{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

sådan. super arbejdsplads {{forumTopicSubject}}

ja de gør det måske ligeså meget for dem selv men strejken er jo måske på vej til vejles børnehaver samt SFO, jeg arbejder i bilka oh i vores afdeling er vi fem som kan blive ramt og min chef der bor i kolding har haft problemet i en måned nu og derfor har vores bilka besluttet og ansætte tre dagplejemødrer som skal passe vores børn i bilka mens vi er på arbejde og bilka stiller legetøj til rådighed samt mad til vores børn se det er ski da service der vil noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sådan. super arbejdsplads
  • #1   12. jun 2008 servicen gælder for alle ansatte i vores bilka ikke bare for os fem i afd :o)

  • #2   12. jun 2008 super af bilka jeg arbejder i føtex mon de gør det samme

  • #3   12. jun 2008 ved det ikke og ved ikke om det gælder for alle bilka men synes bare det er så dejligt for ellers skulle jeg har aflyst noget af min ferie for så at holde den nu.


  • #4   12. jun 2008 Hm.. sidder lige og tænker lidt på om I støtter op om strejken eller?

  • #5   12. jun 2008 hvad tænker du på?

  • #6   12. jun 2008 Om I syntes de strejkende burde få mere i løn, flere hænder eller om det bare er et irretations moment for jer?
    Forøvrigt dejligt, at Bilka har hjulpet jer.


  • #7   12. jun 2008 jeg har ikke noget imod at de får mere i løn men omvendt tænker jeg lidt hvor skal man så hente de penge fra? de skal jo komme et sted fra. om det er irreterende ? ja meget, min datter skal starte i børnehave på mandag hun får en dag der over og strejken vil måske starte tirsdag så hun får en dag der og skal så afleveres derefter i bilka og derefter igen i børnehaven og det synes jeg ikke er fair over for hende da hun i forvejen bliver ked af det når hun skal afleveres.

  • #8   12. jun 2008 Nej strejken har ramt rigtig mange denne gang... og ja den kan være irreterende, men hvad vil I ellers have de skal gøre, når lønnen ikke svarer til udd? Dem der strejker nyder det ikke, og tænker fedt, nu holder vi fri, nej faktisk går de rundt med dårlig samvittighed, og dette er den egentlige grund til, at de har fået for lidt i løn i alt for mange år. Den evige dårlige samvittighed..

  • #9   12. jun 2008 enign lotte J

  • #10   12. jun 2008 lotte bestemt det rammer alle. min dagpleje fortalte at hendes kollega måtte aflyse ferie pga strejken. så håber snart de får deres penge så det kan vende tilbage til det gamle.

  • #11   12. jun 2008 Ja nemlig, de kan ikke holde ferie når de strejker.. så det er endnu et minus.
    Ang. hvor pengene skal komme fra, ja så taler regeringen om overskud, og hvis ikke dette skulle gå til dem der holder samfundet i gang, passer vores børn de ældre og syge, ja så ved jeg det ikke.
    Nu ligger det sådan at fx. indenfor ældreplejen vil der ganske enkelt ikke være nok til at passe den gruppe ældre, da der er født for lidt børn, så vælger de børn et job der giver penge i stedet, ja så er DK på r....
    Allerede nu er det svært at rekruttere udd. personale.


  • #12   12. jun 2008 Lotte J. Hvor har du ret. Hvorfor er der ikke penge nok til dem, der tjener mindst og har et meget stort ansvar. Underligt folk ikke støtter op om sådan noget

  • #13   12. jun 2008 man skal absolut ikke sparer på sygeplejen osv det er trods alt nogen vi alle på et tidspunkt for brug for en dag og det håber jeg os de kloge hoveder overvejer for de kommer os til at få brug for dem før eller siden.

  • #14   12. jun 2008 Ja netop, selv politikerene får brug for pleje en dag... Eller at der er nogle til, at passe dem på sygehuset.
    Husker I udsendelsen da Frank Jensen var ude som "hjemmehjælper", det var meget tydeligt, at han ikke kunne nå det han skulle og fik øjnene op for hvad det´arbejde ville sige, og skete der noget? Næh....


