{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Logmenter. {{forumTopicSubject}}

Nu prøver jeg på en pæn måde at få lidt at vide fra haérne....
Jeg har flere gange over det sidste stykke tid hørt om folk herinde der enten er blevet frosset for et logment de har skrevet eller fået logmentet slettet, fordi haérne mener at det er chat eller misrøgt af KG.
Og det folk har skrevet er uskyldige ting som at de har oprettet nogle billeder, eller har skrevet godnat.
Jeg synes godt nok at det er ved at være lidt for langt ude...Hvis vi ikke kan bruge et logment til at fortælle at vi har lagt nye billeder ind, eller er søde og skriver godnat til alle, (Ikke til en bestemt), hvad er det så lige vi må med de logmenter? Og hvorfor kører i det sådan, at folk bliver træt af at skrive i logmenterne?
Jeg håber at jeg får svar på mine spørgsmål, istedet for at blive smidt i fryseren.
Vi er vel voksne mennesker, og jeg ved at der er mange der undre sig over det her....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Logmenter.
  • #1   17. apr 2009 man må ikk skrive godnat til alle i dejlige mennesker
    eller jeg er så glad i dag
    eller nuj jeg glæder mig
    slet
    slet
    slet

jeg forstår det heller ikk
    og ville da oz meget gerne ha af vide hva man så må skrive
    ikk på nogen måde ondt ment
    men det ku da være rart
    ellers så slet den funktion der hedder logmenter

• #2   17. apr 2009 Jeg kan kun give jer ret..

det størsteproblem ved dem, er at nogen må godt skrive f.eks se min nye kat. andre må ikke
    eller godnat allesammen.. hmm nogen må andre må ikke..

De logmenter har ski kun bragt problemer, jeg synes de skulle udgår

• #3   17. apr 2009 og det vare ikke længe såp bliver dene tråd slettet

• #4   17. apr 2009 Jeg kan altså heller ikke følge med i mere, med de logmenter folk skriver de bliver frosset for. Jeg har set nogen hvor jeg kan forstå det minder om chat eller lign. men mange er totalt lovlige logmenter. Så nej jeg forstår det heller ikke mere?

• #5   17. apr 2009 Nej, jeg forstår heller ikke lige hvad man må.. En af mine venner fik slettet et logment der omhandlede at hun havde klikkertrænet med sin kat.. Hvordan i alverden kan det være forkert brug af logmenter?? På kattegalleri?? Giver jo ingen mening..

Så længe man ikke bruger det til at gøre opmærksom på sine annoncer (kommercielt) og ikke bruger grimt sprog, så kan jeg ikke forstå hvor reglerne er overtrådt..

• #6   17. apr 2009 der ska intet til før logmenter blir slettet eller folk blir frosset
    det er helt vildt

• #7   17. apr 2009 Det kan ikke passe at folk ikke bliver behandlet ens på sådan en offentlig side som KG.
    Og vi er jo herinde for at vise vores katte frem, men det bliver da svært at gøre når man ikke kan gøre nogen opmærksom på at der er sket noget nyt, uden at man skal en tur i fryseren.

• #8   17. apr 2009 jeg vil gerne tage diskussionen op med jer, med det forbehold at i skal huske at vi ikke laver reglerne, men vi forvalter dem, på den måde vi mener de bør forvaltes. Vi er også mennesker og ofte er der tale om vurderingsspørgsmål og der ville alle mennesker altså ikke vurdere ens. Vi kan derfor aldrig gøre alle glade.

Med det sagt:
    Logmenterne er til at opdatere andre om ens hverdag. man skal tænke på at det er en meddelelse til andre, så "nuj jeg glæder mig" giver ingen mening for andre, og de må ikke spørge ind fordi så er det chat. På den måde giver et sådant logment ingen mening.

man må gerne skrive man har nye billeder, men ikke tilføje, så kom og kig, eller giv en bedømmelse. Så er det jo ikke en opdatering, men en opfordring til at folk skal kigge på din profil.

Går man ind på logmenter kan man se hvad man skal bruge logmentet til.

man må gerne skrive "laver løbegård, der bliver super flot", men ikke se i min profil min fine løbegård

man må også gerne skrive "jeg keder mig lidt idag, ville ønske kattene ikke sov hele tiden" men ikke "piller næse"

• #9   17. apr 2009 mit logment blev slettet igår og kan ikke se noget forkert i det :O(

• #10   17. apr 2009 Jeg fik også slettet et logment igår, hvor jeg skrev at Jeg ville kravle under dynen, så godat til alle søde folk på KG....Hvad er det lige der er galt med det?

• #11   17. apr 2009 har set mange med lignende logment som mit som ikke er blevet slettet. gider nu ikke hænge mig op i det , men er da langt ude hvis man blev frosset for det.

• #12   17. apr 2009 Det er utroligt svært at finde ud af.... jeg kender flere der er blevet trætte af dette forum og har valgt at melde sig ind på et andet katteforum....
    det ville være rart hvis ikke reglerne var så stive... selvfølgelig skal det ikke være en opfordring i logmenter men en opdatering af nuet... dette er dog svært da vi også er mennesker og opfatter ikke tingene ens...
    Lidt slappere snor ville gøre det nemmere for alle... jeg har helt opgivet at bruge min.. da det er p.... træls at blive frosset....

