Hjemløs gravid kat. {{forumTopicSubject}}
For ca 7 mdr siden begyndte der at rende en killing rundt ude ved mit arbejde.. den spiste fra skraldespande og man kunne ikke komme til den overhovedet.
Det ændrede sig så igår aftes hvor den pludselig var total kælen. hele aftenen og natten skulle den bare snakke. Vi opdagede så osse at den er med killinger. Mit hjerte kunne slet ik bære at den skulle føde derude og leve af skraldespandene så nu er den ude i min stald.
Er der overhovedet chance for at killingerne overlever når den selv er killing?. Jeg kontakter min dyrelæge imorgen for syntes lige den skal tjekkes. Jeg opretter også en annonce herinde for at se om der nu alligevel skulle være nogen der kender den lille kat.
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 30
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det er ret usandsynligt, at hun er savnet af nogen, for så ville hun være efterlyst for længe siden, men du kan jo for en sikkerheds skyld prøve at se, om hun skulle være efterlyst her: www.dyrenesbeskyttelse.dk, hvor du også selv kan fremlyse hende med billede og beskrivelse.
Hvis hun er omkring de 9-10 måneder og ellers sund og rask, skulle hun nok kunne tage sig af sine killinger.
Ellers er der den udvej, som du måske under alle omstændigheder skulle overveje, nemlig at lade hende neutralisere (og øremærke), INDEN hun føder.
Det lyder barsk, men hun vil IKKE føle noget savn nu, da hendes moderfølelse først opstår under selve fødslen.
Held og lykke!
jul 2005
Den har fået kræssetræ, hule, halm og godt foder ud i stalden.
Uanset hvad skal den neutraliseres og mærkes og så vil jeg se om jeg kan finde et godt hjem til den når den engang er klar til det.
Jeg håber killingerne klare sig.
maj 2007
Hvis du får hende ordnet som genudsætningskat via Kattens Værn, bliver hun både FIV/FELV-testet, neutraliseret, øremærket og vaccineret, og du får 500 kr. refunderet. De fleste dyrlæger har de nødvendige papirer liggende.
Sørg nu bare for at fodre hende med et godt og lødigt foder til killinger, også mens hun har killingerne, så skal det nok gå.
Med alt det, du har sørget for til hende, må hun jo føle, hun er kommet i Paradis.
jul 2005
jul 2005
maj 2007
Du skal nok være forberedt på, at hun vil være MEGET på vagt over for dine tre katte (hanner eller kastrater? kan være ret afgørende), når hun har fået sine killinger, og det er HELT naturligt.
Møder hun dem nu, og føler hun sig truet af dem, kan du risikerer, hun flytter, så det gælder altså om at væbne sig med tålmodighed, men det fornemmer jeg også, du har.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
jul 2005
Jeg satser på der går længe før hun skal møde dem. Syntes også bare det er en smule synd hun kun kan være i stalden. Men det løser sig nok det hele
Jeg har lige været ude og nusse hende og hun nød det.
Hvilkte tegn har katte på at fødslen går i gang osv?
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Hjemløs gravid kat.