{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
307 visninger | Oprettet:

Min fars kæreste drikker :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg er squ blevet noget trist i dag. Min fars kæreste er endnu en gang begyndt at drikke sig fuld igen... Det er ikke meget mere end 1 1/2 måned siden sidst, og da kom hun på psykiatrisk hospital... Jeg synes det er så synd for min far... Men ved ikke hvad jeg skal sige/gøre. Synes virkelig han skal finde et andet sted at bo og stoppe med at være sammen med hende... Det går jo også rigtig meget ud over ham, når hun drikker sådan...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min fars kæreste drikker :-(
  • #1   30. dec 2008 Har du snakket med din far om det?

• #2   30. dec 2008 Det er bare så svært da kærlighed, omsorg og sund fornuft ikke altid går hånd i hånd.
    Gode og velmenende råd virker desværre ofte stik modsat.

Det er svært at se på - jeg ved det - håber der er nogen der kan hjælpe, det virker tit bedre hvis det ikke er nogen der er tæt på.

• #3   30. dec 2008 Både min far, og hans kæreste er alkoholikere, så ved hvad du går i gennem... der er desværre ikke noget man kan gøre.. jeg har prøvet at snakke med min far om det en milliard gange, men der er intet der kan ændre noget der...

• #4   30. dec 2008 Enig man kan ikke snakke dem til fornuft, din far skal gøre op med om det er noget han kan leve med. Kærlighed gør blind.

• #5   30. dec 2008 Min far har også altid kigget for dybt i ølflaskerne - det var især ret svært at håndtere som teenager. Da det var værst havde min mor taget mod til sig og fundet et andet sted hun, min storesøster og jeg kunne bo. Men så brød han sammen og lovede forbedring, og vi blev boende. Det blev faktisk også bedre i en lang periode, men så værre igen med tiden. Nu er han heldigvis så gammel, at han ikke tåler det så godt mere, så det er langt mere moderat i dag. Jeg har et OK forhold til ham i dag, men ikke hverken tæt eller varmt.
    Det vigtigste er, at man kan forholde sig distanceret til alkoholikere i familien, tror jeg. Altså turde at sige fra. Det er ikke nogens skyld, at de er det. Højst deres egen. Og i denne situation, hvor det er din fars kæreste, så må din far selv tage de kampe, som han har lyst til at kæmpe. Jeg går ud fra, at du ikke bor sammen med dem, og så kommer det på den måde ikke dig direkte ved. Du må bare tage stilling til, hvorvidt du har lyst til at være sammen med hende, og så forklare det for din far.

Kommentér på:
Min fars kæreste drikker :-(

Annonce