{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Dyr i julegave {{forumTopicSubject}}

er det kun mig der ryster på hovedet at ideen om at give veninde eller kærsten kat, hund, eller hvad man nu finder på, uden om persons viden.

Kan forstå hvis mor og far går ned og køber er marsvin eller sådan noget til deres børn, og tænkt det godt igennem, også kan risiker at børne nok bliver træt af den så det ender med at de passer den.

kan ikke forstille mig hvor mange killinger der bare bliver smidt væk, begrund af hvad min megning ikke er en plan der er tænkt igennem. og så er det noget person der skal måske ha i de kommende 20 år ikke har været ude og vælge om temp. passer til person. eller de enlig ikke vil ha en, eller kun til den ikke er sød at kigge på. det er en udgift man giver folk, de skal både ha mad, bakke osv, og ikke sikkeret de bliver raske i hele deres liv så dyrlægeregning skal også med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr i julegave
  • #1   10. dec 2008 Jeg giver dig HELT og aldeles ret Ginnie.

Hørte sidste år om en familie, der ville overraske deres børn med en killing juleaften.
    Den fik lov til at være helt alene i en papkasse nede i kælderen om natten og hele næste dag til om aftenen, hvor den kom op i al jule-turmulten.

Så at far og mor køber til børnene, er ikke altid af det gode smiley

• #2   10. dec 2008 jeg giver dig helt ret,..

min veninde har lige taget et marsvin til sig fordi en fyr havde fået det i gave af nogle venner, han gad ikke have det, så han gav det videre til en anden i fødselsdagsgave. hun har så allergi og kan heller ikke have det. Stakkels dyr der bare går på omvandring. heldigvis tog min veninde dyret til sig fordi folk til festen morede sig med at drikke marsvinet fuld..helt ærlig!

så ingen dyr i gave, det er et levende væsen og skal være ønsket, da det netop er noget der pålægger folk en udgift og det er en ret krævende gave i øvrigt, det forudsætter jo både tid og kærlighed.

• #3   10. dec 2008 Jeg synes ikke der er noget i vejen for at man kan give et dyr i julegave, så længe det er en fælles, velovervejet beslutning og "modtageren" er indforstået med det og har ønsket sig det.

Og selvfølgelig skal den da ikke pakkes ind og stå i kælderen. Så må man aftale at man henter den dagene inden eller efter jul.

• #4   10. dec 2008 Susanne
    Hvor dejligt, men så er det vel også noget I har aftalt smiley

Jeg får også en kat i julegave - af mig selv! Hihi.

• #5   10. dec 2008 det er noget andet når det er en aftale, philip og jeg har givet hinanden chester i år for ellers rakte budgettet ikke.

når man har ønsket sig det og har været med til at vælge dyret er det fint med gave, men er det overraskelse så er det ikke så smart.

• #6   10. dec 2008 Hvis jeg har salgsklare killinger omkring juletid bliver de altid først afleveret efter nytår.
    Det er stressende for en killing at flytte - så det skal være på et roligt tidspunkt.
    Noget der meget kraftigt påvirker de første dage, nogen er noget længere om at tilvænne sig, er især støj og alle former for uro.

• #7   10. dec 2008 Jeg er enig, Ginnie - det tor jeg også dyreinternaterne er, de får mange killinger ind efter jul smiley Jeg synes slet ikke at man bør give nogen dyr overhovedet selve juleaften.
    Hvis barnet brændende ønsker sig et marsvin fx og forældrene er villige til at tage ansvaret for det, så er det en god ide at give en bog om marsvin med lovning om, at dyret flytter ind straks efter jul eller nytår. (og så bør man forresten aldrig lade marsvin være enedyr)

Nu er det jo blevet moderne at give geder til U-lande smiley Efter min mening en gyselig og uhensigtsmæssig ide.

• #8   10. dec 2008 det er lidt noget andet med de geder synes jge. det er jo et beløb man giver som er øremærket til at en bonde kan få en ged og på den måde få mælk osv.

det er kun bønder der ønsker en ged der modtager en..der sendes jo ikke bare en ged fra danmark der sættes af hos den nærmeste bonde.

Kommentér på:
Dyr i julegave

Annonce