{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

hvornår er det okay {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være jeg bevæger mig ud på dybt vand nu..
Det kan osse være at jeg slet ikke å poste dette indlæg..

Men håber at det er det.. ellers må tråden jo bare slettes

Jeg tænker lidt på alt den probematik der ind i mellem er her inde..

Hvornår er det udhængning..

når der er mange der ved hvem der skrives om.????
eller er det ved navns nævnelse..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er det okay
  • #1   23. jun 2009 Nemlig.. ose min mening en hændelse er jo sådan set osse udhængning..

    Og det burde ikke være tilladt..

    jeg ved godt vi er mange bruger her indemed mange forskellige holdninger og meninger..

    Men lige dette emne bør vi være enige i


  • #2   23. jun 2009 nat der er svaret ;-))

  • #3   23. jun 2009 Jeg er sså af den mening at man slet ikke opretter førlsomme emne i åbent forum.. det tager man privat
    Og er det noget man gerne vil vide noget om.. kan man jo altid spørger nogen privat


  • #4   23. jun 2009 Det er ikke altid lige til at se hvad dem der skriver om disse emner hvad de egenligtlig vil med tråden

  • #5   23. jun 2009 susanne hvis man vil lære noget om avl så er det bedre at tage sådanne spørgsmål privat..

    Men u er her ikke tale om bestemte personer.. jeg beder om andres mening


  • #6   23. jun 2009 øhh.. hvad betyder det hvis man er på filter?
    er man så ryger eller hvà?

    synes udhængning er hvis man tager et emne op hvor personer kan genkendes... man kan godt tage nogle problemstillinger op men det må ikke gå hen og blive personligt og man skal ikke sidde tilbage med fornemmelsen om at man tror man ved hvem det drejede sig om,,,,

    nå det blev vidst lidt rodet... mener man skal holde sig neutral og ikke snakke om andre som ikke selv er med i samtalen...


  • #7   23. jun 2009 marianne j.. det lyder ikke rodet i mit hoved det du skriver.. det er netop osse det jeg mener..

  • #9   23. jun 2009 Enig med Felis

  • #10   23. jun 2009 Jeg syntes det er udhængning, når er enten nævnes navne, linkes til profiler, eller man kommer med en beskivelse så ingen er i tvivl om hvem man skriver om

  • #11   23. jun 2009 Filter - det er når en person sætter en anden bruger på det - så kan den der er på filter ikke svare på tråde der er opretter af personen der har sat på filter - eller sende pb.

    Det er den hersens børnhavementalitet som også findes i grupperne med nogen er ikke velkomne.

    Der hænger som regel sammen med at personerne ikke kan tåle at de findes andre holdningerne - eller at det ikke sødt og pyssenyttet nok.

    Udhængninger, det lykkedes mig aldrig at opleve nogen.

    For mit eget vedkommende finder jeg ofte inspiration på en eller anden måde i en tråd til at oprette en anden. Det har intet med udhængning at gøre - ene og alene interesse for emnet.

    Men dette er et forum hvor der læses utroligt meget mellem linierne - det er lige før jeg tror der er nogen der er parate til en loktorgrad i det:-)


  • #12   25. jun 2009 Nu står der jo ret klart og tydeligt i KGs regler, at udhængning er tilsvining af privat personer eller firmaer og at man derudover ikke må skrive noget som kan indentificere personen uden for KG - ej heller hentydninger til det.

    Kan godt være at grænsen er hårfin, men synes da ikke det er til at misforstå. Lad være med at nævne/ hentyde til personer medmindre det er dig selv.


  • #13   25. jun 2009 Enig Jeanette

  • #15   25. jun 2009 Nogen synes jeg at der bliver potet tråde og indlæg som har en skjult dagsorden..
    Hvor man helt sikkeret ved hvem der hentydes til..

    og det er der jeg vil hen


  • #16   25. jun 2009 De skjulte dagsordener - jeg ser dem altså ikke.

    Dette er et forum om katte - kan man ikke diskutere katterelaterede emner i åbent forum hvor alle har mulighed for at kommentere, så mener jeg ikke KG har et formål.

