{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Er naboen rejst fra dyrene ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en nabo som har en labrador og så har vi set 1 stor og så 2 killinger i hendes vinduer...

Pludselig den anden dag kommer der en meget kælen hun kat og 2 kælne forfrosne killinger ned til min mor (7 huse længere nede af vejen)
De her 2 killinger er meget tamme, men ryster af kulde..

Da vi går i brugsen idag, siger min mor at min nabos hus ser forladt ud, gardinerne er trukket for og der er kun døde blomster i vinduerne, intet jul....
hunden høre man ikke længere....

Pludselig slog det min mor, at den ene af de killinger som er "flyttet" ned til mor er magen til en af dem vi så i hendes vindue....

Så nu er tanken - kan damen virkelig være smuttet fra kattene ? Hunden ??

Eller er hun mon "bare" på jule ferie ???

Jeg vil holde øje i aften om der er lys i hendes vinduer - ellers må jeg ringe til udlejer i morgen...

Kan vi ikke godt tillade os at aflevere dem på internatet hurtigst muligt ??
For de er slet ikke vant til at være ude, og den voksne misse pige er vist oven i købet gravid..... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er naboen rejst fra dyrene ??
  • #1   18. dec 2009 uh ha Uanset hvad....lyder det ikke godt...i må da vist undersøge hvad der er sket ...

  • #2   18. dec 2009
    * Britt H *

    Naboen har også en datter og en kæreste....

    Men det undre mig at kattene så er lukket ude....

    Vi har sammen udlejer, må nok sms til ham, det virker bare så sladrehank agtigt....


  • #5   18. dec 2009 Det virker ikke sladrehank agtigt at være bekymret for sine naboer smiley

  • #6   18. dec 2009 Jeg vil også gå hen og ringe på? Som de ande også siger..

  • #7   18. dec 2009 Jeg ville også undre mig og få ringet på, ringet til udlejer osv. Kvinden kan faktisk ligge derinde og være faldet/død osv.. Så det er ikke nysgerrigt, men hjælpsomt.

  • #8   18. dec 2009 Uha : /
    Lyder ikk godt. Sys det er noget du ska undersøge.


  • #9   18. dec 2009 Betina *..... Har du prøvet at banke på......?



  • #11   18. dec 2009 ja, her til aften, ingen respons - har nu skrevet til udlejer om han har hørt noget...

    Overvejer altså stærkt at aflevere de stakkels killinger på internatet ..


  • #12   18. dec 2009 kan man tillade sig at lyse ind og se om der evt ligger en på gulvet - godt nok reagere hunden heller ikke på banken...

  • #13   18. dec 2009 ja, det sys jeg godt du kan.
    Det er klart at man bekymrer sig over sådan noget.


  • #14   18. dec 2009 Damen er smuttet fra misserne, hun skulle selv sættes ud i kulden i undertøj eller uden. Stakkels små og mor mis. De bliver taget i transportkasse i morgen hvis de kommer og internatet må så tage i mod dem. Hvordan kan folk være så modbydelige. De har ikke en chance de små og mormis i denne kulde. Jeg har taget en hittemis til mig og kan ikke tage flere da jeg også har en gammel syg drengemis og en hund.

  • #15   18. dec 2009 Møblerne og andet er væk nu er der kun rod og få møbler tilbage. Hun er flyttet, fra de små

  • #16   18. dec 2009 Erna N; Er lidt forvirret nu.. Kender du betina eller? ;D

  • #17   18. dec 2009 Heidi (: .

    Kan ski godt forstå du er forvirret - ja erna er min mor som bor 7 huse længere nede af vejen, det er der mor missen og de 2 killinger er søgt ned .....

    Har kikket ind i huset, der er tomt, undtaget reol og lidt rod på gulvet, så ja, de er nok flyttet, og har "glemt" kattene.....
    Desværre ..


