{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er en huskat??
  • #1   28. jun 2009 det er egentlig et godt spørgsmål... Hvad er en huskat??? Der er ikke nogen norm for hvordan de må eller skal se ud,tror jeg ikke...Men det er jo nok en kat hvor der overhovet slet ikke er nogen speciel race ind over.. Det har jo som sådan ikke noget med stamtavle at gøre.. For der er jo mange der sælger renracet katte uden stamtavle.

  • #2   28. jun 2009 "En Huskat er en ægte katterace forstået på den måde at man skal være sikker på at den ikke er blandet med forskellige andre racer eks. Norsk Skovkat, Siameser og Main Coon m.m. For så er det ikke en Huskat, men derimod en blandingskat, det skal så lige siges at mange bl. katte godt kan ligne en Huskat, men man vil somregel altid kunne finde træk på katten fra racekatten. Udstiller du alligevel din bl. kat som Huskat så hold det for dig selv mhs. til hvilke racer der er blandet i den da det for mange Huskatte udstillere ikke vil blive set som noget godt. En Ægte Huskat er for mig en hvor der er maks er en fjeredel anden race blandet i, men det er jo forskelligt hvordan man ser på det.

    Standart for Huskatten.
    Den er utrolig sparsom desværre, men det er utrolig vigtigt den er kælen og medgørlig på dommerbordet når den dømmes, den skal ligeledes være harmonisk bygget med det menes, at ben, hale og ryglængde skal passe til hinanden og den skal være i god pelskondition og en tilpas foderstand og endelig ikke overvægtig. Alle farver er tilladt hos Huskatte, dog ses der ned på katte med masker m.m. som kun kan komme fra andre racekatte. Der findes også en langhåret udgave af Huskatte og selvom de er semilanghåret er der ikke nødvendigvis mere racekat indblandet fra andre langhårsracer. I Danmark er det dog svært at komme frem med en langhåret Huskat da man desværre har den politik at de skal være korthåret. I andre lande bla. Sverige er der klasser både for langhårede og korthårede Huskatte."

    dette er kopieret fra DK Thunderstone


  • #3   28. jun 2009 Jeg betragter en huskat som værende en kat uden papirer og uden at vide racen overhovedet. Altså et skønt lille gadekryds. smiley

  • #4   28. jun 2009 For mig er en huskat, "alt godt fra havet"
    Så er der jo også den der Europé, som er en race huskat med stamtavl smiley Tror jeg nok..... he he


  • #5   28. jun 2009 enhver kat uden stamtale er en huskat..

    men i mine øjne er en smuk huskat, en der ikke ligner racekat.. men teoretisk set er alle katte uden stamtavle huskatte. Da det ikke kan bevises at de er andet end det..

    Skulle jeg få et blandet kuld, så indhendter jeg stadig stamtavle da kuldet SKAL registres.. at der på den ene halvdel så er blank, er den konsekvens der kan ses..


  • #6   28. jun 2009 Herinde er en huskat en korthåret kat man ikke ved hvad der er i..

    En blanding af racer er hvor man ved min. 1 af racerne der er i, fx Norsk Skovkat/Huskat, eller Norsk Skovkat/Main Coon


  • #8   28. jun 2009 Min kat lucki er en huskat.. der er ikke en "speciel" race indblandet.. et "gadekryds" smiley
    Min kat Bette, er en blandingskat, da der er Perser i hende smiley
    Den sidste i flokken, Dia, er racekat smiley


  • #9   30. jun 2009 en huskat menes at nedstamme fra den egyptiske maurace, for mange mange 1000 år siden, som så har spredt sig ud til forskellige racer, hvor de har tilpasset sig.

    lige som mennesker har tilpasset til forskelligt, alt efter hvor de lever i verden.



  • #10   30. jun 2009 en kat bliver delt op i 2 kategorier

    1) en blandings kat
    2) en huskat

    under disse to forskellige kategorier, findes der et hav af racekatte eller blandingskatte, som nok i dag bliver betaget som en race, selvom de ikke er det, kun fordi de er så kendt.


Kommentér på:
hvad er en huskat??

Annonce