    Mange af grupperne er en sammenspist flok - der stort set har samme holdning. Hvor meget berigende er det i det - borstset fra det er saåååååååååå hygge-nygge-ligt?


  • #17   25. jun 2009 Og der er mange der føler sig ramt.. som du skriver.. Nisse...

    Hvodan kan det være.. som du skriver nogen må godt andre må ikke.. mon ikke folk snart skal kikke på sig selv inden de udtaler sig..



  • #18   25. jun 2009 Susannes "mand" - Hvis der er så meget galt med Katte Galleri, hvorfor er der så så mange der bruger det?

    Jeg har efterhånden været her længe, og jeg kan stadig se de "gode gamle" der hænger ved.

    De fleste hopper gudskelov let og elegant hen over visse brugeres interne fnidder, og lader sig ikke trække ned i sølet. Men jeg kan godt forstå hvis man bliver træt af at tage sig tid til at svare i et indlæg, og man så bagefter opdager at emnet ikke var startet med henblik på en god debat, eller at tråden bliver slettet, fordi nu slog "missionen" fejl.

    Vi skaber selv stemningen herinde, og så længe der er nogle der går mere op i at miskreditere andre, og derfor kun opretter tråde når det er for at udhænge, og ikke for at skabe god debat, så køres der simpelthen rundt i den samme rille hele tiden!

    Jeg har kun én ting at sige til dem der kun er her med øje for deres personlige vendetta, mod dem der har "trådt dem over tæerne": Kom dog videre og få noget mere indhold i jeres liv for sørensen da!


  • #19   25. jun 2009 eller et ggenerelt emne når nogen ved at man får sig en ny killing ind og der straks blir lavet tråde om at der har været kattesyge hos nogen som nu ska ha en killing ind
    og det så viser sig at man har været misfortolket
    men det rammer den det generele emne er lavet om
    så vil der oz være en der føler sig ramt


  • #20   25. jun 2009 handler det ikke også om at man er nødt til at tænke lidt over hvad man deler med folk herinde? jeg mener, vi ved jo alle at alting enormt hurtigt kan blive misforstået når nu vi ikke sidder face2face, og vi har ikke en overdrevet gode muligheder for at forklare os selv og vores handlinger. Hvis man nu lige overvejer hvad man skriver før man bare deler ud, er risikoen for misforståelser knap så stor, og dermed risikoen for at blive udhængt på baggrund af folks negative syn på én.
    Det er ærgerligt at det skal være sådan at vi skal sensurere os selv, men vi må vel se i øjnene, at der sidder nogle derude der leder efter noget at slå ned på, og som måske har en tendens til at dømme andre lige lovligt hurtigt.
    Når man fortæller folk meget om sig selv, ved folk meget om én, og der er dermed størrre risiko for at de er uenige på nogle punkter, eller at misforståelser opstår. Hvis man ikke kan lide dette, er løsningen jo bare at man ikke fortæller alt...ved ikke om det giver nogen mening. var bare lige et par tanker...


  • #21   25. jun 2009 Monica!!! det er der vist noget om.

    Helt klart det er osse udhænging fra mit synspunkt, hvis der er nogen der kan lægge 2 og 2 sammen og kan se at der er en sammenhæng med motivet for indlægget.

    Jeg plejer ikke at skrive så meget, jeg er med på sidelinen. men her kan jeg kun give jer ret.
    Sådan bør det ikke være.

    Jeg har ikke lyst til at side og bide mig selv i tungen, men gør det tit


  • #22   25. jun 2009 monika
    du har fuldstændig ret


  • #23   25. jun 2009 Der er forskel på at fortælle om sig selv - og om sine katte - gode og dårlige oplevelser med dem.

    Mit privatliv har intet med et katteforum at gøre, og hører ikke til her.



  • #26   25. jun 2009 Felis!!! En ting er sikkeret og vist!!!!
    du kan ikke sige, hvordan jeg skal føle og bestemme, hvordan mine holdninger og meninger er!!
    Det er vist helt op til mig selv!!!

    TROR der står. Det kommer an på hvilken øjne der læser indlægget, og der er ingen der kan bestemme, hvordan man skal forholde sig til det, ingen kan bestemme over andres føelser.

