307 visninger
|
Oprettet:
19. feb 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
Min fars kæreste drikker :-( {{forumTopicSubject}}
Jeg er squ blevet noget trist i dag. Min fars kæreste er endnu en gang begyndt at drikke sig fuld igen... Det er ikke meget mere end 1 1/2 måned siden sidst, og da kom hun på psykiatrisk hospital... Jeg synes det er så synd for min far... Men ved ikke hvad jeg skal sige/gøre. Synes virkelig han skal finde et andet sted at bo og stoppe med at være sammen med hende... Det går jo også rigtig meget ud over ham, når hun drikker sådan...
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 36
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Gode og velmenende råd virker desværre ofte stik modsat.
Det er svært at se på - jeg ved det - håber der er nogen der kan hjælpe, det virker tit bedre hvis det ikke er nogen der er tæt på.
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 87 Svar: 326
nov 2007
Følger: 46 Følgere: 43 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Det vigtigste er, at man kan forholde sig distanceret til alkoholikere i familien, tror jeg. Altså turde at sige fra. Det er ikke nogens skyld, at de er det. Højst deres egen. Og i denne situation, hvor det er din fars kæreste, så må din far selv tage de kampe, som han har lyst til at kæmpe. Jeg går ud fra, at du ikke bor sammen med dem, og så kommer det på den måde ikke dig direkte ved. Du må bare tage stilling til, hvorvidt du har lyst til at være sammen med hende, og så forklare det for din far.
Min fars kæreste drikker :-(