{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Mega surt opstød.. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder sådan og ryster lidt af vrede fordi jeg før i dag havde skrevet til min storesøster at det i værste tilfælde kunne komme til at koste 5000 at gøre min kat rask, så hun skulle være glad for at det ikke var hendes mere!
Min søster svarede så for en halv time siden om jeg ikke syntes at det måske var en ide at aflive katten for det var sgu mange penge! Og hun mente at jeg allerede havde brugt alt for mange penge på katten fordi den et par gange om året kommer lidt galt afsted!
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst er faret så meget i flint! For nok er det mange penge og ja jeg har sgu brugt rigtig mange penge de sidste 7år på min kat bare i dyrlæge, men jeg vil da under ingen omstændigheder aflive min kat fordi det bliver dyrt og jeg kan slet ikke forlige mig med tanken om at nogen kan finde på det!!
Bad hende noget surt om at kigge grundigt på sine dejlige børn og gøre op med sig selv om hun ville aflive nogen af dem hvis læge regningen blev for dyr?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mega surt opstød..
  • #1   8. jun 2010 Hvis man ikke vil ofre 5000 kr på sin kat og hvis man ikke har råd til det, så synes jeg personligt at man ikke skal anskaffe sig et dyr!!

• #2   8. jun 2010 Syntes jeg heller ikke, men skal ærligt indrømme at jeg ikke lige har så mange penge som jeg ikke skal bruge til noget, men hvis det kommer der til så skal jeg da for hulen nok finde en løsning.. Hun skal bestemt ikke aflives når hun kan kureres

• #3   8. jun 2010 Jeg mener det er ens pligt at finde de penge, for det er jo ikke uopnåelige summer vi snakker om - alle ved da at husdyr kan være en dyr affære - også selvom det er et gadekryds du har fået til en flad 50'er

• #4   8. jun 2010 Jeg modsiger dig bestemt ikke!! Er helt enig!! Også derfor jeg er så sur på min storesøster, for den kat betyder alverden for mig!!

• #5   8. jun 2010 det kommer jo også an på hvad det er den fejler...

• #6   8. jun 2010 Ja ja man skal jo ikke holde dyr i live for enhver pris!

• #7   8. jun 2010 Nej self, men når nu ens dyr kan kureres så skal man ikke aflive dyret.. Hvis min kat havde fået kræft og der alligevel kun var en vej, så ville jeg self aflive hende..

• #8   8. jun 2010 Hvad fejler den ? siden du har været så meget afsted !

• #9   8. jun 2010 Sorry, men det kan man da ikke tillade sig at sige, altså 5000 er da ikke alverden for måske at have katten 10 år mere?

Min far betalte lidt over 300 for at få min hamster opereret (ved godt det ikke er helt det samme, men prinsipet (staves) ), hun havde fået betændelse i øjet og fik det fjernet. Hun var lidt over 1 da hun blev opereret, og blev omkring 3, som jo er max alderen for en hamster. Og for 300 kan du altså få 3 nye hamstere. Men hva så? Det er jo den hamster/ kat man elsker og holder af. Har da også lige betalt næsten 1500 for at få hivet 4 tænder ud på Baghera(min kat), skulle hun så også have været aflivet fordi det var for dyrt?

Sorry, men kan simpelthen ikke have det når folk kommer med sådan en "undskyldning"!

• #10   8. jun 2010 Desværre er der mange som ser sådan på det og ikke fatter at man er villig til at bruge store summer på dyrlæge. De ser jo sådan på det, at man kan få en gratis killing alle steder, så hvorfor ikke bare aflive og få en ny? Desværre, men for mange mennesker er en kat jo "kun" en kat!

Kan godt forstå du ikke vil aflive, når katten kan behandles. Hvis din mis tit kommer galt afsted, kan jeg anbefale at få en sygeforsikring. Så er det ikke helt så store beløb man kommer til at betale når uheldet er ude.