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #18   18. dec 2009 Måske Erna er betinas mor.
    De boede jo ikke så langt fra hinanden og det var hos moren kattene havde søgt hen.

    Men det ville være dejligt at høre hvad der er sket videre med de katte.:)


  • #19   18. dec 2009 Jeg tog min nabo med turde sku ikke selv liste rundt i mørket.... smiley

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #20   18. dec 2009 Der var du lidt hurtigere på taserne Bettina :))

  • #21   18. dec 2009 Sanni - vi vil prøve at få internatet til at tage dem, så må naboen jo eftersøge dem der hvis hun mangler dem...

    Jeg ved at hendes katte var inde katte, derfor så meget værre bare at smide dem udenfor...

    Min mor kikker efter dem i aften, ellers dukker de nok op i morgen tidlig... så håber vi internatet vil ta dem, for de kan ikke klare kulden ... tror i ??


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #22   18. dec 2009 Lyder godt at i giver dem natlogi, for jeg tror bestemt IKKE de kan klare frosten, når de har været indekatte.

    Trist at der findes sådanne mennesker, der handkler SÅ kynisk.

    Man bør ikke anskaffe sig dyr for at efterlade dem til en ynkelig skæbne.

    Det virker som om din nabo er smuttet i ly af mørket om man så må sige.
    Det er da lidt underligt at flytte en uge før jul, eller er det bare mig.

    Håber internatet vil tage sig af den lille familie, og at naboen må få en elendig jul.


  • #23   18. dec 2009 Hehe ;P
    Så er forvirringen ovre ;P
    Sku sært nogle mennesker bare flytter og lader dyrerne være i stikken...


  • #24   18. dec 2009 Synes også det er en underlig tid at flytte, men de må has travlt...

    håber sku også hun får en elendig jul, og hun burde skamme sig, noget så grusomt....

    Her bekymre man sig om damen, og så hun sku bare selv skredet med halvdelen af huset, og ladet katte være katte...

    Men hunden må hun ha taget med .....

    Den slags folk er sku ynkelige...
    Men jeg kan IKKE redde flere dyr folk ikke gider...
    selvom mit hjerte synes det er forkert at sætte dem på internat...


  • #25   18. dec 2009 Nej, sku uhyggeligt at folk ka' få sig selv til at gøre sådan noget!!! : /
    Og frygteligt!! : /
    Håber killingerne klarer sig, altså at de ikk er for svage til den kulde de fik... : /


  • #27   18. dec 2009 Betina hvis i tager dem ind (og selvfølgelig lige får tjekket hos dyrlægen om de er chippet og registreret) så er de jeres ansvar, og i kan derfor sælge dem hvis det er det som i lyster smiley


    Jeg stilelr samme spørgsmål som Gitte smiley


  • #28   18. dec 2009 Uuuhhh .... blir fanme så gal;o(

    Får lyst at skaffe hendes tlfnummer af udlejer og give hende jordens største skideballe.. sådan en ko rent ud sagt!!!!!


  • #29   18. dec 2009 Jeg ville kontakte Dyrenes Beskyttelse. Sig til dem, at det er gået op for jer, at jeres nabo er flyttet og har efterladt nogle dyr. Sig også, at I ved, hun foruden nogle katte også havde en hund, og I ikke ved, om den stadig er i lejligheden.
    I princippet KAN den jo være der - bare halvdød af sult og tørst!

    For øvrigt står naboen til en bøde, og DB har (sammen med politiet)lettere ved at finde ud af, hvor hun er flyttet hen.

    Så er det for øvrigt også DB der sørger for anbringelse af kattene, og en evt. regning bliver opkrævet hos jeres nabo.


  • #30   19. dec 2009 Hej alle - mor katten er en tre farvet hun kat, enten drægtig eller bare lidt små tyk smiley Er meget i tvivl...

