{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

til jer med børn. {{forumTopicSubject}}

jeg er ved at uddanne mig til pædagog. er er pt. lige igang med at skrive en eksamens opgave, opgaven lyder: sundhed i børnehaven med henblik på kost og bevægelse.

til jer der gider, så har jeg lige et par spørgamål:

* hvad ville jeres reaktion være, hvis en overvægtig pædagog kom og sagde til jer at jeres barn ikke måtte have usunde ting med i deres madpakker?

*hvad ville jeres reaktion være, hvis en overvægtig pædagog kom og sagde til jer at jeres barn ikke måtte have usunde ting med i deres adpakker grundet at børnehaven har en kostpolitik.

USUNDE TING KUNNE EKSEMPELVIS OGSÅ VÆRE EN FRUGTSTANG/FIGENPÅLÆG

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til jer med børn.
  • #1   14. sep 2008 det var der nemlig i min sidste parktik der måtte børnene ikke have figenpålæg men på at atykke rugbrøg, men jeg er under den opfattelse at alt i moderate mægder og hvis barnet ikke spiser rugbrød skal jeg ikke kunne se nogen fare for at putte figenpålæg på hvis det får barnet til at spise rugbrødet : D

• #2   14. sep 2008 Jeg mener ikke, at en børnehave skal have restriktioner på sådanne ting... det må være op til forældrene, at være ansvarlige for deres børns madvaner.... dog ville jeg synes det var ok, hvis et barn kun havde usundt mad med, at pædagogerne kunne få forældrene til dette barn i samtale....

Men fordi en overvægtig pædagog, kommer og fortæller mig, at barnets mad er usundt, giver ikke mig ret til, at bestemme hvad hun selv lever af, i sin fritid.... har en børnehave en sund mad linie de går efter, må de voksne følge den også... smiler

Så min pointe er, en overvægtig pædagog, ville respekteres uanset hvad.... smiler

fordi man er overvægtig, betyder ikke man er en dum person... smiler

• #3   14. sep 2008 da jeg selv læser til gog synes jeg det kunne være sjovt ta høre din problemsformulering, fo som kommende gog, og med 11 år i faget, så har jeg svært ved at se relevansen i dine spørgsmål i forhold til en faglig opgave, så jeg er blevet pisse nysgerrige nu hehe mit indlæg er ikke ment negativt, jeg er bare som sagt blevet nysgerrige

mvh jannie som selv pt er ved at skrive sin bachelor i bevægelsesfag

• #4   14. sep 2008 jamen den udvikler sig lansomt.

dette her indlæg er egentlig ment som en undersøgelse som jeg synes kunne være god at have i baghånden, da det egentlig var min lærer der for lang tid siden satte det her spørgamål ind i hovedet på mig, og hun fik det lidt til at lyde som om at hun ikke ville tage en overvægtig pædagogs ord for gode (omkring kost).. og jeg VED at hun spørger om det til eksamen, og da jeg ikke selv har børn kunne jeg godt tænke mig at vide hvad førældre egentlig tænker omkring dette. : D

• #5   14. sep 2008 nu er det sådan i vores børnehave at der ikke må være usunde ting i madpakken så uanset om personen var overvægtigt eller ej ville jeg acceptere det for det er reglerne og samtidigt det bedste for mit barn.

samtidigt synes jeg os den regl er god da det er lige for alle børn og ikke sådan at de andre skal sidde og glo på at en af de andre sidder og guffer danoninoer i sig dag ud og dag ind.
    i vores børnehave får alle børnene lov til at få en chokolade mad og ind i mellem bliver der bagt en kage til eftermiddags maden men igen kun på fredage. :o)

• #6   14. sep 2008 hold da op et irelevant spørgsmål fra din underviser må jeg sige, sider og bliver helt vred hehe sorry, men indirekte siger h*n at hvis man er overvægtig så er man ikke kompetent som pædagog til at vejlede i kost, hvis man da har den fornødne viden om kosten i form af kurser osv!

en anden ting du også skal huske så er det jo meget individuelt om inst har en kostpolitik, sukkerpolitik osv!
    men held og lykke med opgaven, den lyder spændende ;O)

mvh jannie

• #7   15. sep 2008 Jeg må også komme med min undren, over hvad i alverden det skulle have med sagen at gøre, at pædagogen var overvægtig??

• #8   15. sep 2008 thomani:
    som du kan se har jeg skrevet svar på dette lidt lægere oppe i tråden : D

• #9   15. sep 2008 Jeg synes det er meget beklageligt at din lærer har fordomme overfor overvægtige mennesker.

Jeg må indrømme at jeg ville da meget nødigt være den pædagog, som fra institusionens side fik pålagt at oplyse forældrene om en sådan regel, hvis jeg skulle risikere at støde ind i folk som hende.

At der kommer en politik i institutionen omkring usund mad, kan jeg ikke se har det fjerneste at gøre med pædagogernes vægt. Jeg kan slet ikke se hvad en pædagogs vægt, har med institutionens politik at gøre, og synes det er en meget mærkelig idé din lærer har puttet i hovedet på dig.

Jeg håber ikke for din skyld (og sensors skyld), at du får en overvægtig sensor.

Kommentér på:
til jer med børn.

Annonce