• #13   17. apr 2009 efter hvad jeg kan se i de regler overholdt jeg dem :S

• #14   17. apr 2009 Nina jeg syntes det er fint du går ind og svarer i tråden. Tak for det:)
    Men må så også sige, at for at sortere i alle de logmenter der bliver oprettet, kan I da ikke lave andet? Og at vurdere det, ja det syntes jeg godtnok er en "fin vurdering", når der skal så lille en ordlyd til, før folk bliver frosset.
    Kunne I ikke lige give en advarsel i stedetfor de frysninger?
    Samtidig kan folk oprette en tråd i forum om en og en bestemt gruppe, som man ikke engang kan gå ind og svare i. Det ser I ikke noget forkert i?
    Jeg forstår det stadig ikke.

• #15   17. apr 2009 Hvorfor er det så forkert at skrive "Har klikkertrænet med min kat, det gik godt. Dygtige kat"??

• #16   17. apr 2009 Ja tak til Nina...Men synes at i haér skulle snakke sammen og så få lidt styr på hvad der er iorden og hvad der ikke er, så når der er to der faktisk skriver det samme, bliver behandlet ens. Synes også at reglerne er for skrappe.
    Og bare fordi at andre ikke får noget ud af, at man skriver at man er glad, så gør det da ikke forkert at skrive...

• #17   17. apr 2009 og hvorfor er det forkert at skrive godnat til alle

• #18   17. apr 2009 Nina P: Kan i ikke tage op med Big admin om at det er blevet for meget det her, og at der må gøres noget? Det er vel jer der har nemmest ved at gøre det...

• #19   17. apr 2009 Ideen er at man skriver for at opdatere andre...så skal det jo også give mening for dem.

Jeg kan sagtens forstå frustrationerne, vi er mget over logmneterne pt. fordi de i en periode blev brugt som en brik i et spil hvor man svinede hinanden til på kryds og tværs.

At folk ikke behandles ens det skal jeg være den første til at beklage. men nu er vi tre persnoner der skal koordinere og det er ikke alle logmenter vi ser så der vil være smuttere og forskellige vurderinger. Vi er i store træk enige om hvilke logmenter der må blive, men vi har løbende snak om hvordan vi skal gøre fremover.

Vi er nok skrappere her end de andre forummer på Galleri.dk. Det er et valg vi gar truffet om at vi vil have en godt galleri, og forum, og derfor forventer vi at reglerne overholdes. Når vi håndhæver nogle regler er vi nød til at håndhæve dem alle, og vi kan ikke vælge og vrage mellem hvilke regler vi lige synes bør gælde.

I beder om at få advarsler inden frysninger og det får i også. Hver gang et logment slettes er der en advarsel. Når der er slettes 5-6 stykker over en kort periode er det misbrug og så fryses der.

I skal være obs på tonen i tråden, bliver det en tråd med beskyldninger om at HA'erne ikke er objektive eller andet så ryger den. Og det vil jeg helst ikke have for jeg synes vi skal have kortene på bordet, men på en ordentlig måde.

• #20   17. apr 2009 Det er jo ikke noget med beskyldninger mod nogen, men i er de eneste der kan gøre noget ved det, som folk er meget trætte af.
    Du siger at i gerne vil have et godt galleri, men det får i da ikke ved at fryse folk...Det bliver de hurtige trætte af. At skrive godnat til alle, eller skrive at man er glad idag er da bare en konstatering. Så kan folk se at man går offline eller at man er godt tilpas.
    De ting kan jeg stadig ikke se noget forkert i.
    Hvis en er mine venner er glade, så er jeg da bare glad på deres vejne.
    jeg siger ikke at reglerne skal fjernes, men de burde da kunne blive lavet lidt om.

• #21   17. apr 2009 Nu er jeg ikke en der er blevet frosset for et logment nogensinde, heldige mig:) Men jeg fik en advarsel engang for et, fair nok. Og jeg har nu heller aldrig brugt logmenter til at svine nogen til, det finder jeg kun dumt.
    Men jeg syntes også netop at de logmenter hvor folk bliver frosset nu, har taget overhånd. Jeg tror ikke jeg formulerede mig korrekt før, da jeg skrev fin vurdering, det ville udtales "finvurdering", dvs at det er en meget lille forkert ordlyd, folk bliver frosset på nu.
    Jeg tror personligt at mange er kede af ale de frysninger over en forkert ordlyd, og at det ødelægger kg lidt. Jeg kan se nye medlemmer ikke forstår hvad de gør galt.

• #22   17. apr 2009 Jeg mener nu at kan huske, at der er nogen der er blevet frosset for kun at skrive en eller 2 forkerte, så bliver de frosset

Jeg kan godt forstå at i ikke handler ens..
    men hmm det burede være ens for alle bruger

• #23   17. apr 2009 min veninde blev i går frosset fordi hun havde skrevet se mine nye skovbamser..
    det er vel også at fortælle hvad der sker i dagens løb.
    men admin som frys hende
    skriver selv påsken er for kort..

påsken er for kort har vel ikke så meget om hverdagen at gøre..
    men se mine nye skovbamser er jo at fortælle at der er kommet nye missere ind i huset..
    eller hvad..

hun havde kun fået slettet en anden logment inden den dag. fordi hun havde skrevet at hun havde været ude hos en veninde dog kom hun til at skrive tak bagefter..

• #24   17. apr 2009 nathea b:

Jamen så har hun jo direkte opfordret til at kigge ind på hendes profil.
    "se mine nye skovbamser.." betyder jo = gå ind på min profil og se mine nye skovbamser. HVIS hun havde skrevet noget i retningen af jeg har fået nye katte, eller endelig er de nye ankommet eller lign. så opfordrer det jo ikke til noget med hendes profil.

