{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

mine hunde {{forumTopicSubject}}

i okt. sidste år mistede jeg min højt elskede rottweiler tikita som kun blev 8 mdr gammel.
det drejer sig om min hund tikita som dødede i en tragisk hjemme-ulykke som jeg slet ikke kan komme mig over vi havde lært hende at være alene hjemme og alt i alt var hun den mest fantastiske hund jeg har oplevet men
en søndag formiddag sku vi til håndboldkamp da min kæreste går til håndbold og jeg valgte at blive kørt hjem da vores søn sku puttes... men da vi kom hjem ventede et skrækkeligt syn vi kom ind i lejligheden og der kom ingen glad hund og hilste på os og vi ku bare ikke finde hende så kiggede jeg ude på badeværelset og der stod vinduet åbent så fik jeg kigget ud og der ku jeg se min hund lå i baghaven vi løb ned til hende og hun var slemt tilredt hun havde åbnet vinduet og faldet ned på en betontrappe og brækket ryggen og blev lam i bagbenene men alligevel har hun været i chock og løbet ned i baghaven og lagt sig hun skreg helt vildt højt da hun sku flyttes i bilen for at komme til dyrelægen men jeg sad hos hende hele vejen hun måtte desværre aflives og hun fik lov at sove stille ind i mine arme (det var mor´s hund) smiley men sagen er den at der blev så stille da hun var det eneste dyr vi havde på det tidspunkt så vi blev enige om kun 14 dage efter at få en ny hund og så fandt vi loke som var en tre årige blanding af boxer og labrador som vi fik gratis pga flytning og konens arbejde (dagplejemor)
dvs. at i de tre år han boede hos dem var han lukket i soveværelset når fra børnene ankom om morgen og til de blev hentet om eftermiddagen så loke er en meget dominerende hund og ja jeg må indrømme jeg er bange for ham så blev jeg ringet op en en veninde ca 5 mdr efter vi havde fåett loke om vi ku tage imod en hund mere da hun blev mishandlet og det ku mit hjerte ikke bære så jeg sagde ja men det har vist sig at være en dum beslutning for loke er jeg bange for og bella er bange for ALT også for tony og jeg hun stikker af og ødelægger alt og så tænker man er hun bedst tjent med en aflivning??? vi har haft hundepsykolog på og hun kan ikke stille mere op....og loke er en dejlig hund når han ellers ikke er dominerende men han tror at han skal bestemme og når man så forsøger at genvinde magten så knurre han og har en gang bidt tony pga dominans... hvad skal jeg gøre kan nogen hjælpe mig???

jeg er ikke interesseret i at høre hvor dum jeg var for jeg ved det og jeg er helt grædefærdig jeg ville ønske jeg ikk var taget nogen steder den søndag formiddag det skal lige siges vinduet var lukket så hun har selv åbnet det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine hunde
  • #1   21. jun 2008 maria J
    Jeg ville nok ikke lige have en hund som jeg var bange for og bid fra sig pga dominans.. Sådan en hund er ikke til at stole på... Du skal også tænke på hvem er den næste hunden bider ud efter - jers søn???


  • #2   21. jun 2008 cecilia L jeg ved det godt og jeg har sagt at man ikke kan videreformidle en hund som har markeret så enten står den til en aflivning eller også ved jeg snart ikke jeg er helt grædefærdig jeg savner min rottweiler så meget og hun var en god hun hun fik en god opdragelse

  • #3   21. jun 2008 jeg ville nok tage den beslutning som mit hjerte sagde. Jeg ville os lade loke komme et andet sted hen eller få fred... Jeg mener ikk at det er noget i kan hjælpe ham af med, når du som sagt siger du er bange for ham..

    tæven ville jeg lade for fred hvis det er så galt.
    hun har det ikk godt. og hvis han er så domenerene som du skriver er det ikk rigtigt for hende at være der. han gør det kun meget meget værre. ellers er det ud et sted med hende hvor hun er alene hnd og der er tid til hende.

    hun skal ikk være hos jer. det er syndt for hende.
    ikk pga jer eller noget. men den anden hund gør det ikk bedre for hende

    ringe til en dyrlæge eller adfærd og tag en snak med dem omkring hundene og find den bedste beslutning.



  • #4   21. jun 2008 man kan godt sende en hund videre som har markeret. du skal bare vide hvem det er til og personen skal vide det og vil arbejde videre med hunden...

  • #5   21. jun 2008 loke er ikke dominerende over for bella der er det nærmere bella der sætter grænserne men overfor mig og tony er hun altså rigtig bange...
    det her skær i mit hjerte for man får ikke dyr for så at gå af med dem igen..

    og dem der havde loke har ikke sørges for chip de har kun sørget for han blev kastereret


  • #6   22. jun 2008 Det er alt, alt for stor en mundfuld for jer med de to hunde.
    I har også fem katte og et lille barn.

    Begge hunde er miljøskadede, og det kræver en virkelig koncentreret indsats nærmest i døgndrift af en virkelig kyndig person at rette op på dem, og I må se i øjnene, at den opgave magter I ikke.

    Det er synd for jer, men faktisk også for hundene, især hunhunden. Hvad race er hun forresten, og hvor gammel er hun?

    Loke har bidt, skriver du. I kan også risikere, at hunhunden vil gøre det, hvis hun føler sig trængt op i en krog (angstbider). Og begge dele er lige farligt.

    Jeres lille barn vil være i ansigtshøjde med Loke, hvis han bider, og man kan meget vel forestille sig, at Loke i forvejen forbinder børn med noget negativt, for det var børns ankomst, der i sin tid var signat til, at han blev lukket væk.

    Det kræver et langt større indsats at have hund end kat (jeg har begge dele), og jeg kan alt taget i betragtning kun råde jer til enten at finde nogle stabile og rolige hjem til dem hos mennesker, der vil være opgaven voksen, eller også få dem aflivet, så I ikke giver sorteper videre, og de ender som "vandrepokaler".

    Jeg er selv modstander af at aflive sunde, raske dyr, men sundhed er ikke kun fysisk, men i særdeleshed også mentalt.

    Og koncentrer jer så KUN om jeres katte og lille barn.


  • #7   22. jun 2008 Mega jeg er næsten kommet frem til en beslutning om en aflivning men jeg kan næsten ikke få mig selv til det for de er jo også dejlige hunde når de ellers ikke er som beskrevet den gang jeg havde tikita min rottweiler gik det så godt og der havde vi både hund kat og barn men ja de to er en for stor mundfuld pga deres fortid men samtidig elsker jeg dem utroligt højt har knyttet mig til dem og kan ikke se en hverdag uden alle mine dyr jeg går meget op i både hundene og kattene men samtidig må jeg tænke på at jeg har en søn og han ikek skal vokse op med en hund vi ikke stoler på

Kommentér på:
mine hunde

Annonce