Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skildpadde farvet katte.. (fotoalbum)
  • #1   12. okt 2008 Er ked af at "skuffe" dig, men Tortie farven er nu ikke så sjælden.

Har selv 3 sort-tortie katte, og ved der er rigtig mange herinde på kattegalleri. smiley

• #2   12. okt 2008 Julie - helt enig... Men skøn farve alligevel :o)

• #3   12. okt 2008 Jeg har også en tortie misling smiley Dem findes der rigtig mange af, men det laver jo ikk om på hvor skønne dine killinger er.. smiley

• #4   12. okt 2008 Der findes rigtigt mange skildpaddefarvede katte = tortie
    Har selv 2. Pinky og Berta :o)

• #5   12. okt 2008 hey tak for jeres respons.. det var bare min dyrlæge der kaldte dem det, da den ene killing var født som det de kalder for skildpadde.. dvs dens ribben var flade... men det er hun heldigvis vokset fra..:)

Men dejligt at få afvide var det rigtig hedder.. mange tak skal i have..:)

• #6   12. okt 2008 Det er farven der hedder tortie - det med flade ribben kaldes flat chested kittens - eller fladbrysthed.

• #7   12. okt 2008 Og farven tortie eller skildpadde, har intet at gøre med at killingen er fladbrystet. Tror du har fået galt fat i noget.

• #8   12. okt 2008 nej min dyrlæge sagde at med den farve så hed det det, men det var noget han mest så ved hunde..
    men fair nok.. er da bare glad for at vide hvad der er det rigtige..:)

• #9   12. okt 2008 Jamen chancen for det er en hun, er da også størst... det er ikke noget med at spille klog...

Mener kun det er 1% eller mindre chance for, en tortie farvet kan være en han... og hvis det endelig sker, er han steril...
    (Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl...)

Har kun hørt om et enkelt tilfælde med en tortiefarvet han.

• #10   12. okt 2008 alle mine 3 killinger der er tottie farvet er hunner.. de to hanner er henholdsvis grå og sort..:)

• #11   12. okt 2008 der findes tortie hanner jo, ved der er en tortie han birma her inde :o)

• Julie J
    Julie J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #13   5. apr 2014 Jeg er klar over at dette er en MEGET gammel tråd, men vil bare for god ordens skyld lige nævne at som Julie skriver længere oppe er denne farve meget sjælden hos hankatte. Dette skylde at generne for henholdsvis sort og orange sidder på hver deres X-gen altså er det normalt kun hunkatte (XX) der kan have denne farve. Men at der så ind i mellem ses hankatte (XY) med farven skyldens en gen fejl der gør at de har XXY i stedet.

• #14   5. apr 2014 Tortie er ret alm. min erfaring er når der er store farvede pletter at nogle kalder dem "Skildpadde" mens når det som ved din er lidt "rodet" at det det så kaldes tortie..

Skildpadde er dog ikke korrekt at bruge smiley

Hanner der er tortie er meget sjældne, og de er somregl sterile..

Dette er hvad jeg oplever bliver kaldt skildpaddefarvet (Men som er en tortie, her med hvide aftegninger): (link fjernet)

Og her er hvad jeg oplever bliver betegnet som tortie (Hvilket den også er :p): (link fjernet)

Begge billeder er fundet på google smiley

Kommentér på:
Skildpadde farvet katte.. (fotoalbum)

Annonce