{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

ordet sindsyg, gør ondt på mig. {{forumTopicSubject}}

der er rigtig mange der bruger ordet sindsyg, når deres katte gør noget som ikke passer dem helt, det kan være alt fra miaven, tis til kattens naturlige instingt...

jeg ved godt man ikke bliver rigtig sindsyg men det er en talemåde, men det skær i mit hjerte da katten ikke har nogle anden måde at udtrykke sig på...

katte gør ikke noget for at skade os mennesker med vilje, hverken fysisk eller phykisk, de gør det er der naturligt for dem og prøve at give os signaler om at der kan være noget galt med dem, men på deres måde...

jeg syntes at i stedet for at sige "min kat gør mig sindsyg" så ville det lyde bedre at sige "min kat miaver, tisser, pøller, hopper op osv, hvad kan det være og hvad kan jeg gøre for min kat"

så en lille bøn fra mit hjerte, brug ikke ordet sindsyg, med mindre du har fået stillet diaknosen, ved en auturiseret læge.

med venlig hilsen, lonnie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ordet sindsyg, gør ondt på mig.
  • #1   13. feb 2010 Jeg kan nu heller ikke blive harm over det

• #2   13. feb 2010 Jeg blir aldrig sindsyg af mine katte - jeg elsker dem overalt på jorden og har selv anskaffet dem - de har ikke bedt om at blive købt af mig.

• #3   13. feb 2010 Altså når min kat render rundt og leger og vælter alt muligt på gulvet .. så gør han mig sindsyg! .. Og ja det sgu da ikke noget at gøre til et stort problem..

Det da folks eget valg hvad de/vi vil kalde os selv smiley

• #4   13. feb 2010 Jeg bliver ikke sindssyg, men jeg bliver til gengæld vanvittig ;o)

Nej, helt seriøst så kan det ikke vække min harme at folk skriver sådan. Man ved jo det bare er en talemåde, som folk bruger for at udtrykke deres frustrationer...

• #6   13. feb 2010 Jeg har nu også mere ondt af kattene end af de katteejere, der er ved at blive sindssyge af at have fx en højtvrælende kat i løbetid.

Men sindssyg er nu et ganske normalt ord at bruge - også om andet end sindssygdomme. (det er ikke en diagnose i sig selv).

Fra Nudansk Ordbog:
    " sindssyg
    som lider af en sindssygdom =vanvittig, gal #det er svært at sige om han er genial eller sindssyg
    *som er ved at miste besindelsen, el. som er irrationel, og dum = vanvittig, skør, fra forstanden # jeg bliver sinddsyg af at høre på jeres ævl * det er en sindssyg tanke
    *Sindssygt (adv.) forstærkende udtryk = vanvittig, utrolig, vældig, overordentlig # en sindssygt god historie"

• #7   13. feb 2010 Og for at vi nu alle kan være 100 % politisk korrekte, så får man altså ikke stillet nogen diagnose som hedder "sindssyg"! Det hedder at man er enten psykisk syg eller sindslidende og mere specifikt at man kan have en depression, være paranoid skizofren, have en bipolar lidelse eller hvad det nu end drejer sig om..

Når folk siger at de er ved at blive sindssyg, over enten det ene eller det andet, så er det jo bare en talemåde..

Kommentér på:
ordet sindsyg, gør ondt på mig.

Annonce