{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Hvorfor kaster folk velkomster efter - {{forumTopicSubject}}

- folks katte, når de er på vej ind i galleriet, uden at tilhøre den race de bliver oprettet under?
Undrer folk sig ikke over hvordan f. eks. en <b>Norsk Skovkat</b> kan være totalt korthåret?
<b>Blanding af race</b>r og <b>Huskat</b>te er da mindst lige så dejlige, så hvorfor oprette en kat under forkert race?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor kaster folk velkomster efter -
  • #1   17. jun 2008 Øh....Azizam.... det har du måske ret i ?

Chekkede lige om jeg har gjort det med fejl.... ????

• #2   17. jun 2008 Jeg bed også lige mærke i det..
    -sad og sagde til mig selv- det der har sku' aldrig været en norsk skovmis.. Gjorde det samme som dig c",)

• #3   17. jun 2008 jeg ville sgu heller ikke byde velkommen, hvis det er en "korthåret norsk skovkat". Det ville da være toppen af dumhed, synes jeg smiley

• #4   17. jun 2008 Jeg afventer med velkomst indtil den er flyttet til balnding af racer hvor den hore til .-)

• #5   17. jun 2008 Vi ved vist godt alle hvem du hentyder til... smiley
    Det sker jo nærmest dagligt...Det er ret ærgeligt at folk bare byder velkommen uden at se sig for. En dag blev der budt velkommen til en kat hvor der ingen billeder (af katten) var!

• #6   17. jun 2008 Min generelle holdning er, at en kat først kan sættes som Main Coon, etc, når den har stamtavle, men fair nok at folk også sætter deres såkaldte racerene katte ind som en racekat, men i dette her tilfælde så fatter jeg ikke hvorfor man ikke har afvist når det er SÅ tydeligt at katten mangler flere af de almindelige træk hos en NFO. Måske nogle her på KG, der skulle spænde hjelmen en smule. smiley

• #7   17. jun 2008 Der er mange herinde, der er af den opfattelse og brugerbetingelsernes PKT. 5.4 omkring oprettelse af katte er guidelinie for, hvilke krav der stilles til velkomst og afvisning af nyoprettede katte....

Her er endvidere et uddrag af KG's egne formuleringer på områder:

VELKOMST / AFVISNING / SLETTET
    "Det er brugerne selv, der byder kattene velkommen.
    Du kan som standard tildele 1 velkomst- eller afvise-point for de katte, der afventer optagelse, forudsat at du selv har en kat der er stemt ind.

At katten bliver afvist, kan skyldes én eller flere af følgende årsager:
    - Katten er ikke oprettet med tilstrækkelige oplysninger.
    - Der er ikke oprettet nok billeder til katten - Det anbefales at oprette mindst 5 billeder.
    - Billederne er af for dårlig kvalitet.
    - Billederne er ikke af selve katten
    - Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. 'Billeder kommer snart'.
    - Mistanke om ejerskab af katten.
    - Tekst eller billeder indeholder stødende materiale.
    - Katten er oprettet som salgsannonce.
    - Der er hjemmeside-adresser/logoer på billederne (copyright)

Du er altid velkommen til at prøve igen, men husk at jo mere beskrivende oplysninger og billeder - jo større er dine chancer for at blive optaget. "

Hvis man skal det til eftermægle, kan man sagtens oprette en kat i forkert racegruppe...

Har haft diskussionen oppe i følgende tråd:
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=41292

• #8   17. jun 2008 Det eneste man egenligt kan gøre iht. reglerne er at give en kat, der tydeligvis står i forkert gruppe karakteren lav....

Den kan man jo slette igen, hvis katten bliver flyttet over i en rigtig gruppe...

Citat fra KG's FAQ:

"Har du fået en uretfærdig bedømmelse, kan du skrive til vedkommende og evt. spørge om vedkommende ønsker at ændre bedømmelsen.
    Vi sletter generelt ikke bedømmelser, medmindre der er mistanke om at en bruger kun afgiver dårlige bedømmelser og generelt ikke opfører sig ordentligt. "

Jeg mener ikke, der kan sanktioneres for afgivelse af dårlige karaktere til katte, der tydeligvis er placeret i forkert racegruppe på KG...

Så det vil jeg egentlig bare opfordre folk til...

• #9   17. jun 2008 ja jeg har også tage det til mig igen. den høre jo ikke hjemme under norskskovkat

• #10   17. jun 2008 En kat kan da godt være renracet uden at have stamtavle...
    Der er godt nok mange der er firkantede på det punkt....
    De snakker om at en huskat og lignende er blablabla så sød men alligevel føler folk sig hævet over dem med deres "racekatte"...
    Helt ærligt...

• #11   17. jun 2008 Her snakkes der om katte der bliver oprettet som om de var renracede katte, men hvor de i virkeligheden er blandinger eller huskatte - eller en helt 3. race for den sags skyld.

• #12   17. jun 2008 Jeg byder alle katte velkommen uanset hvad race de er eller ikke er....det er jo ikke kattens skyld at deres ejere ikke kan kende forskel...

Tyg lidt på den...

• #13   17. jun 2008 klingenbergsgade - Det er nu ikke lige det tråden handler om.... Og forstår slet ikke den holdning med, at ejere af racerene katte skulle føle sig hævet over andre... Det burde du vel selv at vide eftersom du har oprettet to skovkatte med tavle... Medmindre det er løgn selvfølgelig...

