{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Sandra j
Sandra j
Tilmeldt:
29. aug 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 20

Få opereret forklørne ud? {{forumTopicSubject}}

Jeg er barnepige hos en familie, som lige har fået en kat. Og i går kom vi så til at snakke om at jeg synes hun skulle købe et kradsetræ til den, hvorefter hun siger "jaa, men jeg har også overvejet at få opereret forklørne ud". Er dette virkelig muligt? jeg var i dyb forargelse. Dette var for at katten ikke skulle kunne kradse hendes to sønner.
Hun snakkede også om at ville flytte på en gård, hvor drengene kunne få hest. altså.. virker som om hun ikke tænker på dyrene men bare på drengene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få opereret forklørne ud?
  • #1   8. jan 2010 Nej nej nej... Så skal man ikke ha kat, hvis man tænker sådan noget.
    Hvad ville hun sige til at få fjernet sine egne negle, for hun kunne jo komme til at ridse hendes drenge...?

    MEN... det er da ulovligt her i DK...? Altså at bortoperere kattens klør...


  • #3   8. jan 2010 Felis F... Er du sikker på at declawing er forbudt iDanmark ???

  • #4   8. jan 2010 Ja, det ER heldigvis forbudt.

  • #6   8. jan 2010 Hanne S - declaw er lige så ulovlig som kupering af haler (dog undtaget 5 jagtracer) og øre af danskfødte hunde er..

    Hvilkket betyder at selvom man tager til udlandet til et land hvor det er lovligt at gøre det, må man ikke gøre det på en hund født i Dnamark, på samme måde må man heller ikke tage en danskfødt kat til udlandet og få den declawed


  • #7   8. jan 2010 Det er ulovligt i Danmark!

    Overdivelse fremmer forståelsen - det er altså ikke et udbredt fænomen i USA - men korrekt det forekommer


  • #8   8. jan 2010 mette S - Vi har BabyDolls smiley ) - Jeg skrev også bortset fra 5 jagtracer

  • #9   8. jan 2010 JEg synes da, hvis du har mod på det, at du skulle snakke med moderen, om hvad det gør ved katten, at den ikke kan forsvare sig uden sine klør (utroligt at man ikke selv kan tænke det). Og at det er ganske sundt for drengene, at de lærer at omgås dyr med hvad det indebærer. Er hun ikke til det, så skal hun slet ikke anskaffe sig et dyr af nogen art. Og at kattene som regel ikke river, uden at der er en grund til det. Også er det jo ikke ligefrem en tigerklo de bliver flået op af.

    Nej, jeg tror det er sundt at børn, også kan opleve at de ikke kan gøre alt med dyr, og får en helt naturlig og sund respekt for katten.


Kommentér på:
Få opereret forklørne ud?

Annonce