{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Udskiftning af kæledyr. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige kigget på en annonce for forargede mig ekstremt!
Der er én der vil sælge sin voksne kat.
<b>Grundlag:</b> Vedkommende har fået nye kæledyr!
Hvad er det for noget at skifte sit kæledyr ud, som man skifter grydelapper? Det er jo et levende dyr, og ikke en ting!
Burde det ikke være katten der blev, når den har været der først?
Nogle folk er åbenbart ikke klar over hvor stressende det kan være for en voksen kat at flytte! Bliver det ekstremt stressende kan en kat udvikle <i>FIP</i>, siger min dyrlæge, hvilket jo som bekendt altid medfører døden!
Jeg kunne forstå hvis man gik af med sit kæledyr af sundhedsmæssige årsager, men fordi man har fået nye dyr..... <b>Aaaaargh!</b>
Jeg måtte bare ud med det. Sorry, men bliver nogle gange så arrig på dyrenes vegne! Magtesløs!

Potedask herfa.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af kæledyr.
  • #1   7. okt 2008 Må jeg få et link?

• #2   7. okt 2008 Sendt.

• #3   7. okt 2008 Nå, så er jeg ikke den eneste, der får ondt og bliver ked og arrig over den slags annoncer.
    De sidste par dage har jeg været ved at kløjes i en annonce om en "elsket" kat, der søger nyt hjem, fordi man hellere vil have en anden kat (!) Det er dog dybt forstemmende!
    Hvis man så bare ville lade være med at påstå, at man elsker den kat, man kasserer. ”Elsker” ????? Fy faen. At bruge det ord er da så usmageligt og forlorent og i den grad en hån mod katten. Gu faen elsker man ikke en kat, man skifter ud, som var den en skide TING!

• #4   7. okt 2008 Sendt.

• #5   7. okt 2008 - Og nikker opgivende...

• #6   7. okt 2008 Og i både den ene og den anden annonce, ser det ud til at kattene bliver skilt fra deres missekammerater smiley

• #7   7. okt 2008 Link??
    Utrolig at nogen kan finde på det.. Man udskifter da ik bare sit dyr smiley

• #8   7. okt 2008 Tinka skrev: Hvis man så bare ville lade være med at påstå, at man elsker den kat, man kasserer. ”Elsker” ????? Fy faen. At bruge det ord er da så usmageligt og forlorent og i den grad en hån mod katten.

Så godt skrevet at jeg ikke har andet at sige.

Udover, føj for pokker hvor jeg håber "sådan nogen" sover dårligt om natten. Den er ovenikøbet døv.

• #9   7. okt 2008 Kan heller ikke se at nogen kærlighed i at skifte dyret ud..
    et dyr man elsker kan man ikke bare skille sig af med fordi man har fået øje for noget andet..!!!

• #10   7. okt 2008 Jeg trykker på ENIG-knappen for alle jeres indlæg!
    Jeg sender annonce-ejeren en pb med et link til denne tråd.

• #11   7. okt 2008 jeg er fuldstændig enig med jer i denne tråd. men ha lige i baghovedet, at udhængning ikke er tilladt :o)

• #12   7. okt 2008 Søøøøde Mette, ikke så streng smiley
    Der er da ikke tale om udhængning, men forespørgsel og efterfølgende bekræftelse.

• #13   7. okt 2008 :o)))))) søøøøde mega.
    i skal være søde...vi gider ikke minus grader allerede i oktober vel. :o))))

• #15   7. okt 2008 jeg vil gerne bede om et link

• #16   7. okt 2008 Jytte V... Jeg tror du har ret i det.. Jeg må være mærkelig.. jeg købte mine katte fordi jeg ville have nogle venner jeg kunne sørge for at gøre alt for og putte og nusse med.. Glæder mig utrolig meget til de er voksne og store og håber de bliver en smule dovne og rigtig vil nusse..:D

• #18   7. okt 2008 Det der bliver taget værst imod i min omgangskreds er de penge jeg har brugt og stadigvæk bruger på mine katte...