Johanna - Ved ikke engang om det er renracede katte i snakker om. Der er jo mange racekatte oprettet herinde uden tavle... Nogen er blandinger andre rene måske... Det er ligesom lidt svært at vide uden det forpulede papir...

Forstår heller ikke hvorfor folk stemmer en korthåret maine coon, skovkat, birma eller for den sags skyld en langhåret sphynx ind...

• #14   17. jun 2008 Birthe - I forlængelse af at det ikke er tilladt at kalde folk dumme og andre grimme ting, så synes jeg, det ok at afvise en kat, og eventuelt lukke diskussionen der....

• #15   17. jun 2008 klingenbergsgade .:
    Det har da ikke det mindste at gøre med, at vi føler os hævede over andre, fordi vi har katte med stamtavle. Jeg har selv haft en blanding, og han var simpelthen den dejligste kat. Han er ikke oprettet herinde, fordi han er død. Hvis du kikker dig omkring herinde, vil du se, at mange af dem med racerene katte også har en blanding eller en huskat, så det er da godt nok noget af en åndssvag grund, du giver dér.

• #16   17. jun 2008 Det kan jo også være at personen ved en fejl er kommet til at sætte den under "Norsk Skovkat".
    At begynde at skrive den ene besked efter den anden under katten. syntes jeg ikke er i orden.
    Det er herinde muligt at skrive en PB til folk og gøre dem opmærksom på fejlen.

• #17   17. jun 2008 Birthe - Du skriver:

"Jeg byder alle katte velkommen uanset hvad race de er eller ikke er....det er jo ikke kattens skyld at deres ejere ikke kan kende forskel...

Tyg lidt på den..."

Hmm, jamen det er jo ejeren der opretter katten. Så hvis ejeren ikke ved hvilken race katten er, så er det nu nok en blanding eller en huskat. Det er de færreste der har en racekat med stamtavle uden at de det.

I øvrigt er katten nok pænt ligeglad med om den har en profil på kattegalleriet. Så du 'straffer' jo ikke katten - men kun ejeren - ved at afvise den pga. ukorrekte oplysninger om race.

• #18   17. jun 2008 Det kan jo være, at den som opretter katten ikke har været herinde før, og ikke kender så meget til katte. Hvis de så får oprettet en kat som raceren, hvor det er en blanding, så kan man da godt byde den velkommen.
    Så kan man jo under kommentarer skrive, at den nok bør flyttes til en anden kategori, da den ikke hører hjemme der hvor den er placeret...!

• #19   17. jun 2008 Nej når du stemmer katten ud Sabrina S...... så er det katten du stemmer ud...

Ejeren kan, som du helt sikkert ved stemmes ud senere, og så er det ikke katten der er afvist..

• #20   18. jun 2008 Birthe - Du kan ikke give en bruger en udstemme for at oprette en huskat under NFO - i følge reglerne er det faktisk tilladt at oprette en kat under forekert kategori. Så hvis man vil alle de fejlplacerede katte til livs, må man simpelthen afvise dem når de forsøges oprettet.

• #21   18. jun 2008 Nu har jeg ikke set hvilken kat I hentyder til, men har lige set en NFO med kort næse og med tavle... ja jeg ved ikke hvad der sker ved de forskellige racer...

• #22   18. jun 2008 Maria hende der ved en fejltagelse har oprettet katten under Norsk Skovkat, er helt ny herinde.... Hun har rettet det og vidste ikke hvordan hun skulle rette det igen... Det kan jo godt være lidt forvirrende når man ikke kender til det herinde og er ny .-))))

Desuden har hun jo nok oprettet den under Norsk.... fordi hun har fået af vide at den er ½ Norsk...
    Hun har jo ikke vidst at vi går højt op i om det er en ægte og raceren med stamtavle... der blir oprettet under Norsk Skovkat...

Det er nu lidt synd at hun er blevet bombet til med det med racen....Men selvfølgelig skulle den jo under den rigtige kategori .-)
    Hun vidste ikke bedre smiley

• #23   18. jun 2008 Desuden... syntes jeg da at når man har stamtavle på er det en "ægte" raceren MCO eller NFO ovs....
    Det er jo ligesom det man betaler for når man køber en med stamtavle .-)
    Man vælger jo slev hvor meget man går op i, at det er en mis med stamtavle... man køber eller en uden....men der er også forskel i prisen sådan rundt regnet : 20000-25000 kr ca. altså for en kælekat med stamtavle koster jo ca 4000. avl er dyre...
    En blanding går jo fra 1500 til 2500 ca.

Så det er klart vi med stamtavler måske går li´dt op i det .-) Forståligt nok eller ?????

Alle katte er da lækre og blandinger kan være så super smukke, så det er ikke for at angribe nogen.... :-)))))

• #24   18. jun 2008 Har slettet min lav igen....

Synes også folk nu bør give hende en fair bedømmelse... c";)

• #25   18. jun 2008 Jeg havde lovet hende en høj når det blev rettet... Den har jeg også givet hende.... Og nogle fine ord med på vejen .-)

Missen er jo super skøn :-))))

• #26   18. jun 2008 Jeg har også rettet det til en <b>Høj</b> nu. ((c: )

Potekram herfra.

Kommentér på:
Hvorfor kaster folk velkomster efter -

Annonce