Jeg er ikke rigtig på nogens side. Jeg bruger ikke logmenterne ofte, men engang imellem. Har aldrig fået slettet et logment.
    Men hvis folk bliver frosset pga. de skriver godnat KG, eller lign, det synes jeg sgu er en smule langt ude.

• #25   17. apr 2009 logmenterne er jo heller til for at skrive, se mine nye albums eller videoklip.

Men jeg synes det er iorden at skrive, "så fik jeg sat nye billeder i fotoalbum". det er jo en konstatering om hvorvidt man har gjort/lavet noget.
    Nina, hva siger du selv her?? Er det ikke iorden?

Eller "så fik jeg oprettet "Buller"".

• #26   17. apr 2009 ja jeg er lige kommet tilbage fra en frysning.. ellers længe siden jeg rigtig havde vovet mig ud i at skrive et logment pga. en tidligere episode..
    men mig og min kæreste er altså ved at kigge efter lejlighed og det ville jeg så lige dele på KG'erne.. BANG.. fryser..
    jeg synes undskyld jeg siger det men det har taget overhånd det her.. her er så sippet.. folk sidder på en pind og tør næsten ikke skrive af frygt for at blive frosset og evt. slettet til sidst.. på næsten intet grundlag men pga. en lidt forkert formulering..
    min forkerte formulering var åbenbart: jeg håber snart vi finder en lejlighed.
    jeg burde måske have skrevet: er ved at kigge efter lejlighed.
    om denne så også havde medført frysning ved jeg ikke, men jeg tænker altså ikke lige over hvordan jeg formulerer mig så det ikke generer nogen, men udover det tror jeg kun det var HA'erne der følte sig generet af det..

KG er ikke bare lidt skrappere end de andre gallerier! i de andre gallerier kan folk åbenlyst sidde og chatte i logmenterne hvor de skriver hej kalle eller til maria: skal vi mødes imorgen, eller whatever altså.. men der sker aldrig noget.. og det er MEGET sjovere på de andre gallerier.. KG er meget sippet..

• #27   17. apr 2009 man får slettet hvis det synes irrelevant

oz tråde blir slettet hvis de synes irrelevante

og med den ordlyd

irrelevant indlæg

ja nu blir jeg nok frosset

men jeg er oz ved at være så ked af det hele
    for jeg er ikk den bedste til at formulere mig
    så at føle sig irrelevant ved det man skriver
    det er ikk godt

• #28   17. apr 2009 Hanne - Jeg ved ikke med de andre, men hvis jeg kan se at en bruger har 3 advarsler for logmenter inden for kort tid, så får de en frysning. Første gang 1 dag. Hvis de så igen får 2-3 advarsler for logmenter inden for kort tid, så kommer de i fryseren igen og så bliver det 2 dage osv.

Nathea - Da jeg skrev at påsken var for kort, var der mange andre der beklagede sig over at påskeferien var slut, og de blev ikke slettet.

Jeg vil ikke kommentere på enkeltsager, det tager jeg med vedkommende selv hvis hun henvender sig.

• #29   17. apr 2009 Der er som regl en grund til at man opretter en tråd, eller et logment....Så synes bestemt også at det er forkert at kalde det irrelevant....Det er det nok aldrig for den person der har skrevet tråden....
    Og det er da ikke alle der er lige gode til at skrive eller stave eller formulere sig, og på Kg burde der være plads til alle.

• #30   17. apr 2009 Annie:
    Kan du så ikke svare mig på mit spørgsmål?? det er ikke en enkeltsag, men blot eksempler på hvordan det kan skrives.

• #31   17. apr 2009 jeg skrev en tråd i forum til en jeg ville takke
    men det var irrelevant

men nej det var det ikk for mig
    for jeg ville jo dele min glæde med alle samtidig

• #32   17. apr 2009 DK Misling skriver: Men jeg synes det er iorden at skrive, "så fik jeg sat nye billeder i fotoalbum". det er jo en konstatering om hvorvidt man har gjort/lavet noget.
    Nina, hva siger du selv her?? Er det ikke iorden?

Eller "så fik jeg oprettet "Buller"".

Jo det er helt i orden, og de får også lov til at stå. Det er når folk skriver "Så har jeg oprettet Buller, kig ind og giv ham en vurdering" eller "Nye billeder i Donnas album, kig ind" at de bliver slettet, da logmenterne ikke skal bruges til at opfordre folk til at kigge ind på ens profil.

Sif skriver: KG er ikke bare lidt skrappere end de andre gallerier! i de andre gallerier kan folk åbenlyst sidde og chatte i logmenterne hvor de skriver hej kalle eller til maria: skal vi mødes imorgen, eller whatever altså.. men der sker aldrig noget.. og det er MEGET sjovere på de andre gallerier.. KG er meget sippet..

Så du mener at KG ville være et meget bedre sted at være hvis vi ikke skulle overholde de regler der er? Det tror jeg du meget hurtigt ville finde ud af at det ikke er.

Jeg kan ikke forstå hvorfor KG´s HA´er skal skældes ud for at "håndhæve" logment reglerne, fordi HA´erne på de andre gallerier ikke gør det. Det synes jeg er meget unfair.

• #33   17. apr 2009 Jeg kan se her, at såvel gamle som nyere brugere faktisk ikke forstår hvornår ordlyden er forkert. Det er da en underlig regel, når folk ikke forstår den. Måske skulle logmenter så bare fjernes?

• #34   17. apr 2009 Folk på KG forventer at alle behandles ordentligt og at vi kommer på banen i forummet og markedet når noget er galt. det gør vi så, men så er vi nød til at være sådan over hele linien og derfor er vi også meget omkring logmenterne.

