{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Tattoo - Skrift eller motiv? {{forumTopicSubject}}

Go' aften allesammen smiley

Jeg kommer tættere og tættere på den alder hvor jeg er gammel nok til at tattoo, som jeg har ønsket mig siden jeg var femten (desværre er der stadig mange måneder tilbage)

Men jeg er begyndt at tegne den tattoo jeg kunne tænke mig, og jeg har indtil videre tre forslag - som jeg ik' er tilfreds med. Men så var det jeg begyndte at diskutere med min mor, hvad jeg skal have lavet når tiden engang indtræffer.
Jeg vil gerne have skrevet mit efternavn i nakken/toppen af ryggen, men en fed elegant skrift og et lillebitte mønster evt.

Men men men, her kommer dilemmaet så. Min mor mener ikke at man (mest piger) skal have skrevet deres efternavn. Det mærker én, som da man var lille og man fik en seddel med ens navn og adr. Hun mener at en tattoo er en en kropsudsmykning - kunst - og det bør være et motiv. Det kan jeg sådan set godt følge hende i.
Men jeg synes det kunne være sjovt og høre hvad i andre siger?

Er det "ufedt" at få tattoveret sit efternavn?

Mvh Katie (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tattoo - Skrift eller motiv?
  • #1   29. nov 2008 Uha, min datter er ved at få fjernet sin - det koster rigtig mange penge og det gør ondt og det gøres over rigtig mange gange. Hun er ikke færdig endnu.
    Tænk dig godt om - og så ikke mere moral herfra.

• #2   29. nov 2008 Jeg syntes at hvis du ikke selv er 100 % afklaret med hvad du skal have, så skal du slet ikke have en endnu, men vente et par år, indtil du ved det smiley

• #3   29. nov 2008 Ja man er godt nok på skidern hvis man ikke kan tåle farven, det må ikke have været en sjov omgang.

Lis

Du kan tro jeg tænker mig godt om, og jeg har mange mange måneder endnu at tænke i. Og jeg vil ikke gøre noget forhastet, jeg skal være 110% sikker før jeg gør noget som helst smiley

Kimibo

Jeg er afklaret smiley Jeg vil gerne have mit efternavn, det er den tanke/drøm jeg har haft hele tiden. Mit efternavn betyder meget for mig. Men jeg synes bare det kunne være interresant og høre om der var andre der havde det som min mor har givet udtryk for smiley

• #4   29. nov 2008 Hvad så hvis du får en mand og han har et FEDT efternavn? Nej ikke mere moral:-))

• #5   29. nov 2008 se havd der lige var i annoncerne herunder, sjovt ikke:

http://www.clsp.dk/?gclid=COb-ybu7m5cCFQU6QgodKFh8_Q

• #6   29. nov 2008 Jeg har selv 3 tattooer, og jeg har ikke fortrudt nogen af dem. Den første fik jeg lavet for 10 år siden, som er en sommerfugl, min anden er 9 år gammel, som er 2 spar, og min tredje er en jeg selv har tegnet, som er 5 måneder gammel, det er et gotisk øje hvor mine forældres navne står og deres dødsdatoer. Hvis du vil se den kan jeg sende den til dig på mail.

• #7   29. nov 2008 hmm ved ikk om jeg vile mene at et efternavn er en go idé.. tænker mere når du blir ældre og måske giftes og får (måske) nyt efter navn? minder mig lidt om den trend der er/var med at få tattoveret sit postnummer på håndleddet eller lænden.. bare min mening

Men igen jeg mener at tattoveringer er dybt personlige og skal ha betydning for dig, så hvis du føler at det er lige præcis "det" som du vil have lavet så er den jo ikk længere... smiley

Men som udgangspunt mener jeg sagtens at man kan have en tattovering som er skrift smiley

• #8   29. nov 2008 <i><b>Jeg går bare og venter på jeg får råd til mine tattoo'er ..
    til at starte med ville jeg have skrevet et af mine efternavne men det ene er et drenge navn det andet tilhøre min fars side af familien som jeg overhovedet ikke snakker med (kun min far) og er ikke videre stolt af den må de opføre sig på overfor andre mennesker og det 3 er et helt almineligt navn som alle hedder.. så det blev udelukket total igen. og min mor sys heller ikke det var en god ide fordi hun ved hvor meget jeg ikke kan fordrage den del af familien. men jeg vil jo heller ikke rende rundt med et drenge navn..