• #20   7. okt 2008 sådan har min familie og venner det også jytte - de fatter ikke jeg gider og heller ikke at jeg bruger så mange penge på dem som jeg gør. men sådan er det nu bare en gang - jeg har dem ikke for sjov, men fordi jeg ikke kan leve uden dem. hver en af dem giver mig noget helt specielt som jeg bare ikke kan undvære i hver dagen.

• #21   7. okt 2008 Åh altså... Hvor er det sørgeligt... smiley
    Håber i det mindste så katten kommer et sted hen, hvor den kan komme i første række, og ikke bare være en udskiftelig genstand...

Nogle gange kan det jo være nødvendigt med en omplacering, men når grunden er anskaffelse af nye dyr, kan man ikke undgå at løfte et øjnbryn...

• #22   7. okt 2008 <i>Link ??

Sikke noget pis og gøre . de fortjener ikke dyr

• #24   7. okt 2008 Altså jeg kan ik liiige se, hvof det er så forkert, at finde et nyt hjem til katten, hvis de nye hunde og den ik kan enes. Katten bliver vel stresset? Sæt denne på HG, og de vil klappe over at hun beholder hundene - modsat så havde de "nakket" hende....tralala

Hvor gammel er denne kat?? For hvis det er en gammel kat, så ville jeg nok ha aflivet den.

Det er et valg - ja, og hun har valgt hundene.

Jeg fravalgte mit ilderopdræt, da det bare ik gik i spænd med killinger. Kattene kom godt nok først, men det var ik grunden. Grunden var, at kattene stod mit hjerte nærmest.
    Min dræber tæve har jeg stadig, på trods af, at hun har nedlagt 2 af mine kæmpekaniner (10 kg og hun vejer kun 4.5). Kaniner har jeg så droppet...de var her ellers før hende, skal jeg lægge det på kaninforum?....men hun har også nakket 7 rotter - rotteforum?. Det var ligeledes DEM eller HENDE..*S*

Som jeg har forstået det, så har hun 1 kat. Hun anskaffer sig så 2 hunde. DET går bare ikke, så katten ryger. Ja ellers havde det været de 2 NYE hunde, hvilket ligeledes havde skabt debat??

• #25   7. okt 2008 Anne - Det handler om hviket dyr der kom først. Havde hun haft hundende først, og så fik en kat, var det selvfølgelig den der skulle tilbage igen/have et nyt hjem.

• #27   7. okt 2008 Hvorfor er det "forbudt" at skille sig af med det første dyr, hvis det næste ik går i spænd med det?

• #28   7. okt 2008 Fordi det første dyr har knyttet sig mest til sin nye ejer, og sit nye hjem, og det vil derfor være mere stressende for det første dyr at flytte.

• #29   7. okt 2008 Må jeg også få det link?

• #31   7. okt 2008 Nå så det drejer sig om hvem der kom først!!!

Det er da et fjollet argument.

Det vil da altid være dyrevældfærd som står øverst

• #32   7. okt 2008 Lige mht. udhængning... Tja, det klarer annoncørerne da så udmærket selv smiley
    Selv om det er en konkret annonce, jeg pt. går og kvalmes over, så er det generelt, når jeg udtrykker min undren og afsky over for brug-dyr-og-smid-dem-væk-mentaliteten.
    Hvor ville jeg ønske, at alle dyreejere forstod, at det faktisk er et levende væsen - et individ med følelser og behov, som de har påtaget sig ansvaret for. Og jeg ville ønske, at alle dyreejere accepterede, at der er nogle omkostninger (ikke kun økonomiske) og afsavn forbundet med at have dyr.

Jeg er klar over, at der kan ske "ting" for dyreejere, der gør, at man ikke længere magter at have dyr - og for nogles vedkommende var det måske en fejltagelse fra starten, at de overhovedet anskaffede sig et dyr. Eller måske burde de ikke have anskaffet sig en kat, men en hund ... eller omvendt. Ok, så er det eneste fornuftige, at de forsøger at finde et nyt godt hjem til katten/ hunden/ marsvinet/kaninen ...
    Men når det kommer dertil, at man fx har en blå kat, og skiller sig af med den, fordi man hellere vil have en rød, SÅ brækker jeg mig.
    Det er katten, jeg har ondt af, men måske burde jeg have ondt af de mennesker, der er udstyret med en så sølle kærlighedsevne, at den ikke rækker længere, end til at man sætter sin såkaldt elskede kat til salg, så man kan få sig en ny og "bedre" model.

