Stedfar truer med at skyde min kat! Stedfar truer med at skyde min kat!
Jeg har et mindre problem som jeg nok ikke kan finde ud af at løse særlig diplomatisk, for det er nok det sidste jeg er når det kommer til min kat og det gavner aldrig nogen når jeg får et af mine "flip"
Sagen er den at af en eller anden årsag syntes min stedfar lige at han skulle sige til mig at hvis min kat kommer i nærheden af ham så bliver hun skudt! Min eneste kommentar var at så ville jeg skyde ham bagefter! Nok ikke lige den bedste kommentar og slet ikke når de gamle godt ved at når jeg siger sådan nogle ting så er det ikke en trussel, men et løfte!
Nogen gode ideer til hvad jeg skal sige til ham hvis han siger noget lignende? For at love at fylde ham med bly er nok ikke det bedste!
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
held og lykke....mænd kan godt være svære at få overtalt til at opsøge en "hjernevrider"....men ingen har indtil nu taget skade af det.....
jeg håber det bedste for jer
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Hvorfor skulle din stedfar skyde din kat fordi den kommer i nærheden af ham ???
Det er da en 'underlig' holdning at have til din kat.
Jeg går ud fra, at du ikke bor samme sted som ham og at han derfor ikke har nogen grund til at være i nærheden af din kat, med mindre han besøger dig.
Hvis jeg havde nogle med samme holdning i familen, eller blandt 'vennerne', så var førstnævnte under ingen omstændigheder velkomne i mit hjem og 'vennerne' ville ikke være 'venner' mere.
Man behøver jo ikke modtage besøg af folk der ikke respekterer ens hjem incl familie-dyrene.
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 68 Svar: 402
Pia jeg bor 10-15m fra min stedfar.. Så når katten er udenfor er der en chance for at han støder ind i hende, selvom hun helst render over på den anden side af vejen og ind i en stald..
Der er skam ingen som invitere ham herind, vil min kæreste ham noget så smutter han ind til de gamle!
Chalotte.. Glæder mig til at flytte! Fik dog ikke lige fortalt ham min plan da han havde sin bedste kammerat med hjem og syntes ikke at jeg ville efterlade vennen imens vi lige skulle snakke om noooget!
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
maj 2010
jun 2004
maj 2010
Han har så ikke jagt tegn.. Så skyder han min kat er det ulovligt
maj 2010
jun 2004
maj 2010
Syntes dog at det er uretfærdigt at han må skyde efter min kat hvis den drysser ind i hans have, men jeg må ikke skyde efter ham hvis han går ind i min! Det er jo samme princip! Ingen af de 2 har fået lov til at gå ind i nogens haver og de er begge levende væsner som nogen holder af og kommer til at savne!
jun 2004
(link fjernet)
maj 2010
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Det skal lige siges at jeg er sikker på, at han ikke må skyde katten, selv hvis han havde jagttegn - også selvom han varsler det. "Omstrejfende" katte må ikke reguleres. Sådan har det ikke altid været, men det er det nu..
Så gjorde han alvor af det, ville det klart få konsekvenser for ham, hvis du meldte det.
jan 2008
læs selv
http://www.kattens-vaern.dk/?side=47
synes det er sørgeligt at 2 "voksne" ikke kan finde ud af at respektere hinanden ....sørgeligt
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Undskyld for dette sidespor til trådstarter - vi kan evt. tage den over PB, hvis du gerne vil have det..
jun 2004
Det link er skam opdateret, for det er jo Ministeriet's egen hjemmeside
jun 2004
Der skal to til et skænderi, så hvis man igen og igen og igen ender i skænderier med naboer og familie, så bør man jo nok kigge lidt ind ad, for det er da lidt pudsigt, at det altid er omverdenen der er noget "galt" med...
jan 2008
maj 2010
Så hvad der end har udløst det aner jeg ikke!! Hvis min kat har gjort noget så ville det være en god ide at komme og sige hvad den har lavet også kan man tage den derfra istedet for at som det første sige at man vil skyde min kat!
maj 2010
maj 2010
HA må han ikke skyde katte mere!! MUAHAHAHA! Så kan han bare komme an! Men holder nu stadig min kat indendørs, for skal ikke nyde noget som helst.. Er ikke helt sikker på at jeg ville tænke særlig fornuftigt hvis han nu endelig skød katten! Tror det eneste der vil fare igennem mit hoved ville være hævn!
jun 2004
Det er ikke fordi jeg vil kværulere, men hvor er det du ser, at man ikke må skyde dyret/katten/ hunden?
§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til<b> på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer.</b> Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
maj 2010
Jeg har været så "venlig" at sende min stedfar en sms om at han ikke må skyde katte ifølge jagtloven og hvis han endelig skulle finde på at gøre det imod nogen som helsts kat så melder jeg ham på stedet!
Og at jeg ikke vil se ham i mit hjem!
apr 2009
Og jeg *tror* også, der er sket ændring mht at skyde katte uden forudgående advarsel til ejer, men den nøjagtige ordlyd må kunne findes i jagtloven.
maj 2010
Det er ikke min svigerfar, han bor i Bulgarien, så ville undre mig meget hvis han kunne genere mig! Griner.. Det er min stedfar også kaldet min mors mand!
apr 2009
Kapitel IV
Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.
§ 13. Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund, forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.
§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil iøvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.
Ovenstående er kopieret fra:
http://dj-lw.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lov19530107-full
Kat står ikke nævnt i jagtloven mere.
jun 2004
Jeg kan altså kun læse mig frem til, at det er lovligt, og så sent som i fredags da jeg havde besøg af vores landdyrlæge, der kom vi til at snakke om det, da en gårdejer her i nabolaget har hyret en jæger til at skyde de vilde katte der hjemsøger hans gård - i den forbindelse havde gårdejeren nemlig forinden rådført sig med vores dyrlæge, som netop sagde det samme som jeg kan læse mig til
Her på egnen har gårdejerne store problemer med vilde katte, da vi bor lige op ad en skovvej hvor folk ynder at dumpe deres uønskede killinger og voksne katte, og disse katte søger jo så gerne til gårdene, hvor de yngler i en uendelighed.
jun 2004
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
apr 2009
maj 2010
Jeg kan virkelig ikke se hvad han får ud af at såre mig!
okt 2008
maj 2010
okt 2008
Det er det samme som dem der mobber, de er oftes blevet det selv. Vi andre har ikke brug for at hævde os over andre, jeg er kun glad når det går andre godt, men nogle mennesker kan jo ikke tåle det, Vi er så forskellige og har meget forskelligt med os i rysækken. I stedet for at reagere på hans trusler, skulle du bare sige ja ja og så lade det ligge, for så er det ikke så sjovt mere for ham.
jun 2004
Stedfar truer med at skyde min kat!