    Killingerne skyder jeg til at være 12-16 uger men kender ikke kønnet , det tjekkede jeg ikke den anden dag, vi troede jo bare det var nogle der lige kom på besøg..
    Den ene er hvid med grå og den anden hvid med sort..

    Det med at prøve at sælge dem - nej tak, har i forvejen turbo og knirke som er hitte killinger, som jeg ikke kan få afsat...

    Killingerne er ikke set siden igår, men jeg vil lige prøve at gå om i hendes have og kikke i garagen, som hvis nok står åben (må man det)

    Dyrenes beskyttelse vil ikke ta dem før en kreds formand har sagt go for det, og hun er ikke til at træffe ...

    Så vil prøve at finde numrene på nærmeste kreds formand - så må de da kunne ta stilling ??

    Nogle der tilfældigvis kender en kreds formand ??




  • #31   19. dec 2009 Ej hvor forfærdeligt. Hvad bilder den møg....... sig ind at forlade sine dyr.
    Og hun kan da også have sat hunden ud og den så måske allerede er død af kulde. Ja eller som nogen skriver, at den måske er helv eller hel død et sted i huset. ønsker det værste om det lede kvinde menneske hvis det virkelig forholder sig sådan. Jeg hader folk der er ligeglade med deres dyr, så må de lade være med at anskaffe sig dyr. Tænkte ellers også først at det kunne være at det var en kvinde der lå og var død eller meget syg.
    Håber i får fat i de stakkels efterladte misser. Jeg krydser fingrer og tæer for at de dukker op igen.
    Uh hun burde have en bøde der ruinere hende, for det er jo der det gør ondt på folk. På deres pengepung, ja alle dem der er ligeglade med deres dyr. De må jo være vildt nærige, så de skal sbare have den største bøde så de aldrig nogen sinde gør sådan noget igen.


  • #33   19. dec 2009 ja, ellers er det da meget mystisk at en i nærheden har 2 killinger magen til, og at de alle tre dukkede op samme tid ...

  • #34   19. dec 2009 Erna **Møblerne og andet er væk nu er der kun rod og få møbler tilbage. Hun er flyttet, fra de små**

    Ja, det kunne det desværre tyde på så smiley
    Håber virkelig I snarest får fat i en kredsformand fra DB. Kan I evt. sørge for lidt mad, vand og en lun kasse i et skur el. lign. indtil da?...



  • #35   19. dec 2009 De små spiser sammen med min lille vilkat i hans isolerede hus vi har bygget til ham. Jeg er på udkik hele tiden efter dem, måske de kommer med Baby når det er spisetid. Det er det kl 8-9 morgen og 16-16.30 om eftermiddagen. De er set sammen med ham så måske de hænger sammen de små.

  • #36   19. dec 2009 Jeg er også noget bekymret for hunden eller hundene, hun havde to labber på et tidspunkt fra samme kuld og som en skriver måske de også er lukket ud et sted eller de ligger døde i huset, kan jo og må ikke gå ind i huset. Hun skal ikke vise sig her så bliver hun anmeldt til politiet, selv om de gør nok ikke noget.

  • #37   19. dec 2009 Jeg har lagt 3 billeder ind i et album, der hedder - forladt kat...

    Hvis nu nogle skulle kende hende....

    Men desværre har vi ikke fundet killingerne endnu ...


  • #38   19. dec 2009 Hun må godt nok være et følelseskoldt menneske at gøre sådan mod sine dyr. Gad vide om hun er ligesådan ved sine børn. Eller hendes børn nu vokser op med at det bare er iorden at kassere sine dyr.

    Håber i finder de to små killinger. Det er så frygtelig koldt derude og bare tanken om alle de dyr som render rundt derude og er blevet smidt ud af deres hjem, for hun er jo desværre nok ikke den eneste der kan finde på det.


