{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Hej igen {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer, så er jeg tilbage ??
Ja egentligt har jeg ikke rigtig været væk, jeg har bare ikke rigtigt været aktiv de sidste par år. Jeg havde brug for at komme lidt væk fra de sociale medier og er generelt ikke særligt aktiv på de sociale medier mere, men nu blev jeg lokket tilbage til KG af Trine A, hun skrev en besked til mig, og så blev min nysgerrighed vagt igen.
Der er sket lidt her siden sidst, jeg tror at jeg nåede at fortælle at Smilla har fået lidt nyre problemer, men alt går fint på den front, hun får nyrediæt (early stage fra hills) og det fungere hun fint på, hun har lige fået taget kontrol blodprøver og de så rigtig fine ud, hun havde sågar taget 100 gram på, det er jo sådan set et positiv tegn med en nyre kat, for så fungere nyrerne jo. Men hun skal nok ikke tage mere på, hun er blevet lidt for godt i stand, men jeg kan også godt se at hun ikke er så aktiv mere, men nu er hun jo også blevet 8 år.

Lidt værre står det desværre til med Tøsen, hun har det nu fint nu, men i foråret skete nogle mærkværdige ting, Tøsen havde perioder hvor hun kastede sin morgenmad op, så kom der nogle tilfælde hvor hun gik i kramper, anfald der varede 1-2 minutter, folk bemærkede at hun havde tabt sig, hvilket jeg ikke lige syntes hun havde, disse ting skete under corona og gik samtidig i sig selv igen, jeg var i dialog med dyrlægen, men hverken dyrlægen eller jeg mente hun skulle tilses da symptomerne forsvandt af sig selv igen og Tøsen på ingen måde virkede syg eller påvirket, men så her i sommers begyndte hun pludselig at få dårlig mave, først forsøgte vi med canicur, hvilket også havde nogen effekt, men vi blev alligevel enige om dyrlægen og jeg at det ville være en god idé at få taget en gang blodprøver for at se om noget ikke var som det skulle, Tøsen er jo trods alt 13 år.
Disse blodprøver viste desværre at Tøsen har stærkt forhøjet stofskifte, så nu får hun medicin for det 2 gange om dagen, nu vil nogen nok tænke "hold da op, er det ikke bare tid til at sige farvel" men her er mit svar nej, for Tøsen trives og hun har det godt, hun er blevet mere aktiv, leger, spiser, er social og kontaktsøgende og har absolut ingen smerter. Medicinen hjælper hende det er tydeligt og hun elsker tilmed sin medicin, hun ser det som en godbid,det er en bonus. Tøsen er blevet et lille nips på 7,6 kg, så hun har tabt sig 2,5 kg fra sine velmagts dage, alene det har gjort hende mere aktiv og adræt, det er også positivt, det hjælper bestemt også på hendes gigt at hun er blevet lettere, så nu skal vi bare forsøge at holde hendes vægt under 8 kg.
Der blevet taget kontrol blodprøver 1 mdr efter den første for at se om dosis af medicin var ok og for at se om der var organer der var belastet, men alt så fint ud, hun skal så igen have taget blodprøver engang til januar eller februar for at se hvordan tallene så ser ud om dosis skal reguleres m.m.
På det personlige plan har ikke meget ændret sig, trods corona så har jeg beholdt mit arbejde og vi har travlt rigtig travlt. Jeg har fundet ud af at jeg har en genfejl som er en afart muskelsvind, ikke den hvor jeg ender i kørestol og alt det vi ellers forbinder med muskelsvind, men en gren der betyder at mine muskler og led bliver stive og usmidige, så nu skal jeg træne så jeg kan vedligeholde mine muskler og så går jeg til fysioterapeut ca 1 gang om måneden. Det er en diagnose der giver en masse forklaringer fra min barndom så en masse er faldet på plads og nu skal jeg bare passe på mig selv, ikke noget jeg er særligt god til ??

Nå men det var bare en lille opdatering fra mig. Håber i alle har det godt, er der sket noget nyt hos jer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej igen
  • #1   26. nov 2020 tjaa hvad er der ikke sket
    jeg har fået 3 killinger:
    pippi maine coon killing på snart 5 mdr fra Susanne. Det er Simbas barnevarn
    Liller snart 6 mdr fundet i min nabos hæk - naboen er død og har aldrig haft kat/dyr. dog er samme kat fremlys i selve Humble men aner ikke hvordan han skulle kunne gå ned til mig
    Herman også snart 6 mdr. Fik ham da han var bare ca 5 uger og vejede 409 g. Det er så Simba som har været plejefar til ham

    Baby fik dianosen sukkersyge men nu ca 10 mdr efter er vi ikke sikker på at det er det han har. For han har fået det meget bedre.