Jeg vil gerne at vi HA'ere tager til os, om vi skal slappe af med logmenterne, eller ihvertfald diskutere hvornår en ordlyd er nok til at slette logmentet. Så den er hermed registreret og skrevet ind i vores HA'forum.

Det er i roden at skrive at man har taget nye billeder af "buller" men ikke at skrive de ligger i mit fotoalbum for det er at bede folk gå ind og kigge. Det er så der vi skal diskutere indbyrdes om det kun skal være der hvor man decideret skriver #kom og se mit album# der skal slettes og resten lade blive. jeg ved det ærlig talt ikke, men jeg kan godt forstå jeres frustration og hvis alle har det sådan så må vi jo tage den til os, og se om vi kan finde en gylden middelvej.

• #35   17. apr 2009 heidi:
    Det kan da kun være chat når man desideret snakker sammen. Altså hvis jeg skrev i mit logment en besked til dig "hej Heidi, kommer du forbi idag" og du så skriver i dit logment "ja, jeg er der ved 15.00 tiden".

Det er chat.

Annie: Nej det mente jeg nu også. Jeg kan altså ikke forstå at folk ikke kan se forskel på det. Jeg synes i gør et godt stykke arbejde, vi er allesammen mennesker og kan begå vurderings-fejl, men så må man jo tage den med den enkelte person.

• #36   17. apr 2009 Annie. Det er jo ikke chat der tales om her, for det har de fleste dog forstået, at logmenter ikke er til.
    Nu spørger du. Nina om ikke det er rigtigt.. det vil sige, du er faktisk selv i tvivl ikke?
    Det er ikke kritik af jer, det jeg skriver her, men når det er så lidt der skal til og en forkert lille ordlyd, så er der altså noget galt.

• #37   17. apr 2009 Annie: Det med at de andre gallerier ikke overholder reglerne, ved jeg intet om, for jeg er kun herinde...Men i går alt for meget op i det. Selvfølgelig skal man overholde regler, men fordi at man skriver at man kravler under dynen og godnat...Det er da for langt ude...Det må du da holde med os i...

• #38   17. apr 2009 Heidi - Ja, jeg mener bestemt du her misforstår begrebet chat.

Skrev jeg f. eks. "Ja, jeg synes også påsken er for kort" eller "I har helt ret, påsken er alt for kort" så ville det have været chat.

• #39   17. apr 2009 Nina, det lyder rigtig godt, og tror bestemt også det giver mindre arbejde til jer:) Jeg tror nu også folk hurtigt er på banen, hvis der skrives noget meget forkert i et logment:)

• #40   17. apr 2009 Lotte J

Jamen Annie tog min tekst og kopierede ind i hendes svar til min tekst. Det var MIG som spurgte til Nina, eftersom Nina var den eneste HA på banen på daværende tidspunkt.

• #41   17. apr 2009 Nina P: Ja det lyder rigtig godt. Og tak for at du har lyttet til folkene her i tråden.

• #42   17. apr 2009 Annie: nej det var måske også lidt forkert formuleret..
    så nej det ville da blive trælst hvis det hele blev noget stort rod, men der er da ikke nogen der synes det er trælst at være på kg pga folk skriver godnat i et logment?! tværtimod tror jeg de fleste folk er trætte af at være her pga. den pernitten overholdelse af reglerne helt ned til punktum og komma?!

• #43   17. apr 2009 Det er da ikke chat at skrive godnat til alle....Tror ikke at der er nogen herinde der forventer at alle andre skriver godnat tilbage. Det er da bare så folk kan se at man ikke er på mere iaften.

• #44   17. apr 2009 jeg vil da BESTEMT heller ikke mene at GODNAT er chat!!!!!!!

• #45   17. apr 2009 Lotte - Hvor ser du at jeg spørger Nina om det er rigtigt? Jeg har lige læst mine indlæg igennem, og kan ikke finde det. :o)

Men vi kan ikke fjerne muligheden for logmenter, som nogen skriver de synes vi skal gøre. Det er jo ikke os der sidder og laver siden.

• #46   17. apr 2009 Sif ok, det havde jeg ikke observeret, undskylder jeg misforstod den Annie:)
    Natascha, ja det kan der jo, men ofte er det ens venner man reagerer på vegne af, og så ved man også hvad de skriver div steder.
    der er alt for mange der sidder her og er i stor tvivl om, hvordan de logmenter skal se ud, og det duer ikke. Så det er dejligt, at I HAér som Nina skriver vil slække lidt på det, så folk ikke bliver frosset fordi de får formuleret sig en smule forkert. Jeg er ret sikker på nu, at jeg bare har været heldig med det jeg har skrevet i mine logmenter, for så nøje.. har jeg godtnok aldrig tænkt på dem.

• #47   17. apr 2009 natascha: Hvordan kan i "straffe" for noget som ikke er en overtrådelse, men som muligvis kan gå hen og blive det, hvis en ANDEN nu svarede tilbage. Så den som oprindeligt skriver godnat -hvilket ikke er chat, bliver straffet fordi en anden MÅSKE kunne finde på at skrive godnat tilbage igen. Øhh........

• #48   17. apr 2009 i hvert fald de fleste af dem jeg kender herinde gider ikke rigtig mere pga. det..

• #49   17. apr 2009 Man kan da ikke slette noget som man TROR bliver til chat...Nu må du da holde op Natascha....Det kan da godt være at der er flere der skriver godnat og sov godt på en aften, men det er da aldrig ment til an bestemt person.