• #11   8. jun 2010 Hun har mundhule betændelse og har nu fået 1 omgang af noget som hed Clamoxyl eller sådan noget og nu 2 gange med Antirobe.. Og hver gang man kommer rendende til dyrlægen skal man ligesom betale for konsultation, så det kan godt være at pillerne kun koster knap 70kroner pr pakke, men så skal man lige ligge dyrlægens honorar oven i..
    Jeg har så kontaktet en som skulle være specalist på dyrs tænder, men hans sekretær sagde at han lige måtte ringe tilbage om et par dage fordi der var temmelig travlt pt.
    Jeg spurgte før i dag om der var nogen som vidste hvad det ville komme til at koste for at hive tænderne ud på katten, for så var problemet ligesom ovre, og fik 2 bud som lød på henholdsvis 5000 og 1400kroner.. Det er en temmelig stor forskel, men vil hellere forberede min hjerne på at jeg kan risikere at skulle af med 5000 end at håbe at det kun koster 1400..
    Og jeg vil self prøve alt hvad jeg kan komme til før jeg begynder at bede dyrlægen om at hive tænderne ud på hende, så selvom jeg allerede har postet knap 2000 i at hun skal blive rask, så tvivler jeg ikke et sekund på at jeg ville poste endnu mere i projektet hvis det blev nødvendig!!

• #12   8. jun 2010 Hun er desværre for gammel til at kunne få en sygeforsikring, opdagede først at man kunne få sådan en da hun var blevet for gammel.. Rimelig øv, men er der ikke noget at gøre ved!

• #13   8. jun 2010 Herligt, læste lige i en annonce at der er en eller anden som vil aflive sin kat hvis den ikke får et nyt hjem.. Kunne ikke lade være med at skrive hende en PB og give min mening om den sag!

• #14   8. jun 2010 Blondi

Sygeforsikringen dækker kun tandskader der er opstået ved uheld.

• #15   8. jun 2010 OKay rart at vide, men nu kan hun heller ikke få en fordi hun har for mange år på bagen!

• #16   8. jun 2010 aflive sin kat hvis ikke den får et nyt hjem!!!!!!!!!!

Jeg HADER simpelthen den form for annoncer, appelerer til folk´s samvittighed, det er bare for sygt....

Lige min mening smiley

• #17   8. jun 2010 Hellere aflive end dumpe problemet af i en grøft eller ligende *S*

og det at aflive en syg kat betyder vel kun at en rask og frisk kat får en chanse for at overleve og erstatte den syge kat... istedet for at blive aflivet

• #18   8. jun 2010 jo jo hanne men man behøver vel ikke skrive i en annonce at man afliver katten hvis ikke der er nogen der vil ha den...så kan man sidde der og ha det dårligt...

• #19   8. jun 2010 Jeg syntes nu generelt også at folk burde tænke sig grundigt om inden de anskaffer sig et dyr som lever mere end et par år! Og som Heidi siger så er det sgu da ikke fair at give os andre skyld-følelse! Vi kan jo ikke tage alle katte til os som lider nød, ikke fordi jeg personligt ikke har lyst, men ville ende med en zoologisk have...

• #20   9. jun 2010 Hvordan kan man overhoved få sig selv til at aflive en syg kat hvis der er mulighed for at få den rask, også selvom det koster 10.000???

• #21   9. jun 2010 Det kommer da helt an på hvad katten fejler, mine katte skal ikke igennem store bækken operationer eller kræft behandlinger eller ha sat ben af osv, for jeg mener ikke det er kvalitet for katten. Og jeg mener ikke man kan være bekendt at handle ud fra egne følser, det handler om livskvalitet for katten. Jeg har brugt mange penge på mine og gør det gerne, men der skal være fremtid i det og det skal være værdit for katten.

• #22   10. jun 2010 fuldstændig enig, maria

Kommentér på:
Mega surt opstød..

Annonce