Tattoo - Skrift eller motiv? {{forumTopicSubject}}
Go' aften allesammen
Jeg kommer tættere og tættere på den alder hvor jeg er gammel nok til at tattoo, som jeg har ønsket mig siden jeg var femten (desværre er der stadig mange måneder tilbage)
Men jeg er begyndt at tegne den tattoo jeg kunne tænke mig, og jeg har indtil videre tre forslag - som jeg ik' er tilfreds med. Men så var det jeg begyndte at diskutere med min mor, hvad jeg skal have lavet når tiden engang indtræffer.
Jeg vil gerne have skrevet mit efternavn i nakken/toppen af ryggen, men en fed elegant skrift og et lillebitte mønster evt.
Men men men, her kommer dilemmaet så. Min mor mener ikke at man (mest piger) skal have skrevet deres efternavn. Det mærker én, som da man var lille og man fik en seddel med ens navn og adr. Hun mener at en tattoo er en en kropsudsmykning - kunst - og det bør være et motiv. Det kan jeg sådan set godt følge hende i.
Men jeg synes det kunne være sjovt og høre hvad i andre siger?
Er det "ufedt" at få tattoveret sit efternavn?
Mvh Katie (:
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Tænk dig godt om - og så ikke mere moral herfra.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 104
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.048
Lis
Du kan tro jeg tænker mig godt om, og jeg har mange mange måneder endnu at tænke i. Og jeg vil ikke gøre noget forhastet, jeg skal være 110% sikker før jeg gør noget som helst
Kimibo
Jeg er afklaret
nov 2008
nov 2008
http://www.clsp.dk/?gclid=COb-ybu7m5cCFQU6QgodKFh8_Q
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 86
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 39
Men igen jeg mener at tattoveringer er dybt personlige og skal ha betydning for dig, så hvis du føler at det er lige præcis "det" som du vil have lavet så er den jo ikk længere...
Men som udgangspunt mener jeg sagtens at man kan have en tattovering som er skrift
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
til at starte med ville jeg have skrevet et af mine efternavne men det ene er et drenge navn det andet tilhøre min fars side af familien som jeg overhovedet ikke snakker med (kun min far) og er ikke videre stolt af den må de opføre sig på overfor andre mennesker og det 3 er et helt almineligt navn som alle hedder.. så det blev udelukket total igen. og min mor sys heller ikke det var en god ide fordi hun ved hvor meget jeg ikke kan fordrage den del af familien. men jeg vil jo heller ikke rende rundt med et drenge navn..
men nu har jeg besluttet min for at jeg skal have skrevet mit kælenavn (sesse) som jeg har haft fra det sekundt jeg blev født. det skal jeg have skrevet på indersiden af håndledet..
også har jeg fundet en tattoo som min gamle bedste venindes mor tegnede til min mor engang, min mor har bare aldrig fået den lavet, ved egentlig ikke hvorfor .. den er jeg ved at tigge ud af hende for den er så sindsygt flot og speciel, det er en hvor der er en rose der er lukket og en rose der er åben. den skal være på anklen..
men hvis du er vild med dit efternavn sys jeg du skal få det lavet du kan jo altid skrive det et sted hvor det altid kan skjules..
- Hvorfor kan mænd skrive deres efternavn uden der er noget galt i det når piger/kvinder ikke kan
(sorry det blev lidt langt)
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
jeg ka dog godt forstå at du gerne vil ha det du er stolt af tatoveret, men har du evt tænkt på at finde et motiv der måske på en eller anden måde erstatter dit efternavn og som vil få dig til at tænke på dit navn.
vælger du at få dit efternavn skrevet så få det lavet helt specielt, ikke bare en standard skrift osv.
samtiddig kan jeg fortælle at mange tatovører nægter at lave din første tatovering i din nakke.
sørg osse for at vælge en tatovør du har 100% tillid til
apr 2006
Det er rigtigt nok, men jeg siger jo ikke jeg vil have mit efternavn fordi det er fedt (det synes jeg det er, men det er ikke derfor jeg vil have det (; haha) men fordi det betyder noget for mig
Susanne
uha, ja sådan er det jo forskellige steder
Heidi
Dejligt at høre en der har positive oplevelser med det, det sgu træls når man står med en man har fortrudt
Jo jeg vil da gerne se dem, de lyder super interresante
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 697
Jeg ser det som kropsudsmykning, men du skal være sikker på det du får lavet, er noget du gider se på hele dit liv.
Tænk dig om: måske bliver du gift en dag og ændrer dit efternavn. Det ville være surt.
Det er heller ikke ligegyldigt hvor de sidder henne, personligt sidder mine, så de kan dækkes og da jeg gerne vil have børn, ja så har jeg valgt ikke at blive tattoveret på mave eller bryster (det kan ellers blive en langstilket rose med tiden, hvis den laves på brystet LOOOOL).
Og også vigtigt: tattoveringen skal være personlig. Det er afgørende for om man kan leve med den resten af sine dage.
