{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.282 visninger | Oprettet:

Kan man blive plejemor for killinger? {{forumTopicSubject}}

HEj KG...
Jeg kom lige til at tænke på noget.. Kan man egentlig blive plejemor for killinger? Hvis man gerne vil hjælpe hittekillinger? Jeg tænker ikke på at man selv skulle brænde inde med dem hvis de ikke kan videre formidles, men passe dem og præge dem til et varmt og trygt hjem??
Hvordan fungere sådan noget (hvis det eksisterer)?
Jeg ved ingen ting om det, og er meget interesseret i at vide hvordan sådan noget fungere...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man blive plejemor for killinger?
  • #1   16. nov 2009 Du kan prøve at skrive til www.hittekilling.dk hvor du skriver lidt om dig selv og dine bolig forhold, så kan du se om du opfylder deres krav smiley

  • #2   16. nov 2009 Okay...Skal man nødvendigvis have en hunkat? Jeg har en neutraliseret hankat som ELSKER andre katte...?
    Er der nogen der kender nogen her inde der er det?


  • #3   16. nov 2009 Jeg mener at dyrenes beskyttelse nogle gange søger folk til at være plejemor for killinger. Ved dog ikke om man skal have en hunkat der selv har killinger så hun kan amme. Men mange killinger bliver jo flasket op, og Loke er sikkert rigtig god til at lære dem at vøre sociale katte!

    (link fjernet)


  • #4   16. nov 2009 Du kan tage kontakt til det kattehjem/dyreinternat i nærheden af dig og tilbyde din hjælp , det vil de helt sikkert takke ja tak til .
    Jeg er det igennem dyrenes beskyttelse , det er såååå dejligt at kunne hjælpe og jeg får leveret alt hvad jeg skal bruge i den tid jeg har killinger .


  • #5   16. nov 2009 Nej det er ikke nødvendig at have en hunkat smiley Men jeg tror de mest mangler folk der kan flaske killingerne, men du kan jo altid prøve om de mangler en til de større killinger i dit område smiley


  • #6   16. nov 2009 nogle steder ønsker faktisk at man ingen katte har ud over dem man er plejefamilie for. Men prøv endelig at kontakte nogle for der er altid behov for nogle der vil hjælpe.

  • #7   16. nov 2009 Okay smiley Jeg vil prøve at kontakte noget tæt på mig og høre dem ad..
    Jeg vil helst have større killinger..-KIllinger der har lært at spise selv, for jeg har ikke tiden til en flaskekilling. Men ved ikke om jeg vil blive accepteret, for jeg har jo en normal arbejdsuge på 36 timer?? Det ved jeg ikke hvad de kræver. (både killingerne og internatet)
    Men mit hjem er ellers et sandt paradis smiley


  • #8   16. nov 2009 Hej Michelle.
    Jeg er plejemor for Inges kattehjem.
    Men jeg kan ikke flaske killinger op,
    på grund af jeg arbejder 45 timer om
    ugen, men det er hvis de for en gravid
    kat ind, eller en med killinger, så passer
    jeg dem herhjemme, indtil killinger er 12 uger
    så de ikke for bur kuller, som de kalder det.
    For de har kun mulighed for at have dem i bur
    til videre formidlilg, og ikke i en længere periode.
    Held og lykke med det.
    Vh. Ann


  • #9   16. nov 2009 Hvordan reagerer jeres katte på at der er så mange forskellige der kommer og går? At den ligesom ikke kun har en fast legekammerat? Bliver de stresset?

  • #10   16. nov 2009 Jeg giver plejekatten og dens killinger et rum for sig selv,
    hvor den kan være i fred.


  • #11   16. nov 2009 Okay..
    Jeg ved bare at min nuværende kat vil skrige sig selv i hjel hvis han ikke måtte komme der ind og lege... Men han er en super god mor smiley Han er så forsigtig over for andre, og elsker og ligge og soignere andre katte..
    Men hvis jeg skulle blive plejemor, skulle det være for katte der kunne spise fast føde selv smiley


  • #13   17. nov 2009 Jeg har ind i mellem killinger i pleje for min dyrlæge,det er dog mest i sæsonen for hittekillinger.
    De har været helt ned til 3½ uge,det var min lille Luntemis,han blev fundet i en have,spørg mig ikke hvordan han er havnet der...
    De umiddelbare undersøgelser viste ingen tegn på hverken sygdom,lopper ell. øremider,så han kom direkte ind i flokken.
    Han fik en plydshund som reservemor som han kunne putte sig ind hos og derefter flasket op med alt hvad dertil høre.
    Alt gik efter planen,han udviklede sig til en stor sund harmonisk huskat som i dag er 1½ år gl. og vejer 6½kg.,så han er absolut en solstrålehistorie,hvilket de fleste af mine plejebørn er blevet smiley
    Så jeg gør det bestemt igen,for glæden ved at hjælpe sådan et lille væsen er hele besværet værd :-)) !!


  • #14   17. nov 2009 Felis: Hmm ? Jamen det er vel også fair nok i mange tilfælde...
    Nu har jeg skrevet til hittekilling, og så må vi se hvad de siger til min mail...


  • #17   17. nov 2009 Michelle S - Altså du kan jo altid prøve, det kan jo være de siger ja smiley

  • #21   18. nov 2009 "Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger"

    Jeg læser det på følgende måde:

    Sælge = man ikke må sælge katten før den er 12 uger
    Overdrage = Man må ikke forære katten væk før den er 12 uger
    Købe = Man ikke må købe katten før den er 12 uger
    anden måde erhverve = Man må ikke bytte sig til en killing før den er 12 uger..

    (Undtaget er internater osv)

    Der står ikke man ikke må tage sig af en moderløs killing


  • #25   18. nov 2009 Felis F - som sagt læser jeg "anden erhvervelse" som hvis man bytter killinger (fx mellem opdrættere) ikke som når en killing finder en

  • #26   21. nov 2009 Nu er det 5 dage siden jeg skrev til hittekiling, og jeg har ikke hørt fra dem endnu..... hmm..

Kommentér på:
Kan man blive plejemor for killinger?

Annonce