1.933 visninger
|
Oprettet:
19. feb 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
billig nem mad til madplan {{forumTopicSubject}}
hej
jeg søger inspiration til at lave en madplan...
det må rigtig gerne være nemme og billige retter, da det er ved at være eksamenstid og tid til at læse op hertil... og det er jo kedeligt med rugbrød hver dag til både morgenmad, frokost og aftensmad
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Kog pastaen og steg samtidigt bacon på panden, når baconet er færdig tilsætter du en halv fløde og gorgonzola, lader det varme og simre.
Tag pastaen af og si vandet fra - tag et ildfast fad og kom pastaen i tilsæt så bacon, fløde og gorgonzola - sæt i ovn i 15 min. Færdig. Tager alt i alt max 30 -35 min.
Pastaen koster 22 kr i Netto
Danablu 7 kr i Netto
Fløde 7 kr Netto
Bacon 13 kr Netto
Ca priser. Det smager super godt :o)
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
er nemlig ikke glad for den slags oste
og modet skal jo være der
tusind tak...
nov 2008
Man bestemmer jo helt selv hvor meget af osten man vil putte i. Men ja modet skal være der...
mar 2006
Følger: 27 Følgere: 24 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 116
Færdigretter hvor der som regel bare skal tilsætte feks bacon og mælk
Pasta i fad med skinke
Kartoffel i fad, mælk, salt, peber
Frikadeller(færdigkøbt) og kold kartoffelsalat(færdigkøbt) evt lidt extra krydderi aromat eller kød og grill krydderi tilsat eller syntes jeg godt den kan blive for fattig smagsmæssig
Salat med en god dressing(evt min private)
Skriv lige tilbage så sender jeg private opskrifter
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 518
Dag 2: svits løg, hvidløg, peberfrugt, paprika og chili, tilsæt kødsauce fra dagen før og hæld en ds. chilibønner i og evt. lidt majs. fuld i pandekager/tortillas (som er alt for dyre at købe), drys med revet ost og en tur i ovnen
Dag 3: Mariner et par kyllingestykker og smid dem i ovnen sammen med krydrede kartoffelbåde. Saften fra kyllingerne kan evt. smages til med lidt krydderier og jævnes med maizena. Lidt salat til.
Dag 4: Resterne af kyllingen pilles fra benene og puttes i en pastasalat: kold kogt pasta, ananas, kylling, agurk, tomat og hvad man ellers har af frugt og grønt. En cremefraiche-dressing med citron, salt, sukker, karry og en anelse sennep eller soyasauce.
Dag 5: Koteletter eller schnitzler stegt på panden med kartofler og stuvede ærter og gulerødder.
dag 6: Rester af kød og kartofler laves til biksemad sammen med løg og evt. bacon og/eller pølser. Dertil spejlæg og rødbeder.
Og min erfaring siger at nogle af retterne kan strækkes til flere dage, enten hvis man gider spise det samme 2 dage i træk eller hvis man putter noget i fryseren.
Rester af kød og grøntsager kan også mikses og laves sammen med ris eller pasta enten på panden eller i ovnen. Evt. med ost eller bacon ovenpå (alt efter hvad det er)
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
men i hvert fald den med kyllingen, dén skal prøves
tusind tak...
Diana - jeg vil rigtig gerne høre din opskrift på dressing, specielt fordi vi skal til at leve sundere, da min kæreste skal tabe sig...
hmm... jo... og så din "pasta i fad med skinke", vil jeg også gerne have
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 518
En anden lækker og billig ret jeg ofte laver(og som min søn er vild med) er ris med grøntsager og rejer:
kogte ris
amr.grøntsagsblanding (den med ærter, majs og peberfrugt)
hakket løg og hvidløg (evt. også porrer)
en håndfuld rejer
ingefær, salt og peber
1-2 æg
olie
Løg, rejer og krydderier svitses i olien, kom grøntsager, kogt ris i og bland godt. til sidst slår du 1-2 æg ud i blandingen og rører rundt til ægget er fast og smuldrer. Smag til med salt og peber.
Vil man have lidt ekstra til smager det godt til forårsruller med soya.
nov 2008
Millionbøf med kartoffelmos.
Chili Con Carne - kan sagtens spises uden kød.
Pastasalat
Tomatsuppe
Kartoffelsalat
Kyllingelasagne
Medister
Tarteletter
Koteletter i fad
Hjemmelavet burgere / sandwich
Frikadeller evt med gulerødder og fetaost
Forloren hare
Tunsalat
Kartoffelsuppe