    Udhæning er og bliver når jeg f.eks kan læse mig til hvem der bliver hentydet til. og den holdning og mening er min.


  • #27   25. jun 2009 Lis: når jeg skriver noget om mine katte herinde, skriver jeg også noget om mig selv, da den måde jeg holder katte på naturligvis afspejler mig. Så derfor fortæller man meget om sig selv, når man deltager i en debat om kattehold. Folk får en opfattelse af hvem man er som person, uanset om man skriver om katte eller bønnespirer.
    Lige så snart man deler ud af ens meninger om noget, fortæller man "tilskueren" noget om sig selv, specielt når emnet er vores elskede dyr. var bare det jeg mente med det...


  • #28   25. jun 2009 Heidi!!!
    Tak.
    Jamen det man da ikke.
    Det har jeg lært.
    Der er ingen som kan føle andres følser, men de kan sætte sig ind i dem. men føle dem, nej


  • #29   25. jun 2009 Kevin...
    Det er nemlig rigtigt.


  • #30   25. jun 2009 Monika G

    Det har jeg bemærket der er mange der er meget private i forbindelse med deres oplevelser med katte.

    I mange tilfælde ville de have stået sig bedre ved ikke at være det - det siger rigtig meget om personens holdninger generelt - og de tåler ikke altid efter min mening dagens lys.


  • #31   25. jun 2009 Hmm..
    det føles desværre som om der nogen der bevist holder oøj med en, for at slå ned på en, når de kan, man behøver ikke en gang at skrive om noget følsomt


  • #32   25. jun 2009 Monica G - du har helt ret, jo mindre folk ved om en, jo mindre mulighed er der for at "høre" det igen.

    Men helt ærligt - burde det ikke være sådan at vi i et forum, som dette kan tage vores følelser med i det vi skriver om. Det er trods alt vores dyr det som regel drejer sig om. Må sige at jeg da er meget følsom angående mine dyr og det er da svært ikke at afspejle sig selv i det man skriver herinde.

    Hvis det skulle komme til det - at man ikke kan skrive noget som helst som bare indikere, hvordan man bor, føler det osv ja, så vil jeg nu heller helt lade være med at deltage.

    I bund og grund handler det vel bare om, at man har i mente at ikke alle er ens og at nogle har lidt flere følelser med i det end andre. Det kan måske også skyldes erfaringer. Har man prøvet noget 5 gange, så ved man hvad det handler om - har man aldrig prøvet det før, så er det ret svært at forholde sig til.





  • #34   25. jun 2009 Jeg er også vildt imponeret over hvor mange syge katte der bliver helt symptomløse bare at skrive her på listen.

    Lige så imponerede er det at læse om folks private økonomi når det kommer til deres dyrs velfærd og helbred.

    Ofte sørgelig læsning både om salg og køb af killinger.

    Der er mange der ikke imponerer mig hvad ansvar angår - eller hvad vi plejer at gøre angår.

    Sagt på en anden måde - de postitive oplever vejer ikke tungest på vægtskålen




  • #35   25. jun 2009 Jeg synes man skal tænke over, at vi alle har forskellige måder at se tingene på også når det kommer til dyrene. Hvad der betyder velfærd for dyr i mine øjne, betyder ikke at min nabo ser det på samme måde.

    Derudover tror jeg at, hvis man virkelig ønsker at nå ind til folk - forklare og give gode råd, så skal det gøres på en positiv måde. Det er de færreste som "lytter", hvis der bliver talt nedsættende til dem. Sådan er det i hvert fald for mit vedkommende. Jeg tager gerne imod gode råd - men gider ikke høre på at jeg er "dum" fordi jeg ikke lige ved, hvordan noget skal klares. Tror igen det handler om erfaring.


  • #36   25. jun 2009 Jeantte,

    Hvem taler nedsættende - jeg har jo på fornemmelsen du mener mig - for du fyrer den af hver gang jeg nævner hvor nærtagende folk kan være.

    Jeg mener nu ikke at der er nogen der siger den anden person er dum, ikke hvad jeg har set) - men der er mange der er mægtig kloge - men det de skriver er ikke sandheden. Nogen glæder sig over at at få korrigeret deres misinformation, andre føler der bliver talt ned til dem og det er nedsættende.