Vigtigst: SØRG FOR AT FINDE EN GOD TATTOVØR, DER ER MANGE KLAMPHUGGERE DERUDE.
apr 2006
Ja i know, det med at blive gift. Det klart noget man skal tænke over. Men igen som jeg har nævnt - det navn jeg har nu er jeg vokset op med og har en betydning. Jeg ville ikke få tattoveret "min mands navn" fordi han er måske ikke for evig, hvis du forstå. Det er min fødenavn tilgengæld
Sesse
uh, det træls at du ikke kan li' den del af familie, hvis navn du gerne vil have skrevet
Årh det altid dejligt med en der er speciel! du må prøve og lokke lidt mere med din mor
Johnny
Det med at erstatte navnet med et motiv er sådan set en god ide! så skal jeg bare til at tænke grundigt igennem (; haha.
Hvorfor vil de ikke tattovere i nakken ?
Jeg har såmænd allerede udset mig en rigtig god tatovør
feb 2006
hvilken tatovør har du valgt el udset dig.
en god ide er evt at lave lidt research ang tatovøren
du kan osse tilmelde dig denne side
www.inked.dk
apr 2006
Ja man skal sgu tænke sig grundigt om, det ikke noget der lige går væk igen.
Igen det med efternavnet - det min baggrund osv. Det ville først være træls hvis jeg kom i problemer med familien så vi ikke snakkede sammen mere, men det sker forhåbenligt ikke!
Jeg havde også overhovedet foran, der ved hoftebenet men ombestemt mig, da jeg ikke ville risikere det du beskrive med når man bliver gravid
feb 2008
mar 2008
apr 2006
Haha, ja man skal passe på man at få lavet noget foran !
Det er rigtigt nok de blegner, men det kommer også an på hvor godt man passer på den.
Uh, det træls at være allergisk
Johnny
Jamen, det er egentlig ikke helt oppe i nakken. Det er starten af ryggen - og lidt svært og beskrive hvor præcist, når man ikke kan vise det (;
Århus Tattoo Center, har det bedste ry, og lavet et flot arbejde. Desuden har jeg mødt ejeren og han er super flink, og sørger for at spørger efter ID.
apr 2006
Den er flot! Og meget stor synes jeg
feb 2006
du kan evt fortælle ham om din ide og så kan han rådgive dig og komme emd forslag osv osv
apr 2006
Ja, det nemlig det
Præcis, det havde jeg også tænkt mig, men nu er der stadig en del måneder tilbage til jeg kan få det gjort og jeg har ikke travlt. Glæder mig, men har ikke travlt med det
Har bare tænkt meget over det, især idag, fordi min fætter netop har fået lavet sin idag
jul 2008
Det er godt du tænker fremtid, du kan jo altid få lavet en tattovering der ved hoftebenet senere i livet, (efter børn) hvis det er det du vil.
Jeg var lige fyldt 18 år, da jeg fik lavet min den første. Jeg fortryder den ikke (det kan ikke betale sig, for den går ikke væk af den grund) Men jeg havde klart valgt en anden i dag. Jeg har fundet en dygtig tattovør der kan ændre på den, tattovere over den og udbygge den så den bliver mere personlig og feminin end den er nu. Det ser jeg frem til.
Lige en ting mere. Jeg siger ikke at stort er godt, men det er småt heller ikke nødvendigvis. Jeg kender flere piger der eks.vis har fået lavet en lille rose, et lille hjerte eller lignende , fordi de har tænkt at bare det er småt så kan det ikke gå helt galt. Det er specielt den første tattovering der ofte bliver meget lille, fordi de er nervøse for det. Men man kan fortryde ligeså meget fordi den er lille og hade den ligeså meget som en stor. Derfor synes jeg bare at man fra start skal få lavet drømmetattoveringen også selv om den er stor. Er drømmetattoveringen en lille en, så skal man selvfølgelig også gøre det.
feb 2008
både min mor og far er nemlig blevet tattooveret af ham . og jeg tager osse med glæde til silkeborg for at blive tattooveret .. men det er vidst nogle hæftige priser og en ordentlig vente liste
feb 2006
jeg bruger istedet tribo tattoe i prag og der er kun en der får lov at tusche mig og det er djadja , hun er knaldende dygtig. men osse dyr, men kvalitet koster.
grunden til at det bliver gjort i prag er at vi hvert år er på ferie der og en tusch er jo den perfekte souvenir
mar 2008
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Det blev en masse forglemmigejér over lænden og en speciel blomst på anklen. Min ældste datter har tegnet dem begge, så de betyder rigtig meget for mig, og fortryde dem gør jeg ikke.
apr 2006
Jeg er sikker, jeg skal bare have fundet den fedest og flotteste måde og lave den måde
Tak for rådene mht størrelsen. Jeg vil heller ikke have en lille bitte én, men den skal heller ikke blive så stor at den dominere for meget på min krop
Sesse
Ja, der er vildt lang venteliste
Lotte
Jeg kan godt forstå de betyder meget for dig når nu det er din datter der har tegnet dem. Det gør det jo helt specielt
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
apr 2006
Det er noget jeg brænder for og altid har ønsket mig (; uha, så var du da tidligt ude
Jeg vil have mit efternavn, da det er min baggrund, min familie og det jeg er vokset op med. Personlig synes jeg det er dumt at få sin ægtefælles navn tattoveret, hvad nu hvis man ikke holder sammen? Det ville jeg personligt synes er træls
Jeg synes også det er mere stilfuldt at de er sorte - især når det er skrift man skal have lavet - og jeg svømmer en del så det ville være trist at få en med farver der falmer
Men tak for rådene.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
jul 2008
feb 2006
Tattoo - Skrift eller motiv?