594 visninger
|
Oprettet:
marsvin og kaniner?? {{forumTopicSubject}}
Som barn har jeg haft kanin og har været meget glad for det, og derfor har min kæreste og jeg besluttet at vi gerne vil have en rigtig lækker kaningård når vi får et hus. Jeg har imiddelertid tænkt at vi jo godt kunne have et par marsvin sammen med kaninerne. Men nu sidder jeg så og kikker på dyrenesbeskyttelses hjemmeside, og ser her at marsvin ikke bør gå sammen med kaniner. Det kan ses her:
(link fjernet)
Er der nogen der ved hvorfor? Det oplyser de nemlig ikke...
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 43
Og så er kaniner meget bevidst om hieraki osv. Min kanin har fra dag 1 accepteret mig og hunden (der ellers ikke ermeget større end en kat) som over hende - ingen spørgsmål, forsøg på at dominere e.l. - alle tegn fra hende er at hun befinder sig FANTASTISK med den her fordeling af hierakiet.
Så fik jeg for en måned siden en lille killing og gud hjælpemig hvor skal den bare vide at den er nederst i hierakiet! Jeg har efter 1 måned givet op for nogensinde at få kaninen til at acceptere killingen som over hende og må derfor sande jeg endnu engang skal være katte-løs, men sådan er kaninens natur nu engang.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
I en marsvinebog af Peter Gurney står der, at kaniner ofte skader marsvinene med spark, bid eller ved at forsøge at parre sig med dem. De to arter har også forskelligt foderbehov. Marsvin skal have mere grønt end kaniner.
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 126 Svar: 526
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 43
marsvin og kaniner??