791 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

DIT bedste tip!! DIT bedste tip!!

inspireret af luksusfælden, vil jeg gerne høre, hvordan du gør for at holde styr på de penge du bruger til mad osv om måneden...

altså har du en mappe, hvor du kommer alle dine bonner i, og hvad gør du for at holde styr på det osv ?

eller har du noget helt andet du gør, som bare virker rigtig godt for dig?

jeg søger råd, fordi nu er jeg træt af, måned efter måned, at stå der med 14 dage til 3 uger tilbage af måneden og sige: "vi har noget der ligner 200-300 kr tilbage til mad til resten af måneden" bare fordi vi måske gerne ville have noget lækkert mad en enkelt gang a la et stykke reel kød i stedet for det hakkede vi ellers får......

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DIT bedste tip!!
  • #1   26. apr 2010 Jeg ved at mange har brugt det at tage et vist beløb fra d. 1 i hver mdr. Feks. 3500 kr og lagt i en kuvert. Det er så til alt i husholdning inkl. mad. Så ved hvad man hvad man har at gøre med og kan bedre se hvor mange penge man bruger hver gang man handler.

Det er ikke noget vi selv bruger herhjemme og vi gemmer heller ikke boner eller andet. Vi køber det vi vil have og så er det, det :o)

• #2   26. apr 2010 ok.. tak...

glæder mig også til at kunne købe, hvad jeg gerne vil have...

• #3   26. apr 2010 jeg har haft gjort det at jeg har hævet det beløb jeg har til resten af måneden og dele op i 4 og så lægge de penge i 4 kuverter så vidste jeg præcis hvad jeg havde hver uge og kunne bruge af og så kan man måske ud af det tage en dag hvor man køber lidt lækkert .

• #5   27. apr 2010 Liza dèt var da et godt råd til Charlotte,så er der ihvertfald styr på hvor meget man KAN bruge....

• #6   27. apr 2010 hej rille
    tusind tak , det fungerede ihvertfald for mig og tit var der ekstra sidst på måneden så man kunne købe lidt godt =)

• #7   27. apr 2010 nu er det sådan, at vi har nr 1 af de to muligheder Felis skriver, og ja... det er hundesvært at få det til at slå til...

men der er mange der lever for det samme og endda mindre, så jeg ved, at det kan lade sig gøre.

nu er det efterhånden sjældent, at vi køber på fastfood, slik chips og sådan, men desværre drikker kæresten en del sodavand. men der bruger vi så kun MAX 150 kr om måneden (vi køber KUN de billige 2-liters), og mit projekt er at få det til at være kun i weekenderne han får sodavand, og han har selv sagt, at det skal være sådan, så det skal nok blive sådan.

men indtil videre har jeg fundet ud af, at jeg vil:
    - lave et ringbind med plastiklommer i, hvor alle bonner kommer i
    - lave en madliste - ikke en madplan - hvor jeg så har det meste hjemme i forvejen, så jeg kun skal købe kød, brød, pålæg og mælk osv.
    - i mappen med bonnerne skal der være en a4 side, hvor der står hvor meget vi MÅ bruge om ugen, og så et regnestykke over, HVAD vi så har brugt.

- overvejer at få lavet en plan over hvor mange billige måltider vi mindst skal have om ugen, og så dele madlisten op i: billig, mellem og dyrt. men ved ikke rigtigt hvordan det skulle være...

• #8   27. apr 2010 Nedenstående link er med Professionsbachelor (ernæring og sundhed)Katja Maria Jackson.

Hende og hendes kæreste bruger 1350 kr om mdr på mad. De handler ind til en gang om ugen.

Læs her:

(link fjernet)

• #9   28. apr 2010 ja vi er kun os to... heldigvis lige...

• #10   28. apr 2010 øhh... lige nu...

Kommentér på:
DIT bedste tip!!

Annonce