• #50   17. apr 2009 Rikke - Hvis du gerne vil have at folk skal vide du logger af, kan du jo skrive "Nu smutter jeg i seng" eller lignende. Det er ikke chat, hvorimod "Godnat allesammen" godt kan opfordre til et svar, og derved er det chat.

• #51   17. apr 2009 Så kan alt jo ligge op til chat, når det er sådan i ser på det....

• #52   17. apr 2009 jeg vil ikke love at vi slækker på det. men jeg vil love at vi tager det op. for jeg kan jo ikke tale på vores alle tres vegne.

• #53   17. apr 2009 Alle 3 hjælpe admins må da kunne se nu at det er noget som der genere rigtig mange af brugerne herinde, så der burde da gøres et eller andet ved det.
    I er vel hjælpe admins herinde for at gøre det et godt sted for brugerne at være, og når der er så mange der ikke kan forstå det her med logmenter, så synes jeg da at det er en lille ting at lave lidt om på.

• #54   17. apr 2009 Rikke - Vi er hjælpe admins for at sørge for at reglerne bliver overholdt, hvilket i sidste ende gør stedet bedre for alle brugerne.

• #55   17. apr 2009 Annie: Det gør det åbenbart ikke lige i den her situation. Det må i da kunne forstå, når så mange kommer med deres mening på så kort tid.
    I siger at i bare er mennesker, så prøv lige at se på det fra vores side..

• #56   17. apr 2009 Natasha, selvom det står i bruger betingelserne, er vi alt for mange der åbenbart ikke forstår dem, og så hjælper de jo ikke meget.
    Jeg syntes det er godt hvis I 3 snakker sammen og forhåbentlig kommer frem til, at folk ikke skriver logmenter for, at blive frosset, at vi heller ikke er dumme eller lign. De regler er bare for indviklede. Godnat alle, kunne jeg sagtens have skrevet og uden at vide det var overtrædelse af nogen regler. Når man skriver godnat logger man jo af og ser ikke svar, det er faktisk kun at fortælle andre, at man ikke er på mere.

• #57   17. apr 2009 hvor står der at der ikk må være irrelevante emner
    og hvornår er et emne irrelevant

• #58   17. apr 2009 Natascha...Der er tit at det ikke hjælper at skrive til Admin...Det er også derfor at jeg lavede den her tråd, for der sker jo ikke noget.
    Den eneste af jer 3 der har sagt at hun i det minste vil kigge på problemet er Nina, i andre bliver bare ved med at være lidt tvære i det og skrive om at opretholde regler. Jeg tror at i har en større magt end vi almindelige brugere har over for admin, så derfor ville det nok være nemmere at få jer til at kontakte admin, for at få lavet bare en smule om på det her med logmenter.

• #59   17. apr 2009 jeg mener som udgangspunkt at reglerne er fine. og nu taler vi om hvordan vi griber forvaltningen af dem an, og jeg kan sige at vi allerede er ved at tale om det.

jeg vil prøve at udfærdige en vejledning med de ting vi bliver enige om når vi har talt den igennem

• #60   17. apr 2009 Nina P: Det lyder bare rigtig godt....

• #61   17. apr 2009 Rikke - Det kan godt være at Nina er den eneste der skriver det i denne tråd, men vi sidder rent faktisk sideløbende med denne tråd og snakker om hvordan vi kan løse situationen, så du dømmer os uden at have alle facts :o)

• #62   17. apr 2009 Annie: nej det gør jeg ikke. Jeg skriver ud fra hvad der er blevet skrevet i den her tråd og intet andet. Og vi kan jo ikke se at i sidder og skriver om det vel....Det ved vi kun fordi i lige har fortalt det...

• #63   17. apr 2009 Vi er alle tre interesserede i at brugerne trives på KG, så meget kan jeg love jer.

Jeg skriver det ikke for at please folk, og sætte de andre i dårligt lys. jeg er helt enig med de andre i at reglerne er som de er. dog har vi frihed til at forvalte dem, og det er den frihed vi snakker om nu, og får på plads i fællesskab.

vi er tre personer, men kun 1 team og det er teamet der forvalter, så teamet skal have en fælles tilgang til tingene, det er jeg helt enig med jer i. så det får vi nu smiley

• #64   17. apr 2009 Susanne - Du har altid fået svar på hvorfor jeg har slettet dine logmenter, og du ved udemærket også der var en god grund til at det logment du omtaler blev slettet, da vi har diskuteret det til ukendelighed på PB.

Du har dog henvendt dig til mig flere gange, vedrørende andres logmenter, og der har jeg ganske rigtigt nægtet at svare dig, med besked om at den frosne bruger selv kunne henvende sig, når h*n var tøet op.

• #66   17. apr 2009 Heidi - Du har været her i 10 dage og det ene logment du har fået slettet var brok over afvisninger og det andet var en invitation til at kigge ind i din profil.

Citat: "Et logment er en kort tekst. Her kan du oprette et logment og fortælle hvad du laver lige nu og på den måde holde dine venner / følgere opdateret."

• #68   17. apr 2009 Susanne - Jeg gider ikke fortsætte en diskussion som er uddebatteret for længe siden på PB.

• #69   17. apr 2009 Heidi - Prøv lige at læse mit indlæg igen, så kan det måske være du ikke overfortolker det så meget som du gør der.

• #70   17. apr 2009 Susanne - Det er alt sammen sager som vi har debatteret til ukendelighed på PB, og jeg har ikke til hensigt at fortsætte herinde.

Som Nina skrev er vi ved at snakke om hvordan vi forholder os til det her, og hvordan vi kan moderere ens fremover, ude bagved, og i skal nok høre nærmere når vi er færdige.