  • #40   20. dec 2009 ulla P - Det gør vi når folk vil betale mere i skat, så politiet har råd til at have de resusser det kræver

  • #41   21. dec 2009 Gitte - det er frygtelig pænt af dig, men dyreinternatet tog mor missen ind igår, efter lidt bøvl, men det gik - og de 2 små killinger har vi desværre ikke fundet endnu, og håbet svinder godt nok ...... smiley

  • #43   23. dec 2009 ENDELIG ....

    Vi fandt dem ... Min mor kom pludselig ind med favnen fuld af kattekillinger smiley
    Sætter lige et par billeder ind senere, skal lige hjem først, men vigtigst af alt, de er nu afleveret på internatet, men hvor gør det ondt....
    Den lille pige - maria, var så kælen, puttede sig ind til mig og ville bare nusse..
    Joseph - også en skøn lille mis, en skam de skal på internat...

    Internats lederen fortalte de har 90 katte lige nu - så man kan jo kun håbe at nogle lige falder for tilde, maria og joseph..

    Tak for jeres deltagelse i tråden, de har været nogle bekymrende dage når man ikke vidste om de klarede sig derude....


  • #44   23. dec 2009 Åh, det var et dejligt indlæg at logge ind til! Det var da til at blive helt syg af at tænke på at de gik derude i kulden uden deres mor eller noget smiley (jeg troede sgi ikke de havde klaret det).

    Smider du lige et par ord om, hvordan det er gået med at aflevere dem til internatet? ...





  • #45   24. dec 2009 Turde næsten ikke åbne det sidste indlæg, men det var jo heldigvis godt nyt :-))

    MEN jeg ville ikke lade det slutte her.
    Få (under et eller andet påskud) naboens tlf.nr. af udlejeren og kontakt så DB. Hun står til en klækkelig bøde, den møjkælling.


  • #46   24. dec 2009 udlejeren kan ikke engang få fat i hende, så han er lidt bekymret for sit hus, her i kulden ...

    Tinka - jamen det gik fint med at aflevere dem, selvfølgelig er det træls og man får så sort samvittighed når man står der og lukker lågen ...
    Samtidig var jeg nød til at overbevise mig selv om at jeg jo ikke kan beholde alle katte - jeg har jo selv 5 + 2 jeg stadig håber finder et nyt hjem (turbo og knirke) så 3 katte mere, det går altså ikke ...

    Jeg ved fra udlejer at hun har betalt husleje den her måned, så er spændt på om hun kommer efter resten af tingene, eller om hun bare lader resten stå ....

    Men det gør ondt at internatet har 90 katte - hvordan skal de kunne nå at kæle med dem alle, og de her er så kælne....

    Er der ikke nogle af jer som mangler 2-3 katte, og kan købe dem fra internatet ?
    smiley

    Trods alt, så glædelig jul til jer og jeres missere..

    p.s. Har lagt billeder af kllingerne i albummet - forladt kat ...

    Hilsen Betina


  • #47   25. dec 2009

    Jeg tænkte mest på hvordan det var gået med at få killingerne tilbage til deres mor, men nu har jeg set billederne i album, og de er jo pænt store, killlingerne ... og fine.
    Det går over min fatteevne, hvordan nogen kan forlade deres katte. Endnu mere uforståeligt, når de er så kælne, jeg mener, "man" må jo have kælet med dem, men det har åbenbart så kun været fordi "man" selv har syntes, det var rart - og så ud til højre med dem når man ikke gider dem mere :S

    Ja, det er nedslående, at der er så mange katte på internatet smiley men hvad pokker kunne du snart ellers gøre? ... Det er virkelig uretfærdigt at DU får dårlig samvittighed (det er der INGEN grund til!) og at du skal have bekymringer om, hvad der skal blive af kattene ... Jeg ville være helt smadret hvis det var mig, og noget SÅ rasende på det modbydelige kvindemenneske.
    Endnu engang har du hjulpet katte, som andre har svigtet. Thumbs up til dig!






Kommentér på:
Er naboen rejst fra dyrene ??

Annonce