474 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Nedskæringspakken, hvad synes du? Nedskæringspakken, hvad synes du?

Ja, som vi alle nok har hørt er der kommet et forslag om en nedskæringspakke. Der findes rigtig mange delte meninger omkring det og nogle går helt i panik.

Hvad synes i om idéen?

Personligt synes jeg at det er helt fint at skære ned i børnefamilieydelsen så hver familie maks. må få 30 tusinde kroner om året. Det er efter min mening også helt okay at nedsætte grænsen for hvor længe man kan få støtte fra det offentlige.
Alt i alt synes jeg det er en rogtog god løsning med den nye spareplan!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedskæringspakken, hvad synes du?
  • #1   29. maj 2010 Jeg syntes at det er noget skidt at mennesker som fx. ikke selv har valgt at være på kontanthjælp og ikke kan gøre hverken fra eller til for at komme ud af det fordi de fx. venter på at blive førtidspentioneret eller hvad ved jeg.

Desuden bryder jeg mig ikke om at mennesker som ikke kan få børn uden hjælp selv skal betale, for det koster rigtig mange penge som mange mennesker kan have rigtig svært ved at finde..

Det med børne checken syntes jeg er helt fair..

• #2   29. maj 2010 eni med berit

• #4   29. maj 2010 jeg synes det er helt iorden at de skærer på børnechecken, det er jo trods alt vores eget ansvar at vi får børn...

fertillitetsbehandling synes jeg skal fortsætte som nu hvor de første behandlinger betales derefter skal man selv betale..

de 2 år på dagpenge er også ok, dog skal der tages hensyn til hvis der er en sag igang ang evt førtidspension..

i fjernsynet viste de en familie der var meget kede af at de mistede børnepenge for 2 børn og hvordan skulle de nu få det til at køre rundt, han stod og pakkede bilen til de skulle på ferie og da han lukkede bilen kunne man se audi mærket, så bliver jeg altså lidt vred gor så står det nok ikke helt galt til.....

• #5   29. maj 2010 Donna: 30.000 max om året er alligevel stadig mange penge at kunne modtage.. Det vil sige at hvis mit regnestykke er rigtigt, så får man stadig det fulde beløb for 2,14 barn. Hvor mange får egentlig over 2 eller 3 børn?

Det ville også være udemærket hvis de gad at pille lidt ved deres løn eller pension!

• #6   29. maj 2010 De 30.000 kr. er tilmed skattefri, og der gives derudover tilskud til børnehave m.m.
    Det er helt frivilligt at få børn - Det er ikke statens opgave at betale for dem.

Jeg finder det i hvert slet ikke rimeligt, at der ydes børnetilskud i tilfælde, hvor børnene befinder sig i deres hjemland, altså uden for Danmark.

Man kan også sætte ? ved, om det er rimeligt at betale for ferlitetsbehandlig, når mange når at dø af de sygdomme, de står på venteliste for at blive behandlet for.

• #7   29. maj 2010 Der er så mange andre behandlingformer som ikke er livstruende så hvor skal man sætte grænsen, du får kun betalt 3 gange "mener jeg".

ellers enig

• #8   29. maj 2010 Jeg synes så at folk selv må kunne betale for de børn de får. Det kan da ikke passe det skal være Statens opgave.. Jeg synes heller ikke at det er nogen menneskeret at få børn, så synes også det må være rimeligt at de selv betaler for fertilitetsbehandling, hvis det er det de ønsker. Folk skal vel også selv betale hvis de vælger at adoptere? Det må være det samme..

• #9   29. maj 2010 Så vidt jeg er informeret er barnløshed altså ikke livstruede..? *GG*

• #10   29. maj 2010 Faktisk er der en undersøgelse som viser at folk som ikke kan få børn har langt større risiko for selvmord, så det er da livstruende på en måde!

• #11   29. maj 2010 Blondi S
    Arhh, det tror jeg nu er marginaler.. Så synes jeg hellere de skulle tage og bruge pengene på dem som er RIGTIGT selvmordstruede, nemlig de som lider af en psykisk sygdom..

