{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Er jeg den eneste, som bliver sur? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen...

Jeg går i klasse med en pige, som tit er ude at rejse. især til Thailand. Som I nok ved, så bruger man dyr som underholdning rigtig meget i Thailand. Min klassekammerat viste mig så et billede af en abe, hvor den cykler på en rigtig lille cykel, med en lænke om halsen. Jeg blev virkelig sur og spurgte hende, om hun var klar over den led.
Så begyndte vi at skændtes rigtig meget omkring det, og det gør vi hver gang vi snakker om det.
Hver gang hun fortæller om sine ture osv. bliver jeg simpelthen så ked af, at hun ikke selv kan se, at dyrene lider, for det gør de!
Så her i dag snakkede jeg med hende, og hun fortalte, at hun skulle svømme med delfiner. Det er også fint nok, men så vidste jeg hende det her link:
(link fjernet)
og spurgte hende, om hun var klar over, at delfinerne led. Så kom svaret til mig, at hun godt vidste det, men hun var da ligeglad, bare hun kunne svømme med dem.

Er jeg den eneste, som bliver virkelig vred på dyrenes vegne, når nogle mennesker bare ikke vil tænke på deres velfærd? Jeg er en stor dyreelsker, men kan jeg godt være det bekendt overfor hende? Det har jeg nemlig tit tænkt over.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg den eneste, som bliver sur?
  • #2   19. jun 2010 Det kan du have ret i - selvf. er det ikke en selvfølge at folk ændrer mening. Det regnede jeg heller ikke med. Det undrer mig bare, at i dagens DK at der er folk, der er 100 procent ligeglade med dyrene.

• #4   19. jun 2010 Ja, men det her handler om mishandling af dyr, og så skider folk rent ud sagt på det, og faktisk "støtter" det økonomisk!! Det er grotesk. Jeg forstår simpelthen ikke folk, der vil støtte sådan noget, men sådan er vi forskellige. Jeg har ikke samvittigheden.. Desuden synes jeg, det er forfærdeligt at se på, så kan slet ikke se det sjove i at en abe cykler på en cykel, hvor man kan se den har lænker om halsen.... smiley

• #5   19. jun 2010 Jeg rejser og meget til thailand og har set nogle ting mht dyr. Jeg synes det er svært hvad man skal gøre, jeg støtter det ikke, men kan jo heller ikke rede alle dyr...

• #6   19. jun 2010 Ulla - jeg er helt enig med dig.
    Jeg vil vise hende linket, men tror ikke det vil hjælpe desværre. Det er hendes mening, og hun vil ikke se over hendes egen næsetip. smiley

Jeg kan diskutere det rigtig meget med hende, og nogle gange er der mange, der synes jeg går alt for meget op i det. Der er rigtig mange på min alder, som er rigtig ligeglade med dyrene. Jeg ville ønske, jeg kunne gøre en forskel!

• #7   19. jun 2010 Jeg bliver både sur og trist over at dyr bliver behandlet så uværdigt, og det er skam ikke kun feriesteder og cirkus, der behandler dem uværdigt, det gør de zoologiske haver altså også, og ikke kun de udenlandske, dyrene har bestemt heller ikke optimale forhold/betingelser i de danske zoologiske haver, og de zoologiske haver har det jo med at påstå at de går op i dyrevelfærd, meeeen når alt kommer til alt, så er det altså heller ikke andet end en pengemaskine...

• #8   19. jun 2010 Vi er vel alle lidt dobbeltmoralske, for hvem har ikke været i cirkus eller i zoo ? altså sådan helt ærligt..

• #9   19. jun 2010 Hvad med katteudstillinger ?? er det kattevelfærd ?

• #10   19. jun 2010 Jeg har ikke været til cirkus siden jeg var lille, da jeg også er imod det..
    Maria på en eller anden måde har du ret. Vi går jo i zoo osv. Men jeg kunne aldrig finde på, at tage steder, hvor jeg VED at dyr lider rigtig meget. det er imod min natur

• #11   19. jun 2010 Tine M - Jeg er HELT enig med dig.
    Af samme grund har jeg også sagt nej tak til invitationer til lande, hvor jeg ved, daglig dyremishandling og vanrøgt finder sted. Jeg ville bare blive ked af det, og min tur ville være ødelagt.

• #12   19. jun 2010 Mega og Tine

Så må i vidst hellere købe jeres egen ø, for der er ski millioner af svin, kvæg, mink og høns der lider helt ekstremt døgnet rundt her i landet....

• #13   19. jun 2010 Lise - Jeg vælger bare at lade være med at støtte de underholdningssteder, der er rundt omkring i verden smiley
    At det sker døgnet rundt her i landet ved jeg godt, og man ville ønske man kunne gøre noget. Forstår bare ikke de folk, der gør det..

• #14   19. jun 2010 Ulla - Jeg prøvede, at vise hende det link, du sendte først, men hun vil ikke engang LÆSE det. Det irriterer mig lidt. Hun kunne måske læse lidt, men tror det fordi hun godt ved det er forkert..