men nu har jeg besluttet min for at jeg skal have skrevet mit kælenavn (sesse) som jeg har haft fra det sekundt jeg blev født. det skal jeg have skrevet på indersiden af håndledet..

også har jeg fundet en tattoo som min gamle bedste venindes mor tegnede til min mor engang, min mor har bare aldrig fået den lavet, ved egentlig ikke hvorfor .. den er jeg ved at tigge ud af hende for den er så sindsygt flot og speciel, det er en hvor der er en rose der er lukket og en rose der er åben. den skal være på anklen..

men hvis du er vild med dit efternavn sys jeg du skal få det lavet du kan jo altid skrive det et sted hvor det altid kan skjules..
    - Hvorfor kan mænd skrive deres efternavn uden der er noget galt i det når piger/kvinder ikke kan

(sorry det blev lidt langt)

• #9   29. nov 2008 jeg syntes helt klart at du skal sørge for inden du bliver tatoveret at du er du er helt og aldeles sikker på dit motiv, for er det et forkert motiv vil du senere komme til at fortryde det. tro mig, har selv en tusch jeg hader som pesten, nemlig min første tusch.
    jeg ka dog godt forstå at du gerne vil ha det du er stolt af tatoveret, men har du evt tænkt på at finde et motiv der måske på en eller anden måde erstatter dit efternavn og som vil få dig til at tænke på dit navn.

vælger du at få dit efternavn skrevet så få det lavet helt specielt, ikke bare en standard skrift osv.

samtiddig kan jeg fortælle at mange tatovører nægter at lave din første tatovering i din nakke.
    sørg osse for at vælge en tatovør du har 100% tillid til

• #10   29. nov 2008 Lis

Det er rigtigt nok, men jeg siger jo ikke jeg vil have mit efternavn fordi det er fedt (det synes jeg det er, men det er ikke derfor jeg vil have det (; haha) men fordi det betyder noget for mig smiley Det er den familie jeg kommer fra, og det navn jeg er vokset op med. Jeg synes det lidt svært og forklare, men jeg synes det vigtigt at tattoo's har betydning for en og det har mit efternavn for mig smiley

Susanne

uha, ja sådan er det jo forskellige steder smiley så kan man jo bare sige det er heldigt jeg ikke er religiøs smiley

Heidi

Dejligt at høre en der har positive oplevelser med det, det sgu træls når man står med en man har fortrudt smiley
    Jo jeg vil da gerne se dem, de lyder super interresante smiley

• #11   29. nov 2008 Jeg er selv tattoveret, jeg har 4 styks. Min mand er tattoveret. Flere i min familie er tattoveret.
    Jeg ser det som kropsudsmykning, men du skal være sikker på det du får lavet, er noget du gider se på hele dit liv.
    Tænk dig om: måske bliver du gift en dag og ændrer dit efternavn. Det ville være surt.
    Det er heller ikke ligegyldigt hvor de sidder henne, personligt sidder mine, så de kan dækkes og da jeg gerne vil have børn, ja så har jeg valgt ikke at blive tattoveret på mave eller bryster (det kan ellers blive en langstilket rose med tiden, hvis den laves på brystet LOOOOL).

Og også vigtigt: tattoveringen skal være personlig. Det er afgørende for om man kan leve med den resten af sine dage.

Vigtigst: SØRG FOR AT FINDE EN GOD TATTOVØR, DER ER MANGE KLAMPHUGGERE DERUDE.

• #12   29. nov 2008 Helene

Ja i know, det med at blive gift. Det klart noget man skal tænke over. Men igen som jeg har nævnt - det navn jeg har nu er jeg vokset op med og har en betydning. Jeg ville ikke få tattoveret "min mands navn" fordi han er måske ikke for evig, hvis du forstå. Det er min fødenavn tilgengæld smiley

Sesse

uh, det træls at du ikke kan li' den del af familie, hvis navn du gerne vil have skrevet smiley men godt du har fundet en afløser til det smiley
    Årh det altid dejligt med en der er speciel! du må prøve og lokke lidt mere med din mor smiley haha.

