Nyresvigt (Hunde) - vigtigt ! Nyresvigt (Hunde) - vigtigt !
Hej alle .
Vores dejlige Rottweiler Boss , har fået kronisk nyresvigt (jeg har et album med ham:)).. De ved stadig ikk om han overlever det , da det er meget slemt Han kaster op flere gange om dagen , han spiser INTET osv og han er kun 3 år gammel .. Men er der nogen af jer som har oplevet det med jeres hund ? , Hvordan gik det ? , har den overlevet , eller sovet ind ?
, og vigtigst af alt , hvis det er at hunden kan leve med det , lider den så ? altså har den smerter ? . Og hvordan har i selv håndteret det ?
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
kan man ikke få en nyre-transplantation til hunde...
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 34
Allerede et par uger efter vi havde været hos dyrlægen med ham, måtte vi desværre tage beslutningen om at sige farvel, da han havde det for dårligt. For kattenes vedkommende kan de godt leve med det, min Kicki fik såkaldt "nyrediæt"-foder som ligesom skulle "sløve" processen. Men faktum er, at med en nyrelidelse vil dyrene altid få det værre med tiden. Og desværre viser symptomerne på nyrelidelse sig altid, når størstedelen af nyren allerede er ødelagt ):
Jeg føler virkelig med dig, og håber det bedste for dig og din Boss.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 58 Svar: 311
Kit - mange tak , men jeg er ked af at høre om din kat
MB - tak for det . Jeg har været derinde og kigge , men synes ikke rigtig der stod noget om hvor mange smerter hunden egentlig går igennem ..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvis det kan være dig en lille trøst, så fik jeg at vide, at det IKKE medfører smerter, men der sker en gradvis selv-forgiftning af de stoffer, som nyrerne ikke kan udskille.
Denne forgiftning giver ofte kvalme (måske også hovedpine som hos mennesker), og det går også ud over dyrets hjerne. Den kan miste orienteringsevnen og lugtesans m.m., og ofte tror man (som vi først gjorde), at det skyldtes demens.
I takt med, de andre organer svigter mere og mere, bliver hunden mere og mere træt og svag.
Min dyrlæge kom herhjem og hjalp fredeligt min hund ud på den sidste rejse.
Jeg talte lige til det sidste til hende med lys og glad stemme.
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 34
jan 2009
Kit - Han er bar utroligt kræsen . Han kunne godt da han var hvalp , men jo ældre han blev , jo mindre ville han spise det . Han stak simpelthen af da vi gav det til ham . Så fik vi en opskrift fra dyrlægen på hjemmelavet foder , men den blev ret dyr efterhånden , og så fandt vi frem til BARF , som han spiste med glæde , indtil han begyndte at kaste op hver dag , og stoppede helt med at spise ..
jan 2009
maj 2007
Sanja - Når Boss har tabt sig så meget og også er holdt op med at spise, så synes jeg, tiden er kommet til, at du skal sige farvel til ham.
Han har det ikke godt nu, og det bliver kun værre.
Jeg føler dybt og inderligt med dig.
jan 2009
Dyrlægen ville tage nogen sidste urin og blodprøver for at være på den sikre side . Så om et par dage ved vi vel hvad der skal ske
Mange tak ..
maj 2007
Alene så voldsomt et vægttab giver tit organskader.
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
min kat døde af akut nyresvigt og vi fik at vide at hun godt kunne leve i ca. 1 uge mere men at hun havde stærke smerter pga. hun blev forgiftet da nyren ikke længere virkede... vi valgte at give hende fred.
vores dyrlægen valgte også lige at "prøve" at rede katten, det kostede 25oo kr og så fik vi kun en død kat med hjem.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
bedste hilsner
Pia
jan 2009
Jeg ska til min egen dyrlæge i aften med Kenzo så han kan blive tjekket om han stadig er kryptocid , så har jeg tænkt mig at spørge ham i aften om han evt. ved noget ..
Nyresvigt (Hunde) - vigtigt !