  • #15   12. jun 2008 lotte neuj det så jeg desværre ikke... men ja man tænker ellers tit de skulle lige ha lov til at prøve det selv men kan jo så høre det ikke gøre nogen gavn.

  • #16   12. jun 2008 det kan godt være der er overskud, men man kan jo ikke bare smide de penge efter dem, da der ikke er nogen som vil have mere gang i erhverslivet lige nu, da de kører på højtryk og mangler hænder, og det hjælper bestemt ikke, hvis de får mere i løn. Også det der med at holde hjulene igang, det er aller erhver vist med til, husk på der er kun noget der hedder det off. pga det private betaler skat.

  • #17   12. jun 2008 og det med hænder nok er et problem over alt, så det er ikke kun ved jer det problem er. Men man kunne jo gøre det at alle inden for det off. begyndte at arbejde på fuldtid, det skulle vidst efter de sidste beregninger give tæt på 40.000 ekstra folk.

  • #18   12. jun 2008 (link fjernet)

    det var så 50.000 ekstra


  • #19   12. jun 2008 Smide penge efter dem...... Sikke en bemærkning.
    Jeg tror det du efterlyser er privat hospitaler, private plejehjem, private daginstitioner osv osv. Ønsker du Amr. tilstande i DK?
    Nu bliver lønnen jo ikke højere ved, at arbejde fukld tid.. altså timelønnen, så ved ikke hvor du vil hen med det?
    Men lad os da alle komme ud på det private arb. marked, så vi kan få en løn der svarer til vores erfaring og udd.


  • #20   12. jun 2008 Nej men ved at sætte sig bare lidt ind i samfundsøkonomien så ved man, hvad der vil ske hvis man få flere pengfe ud i samfundet og det er der altså bare ikke råd til lige nu. Nej ved at arbejde flere timer får du ikke mere i løn pr time. Men i snakker om at der ikke er nok folk, derfor siger jeg at de skulle på fuldtid, sådan det problem er løst.

    Jeres løn er ikke så forkert igen, hvis man regner på det. En sygeplejerske får 25.000 kr om mdr. jeg er selv uddannet cand.merc.aud ( revisor) Jeg får mindre end det og har fx ikke betalt pause mm.


  • #21   12. jun 2008 Ja hvis du vil ud på det private så gør, da det hvis du synes det skulle være bedre. Det med private daginstitioner er skam på vej, da virksomhederne på denne måde kan beholde deres medarbejder noget længer på arbejdet, samt de skal ikke tænke på stjerker mm. Men om det er den rigtige vej ved jeg ikke, da det på denne måde vil blive et probleme for de dårligt stillet i landet.

  • #22   12. jun 2008 Nu ved jeg virkelig ikke hvor du har dine tal fra med fx. sygepl. men det skulle du måske sætte dig mere ind i. Det er lige før jeg tror du mener deres brutto løn...hm..vil tro du tjener lidt mere som revisor? Og skriver med vilje, vil tro, for kender ikke jeres løn.
    Nej jeg går netop ikke ind for det private, men det syntes du, at gøre? Og vores samfundsøkonomi kan netop bære højere lønninger nu.
    Ang. timeantallet, vil jeg tro (min erfaring) at dem der ikke arbejder fuld tid, ikke har helbred til det længere. Man bliver nemlig ofte slidt op i de fag, både fysisk og psykisk.


  • #23   12. jun 2008 Ja det er deres bruttoløn og jeg som revisor så får jeg ikke mere, så det behøver du skam ikke at sætte spm ved. Hvordan mener du lige, at vores økonomi kan klarer det? Bare fordi pengene er der, behøver det jo ikke at betyde, at man kan bruge dem jo.