Og mht. at skille sig af med første dyr, når det ikke går i spænd med senest ankomne dyr - så tja ... måske man nogle gange skulle tænke sig om og undlade at anskaffe sig flere dyr - altså prioritere de dyr man allerede har ansvaret for, i stedet for at udfordre skæbnen.
    Har man fritflyvende undulater, så er det nok en dårlig ide at anskaffe sig en kat. Fx.

(nå nu blev det så langt, at jeg ikke selv kan hitte rede i det :S )

• #33   7. okt 2008 Og meget få dyr knytter sig så meget til ejeren, at de ik kan omplaceres.

Det er et menneskeligt ønske, at "mine dyr kan KUN leve med mig"

• #34   7. okt 2008
    ""Nå så det drejer sig om hvem der kom først!!!**

Det JEG brækker mig i stride strømme over er, at man har en aldeles udmærket kat, og så vil man skille sig af med den, af den ene grund at man hellere vil have en anden kat. Dét har i hvert fald ikke noget at gøre med dyrevelfærd!

• #35   7. okt 2008 Nogen katte er meget territorielle, og vil derfor have meget svært ved pludselig at komme et nyt sted hen. Det har intet at gøre med at tilegne den menneskelige følelser.
    At anskaffe sig enten hund eller kat, for så at finde ud at at det skulle man ikke have gjort, er godt nok uansvarligt i mine øjne.
    Desuden HAR en kat (alle dyr) følelser. Selvfølgelig ikke så nuancerede som menneskers, men de er der.
    Det rette kan da kun være at aflevere det nyest anskaffede dyr tilbage?
    Hvis jeg fx købte en killing, skulle jeg så sælge Putti og Johnson fordi de ikke kunne sammen? Selvfølgelig da ikke. Jeg vil gerne have en hund så snart det er muligt. Skal jeg så sælge kattene hvis de ikke kan sammen? Detvedgud jeg ikke skal.

• #36   7. okt 2008 Anne R... jeg er aldeles uenig med dig her. jeg syntes det er dybt uansvarligt at sende katten væk. OG det skal lige siges jeg elsker hunde! Har altid gerne ville have hund, Man har et ansvar for det dyr man tager til sig, og hun havde valgt en kat, men finder senere ud af at hun også vil have hunde så istedet for lige at prøve det af med en hund køber hun 2 på en gang og giver katten det større chok og den størrer overrumplen. i min verden skulle hundene væk.

men men men hver sin mening... og nu har hende der har annoncen valgt at gøre som hun gør, og det kan vi ikke ændre på... vi er jo alle forskellige.

• #37   7. okt 2008 Jammen hvor gammel er omtalte kat?

• #38   7. okt 2008 og sys det er endnu mere synd at aflive den som du nævnte... ved ikke hvor gammel omtalte kat er.

• #39   7. okt 2008 Som Lis siger, så skal uvirksomme avlskatte forhøjes til et liv i total forkælelse - hos en privat familie som absolut forguder dem. DVS at de flytter efter de er blevet brugt.....Uhadada

Jeg kalder det ophøjes til ren kælekat - findes der noget bedre *S*
    Tror nok liiige, at de "afdankede" avlskatte får mere opmærksomhed i en privat familie, en de får hos opdrætter...

INGEN opdrætter kan gi det samme til en kat, som hvis den var enekat i en familie

Igen...hvor gammel er omtalte kat?

• #40   7. okt 2008 Vedkommende med katten til salg har skrevet en <i>pb</i> til mig, og fortalt at den har skiftet hjem <b>to gange</b> før, så den klarer jo nok også en 3. gang!!!!!
    Stakkels mis, at blive behandlet som en kastebold!
    Tænk på dens følelser.....
    Et øjeblik, så sender jeg link ud til alle dem der har bedt om det.

Poteklem herfra.

• #41   7. okt 2008 Og katten er fire år gammel.

• #42   8. okt 2008 " gange før...Er det så opdrætter og nuværende ejer?

• #43   8. okt 2008 Lis - al respekt, men har du læst hele tråden.

