611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Stedfar truer med at skyde min kat! Stedfar truer med at skyde min kat!

Jeg har et mindre problem som jeg nok ikke kan finde ud af at løse særlig diplomatisk, for det er nok det sidste jeg er når det kommer til min kat og det gavner aldrig nogen når jeg får et af mine "flip"
Sagen er den at af en eller anden årsag syntes min stedfar lige at han skulle sige til mig at hvis min kat kommer i nærheden af ham så bliver hun skudt! Min eneste kommentar var at så ville jeg skyde ham bagefter! Nok ikke lige den bedste kommentar og slet ikke når de gamle godt ved at når jeg siger sådan nogle ting så er det ikke en trussel, men et løfte!

Nogen gode ideer til hvad jeg skal sige til ham hvis han siger noget lignende? For at love at fylde ham med bly er nok ikke det bedste!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stedfar truer med at skyde min kat!
  • #1   14. jun 2010 jeg synes i begge skal søge proffesionel hjælp....og gerne sammen...så der bliver åbnet for de frustrationer der tydeligvis ligger og ulmer....
    held og lykke....mænd kan godt være svære at få overtalt til at opsøge en "hjernevrider"....men ingen har indtil nu taget skade af det.....
    jeg håber det bedste for jer

• #2   14. jun 2010
    Hvorfor skulle din stedfar skyde din kat fordi den kommer i nærheden af ham ???

Det er da en 'underlig' holdning at have til din kat.

Jeg går ud fra, at du ikke bor samme sted som ham og at han derfor ikke har nogen grund til at være i nærheden af din kat, med mindre han besøger dig.

Hvis jeg havde nogle med samme holdning i familen, eller blandt 'vennerne', så var førstnævnte under ingen omstændigheder velkomne i mit hjem og 'vennerne' ville ikke være 'venner' mere.

Man behøver jo ikke modtage besøg af folk der ikke respekterer ens hjem incl familie-dyrene.

• #3   14. jun 2010 endnu en grund til at ta din kat og flytte væk og så lade din kæreste være weekend kæreste eller flytte med (ved godt de ikke er ham som vil skyde den)

• #4   14. jun 2010 Haneben jeg gik til psykolog det meste af mine teenage, så syntes lidt at jeg har fået rigeligt af dem.. Og tvivler også på at det ville hjælpe medmindre vi først fik proppet min stedfar på antabus og til nogle AA møder..

Pia jeg bor 10-15m fra min stedfar.. Så når katten er udenfor er der en chance for at han støder ind i hende, selvom hun helst render over på den anden side af vejen og ind i en stald..
    Der er skam ingen som invitere ham herind, vil min kæreste ham noget så smutter han ind til de gamle!

Chalotte.. Glæder mig til at flytte! Fik dog ikke lige fortalt ham min plan da han havde sin bedste kammerat med hjem og syntes ikke at jeg ville efterlade vennen imens vi lige skulle snakke om noooget!

• #5   14. jun 2010 Tja - altså han har jo faktisk loven på sin side, hvis han da har jagttegn.

• #6   14. jun 2010 Lise.. Det har han ikke! Så han må godt skyde min kat hvis den smutter ind i hans have?? Må jeg så skyde ham hvis han smutter ind i min have uden at havet fået lov??

• #7   14. jun 2010 Ja Blondi ifølge loven så må han faktisk få en med jagttegn til at skyde din kat, såfremt han har forvarslet det - og det har han jo forvarslet.

• #8   14. jun 2010 OKay.. Så hvis jeg går ud og får jagt-tegn og jeg fortæller ham at hvis han sætter fod i min have, så må jeg godt give ham af samme skuffe?!
    Han har så ikke jagt tegn.. Så skyder han min kat er det ulovligt

• #9   14. jun 2010 Mener du at hvis der bare står en eller anden i hans have som har jagt tegn må han godt få vedkommende til at skyde den, han må vel ikke fange hende også få en eller anden til at skyde hende??

• #10   14. jun 2010 Nu må man jo ikke skyde mennesker uanset om man har jagttegn eller ej.