• #13   29. maj 2010 Håber det er barnløse som udtaler sig på vejne af andre barnløse!! smiley
    Rigtig selvmordstruede behøver ikke at lide af en psykisk sygdom.
    Tja måtte bare lige smide denne kommentar som barnløs og faglig erfaring med selvmordstruede smiley
    God aften.

• #14   29. maj 2010 Det er rigtigt man får de 3 første gange "gratis" - altså selve udredningen og behandlingen - medicin osv står for ens egen pengepung så helt på statens regning er det ikke.

• #15   29. maj 2010 Jeg kan sige så meget, at hvis mig og min kærste havde haft 3børn idag, så ved jeg ikke hvad vi skulle gøre?
    Jeg går sygemeldt og har ikke meget udbetalt da jeg ikke er medlem af en A-kasse, min kærste er i løntilskud fordi det ikke er til at få et job...
    Jeg er taknemlig for vi kun har et barn pt., det ville på ingen måde kunne løbe rundt ellers....
    Så jeg syns sq ikke det er oki bare at skære ned hist og her, vi er et demokrati, der blev sågar lovet disse ting ikke ville blive pillet ved, men selvfølgelig endnu en ting de ikke kunne holde...
    Så det kommer sådan set ikke bag på mig, overhovedet...
    Håber bare på valg så vi selv kan bestemme....

• #16   30. maj 2010 Berit *- Vi kan ikke være mere enig... Denne nye `lov` rammer kun de svageste i samfundet...
    Hverken min mand eller jeg har bedt om at være arbejdsløse eller sygemeldt... Tværtimod!! Min mand brænder for et fast job, men der er bare ingen at få!
    Vi betaler her hvor vi bor 2400 i dagpleje, det får vi så tilskud til men det er skam ikke fordi det er voldsomt meget.... Men i vores tilfælde er lidt beder end ingen ting!
    Jeg forstår SLET ikke disse nedskæringer, når der sidder SÅ mange familier med i forvejen ikke alt for mange penge at gøre med... smiley

• #17   30. maj 2010 Jeg forstår ikke at de er nød til at skære ned med det enorme skattetryk vi har i forvejen..!

• #18   30. maj 2010 * DK Bønsdorff - Nææh, de får sq i forvejen næsten halvdelen af hvad man tjener....

• #19   30. maj 2010 Næsten halvdelen?? Nej det er skisme meget mere. Tænk på alle de afgifter der er på alting, selv efter de har nappet de første 40 - 50 % af lønindkomst. Så er der momsen og enorme afgifter på motorkøretøjer (vi betaler 3 gange så meget som andre europæiske lande f.eks England og Italien) osv osv.

Fik faktisk af vide forleden at der var lavet en udregning som viste, at for hver 100 kr vi tjener går 86 kr tilbage til statskassen.

Sygt at tænke på.

• #20   30. maj 2010 Men jeg har ikke noget imod at skatten er høj, hvis ellers bare det fungerede med sundhedsvæsen, ældreomsorg osv.. Men det gør det jo ikke, det er bare nedskæringer konstant.

Jeg immigrerer! Synes vores system herhjemme er helt til grin..

• #21   30. maj 2010 * DK Bønsdorff - HOLD DA K...! smiley
    Men syns de skulle prøve at være i vores andres sko, det er sikkert svært for dem at sætte sig i folkets sted med deres fede lønninger...

Men vi kan jo prøve at skære ned på deres og kongehuset´s lønninger så de havde en normal løn som alle andre mennesker... hehe...

• #22   30. maj 2010 * DK Bønsdorff - Jeg tager sq med så!

• #23   30. maj 2010 Ja, synes også vi skulle skære ned på politikernes lønninger og alle skrankepaverne, kongehuset og bureaukrati.

Det er jo egentlig foruroligende at de ikke kan finde ud af at forvalte vores skattekroner ordentligt - det burde jo ikke være penge der mangler??

Hehe, jamen så tag du med smiley Min drøm er at flytte til Florida. Men min kæreste sidder håbløst fast i andedammen, så det bliver nok aldrig til noget *LOL*

• #24   30. maj 2010 * DK Bønsdorff - Det er vi helt enig i, der ryger MANGE af vores skatte penge på det skidt, deres kæmpe biler, fede lønninger, deres pension osv. osv. osv.

