stamtavle koster hos mig 4.000 kr.
    Den er vaccineret to gange, har sundhedsbog, er fri for lopper, orm og øremider, er chippet og registreret samt neutraliseret.
    Desuden er begge dens forældre scannet fri for PKD og hjertesygdomme samt DNA-testet fri for HCM.

Der medfølger foder + div. legetøj + skriftlig vejledning samt lovning på support i hele kattens levetid.

Køber man to, gives "mængderabat" på 1.000 kr.

• #17   29. maj 2008 jeg råber ikke det var mine misser der havde jogget på capslock smiley

• #18   29. maj 2008 men nok om dte har hørt jeres meninger og så var det det..
    og angelce nu har jeg set de forskellige emner og du virker som en meget meget vred person du er negativ omkring de emner jeg har set dig besvare hvorfor lade det gå ud over andre brugere

• #19   29. maj 2008 men mange tak for jeres svar og maget undskyld ulejligheden

• #20   29. maj 2008 Bliver nødt til at sige dette her - angelce er da ikke en "vred person". Hun siger bare sin mening, og det er da vigtigt. Selv du må da indrømme, at det hun siger er rigtigt...

• #21   29. maj 2008 jeg har aldrig sagt hun er jeg siger hun virker sådan og det er så min mening

• #22   29. maj 2008 lad mig gætte det er opdrættere der mener at kat uden stamtavle er en huskat den mening skal de have ellers sælger de jo ikke nogen hmm tjah det jo også en slags forretning

• #23   29. maj 2008 Maria, jeg er ikke opdrætter, (det ville være svært med lutter kastrater)

Jeg synes ikke dine katte ligner ægte main coon.

Og jeg synes dine killinger er alt fo dyre.

Jeg kan hos kattens værn hente en killing som jeg betaler 700 kr.for.

Den er har fået det samme som din killing, blot får jeg også et bevis med, så jeg kan tage den til dyrlæge og få den neutraliseret på deres regning, ligeså snart den er stor nok.

Hilsen Dorte, der heller ikke ville betale den pris for dine killinger.

• #24   29. maj 2008 Hej Maria

Jeg synes også det er aaalt for dyrt ift. at der intet følger med dine killinger.

Og må jeg tillade mig lidt kritisk at spørge dig. Hvordan kan det være at du for ikke særlig lang tid siden annoncerede efter en hankat til Mischa, som på daværende tidspunkt var norsk skovkat?

• #25   29. maj 2008 Hey Maria
    Det gik meget godt indtil din sidste bemærkning.
    Kopy!
    lad mig gætte det er opdrættere der mener at kat uden stamtavle er en huskat den mening skal de have ellers sælger de jo ikke nogen hmm tjah det jo også en slags forretning
    Slut.
    Du der pisser du vist os ned af ryggen.
    Og det er så også okey, men, men søde. Hvis der ikke var seriøse opdrætter, hvorf.... skulle dit mix...blandings maine coons kommer fra.
    Hvis ikke der var nogen der "gad" at gøre dette arb. rigtigt, og sørge for at maine coon racen stadig var race typisk... hvordan tror du så dine blandings maine coon ser ud.?????
    Hvis du ikke fatter hvad folk skriver så lad mig lave dig et temmeligt banalt regnskab.
    2500 kr for et stk. kat.
    2 gange vac, a 400- 500 kr. pr. gang incl konsultation.
    1-2 gange ormekur. 100-200 kr. incl resept.
    chips/øremærkning. 300-500 kr.
    Tja søde læg tallene sammen og du har det samme beløb som hvis du købte en med tavle, og det hele ordnet.
    Og som er omfattet købeloven..
    JHvor klog er du.
    Tak for sidst, men tænk dig lige om en kende, før du næste gang kaster en sådanne bemærkning ud.
    For hvis jeg solgte mine engle uden vac, kat, ormekur, chips for 2550 kr. JUBBBBIII vi vill vi fanme tjene på det her.
    Så hvem er kloges eller mest beregne, en BYBEr eler reg. opdrætter.
    Hilsen en arrig Engel opdrætter.

• #26   29. maj 2008 jeg syntes det er alt alt for meget... Jeg solgte mine killinger med 1 gang. vacc. ormekur og loppekur, royal kanin killinge foder gennem hele forløbet, for 500.. Jeg jeg vil mene det løb rundt, for uden de ting de smadrede.. men det skal de nye jo ik betale for....
    forstår ikke du vil medicenerer for øremider... det er noget man gør når de er der...? eller..?
    Prisen skal i hvert fald 1500 ned... smiley

• #27   29. maj 2008 Jeg synes heller ikke dine katte ligner ægte Maine Coon. Dermed ikke sagt at de ikke er søde og smukke, det er de helt sikkert, men du bør sælge killingerne som det de nu engang er - nemlig dejlige blandingsmissere. Det med at katten er ægte uden stamtavle, holder altså bare ikke. Jeg giver angelce ret, det er at narre folk at påstå at katten er en ægte Maine Coon, når du ikke har stamtavler på hverken dem eller forældrene.