• #11   14. jun 2010 ØV! Ikke at jeg havde planer om at skyde ham så han døde, vil bare have det til at gøre av!! Og at vi er 2 der kan lege den leg!
    Syntes dog at det er uretfærdigt at han må skyde efter min kat hvis den drysser ind i hans have, men jeg må ikke skyde efter ham hvis han går ind i min! Det er jo samme princip! Ingen af de 2 har fået lov til at gå ind i nogens haver og de er begge levende væsner som nogen holder af og kommer til at savne!

• #12   14. jun 2010 Du kan selv læse loven her:

(link fjernet)

• #13   14. jun 2010 Øh har jeg et HELT år til at få min kat til at holde op med at vade rundt i hans have?? For hvis det er tilfældet så er jeg med al sandsynlighed flyttet til den tid!

• #14   14. jun 2010 Jeg synes da godt nok også at det var noget en melding fra hans side, men tror du ikke at det er tomme trusler?

Det skal lige siges at jeg er sikker på, at han ikke må skyde katten, selv hvis han havde jagttegn - også selvom han varsler det. "Omstrejfende" katte må ikke reguleres. Sådan har det ikke altid været, men det er det nu..

Så gjorde han alvor af det, ville det klart få konsekvenser for ham, hvis du meldte det.

• #15   14. jun 2010 faktisk har DU pligt til at holde din kat på egen matrikel.....
    læs selv
    http://www.kattens-vaern.dk/?side=47
    synes det er sørgeligt at 2 "voksne" ikke kan finde ud af at respektere hinanden ....sørgeligt

• #16   14. jun 2010 Hov, har lige læst linket, Lise - det undrer mig meget, men der står det jo - sort på hvidt! Ved du hvor gammel denne er? Jeg har lige taget jagttegn, og så vidt jeg husker, er jeg underrettet anderledes..

Undskyld for dette sidespor til trådstarter - vi kan evt. tage den over PB, hvis du gerne vil have det.. smiley

• #17   14. jun 2010 Mette

Det link er skam opdateret, for det er jo Ministeriet's egen hjemmeside smiley

• #18   14. jun 2010 Der er jo altid 2 sider af en sag - vi ved jo ikke hvorfor stedfaderen har sagt som han har gjort, der er jo nok noget forhistorie som vi ikke kender til.

Der skal to til et skænderi, så hvis man igen og igen og igen ender i skænderier med naboer og familie, så bør man jo nok kigge lidt ind ad, for det er da lidt pudsigt, at det altid er omverdenen der er noget "galt" med...

• #19   14. jun 2010 enig Lise.....det kræver 2 lige stædige væsner at holde sådan en omgang kørende

• #21   14. jun 2010 Lise.. Jeg aner ikke hvad han går og mugger over, for jeg har brugt de sidste 4mdr eller sådan noget på at undgå mine forældre fordi jeg ikke rigtig gider dem! Ikke at jeg ikke har hilst pænt når jeg har set dem eller svaret pænt når der er blevet talt til mig!
    Så hvad der end har udløst det aner jeg ikke!! Hvis min kat har gjort noget så ville det være en god ide at komme og sige hvad den har lavet også kan man tage den derfra istedet for at som det første sige at man vil skyde min kat!

• #22   14. jun 2010 Amigo.. Jeg forventer skam heller ikke at mine omgivelser skal elske min kat, men jeg kunne godt tænke mig årsagen til hvorfor min kat skal være målskive for en som render rundt og fodre alle mulige katte af i deres have! Så hvorfor er det lige at min kat er et problem??

• #23   14. jun 2010 Ulla! Jeg bor så langt ude at selv kragerne har opgivet at komme her ud! Og der er ca. er bestemt ikke 50m til den nærmeste nabo!

HA må han ikke skyde katte mere!! MUAHAHAHA! Så kan han bare komme an! Men holder nu stadig min kat indendørs, for skal ikke nyde noget som helst.. Er ikke helt sikker på at jeg ville tænke særlig fornuftigt hvis han nu endelig skød katten! Tror det eneste der vil fare igennem mit hoved ville være hævn!

• #24   14. jun 2010 Ulla

Det er ikke fordi jeg vil kværulere, men hvor er det du ser, at man ikke må skyde dyret/katten/ hunden?

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til<b> på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer.</b> Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.

• #25   14. jun 2010 Så er det lige hvordan man deffienere hensigtmæssig! Jeg vil ikke sige at det er at skyde andre menneskers kæledyr!