• #71   17. apr 2009 Tja... jeg tør næsten ikke skrive flere, da jeg ikke ligefrem er særlig god til at formelere mig..

• #72   17. apr 2009 heller ikke mig i alt har jeg nok skrevet en 3-4 stykker men nu er det helt håbløst så skal man vel starte en tråd hver gang man vil sige noget *gg*

• #73   17. apr 2009 Natascha F
    Hjælpe-Administrator

VIP

Skrevet: 17-04-2009 12:51:15

Rikke - Jo, du kan sagtens risikere at nogen skriver godnat tilbage og så er det chat. Derved sletter vi så det ikke bliver til chat

hvis det er sån så synest jeg logmenter skulle fjernes inde fra siden så ingen kan skrive logmenter!

• #74   17. apr 2009 Renate - Jamen så synes jeg du skal skrive det til admin, da det ikke er i vores magt at fjerne muligheden for at skrive logmenter.

• #75   17. apr 2009 hvordan får man fatt i dem da ? *g*

• #76   17. apr 2009 ligemeget har fundet det nu smiley

• #77   17. apr 2009 for min skyld kan de godt slette lomenter, det er mere det de frysser brugeren

• #81   17. apr 2009 Som skrevet tidligere diskuterer vi ikke enkeltsager i forum, men kun med vedkommende som opretter logmenterne.

• #83   17. apr 2009 LIzzie - Jeg kan desværre ikke debattere den konkrete sag med dig, kun med den frosne person når h*n tør op, såfremt vedkommende altså spørger ind til sin frysning. Derefter kan h*n selv vælge at dele svaret med dig, såfremt h*n ønsker det.

• #84   17. apr 2009 PS. Hvis det endelig skal være så er jeg en amiga og ikke en amigo ;o)

Amigo er en ven (dreng) og amiga veninde (pige) :o)

• #85   17. apr 2009 "Vi er nok skrappere her end de andre forummer på Galleri.dk. Det er et valg vi gar truffet om at vi vil have en godt galleri, og forum, og derfor forventer vi at reglerne overholdes. "

Jeg er bestemt ikke enig i at skrappe HA'ere er = et bedre galleri.. tvært imod, det skræmmer en hel del væk, fordi man næsten ikke må sige bøh til nogen uden at blvie frosset.. Sådan et sted er IKKE hyggeligt, hvilket er meningen med gallerierne.. Man skal kunen hyggesig og vise sine dejlige katte frem..

Selvfølgelig skal reglerne overholdes, men det er tit folk bliver frosset selvom de følger reglerne..

• #86   17. apr 2009 Lizzie - Ja, diskuter du bare løs, men du får bare ikke noget svar på konkrete sager, selvom du er familiemedlem :o)

• #87   17. apr 2009 Tanja - Der skal altså en overtrædelse til før man bliver frosset. At nogle mennesker så læser reglerne forkert, så de ikke mener de har overtrådt dem er ikke vores fejl.

• #88   17. apr 2009 Lizzie - Ja, er der ikke noget med: Hvo intet vover? ;o)

• #89   17. apr 2009 * Annie * - Nu er jeg selv blevet frosset, selvom jeg følgede reglerne...

• #90   17. apr 2009 Tanja - Det må jo så være enten en misforståelse eller en fejlfortolkning af reglerne, og jeg vil råde dig til at tage sagen op med den HA som har frosset dig.

• #91   17. apr 2009 Lizzie: det kan hun se i den mail hun har fået..

• #92   17. apr 2009 Susanne - Gentagne overtrædelser medfører gentagne frysninger. Især hvis overtrædelserne følger meget tæt efter hinanden, og gentagne advarlser bliver overhørt!

• #93   17. apr 2009 Susanne - Det er da også ret nemt at få en frysning hver weekend, hvis man overtræder reglerne flere gange i løbet af ugen. Måske du skulle tænke lidt over det ;o)

• #94   17. apr 2009 Susanne - Jeg går stærkt ud fra at en bruger som har svært ved at formulere sig, skriver til den HA som h*n har fået advarslen fra, og forklarer at h*n er uforstående overfor hvad h*n har gjort forkert.

Derved kan h*n få en forklaring på hvad h*n har gjort galt i sin formulering, og undgå overtrædelser i fremtiden.

• #95   17. apr 2009 Vi kan jo ikke sidde og være opmærksom på hvilke brugere det er som har svært ved at formulere sig, især ikke fordi brugerne skifter deres navn hele tiden.

Desuden hvis de får lov til at "slippe" så er der lige pludelig nok en hel masse brugere, som "ikke kan finde ud af" at formulere sig.

• #96   17. apr 2009 Susanne - Hvis du havde læst hele tråden, ville du have set at vi i HA gruppen er ved at tale om det ude bagved, og vi giver besked, når vi er kommet frem til en løsning vi er enige om.

Jeg vil ikke sidde og tælle hvor mange logmenter du har slettet Susanne, og jeg vil igen, igen, igen ikke diskutere enkelt sager i forum.

Yderligere indlæg fra dig som handler om DINE frysninger vil derfor blive slettet.

• #97   17. apr 2009 Der skulle selvfølgelig stå: hvor mange logmenter du har FÅET slettet.

• #98   17. apr 2009 Kære HA´er
    Er dette ikke ved at være en gang navlepilleri...
    I har fundet ud af at der er flere der er utilfredse over måden det fungerer på.... så jeg har tiltro til at i HA´er snakker sammen og finder en fælles løsning... det er ikke sikkert vi/jeg synes det er den bedste løsning i kommer frem til.. men nu trænger der til at blive banket i bordet og så få stoppet dette...
    En diskution er fint men når den bare kører i det samme hele tiden, så bliver det en anelse trættende.