Og din sidste kommentar omkring opdrættere er da bare utrolig barnlig..

• #28   29. maj 2008 2500 er godt nok liiige i overkanten..
    Jeg gav selv 1000 kroner for en nfo, hun var både dyrlægetjekket, vaccineret, fået ormekur osv... eneste jeg selv skulle sørger for var at få hende neutraliceret.

• #29   29. maj 2008 Denne her er jeg godt nok spændt på at se svaret på!

"Og må jeg tillade mig lidt kritisk at spørge dig. Hvordan kan det være at du for ikke særlig lang tid siden annoncerede efter en hankat til Mischa, som på daværende tidspunkt var norsk skovkat?"

• #30   29. maj 2008 Jeg er heller ikke opdrætter, og jeg vil da heller ikke sige, at en kat uden stamtavle "bare" er en huskat, men derimod en blanding. Og hvis du kikker dig om herinde, har de fleste opdrætter såvel som "almindelige kattejere", der ejer katte med stamtavle også enten en huskat eller en blanding, så det har ikke det mindste med at gøre, at katten ikke er god nok, sådan som du får det til at lyde.

• #31   29. maj 2008 Mega det er lidt indvikelet men her er historien for det første fik jeg hende gennem en pige som var min veninde´s ven og min veninde havde forstået det var en norsk skovkat og så har jeg skrevet sammen med hende min veninde´s ven og det viste sig at være en maine coon og så for at være sikker tog jeg ned og så forældre og stamtavlerne og en af hendes kuldsøskende og mischa er fuldstændig magen til hendes mor det er indviklet men sådan er det altså!! og jeg føler mig ikek forpligtiget til at svare på jeres spørgsmål da det var mig der stilte et med pris og i har svaret og tak for det og som der står var det et råd jeg fik og ikke min prisidé så forstår slet ikke nogle af kommentarene da jeg bare ville høre om det var for meget og undskyld det kan jeg forstå det er

• #32   29. maj 2008 Hvorfor er I alle efter <b>Maria</b>?
    Hun stillede bare et spørgsmål, og et prisforslag, og det har hun fået svar på nu.....
    Hun er ked af at I er så meget efter hende, og alt hun ville have var lidt hjælp..... I er da ikke interesseret i at skræmme hende væk herinde fra, er I?
    Og lige én ting til - jeg havde en Maine Coon (med papirer) engang, som lignede hendes katte ("I siger er blandinger") 100 %, så at de ikke er typede betyder ikke at de er uægte. Nej, godt nok kan hun ikke bevise at de er ægte, men derfor behøver I vel ikke at sige at I ved bedre?
    Jeg er ikke ude på mudderkastning, men synes bare at I godt kunne være lidt sødere mod hende.

Potekram herfra.

• #33   29. maj 2008 2500 kr for en killing uden tavle,ikke neutraliseret ikke høretestet osv osv....Jeg kunne ikke drømme om at give den pris,sorry.

• #34   29. maj 2008 jeg har fået svar på mine spørgsmål jeg siger tak for nu

• #35   29. maj 2008 Azizam: det kan da godt være at en af dine katte lignede..

En stamtavle fortæller mere end billeder,en kat uden tavle kan være hvad som helst.....Har tit set en almindelig dejlig huskat oprettet under MCO osv.....

Jeg er sgi sød ved hende,fortæller bare fakta.Det er så også galt

• #36   29. maj 2008 <b>Gitte</b> - jeg siger ikke at det er galt at du fortæller fakta, men hun siger jo heller ikke at hun vil sælge hendes killinger til den pris.
    Hun spurgte om I synes det er for dyrt, og det synes I, og så er den ikke længere..... Hun har fået et svar (og også begrundede svar), og det har hun så fortalt til mig at hun vil efterleve. I behøver ikke at "overfalde" hende af den grund, fordi I synes at det er for dyrt.
    Jeg synes også at 2.500,- er for dyrt, og det har jeg også fortalt hende, men så er den ikke længere.

Poteknus - og ha´ en fortsat god aften allesammen.

• #37   29. maj 2008 til maria j.. hvis jeg var dig ville jeg neutralisere dine killinger, så de ikke kom i hænderne på de forkerte, når de nu har lidt længere pels..
    Så bliver prisen også mere rimlig smiley

Kommentér på:
2500 er det dyrt??

Annonce