Johnny

Det med at erstatte navnet med et motiv er sådan set en god ide! så skal jeg bare til at tænke grundigt igennem (; haha.
    Hvorfor vil de ikke tattovere i nakken ? smiley
    Jeg har såmænd allerede udset mig en rigtig god tatovør smiley

• #13   30. nov 2008 en af grundene til de ikke tatovere der er at det er over skulderhøjde og den slags tatoveringer kan være meget svære at skjule og da det er din første ka det jo tænkes at du fortryder det kortid efter. men det er jo bare at spørge tatovøren.

hvilken tatovør har du valgt el udset dig.
    en god ide er evt at lave lidt research ang tatovøren

du kan osse tilmelde dig denne side
    www.inked.dk

• #14   30. nov 2008 Maria

Ja man skal sgu tænke sig grundigt om, det ikke noget der lige går væk igen.
    Igen det med efternavnet - det min baggrund osv. Det ville først være træls hvis jeg kom i problemer med familien så vi ikke snakkede sammen mere, men det sker forhåbenligt ikke! smiley
    Jeg havde også overhovedet foran, der ved hoftebenet men ombestemt mig, da jeg ikke ville risikere det du beskrive med når man bliver gravid smiley

• #15   30. nov 2008 <i><b>Jeg tror nu nok jeg skal få den lokket ud af hende på et tidspunkt. den eneste grund til hun ikke har givet mig den tror jeg er at hun ikke sys jeg skal tattoveres. men når hun nu finer ud af at jeg gør det alligevel fordi det er noget jeg har drømt om i lang tid gir hun mig den nok

• #16   30. nov 2008 Så har jeg lavet et fotoalbum med min nyeste tattoo

• #17   30. nov 2008 Susanne

Haha, ja man skal passe på man at få lavet noget foran ! smiley
    Det er rigtigt nok de blegner, men det kommer også an på hvor godt man passer på den. smiley
    Uh, det træls at være allergisk smiley Jeg har heldigvis aldrig oplevet at være allergisk eller slå ud på nogen måde - jeg er vældig heldig på det punkt (:

Johnny

Jamen, det er egentlig ikke helt oppe i nakken. Det er starten af ryggen - og lidt svært og beskrive hvor præcist, når man ikke kan vise det (;
    Århus Tattoo Center, har det bedste ry, og lavet et flot arbejde. Desuden har jeg mødt ejeren og han er super flink, og sørger for at spørger efter ID. smiley

• #18   30. nov 2008 Heidi

Den er flot! Og meget stor synes jeg smiley

• #19   30. nov 2008 århus tattoo center er nok osse et af de absolutte bedste steder her i århus, han er ret dygtig, det er et godt valg.
    du kan evt fortælle ham om din ide og så kan han rådgive dig og komme emd forslag osv osv

• #20   30. nov 2008 Johnny

Ja, det nemlig det smiley
    Præcis, det havde jeg også tænkt mig, men nu er der stadig en del måneder tilbage til jeg kan få det gjort og jeg har ikke travlt. Glæder mig, men har ikke travlt med det smiley
    Har bare tænkt meget over det, især idag, fordi min fætter netop har fået lavet sin idag smiley

• #21   30. nov 2008 Katie: er du sikker på det med navnet, så skal du gøre det. Det lyder som om du er sikker og det er det vigtigste.
    Det er godt du tænker fremtid, du kan jo altid få lavet en tattovering der ved hoftebenet senere i livet, (efter børn) hvis det er det du vil.

Jeg var lige fyldt 18 år, da jeg fik lavet min den første. Jeg fortryder den ikke (det kan ikke betale sig, for den går ikke væk af den grund) Men jeg havde klart valgt en anden i dag. Jeg har fundet en dygtig tattovør der kan ændre på den, tattovere over den og udbygge den så den bliver mere personlig og feminin end den er nu. Det ser jeg frem til.

Lige en ting mere. Jeg siger ikke at stort er godt, men det er småt heller ikke nødvendigvis. Jeg kender flere piger der eks.vis har fået lavet en lille rose, et lille hjerte eller lignende , fordi de har tænkt at bare det er småt så kan det ikke gå helt galt. Det er specielt den første tattovering der ofte bliver meget lille, fordi de er nervøse for det. Men man kan fortryde ligeså meget fordi den er lille og hade den ligeså meget som en stor. Derfor synes jeg bare at man fra start skal få lavet drømmetattoveringen også selv om den er stor. Er drømmetattoveringen en lille en, så skal man selvfølgelig også gøre det.

