{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

billig nem mad til madplan {{forumTopicSubject}}

hej

jeg søger inspiration til at lave en madplan...

det må rigtig gerne være nemme og billige retter, da det er ved at være eksamenstid og tid til at læse op hertil... og det er jo kedeligt med rugbrød hver dag til både morgenmad, frokost og aftensmad smiley

Træt af rugbrød til aftensmad?
Der er hjælp at hente. Få hjælp til aftensmaden, når det skal være nemt og hurtigt - på FindMåltidskasse.dk får du et overblik over udbydere af måltidskasser.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  billig nem mad til madplan
  • #1   26. apr 2010 En nem ret, samt billig er pasta med fyld feks. skinke eller spinat. En danablu ost eller anden gorgonzola ( folk der ikke kan lide den ost, kan godt lide denne ret ) og så en fløde og bacon. Der er til to dage.

Kog pastaen og steg samtidigt bacon på panden, når baconet er færdig tilsætter du en halv fløde og gorgonzola, lader det varme og simre.

Tag pastaen af og si vandet fra - tag et ildfast fad og kom pastaen i tilsæt så bacon, fløde og gorgonzola - sæt i ovn i 15 min. Færdig. Tager alt i alt max 30 -35 min.

Pastaen koster 22 kr i Netto
    Danablu 7 kr i Netto
    Fløde 7 kr Netto
    Bacon 13 kr Netto

Ca priser. Det smager super godt :o)

• #2   26. apr 2010 det er da en jeg vil prøve en dag, hvis/når jeg får mod til det smiley

er nemlig ikke glad for den slags oste smiley

og modet skal jo være der smiley

tusind tak...

• #3   26. apr 2010 Min kæreste kan heller ikke lide gorgonzola og det er der også mange af mine venner der ikke kan, men denne ret kan de godt lide smiley

Man bestemmer jo helt selv hvor meget af osten man vil putte i. Men ja modet skal være der...

• #4   27. apr 2010 Varm Toast er da også en ide
    Færdigretter hvor der som regel bare skal tilsætte feks bacon og mælk
    Pasta i fad med skinke
    Kartoffel i fad, mælk, salt, peber
    Frikadeller(færdigkøbt) og kold kartoffelsalat(færdigkøbt) evt lidt extra krydderi aromat eller kød og grill krydderi tilsat eller syntes jeg godt den kan blive for fattig smagsmæssig
    Salat med en god dressing(evt min private)

Skriv lige tilbage så sender jeg private opskrifter

• #5   27. apr 2010 Dag 1: pasta med kødsauce
    Dag 2: svits løg, hvidløg, peberfrugt, paprika og chili, tilsæt kødsauce fra dagen før og hæld en ds. chilibønner i og evt. lidt majs. fuld i pandekager/tortillas (som er alt for dyre at købe), drys med revet ost og en tur i ovnen
    Dag 3: Mariner et par kyllingestykker og smid dem i ovnen sammen med krydrede kartoffelbåde. Saften fra kyllingerne kan evt. smages til med lidt krydderier og jævnes med maizena. Lidt salat til.
    Dag 4: Resterne af kyllingen pilles fra benene og puttes i en pastasalat: kold kogt pasta, ananas, kylling, agurk, tomat og hvad man ellers har af frugt og grønt. En cremefraiche-dressing med citron, salt, sukker, karry og en anelse sennep eller soyasauce.
    Dag 5: Koteletter eller schnitzler stegt på panden med kartofler og stuvede ærter og gulerødder.
    dag 6: Rester af kød og kartofler laves til biksemad sammen med løg og evt. bacon og/eller pølser. Dertil spejlæg og rødbeder.

Og min erfaring siger at nogle af retterne kan strækkes til flere dage, enten hvis man gider spise det samme 2 dage i træk eller hvis man putter noget i fryseren.

Rester af kød og grøntsager kan også mikses og laves sammen med ris eller pasta enten på panden eller i ovnen. Evt. med ost eller bacon ovenpå (alt efter hvad det er)

• #6   27. apr 2010 Miemiv - den ugeplan vil jeg i hvert fald kopiere, og så prøve nogle til fra den, måske ændre lidt på den (da jeg ikke kan tåle chili)

men i hvert fald den med kyllingen, dén skal prøves smiley

tusind tak... smiley

Diana - jeg vil rigtig gerne høre din opskrift på dressing, specielt fordi vi skal til at leve sundere, da min kæreste skal tabe sig...
    hmm... jo... og så din "pasta i fad med skinke", vil jeg også gerne have smiley

• #7   27. apr 2010 Charlotte - Jeg spiser som regel alene i hverdagene og har ikke alt for mange penge, så jeg er blevet enormt god til at udnytte rester smiley

En anden lækker og billig ret jeg ofte laver(og som min søn er vild med) er ris med grøntsager og rejer:

kogte ris
    amr.grøntsagsblanding (den med ærter, majs og peberfrugt)
    hakket løg og hvidløg (evt. også porrer)
    en håndfuld rejer
    ingefær, salt og peber
    1-2 æg
    olie

Løg, rejer og krydderier svitses i olien, kom grøntsager, kogt ris i og bland godt. til sidst slår du 1-2 æg ud i blandingen og rører rundt til ægget er fast og smuldrer. Smag til med salt og peber.

Vil man have lidt ekstra til smager det godt til forårsruller med soya.

• #8   27. apr 2010 Der er også brændende kærlighed, det er i hvert fald billig og nemt. Samt kartoffelomelet med tomat og agurk evt tyrkisk pølse, bacon, eller kylling. Man kan jo putte det i man har og kan lide. Kartofler er billige.

Millionbøf med kartoffelmos.
    Chili Con Carne - kan sagtens spises uden kød.
    Pastasalat
    Tomatsuppe
    Kartoffelsalat
    Kyllingelasagne
    Medister
    Tarteletter
    Koteletter i fad
    Hjemmelavet burgere / sandwich
    Frikadeller evt med gulerødder og fetaost
    Forloren hare
    Tunsalat
    Kartoffelsuppe
    Broccolisalat
    Pølsehorn

• #9   12. maj 2010 Send mig din adresse så sender jeg opskrifterne jeg har skrevet/kopieret ud til dig lov mig at du ikke vidregiver den ene opskrift jeg sender til dig overvejer at tage patent på den

Kommentér på:
billig nem mad til madplan

Annonce