Berit- Ja, men som altid tænker de ikke længere frem i tiden....

Ulla- Ja, det kunne også være en løsning... En meget beder en enda! For kan ikke se at to forældre og der 2-4-5 børn skal både for vi har sådan en arbejdsløshed i danmark pt. smiley

• #25   30. maj 2010 Både=bøde. smiley

• #26   30. maj 2010 Pernielle: Dem der har oprettet en gruppe og underskrifts indsamling på facebook er alle sammen barnløse, jeg er selv barnløs og skal kæresten og jeg selv til at smide et par hundrede tusinde for at få et barn, så bliver vi enten meget gamle forældre eller også kommer der slet ikke nogen! En tanke som jeg har gået og rodet meget med hele weekenden og den er ikke lige just opløftende.

• #27   30. maj 2010 hva så med os der ikke kan holde på en graviditet, der er adoption den eneste løsning, der er der ingen støtte at hente.....

• #28   30. maj 2010 Heidi.. Det er jeg meget ked af at høre, og et sted burde der være støtte til jer også.. Det burde være ens for alle, så eftersom at jeg gerne vil have støtte, vil jeg med glæde bakke op om at mennesker der adoptere de får samme støtte

• #29   1. jun 2010 Blondie - Jeg smed min kommentar på at en del ikke barnløse er så fandes kloge på hvad det vil sige at være barnløs smiley Som så meget andet her i livet forstår man først situationen når man selv har prøvet det - man kan have medfølelse men den fulde forståelse kan man ikke. Jeg har medfølelse osv for for eks kræftramte, men en 100 procent forståelse kan jeg ikke have når jeg ikke været i det. Har blot den holning man skal være varsom med udtalelser osv om noget man ikke har prøvet smiley
    Har selv valgt barn fra - vil ikke betale flere menneskelig omkostninger - men betaler gerne over skattebillet til andre præcis som jeg gerne betaler til et nyt bryst til en kræftramt kvinde.
    Håber det bedste for jer i "projekt" barn og pas godt på hinanden i dette seje forløb.

• #30   1. jun 2010 Børnecheken bor reguleres efter indkomst, det er den mest retfærdige måde at gøre det på.

Jeg tror der er mange der vil komme i klemme, hvis man kun kan være på offentlig ydelse i 2 år.

Der er dog en ting jeg har svært ved at forstå, der er flere der går hjemme, men samtidig brokker sig over den høje pasnings pris. Til dem kan jeg kun sige pas jeres børn selv, det er trods alt jer der har valgt at få børnene og ikke det offentlige der er sagt i skulle.

• #31   1. jun 2010 Problemet er at folk vil have at alt skal være gratis. Børn skal være gratis, både det at få dem hvis man ikke selv kan og så skal Staten da også betale for dem hele deres opvækst via børnechecken.

Synes det er helt igennem misforstået at folk kalkulere med børnepenge, og hvis de ikke får dem, har de pludselig ikke råd til at have de børn de selv har valgt at få. Så skulle man nok have stoppet med reproduktionen ved nr. 2 eller 3 istedet for at blive ved.

Børnechecken er et tilskud, til f.eks pasning. Det er altså ikke meningen det skal kunne forsørge en hel familie!

• #32   1. jun 2010 Jeanette- Helt enig, hvis man selv vælger t gå hjemme er det er valg man selv har taget...
    Så må man jo acceptere tingene som de er!

Dk bøns- Nej, de penge skal ikke kunne forsørge familien, men den er en god del af det pt. hjemme hos os pt.!
    Og er bestemt ikke noget vi har bedt om, min mand kan bare ikke få noget job... Og jeg kan ikke rigtig gøre mere, før jeg ikke er sygemeldt, men før det kunne jeg heller ikke finde job.
    Så hvad skal man lige stille op??? Som sagt så er jeg glad for vi kun har 1 barn pt. for så rør den ikke os... Men hvad med i fremtiden, er det helt seriøst vi skal være bange for at få 2-3 børn??? Hvis sådan noget som dete skulle ske igen...

Kommentér på:
Nedskæringspakken, hvad synes du?

Annonce