Jeg har været så "venlig" at sende min stedfar en sms om at han ikke må skyde katte ifølge jagtloven og hvis han endelig skulle finde på at gøre det imod nogen som helsts kat så melder jeg ham på stedet!
    Og at jeg ikke vil se ham i mit hjem!

• #26   14. jun 2010 Jeg mener altså det i gamle dage var "....150 meter fra anden mands ejendom" katte måtte skydes, men at det nu er blevet ændret til 250 meter.
    Og jeg *tror* også, der er sket ændring mht at skyde katte uden forudgående advarsel til ejer, men den nøjagtige ordlyd må kunne findes i jagtloven.

• #27   14. jun 2010 Det håber jeg da ikke! Men nu har mislingen stuerest.. Hvilket hun havde i forvejen fordi hun ikke er til at få indenfor når hun skal have piller 2 gange om dagen!

Det er ikke min svigerfar, han bor i Bulgarien, så ville undre mig meget hvis han kunne genere mig! Griner.. Det er min stedfar også kaldet min mors mand!

• #28   14. jun 2010 Mark og vejfredsloven:
    Kapitel IV
    Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.

§ 13. Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund, forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
    Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
    Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil iøvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.

Ovenstående er kopieret fra:
    http://dj-lw.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lov19530107-full

Kat står ikke nævnt i jagtloven mere.

• #29   14. jun 2010 Ulla

Jeg kan altså kun læse mig frem til, at det er lovligt, og så sent som i fredags da jeg havde besøg af vores landdyrlæge, der kom vi til at snakke om det, da en gårdejer her i nabolaget har hyret en jæger til at skyde de vilde katte der hjemsøger hans gård - i den forbindelse havde gårdejeren nemlig forinden rådført sig med vores dyrlæge, som netop sagde det samme som jeg kan læse mig til smiley

Her på egnen har gårdejerne store problemer med vilde katte, da vi bor lige op ad en skovvej hvor folk ynder at dumpe deres uønskede killinger og voksne katte, og disse katte søger jo så gerne til gårdene, hvor de yngler i en uendelighed.

• #30   14. jun 2010 Uanset hvad så synes jeg at det er en dårlig ide, at sende sms'er til manden eller kontakte ham på andre måder - som sagt så skal der jo 2 til at skændes...

• #31   14. jun 2010 Der skal vel ikke mange psykolog timer til at regne den her ud. Din stedfar siger hvad han gør om katten for at ramme dig fordi du er glad for den, og han vil af en eller anden grund sårer dig. Hvis du svarer igen med at han blir skudt, så vil jeg mene i har et ret stort problem.. Jeg har en stedfar magen til og jeg har taget konsekvensen og lukket ham ude af mit liv, ikke noget med trusler eller sms osv blir ganske enkelt bare væk.

• #32   14. jun 2010 Sorry ser først nu at Ulla allereder har kopieret de relevante afsnit ind .... ihhh man skal læse det hele smiley

• #33   14. jun 2010 Maria.. Det er temmelig svært at lukke min mor og stedfar helt ude, da jeg for det første bor max 15m fra dem (glæder mig til at flytte) for det 2 så er min kæreste venner med min stedfar, det er dog ved at køle af!
    Jeg kan virkelig ikke se hvad han får ud af at såre mig!

• #34   14. jun 2010 Han får styrket sit eget selvværd, det er grunden til nogle vil hævde sig over for ændre

• #35   14. jun 2010 Maria.. Så må hans forældre virkelig være stolte af deres søn hvis han skal træde på en som er 30år yngre end ham selv for at få det bedre!!

• #36   14. jun 2010 Ja det må de smiley

Det er det samme som dem der mobber, de er oftes blevet det selv. Vi andre har ikke brug for at hævde os over andre, jeg er kun glad når det går andre godt, men nogle mennesker kan jo ikke tåle det, Vi er så forskellige og har meget forskelligt med os i rysækken. I stedet for at reagere på hans trusler, skulle du bare sige ja ja og så lade det ligge, for så er det ikke så sjovt mere for ham.

• #37   14. jun 2010 Tja - vi kan jo ikke udtale os, for vi kender jo ikke begge sider af historien.

Kommentér på:
Stedfar truer med at skyde min kat!

Annonce