• #22   30. nov 2008 johnny : jeg vil give dig ret i at århus tattoo er et super sted.. men jeg har så kun hørt om klaus husum. jeg ved ikke hvem der tattovere der mere eller om han / hun er god.. jeg ved bare at husum er i silkeborg nu ..
    både min mor og far er nemlig blevet tattooveret af ham . og jeg tager osse med glæde til silkeborg for at blive tattooveret .. men det er vidst nogle hæftige priser og en ordentlig vente liste

• #23   30. nov 2008 ja jeg har så helt fravalgt danske tatovøre.
    jeg bruger istedet tribo tattoe i prag og der er kun en der får lov at tusche mig og det er djadja , hun er knaldende dygtig. men osse dyr, men kvalitet koster.
    grunden til at det bliver gjort i prag er at vi hvert år er på ferie der og en tusch er jo den perfekte souvenir

• #24   30. nov 2008 Ja den er stor... Men hvis den blev mindre kunne man ikke læse hvad der står.

• #25   30. nov 2008 Jeg har 2 tatoveringer, og jeg fik dem først da jeg var 40 år. først ville jeg have børn først, og mange andre grunde til, at vente, men tilsidst tænkte jeg, nu har jeg tænkt på det hele livet, så nu skal det være:).
    Det blev en masse forglemmigejér over lænden og en speciel blomst på anklen. Min ældste datter har tegnet dem begge, så de betyder rigtig meget for mig, og fortryde dem gør jeg ikke.

• #26   30. nov 2008 Maria

Jeg er sikker, jeg skal bare have fundet den fedest og flotteste måde og lave den måde smiley
    Tak for rådene mht størrelsen. Jeg vil heller ikke have en lille bitte én, men den skal heller ikke blive så stor at den dominere for meget på min krop smiley Det skal være sådan en go' mellem størrelse smiley

Sesse

Ja, der er vildt lang venteliste smiley Det lidt øv, men sådan er det jo smiley

Lotte

Jeg kan godt forstå de betyder meget for dig når nu det er din datter der har tegnet dem. Det gør det jo helt specielt smiley og dejligt at høre du ikke har fortrydt dem smiley

• #27   30. nov 2008 Hvis det er noget du brænder for SKAL du selvfølgelig have det.. Jeg fik min den første dagen efter jeg blev 15 år og det er nu 17 år siden.. jeg har kun et råd.. ikke med farver.. det falmer hvis man bader i klor og og hvis man tager solarium.. og nøjes med dit fornavn.. Det kan jo være at du med tiden bliver gift og skifter efternavn.. i dag har jeg 4 stk.. og selv om de gamle med tiden er blevet knap så kønne er jeg stadig glad for dem.. og jeg er slet ikke færdig med at få tatoo endnu..

• #28   30. nov 2008 Anita

Det er noget jeg brænder for og altid har ønsket mig (; uha, så var du da tidligt ude smiley
    Jeg vil have mit efternavn, da det er min baggrund, min familie og det jeg er vokset op med. Personlig synes jeg det er dumt at få sin ægtefælles navn tattoveret, hvad nu hvis man ikke holder sammen? Det ville jeg personligt synes er træls smiley
    Jeg synes også det er mere stilfuldt at de er sorte - især når det er skrift man skal have lavet - og jeg svømmer en del så det ville være trist at få en med farver der falmer smiley
    Men tak for rådene.

• #29   30. nov 2008 hvis du vil ha dit efternavn så synes jeg du skal gøre det, det er dig der skal bære den for evigt og ingen andre så det er vigtig at du har det du ønsker dig, og så synes jeg du skal gå ned til en tattovør allerede nu og spørge efter ideer, for de har altid super gode idder til at pifte en tatto op.

• #30   30. nov 2008 Farverne er blevet bedre med tiden. En dygtig tattovør har gode farver. Men selvfølgelig falmer farverne med tiden, men Sort farve falmer også med tiden. Man skal især passe på med solbadning, sørg for at bruge en høj solfaktor.

• #31   30. nov 2008 man kan idag få farver der ikke falmer i klor og høj solskin, denne farvetype er meget brugt i eks tjekkiet og polen pga at der er meget klor i deres alm bade/drikkevand osse

Kommentér på:
Tattoo - Skrift eller motiv?

Annonce