    Vi kan alle tage fejl - men ikke at kunne erkende det - det gavner ingen - og slet ikke kattene.


  • #37   25. jun 2009 Lis - den var nu slet ikke møntet på dig.

    Nu skriver jeg ikke særlig meget i forum, men har da fulgt med i nogle tråde på sidelinien og synes at folk nogle gange skriver som om vedkommende burde vide bedre. Mener bare, at der jo er en grund til at folk stiller spørgsmål herinde.


  • #38   25. jun 2009 Jeanette Z

    Jeg var ellers lige i gang med at skrive: UDHÆNGNING smiley


  • #39   25. jun 2009 Lis - jeg har intet på dig hehe
    Du hjalp mig med min misser og hans sår under hagen. Havde du ikke bragt det på banen, så vidste jeg ikke at det kunne blive så alvorligt. Han er kasteret idag, men han har desværre sår igen. Øv!


  • #40   25. jun 2009 At kastrationen ikke hjalp er desværre sådan det er. Det er noget af det mest frustrerende at have med at gøre.

  • #41   25. jun 2009 Lis - min dyrlæge siger, at det er meget meget sjældent at de ser det blive værre end det min kat har. Når det er der det sidder (mund og hage). De har ikke ville give ham en sprøjte mod det - så jeg får tabletter til ham istedet for. Synes nu at det ville være nemmere for Fluffy og jeg, hvis han fik det sprøjtet ind. Kan være de ændre mening når de ser ham nu :o(

    Heldigvis er han ved godt mod, han både spiser, drikker og leger.


  • #42   25. jun 2009 Hvad får han for nogle piller? Binyrebarkhormon = Prednisolon virker ret hurtigt. Depotsprøjten er klart nemmere - men bivirkningerne er flere end med pillerne.
    Katte tåler binyrebarhormon bedre end mennesker.

    Er det det han får skal du ikke vaccinere ham - vaccinen har ringe eller ingen effekt


  • #43   26. jun 2009 Jeg kan ikke lige huske hvad pillerne hedder, men vil lige finde ud af det. Mener ikke det står på. For jeg får dem i en lille plastpose, hvor der bare står påskrevet hvor mange han skal have dagligt.

    Hvis pillerne virker bedre, så er det klart at det er det han skal have. Ønsker ikke at han får flere bivirkninger end højest nødvendigt.

    Katte tager ikke på af binyrebarkhormon så? Selvom det pt ikke ville gøre noget at han tog lidt på, selvom dyrlægen mener at han nu har den perfekte vægt. Han vejer 5 kg og før vejede han 5,5. Det skyldes dog stress at han har tabt sig.


  • #44   26. jun 2009 Ps. er stress en af faktoren for at det går i udbrud, de sår han får? Har jeg spekuleret over idag....

  • #45   26. jun 2009 Jeg mener ikke stress har noget med det at gøre. Det er en immunforsvars defekt

    Giver du ham pilelr mere end een gang om dagen? Skal du på et tidspunkt trappe ned - enten ved kun at give hver anden gang eller halvere dosen?

    Hvor lang tid har du giver ham pillerne?

    Hvis det er binyrebarkhormon tager katten på i vægt uanset om det er piller eller depotsprøjte


  • #46   26. jun 2009 Okay - jeg har bare tænkt at stress jo er med til at svække immunforsvaret, i hvert fald i den periode det står på.

    Jeg giver ham piller i 10 dage, en tablet dagligt. Har ingenting fået af vide om nedtrapning. Kun at jeg skal ringe hvis han efter de 10 dage stadig har sår eller får et udbrud af det igen.

    Han fik den sidste tablet for 2 uger siden og nu har han sår på hagen igen - mere end første gang. Det er anden gang han får sår af det.

    Jeg tænkte nok at han ville få en vægtøgning - det gør mennesker i hvert fald.


  • #47   26. jun 2009 Så er det sikkert antibiotika han har fået - ja der går selvfølgelig ikke infektion i sårene så.

    Immunforsvarsdefekten går ud på immunforsvaret angriber kroppens egne celler. Det er ikke stress relateret


Kommentér på:
hvornår er det okay

Annonce