• #99   17. apr 2009 Marianne - Jo, du har helt ret, men hvis vi undllader at svare, får vi jo også på puklen for det, som du tydeligt kan se i tråden :o)

• #100   18. apr 2009 Personligt kan jeg ikke se, hvad de logmenter overhovedet skal gøre godt for herinde - funktionen kan ligeså godt fjernes. Der er ingen ide i at have noget, som alligevel ikke kan bruges uden advarsler og frysninger. Det er også først på det sidste at folk er blevet frosset over at skrive " godnat" - det har de fleste skrevet op til flere gange, men lige pludselig er det "fy fy". Det giver sig selv, at folk ikke længere kan finde ud af hvad de må og ikke må.

Det er meget enkelt - drop at skrive logmenter og opret en tråd om det istedet for. Der er ikke så mange regler :o)

Desuden er det sjældent at ha´erne skriver tilbage, hvis man har fået en advarsel og gerne vil vide grunden. Jeg gider ikke bruge min tid på det længere.

Det er fint der er nogen herinde til at sørge for at folk skrive pænt og ordentligt, men jeg synes det er blevet lige lovlig meget inden for de sidste par måneder mht logmenter. Folk bliver frosset på stribe hele tiden og igen. Hvis man ikke synes det er trættende, så ved jeg ikke.

Selvom man ser reglerne igennem, så står der ikke nogle steder at man ikke må fx skrive et citat for hvordan man har det. Det har intet med chat at gøre, men alligevel er det en advarsel værd - men ikke alle citater, kun nogle af dem.

Jeg er stoppet med at undre mig - ved at det bare er sådan herinde. Undgår at skrive det vilde i mine logmenter og overvejer at droppe det helt.

• #101   18. apr 2009 LIzzie - Det må du undskylde, det har jeg ikke set du har spurgt om.

Jeg tror ikke man kan se det (jeg har aldrig selv været frosset) for der er ofte nogle der skriver til mig og spørger om det er mig der har frosset dem.

Men måske nogle af dem der har været frosset kan svare på det?

• #102   18. apr 2009 LIzzie - Så må man bruge udelukkelses metoden, ved hjælp af PB systemet :o)

• #103   19. apr 2009 man kan jo heller ikke skrive pbér når man er frosset ??

• #104   19. apr 2009 Renate - Nej, det må man så vente med til man er tøet op ;o)

• #105   19. apr 2009 hihi

• #106   19. apr 2009 MB: Jamen du styrer da selv om du står af :o)

At beskylde os for at fryse ubegrundet er ellers pænt af dig, man skulle tro du kunne have en anelse medfølelse, når du selv har siddet på vores pind, og ved hvad udsat man er som HA.

• #107   19. apr 2009 MB - Det kan godt være det ikke var skrevet for at hænge os ud, men du fik det til at lyde som om vi sidder og fryser folk for vores egen fornøjelses skyld.

• #108   19. apr 2009 Hej :o)
    Jeg er enig med de andre. Og forstår ikke hvad vi så skal brug dem til Så!! Er enig med MB* For jeg har også tænkt helt ærligt det var da ikke fair og blive frosset for' Synes det er svært hvad man må skrive, for vil da ikke i fryseren... Også et pip fra mig...

• #109   19. apr 2009 MB: Ja denne sætning: "Der er mange der bliver frosset ubegrundet... da hver enkelt HA,er åbenbart selv tolker hvad der er rigtigt eller forkert at skrive i logmenter." lød meget som om vi sidder og fryser folk for sjov.

Men jeg er da glad for at det ikke var det du mente.

• #110   19. apr 2009 enig med mb
    jeg er oz meget usikker på hvordan de regler ska tolkes

• #112   20. apr 2009 Jeg må give MB ret.

Det virker nogen gange helt hen i vejret - det folk bliver frosset for og ingen ( heller ikke den der er frosset) kan forstå hvorfor. Og når man skriver til ha´erne kan man ikke forvente at få svar. Jeg har kun fået svar fra en ha´er herinde - hun har svaret hver eneste gang jeg har skrevet til hende. Så hvis jeg skriver er det kun til hende. Har prøvet at skrive til andre, men det hjælper ingenting hvis man ingen retursvar får.

Så Missemor - jeg tror jeg hopper med på vognen og dropper at skrive logmenter :o) Undtagen den dag Fluffy har fødselsdag - medmindre man ikke må skrive " tillykke Fluffen" :o)

• #113   20. apr 2009 Det står enhvar frit for at bruge de funktioner der er herinde, der er absolut ingen tvang.

• #114   20. apr 2009 Nej heldigvis.

• #115   20. apr 2009 Der skulle selvfølgelig stå enhver og ikke enhvar ;o)

• #117   20. apr 2009 Det var faktisk lige præcis det jeg tænkte på, Missemor hehe :o)

• #118   28. apr 2009 Jeg kom herind på KG i går, jeg er på HG også og har været det siden sidste år og jeg må godt nok indrømme at jeres regler omkring logmentet her på KG er da noget avanceret - også mere end det er på HG!!
    Jeg fik allerede så min første advarsel i dag om mit logment er slettet! Jeg må indrømme jeg var noget befippet, når jeg har fået logmenter slettet fra HG var jeg så nogenlunde klar over hvorfor, men her står jeg totalt uforstående overfor det - lige indtil jeg læste MB's indlæg hvor en tidligere HA'er åbenbart også stiller spørgsmål ved systemet og reglerne!