    Det kan da godt være, de skulle have noget mere i løn. Men nu er det ikke bare sådan at give det penge, da det hele skal hænge sammen. Giver man mere i løn, ja så skal vi have pengene ind et sted fra, og der er kun skatten til det, så det vil sige at vi skal hæve skatten, gør vi det, ja så vil de private have mere i løn, fordi deres rådighedsbeløb bliver mindre. Får de så mere i løn, da så stiger virksomhedernes udgifter, som gør de må tage noget mere for deres varer, gør de det, ja så bliver vores konkurrenceevne dårliger, som gør at vi ikke kan sælge vores varer. Sker dette ja så vil folk blive fyret, og derved vil det off. få færre skattekroner i kassen, samt flere på søtten. Ja så kan alle da vidst regne ud, at den ikke går.


  • #24   12. jun 2008 Ja og når der ikke er nogen der gider passe vores børn, de syge og gamle, så kan vi vist også regne ud hvordan det går ikke??
    Har du overvejet hvorfor der er dukket så mange vikarbearuer (vist forkert stavet) op? Fordi de tjener langt mere der, så der er skam allerede en privatisering i gang. Ofte er der flere vikarer på arbejde end fast personale, og ærlig talt forstår jeg godt, dem der søger derhen.


  • #25   12. jun 2008 Jamen det vil, da blive et problem, hvis folk ikke er der i de erhver, det er slet ikke det jeg mener, men man har os et problem, hvis man ikke har folk i det private, da det er dem som skaffer pengene til det off. Det er jo et stort pulsespil som skal gå op, og det er ikke sådan lige til. Så det er altså ikke bare at give flere penge ud til løn. For var det, det ja så tror jeg godt du kan regne med de havde gjort det.

  • #26   12. jun 2008 Jeg tror måske netop at det er grunden til, at lønnen ikke stiger uden strejke, at mange har den holdning, at det er "os" i det private arb. marked der tjener pengene til det off. derfor sker der ikke noget, så nej jeg tror at når folk indser at hvor vigtigt et job de off. også laver, at der kommer lønstigninger. -Og vi er så alle med til, at betale skat.

  • #27   12. jun 2008 Så Sabrina.. nu skal jeg nok lade være med at ødelægge din glæde over, at din arb. plads har fundet en løsning på jeres problem:)

  • #28   12. jun 2008 Ja vi betaler alle skat, men kom der ikke nogen indtægt fra det private, var der ikke noget til løn i det off. og de kunne derfor ikke betale skat, så alt i alt så kommer pengene i første omgang fra det private.

    Men det kan blive et problem det der med at få passet børn på den måde, det er vidst det de kalder stjerke ramt arbejde, som man ikke må udfører, hvis de er medlem af noget.


  • #29   12. jun 2008 Må give Martin M ret der.. det Bilka gør ved at ansætte dagplejemødre er ikke godt.. kan godt se det fra de ansattes side. Men mange er altså i samme båd med at få passet deres børn og tager ferie og Bilka risikerer blokade pga det

  • #30   13. jun 2008 Anette og Martin I er da også.... he he, ja bryder mit ord, men havde nu tænkt det hele aftenen igår, at ja Bilka laver strejkeramt arbejde. Flere andre arb. pladser har forsøgt det, men uden held.
    Fordi der bliver strejket og syntes det er nødvendigt, er det jo ikke fordi vi ikke syntes det er træls for dem det går ud over..Og jeg kunne godt mærke Sabrina´s glæde over løsningen, at hendes problem blev løst.
    Ptoblemet er jo nok at dem de ansætter ikke er i fagforening. Fx. min nabo er sygepl. hun har meldt sig ud af fagforening, og tager rundt som vikar, og ja laver netop strejkeramt arbejde, men fortæller ingen at hun ikke er i fagforening.. helt ærlig.. de andre sygepl. kæmper løn hjem til hende også... argh...
    Martin ja det er det private arb. marked der tjener penge hjem til landet, men det betyder ikke at deres arbejde er mere værd, og at de så skal have mere i løn, end andre der står med et stort ansvar for andre mennesker.


  • #31   13. jun 2008 I det stor center jeg arbejder har de også arrangeret børnepasning. Der kan man aflevere sit barn, mod selv at give nogle timer på sin fridag derude. Så det er personale, altså andre forældre der passer ens børn

  • #32   13. jun 2008 hvad med at lave en anden tråd istedet for at gøre det i denne...

Kommentér på:
sådan. super arbejdsplads

Annonce