• #15   19. jun 2010 Jeg kan ikke fordrage at der er dyr der skal lide, men hvad der kan gøre mig fuldstændig fortvivlet, det er at mennesker skal udsættes for slaveri for at vi i de rige lande kan købe billig chokolade, cola, kaffe og tøj osv osv osv.

Vi ved allesammen at det er forkert, men hvor mange af os vil betale 5 - 10 eller 20 kroner mere for disse varer, for at være sikker på at alle har fået en fair behandling?

Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt.....

• #16   19. jun 2010 Jeps - det er en anden debat, og nej den er bestemt ikke helt sort/hvid, hvilket dyrevelfærds debatten bestemt heller ikke er smiley

• #17   19. jun 2010 Ulla - jeg er 19. Jeg ville jo rigtig RIGTIG gerne være noget frivilligt med dyr. For vil hellere vide, at jeg virkelig GØR en forskel. Jeg har tit snakket om det, men ved ikke om der er sådan noget i DK? Kan godt være jeg er lidt smådum. Jeg har prøvet at undersøge det, men synes ikke jeg kan finde noget.

• #18   19. jun 2010 Tine

Dyrenes beskyttelse, hestenes værn, kattens værn og så er der jo selvfølgelig WWF smiley

• #19   19. jun 2010 Ja, men synes bare ikke, at jeg har kunnet se noget konkrekt. Men nok fordi, jeg har kigget så hurtigt. Tak for hjælpen, Lise smiley

• #20   19. jun 2010 Hvad mener du med noget konkret? smiley

Man får jo ikke udspecificeret hvilke sager dine bidrag går til smiley Sådan foregår det jo også i rødekors, red barnet, SOS børnebyerne osv smiley

• #21   19. jun 2010 Lise - jeg mener sådan arbejde frivilligt FOR dem , istedet for at give penge, fordi man ved ikke hvad de går til. Men det er os fordi det interesserer mig rigtig meget.

• #22   19. jun 2010 Tine M, jeg kan love dig for at du ikke er alene! Det er Ikke til at bære, at dyr bliver behandlet sådan smiley
    Jeg kan huske en avisartikel med billeder fra noget kinesisk dyre-OL for 3-4 år siden. De billeder rider mig stadig som en mare smiley

Maria P, Jeg går hverken i cirkus, zoo eller på katteudstillinger. Og lande der er kendt for deres dyremishandling (som de selv kalder kultur) har jeg boykottet, siden jeg var ung.

• #23   19. jun 2010 Tine

Man kan sagtens arbejde frivilligt for kattens værn smiley Det gjore jeg faktisk da jeg var barn smiley

• #24   19. jun 2010 Okay smiley det lyder super.. Måske skulle jeg undersøge sagen så, Lise...

Nej, Tinka. vi er jo det "intelligente" væsen, og dyrene vælger det heller ikke selv. Hvis man ikke kan finde ud af at behandle dyr ordentligt, så burde man fandeme lade være med at få dem.

Kan bare ikke klare folk, der bruger dyr som underholdning. Især de forhold dyrene har. Især delfinsvømning.
    Folks argumenter for delfinsvømning er okay er: "de er jo glade, de kan lide det!"
    hvordan kan man se på en delfin, om den ikke trives, den ser jo altid glad ud!

• #25   19. jun 2010 Tine - mht. at gøre noget godt for dyr, så er der jo mennesker ansat i forskellige dyreværnsorganisationer. Det praktiske arbejde som fx kattefanger eller (vanrøgt)konsulent. Eller kredsformand for DB.... Måske var det noget for dig .... måske ikke. Hvis man bliver meget følelsesmæssigt påvirket, så tror jeg arbejdet er for hårdt.
    Det administrative er også en del af dyreværnsarbejde.

• #26   19. jun 2010 Tinka - Ja, jeg ved faktisk ikke om jeg kan tåle arbejdet. Har os bare planlagt, når jeg bliver gammel, og hvis jeg kan, så vil jeg være frivillig, fordi der arbejder man jo heller ikke smiley Jeg ved bare ikke helt om jeg kan klare det psykisk - men så kunne man jo lave noget administrativt.

• #27   19. jun 2010 ...
    Uf, så lige en anden tråd om dyr på markeder smiley (farmshow) Sådanne steder sætter jeg heller ikke mine ben! Det kan UNDRE mig, at DB-personale ikke gør. Der er ellers nok at tage fat på for dem, desværre smiley

Hov jo, jeg har faktisk sat mine ben til noget dyrskuehalløj for få år siden. Men det var sammen med Dyrenes Venner, der samlede underskifter mod Hvalfangst og Dyretransporter.

Dyrenes Venner var måske noget for dig Tine M... Ved ikke hvor i landet du bor, men i Kbh. har de vist en ret aktiv gruppe.

• #28   19. jun 2010 Tinka - Ja har også læst det. Det er forfærdeligt.
    dyrenes venner er måske en mulighed.

Kommentér på:
Er jeg den eneste, som bliver sur?

Annonce