Hvis HA'erne herinde føler sig truffet over MB's indlæg og føler vi bebrejder dem så må I vel gå til Admin og gøre dem opmærksom på at der er ret mange brugere - for der er jo en del kan man udlede af denne tråd, som mangler nogle ordentlige retningslinier!

I min mail fra HA stod der bla. "Logmenter skal således ikke benyttes til at reklamere for hjemmesider, markedsannoncer eller som en chat." Der var ikke skyggen af noget som helst af dette i mit logment!

Jeg må give Jeanette Z ret i at hvad skal det logment så gøre godt for herinde?

• #119   28. apr 2009 Jeg skrev "Man kan måle sin succes i de fjender man har".

Det var ikke møntet på nogen som helst, jeg kender ingen herinde, udstiller ikke katte eller noget, det er bare et ordspil.
    Dernæst skrev jeg så i mit logment "Har fået slettet et logment? Ved ikke hvorfor" Det er nu også blevet slettet og jeg har fået en advarsel mere.

Jeg har fået svar fra HA'en der slettede mine logmenter, at man ikke må skrive "ordsprog" i sit logment!! Selvsamme ordspil har jeg haft på mit logment i flere måneder på HG uden problemer.
    Jeg vil så sige at HA måske skulle kigge sig omkring for jeg er bestemt ikke den eneste der bruger min logment til ordsprog;o))

• #120   29. apr 2009 Okay, jeg er med på reglerne, og de er forstået osv.. smiley
    Forstår også godt at I ikke tager enkelte sager op og diskutere.. *S*

Men nogen har så skrevet at nogen andre er blevet frosset eller har fået slettet logmenter fordi de havde skrevet godnat.. Hvis det er rigtigt, så vil jeg da lige spørge FØR jeg smider et logment op.. Må jeg skrive det her?

"Er på vej i seng så godnat til alle.. Tak for en dejlig dag smiley "

Og må jeg eventuelt tilføje "Missemys fra Dusty & Soffy" Eller? smiley
    Vil bare være helt sikker...

• #121   29. apr 2009 Sabina så vidt jeg har forstået ved at læse tråden så må du ikke det fordi du dermed jo "chatter", dvs. du må skrive "Er på vej i seng" men ikke "godnat til alle" for det bliver opfattet som du chatter - åbenbart med hele KG;o)

• #122   29. apr 2009
    Okay, så hvis det er at "chatte".. At det ikke et tilladt.. Så copy-paster jeg da lige denne logment fra Nina P. profil, som er HA..

er på vej i seng så godnat til alle..tak for en begivenhedsrig dag smiley
    25-11-2008 00:13:53

Hvis den jeg ville skrive skulle være chat, må den her da være "mere" chat, eftersom der blever skrevet tak for en begivenhedsrig dag.. Og der må jo tydligvis refereres til noget som er sket, og dermed henvender det logment sig vel til nogen og ikke andre? Hmmmmm...

Jeg er LOST? :S

• #123   29. apr 2009 måske Nina prøver at skrive til os allesammen, at de har blødt lidt op på reglerne, og det derfor er okay at skrive Godnat.

Jeg tror ikke Nina referer til nogen bestemt ved at skrive tak for en begivenhedsrig dag. Jeg kan da sagtens have en begivenhedsrig dag uden det har noget med kattegalleri at gøre, og så skrive det i et logment.

• #124   29. apr 2009 Altså som jeg har læst tråden så er det ikke "lovligt" at hun skriver "godnat til alle" for hvis I læser Natascha F's indlæg, som er HA, så skriver hun bla. "Og en kommentar som "Godnat alle på kg" er chat og derfor blev den slettet" og senere forklarer hun at når man skriver "Godnat til alle" så kan det opfattes som at andre også går ind og skriver "Godnat" og så er det chat.

Som jeg ser på det så er HA'erne vist heller ikke klar over reglerne - eller følger dem i alt fald ikke;o) Hvis de skal følge dem så skulle Nina P jo oprigtig have en advarsel?

• #125   29. apr 2009 NinaP skrev:
    Skrevet: 17-04-2009 12:38:14

Jeg vil gerne at vi HA'ere tager til os, om vi skal slappe af med logmenterne, eller ihvertfald diskutere hvornår en ordlyd er nok til at slette logmentet. Så den er hermed registreret og skrevet ind i vores HA'forum.

Dermed har de længere nede også sagt at de er igang med at diskutere (HA'erne iblandt) hvorvidt de skal slække lidt på det, hermed specielt GODNAT-emnet.
    Så hvis man læser hele emnet igennem, så får man også det indtryk smiley

Jeg læser så nu at hendes logment er meget længe siden hun har skrevet det. Jeg ved ikke hvad grunden til det er, men kunne forestille mig at hendes logment er skrevet dengang, og de efterfølgende har skærpet reglerne omkring hvorvidt man må skrive GODNAT m.m. Jeg skal ikke kunne sige det, men SÅ uretfærdige mener jeg nu heller ikke de er, come on....

• #126   29. apr 2009
    Jamen jeg er altså fuldstændig tabt..

Den der "tak for en begivenhedsrig dag" må jo være myntet på nogen eller noget herinde, da den jo er skrevet som en tak, herinde.. Så det må jo være en chat?

Arj, jeg giver altså op.... Er helt lost..

• #127   29. apr 2009 men den er skrevet i november mdr. altså et halvt år siden. det kunne jo være at reglerne var blevet strammet op siden hen.

Om det er skrevet til nogen herinde eller ej, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler, for det har hele tiden været en regel at man ikke må chatte.

Kommentér på:
Logmenter.

Annonce