    så har jeg måtte aflive Birger og Muddi. Muddi blev syg lige da Herman var kommet
    Birger har siden Muddi blev aflivet blevet voldlig og har overfaldet flere af de voksne katte. For 14 dage siden valgte jeg så at nu skulle han aflives. For han var blevet værre. til trods for feliway og dr bach.
    han nåede også at bide min far og jeg. Dog var det nok mere vores egen skyld. Men var bange for at det ville gå ud over killingerne på et tidspunkt,

    Mig selv har det som jeg plejer. Dialyse 3 gange om ugen som jeg har gjort i snart 4 år nu

    men godt at du havde lyst til at være med igen smiley


  • #2   26. nov 2020 Velkommen tilbage Heidi smiley
    Tjahh.. lidt er der da sket på 2 år.
    Ham der engang var vildkat, er nu blevet en dejlig sofaløve smiley
    Gudskelov ingen dødsfald, men Freddie var tæt på i foråret, da han fik AIHA som er ret sjælden og med dårlig prognose, men han klarede den smiley
    Coronaen er jo et helt kapitel for sig, men jeg har også et job endnu da smiley

    Dejligt at Tøsen har det godt smiley Faktisk var det hende jeg tænkte på, da jeg første gang igen så din profil. Det er jo som med os mennesker, der kommer lidt med alderen smiley

    Velkommen tilbage smiley


  • #3   27. nov 2020 Jeg har fået mig et par nye katte. Blue Ghost er en dreng af egen avl, som jeg har valgt at beholde. Oluf Madsen er teknisk set ikke min, men han bor på min adresse, og det er mig, der skal bruge ham til avl. Og endelig Renata, der er hentet hos en opdrætter i Hamborg.

    Desværre har vi måtte sige farvel til Katharina, der foruden sin demens, bronkitis og intolerans for narkose fik dårlige hofter. Og vi har sagt farvel til Yasmin, der fik sig et skønt hjem som enekat.

    Jeg er til gengæld ikke noget at skrive om. Jeg er ikke herinde hver dag længere, og min ryg har fået det dårligere. Samtidigt har min læge taget en del af mit smertestillende, så jeg laver stort set ikke meget andet end at ligge vandret. smiley


  • #4   28. nov 2020 Jamen der er da liv i hjemmet med 3 killinger Anja n.
    trist at du har måttet sige farvel til en del af dine katte, men når de kommer op i alderen så må man jo trøste sig med at de har levet et langt og godt liv, selvom det er hårdt at sige farvel så ved man og så det er bedst for dem.
    Godt at høre at du stadig kan klare dig med hjemme dialyse 3 gange om ugen, det må være mindre belastende at kunne klare dialyse hjemmefra end at skulle af sted til sygehuset og være væk hjemmefra 4 timer eller mere 3 gange om ugen, for alene dialyse tærer jo på kroppen og trætter dig.


  • #5   28. nov 2020 Husk vildkattene hvor dejligt at høre at du stadig har dine 3 Ja nu 4 skønne katte, sjovt som kattene har en tendens til at vælge deres nye ejere hver enten man har planer om endnu en kat eller ej. Dejligt at dine 3 har taget godt i mod nr 4 så han kunne blive en dejlig sofa løve ?

  • #6   28. nov 2020 Susanne jeg er ked af at høre at du har fået det dårligere, håber der kan gøres noget på den lange bane så du kan få det bedre, for det kan da ikke være særligt sjovt ikke at kunne meget andet end at ligge. også trist at du har måttet sige farvel til et par katte men dejligt at den ene var til et godt hjem hvor hun trives. og spændende med 2 nye drenge som jeg tænker der kan blive nogle smukke killinger ud af på sigt ??

  • #7   29. nov 2020 Velkommen tilbage, Heidi. Jeg har også været væk igennem lang tid og er så småt på vej tilbage.
    Her er der ikke sket så meget. Sofus og Sofie er her stadig, de er rundet 8 år i sommers.
    Sidste år (tror jeg det var) fandt vi (dyrlæge og jeg) ud af at de begge har nogle led der degenererer, så de er begge på smertestillende hver dag resten af livet. Sofus havde urinsten sidste år, så han er på sporimune også. De får begge delvis urin diæt, men også stadig deres almindelige mad. Det virker for der har ikke været noget siden.
    Sidst vi var til dyrlægen spurgte hun hvem der havde fjernet de tænder der manglede, jeg lignede et stort spørgsmålstegn. Sofus har altså selv fjernet to kindtænder, en i hver side af overmunden.
    Velkommen tilbage


  • #8   29. nov 2020 Heidi:
    Jeg vil sige på den måde, at den integration har taget længere tid end alle andre til sammen smiley


  • #9   29. nov 2020 Jeg kan sige kort, at jeg glæder mig meget til at se, hvad de drenge kan lave af killinger næste år. smiley

Kommentér på:
Hej igen

Annonce