Det drejer sig om én kat - en døv kat, der er på vej til sit tredie hjem, fordi dens nuværende ejer har anskaffet to hunde.

• #44   8. okt 2008 *Mega* .

Jeg er da også hoppet over at det skulle være en døv kat.....

• #45   8. okt 2008 uha, ude på dybt vand...

Jeg er så en af dem, der ikke sælger ud af mine katte, bare fordi de er blevet lukket, jeg gør det først, når de ikke har det godt med at går sammen med resten af mine katte..

jeg forstår heller ikke det med at bare fordi de ikke kan bruges i avlen, så skal der findes et nyt hjem..
    men det er min mening og jeg har intet i mod at andre gør det...
    Så, forstår ikke at nogen har noget i mod jeg ikke gør det, for så længe jeg har tid og kan når alle, så ser jeg ikke noget problem i at, her er mange katte, da her osse er plads til det..

og ja, jeg har voksen katte som jeg leder efter nye hjem til, men det gør jeg fordi de ikke kan går sammen med de andre..

• #46   8. okt 2008 Hanne

Jeg er sikker på, at mine "brugte" avlskatte vil få et bedre liv (kontakt) hos en ny familie, en jeg kan gi dem. Derfor sælger jeg dem. Nogle står mit hjerte for nær, så de bliver, men det er 1 ud af 10.

Hvis jeg havde beholdt alle mine "brugte" avlskatte, så ville jeg nok have en konstant gruppe på ca 30 katte. Ville det være velfærd?

Og ingen af mine katte er over 4 år når de omplaceres

• #47   8. okt 2008 Jeg mener også det er forket, det burde være hundene der skulle ud.

Efter egne erfaringer, må jeg også sige at katten får et knæk i sin tillid til mennesker, hver gang den skifter hjem. Og den vil derfor få svære og svære at falde til i et nyt hjem.

Må jeg få et link også ??

• #48   8. okt 2008 Tror nu nok, at hunde generelt bliver knækket jo mere de skifter ejer, katte er irriterende ligeglade, bare omgivelserne er ok

• #49   8. okt 2008 Jeg kan så garantere dig Lis, at INGEN af mine katte er stressede, og INGEN af mine katte har tabt status eller er blevet moppede efter neutralisering.

Når jeg har købt eller beholdt en killing, har det været "forever", men jeg har tænkt mig godt om forinden og ikke samlet til huse.
    Tre gange i hele min opdrætterperiode (fra 1987) har jeg ladet en ung kastrat skifte hjem; Ikke fordi den var stresset, men fordi den "solgte sig selv" og fulgtes med en (eller to) killinger.

Alle mine katte er mine gode venner, også kastraterne, og jeg kunne ikke drømme om at skille mig af med dem kun for at give plads til nye.
    Men skulle der have været en, som ikke trivedes hos mig, ville jeg selvfølgelig have fundet et nyt hjem til den.

Jeg har plads nok, og jeg har ikke flere katte, end de alle er i hænder dagligt.

Til gengæld har jeg fra starten vidst, at mit opdræt var tidsbegrænset, derhen at dagen ville komme, hvor jeg "kun" havde kastrater tilbage.
    Jeg har nu 7, snart 8, kastrater og 3 fertile hunkatte, hvoraf den ene endnu er ungkat, så jeg har da nogen tid tilbage endnu smiley

Vi er forskelligt indrettet, og jeg klandrer IKKE dem, som ser anderledes på det end jeg, men at udtale dig så kategorisk og sætte "gode" i sitationstegn har du ingen grund til.

• #50   8. okt 2008 "... Sjovt nok blev lige præcis din race i den sammenhæng nævnt."

Og ??? - Det har vel ikke noget med lige denne sag at gøre?

• #51   8. okt 2008 Vedkommende af annoncen, der nu er blevet slettet, har skrevet i kattens profil, at den nu bliver hjemme!
    Hvor er det dejligt at høre, og er glad på kattens vegne!

Potejubel herfra.

• #52   8. okt 2008 så må vi jo bare håbe katten har det godt sammen med hundene - og at dette ikke var grunden till den skulle flytte. :o)))

Kommentér på:
Udskiftning af kæledyr.

Annonce