{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du selv prøvet at lave burgardiner
  • #1   2. jul 2010 Man kan bruge meget forskelligt stof smiley

Mig og min bedstemor har lavet mine.

det med den hylde, er der er håndværker gemt i Ronni hehe, for så skulle det være ganske nemt smiley

• #2   2. jul 2010 Skal lige have set lidt på det, hehe...
    Harmål osv. så skal bare have fundet stof og så havde jeg tænkt lidt på sådan en hylde eller et lille gardin han kan putte sig ved/under når han ikke lige gider alle de mennesker smiley

• #3   2. jul 2010 Jeg kan ikke lige huske hvad stoffet hedder med det er lige som om det er krøllet statin, siger det dig noget..
    Det skal nemlig ikke stryges.

mener der et billede hos Uliex..

• #4   2. jul 2010 Brug ikke stof de kan hænge i (og trække tråde ud) med kløerne.

Stof der kryber skal vaskes først.

Lav den lidt højere end målet - de kryber op når de hænges op og strammes til

• #5   2. jul 2010 Jeg fik min mor til at lave dem jeg har smiley

De blev lavet i nervøst velour, og hendes beskred var "Jeg syr ALDRIG mere i nervøst velour" *g*

Jeg har hverken vasket eller strøjet mine smiley

I bunden har jeg et tæppe , og så har hun en kurv eller et tæppe til at ligge i/på

• #6   2. jul 2010 Og så er det ikke alle katte der gider hylder og hængekøjer smiley Madeleine gider ikke, så jeg vil anbefalde du låner dig til det først, og så først laver/køber det når du ved om katten gider bruge det smiley

• #7   2. jul 2010 Tanja- Ja, det var måske en god ide, hehe... Det er også min mor der skal hjælpe med at sy (er ikke så finger nem når det kommer til at sy)
    Hun sage til mig at hun vil IKKE sy hvis det var i nervøst velour, hehe... Så måtte jeg selv gøre det! smiley

Lis- havde tænkt mig at lave dem sådan de også kan bruges til de tyske mål. smiley

Hanne- Tror det er taft, det ser lidt krøllet ud og skal ikke stryges eller noget.

• #8   2. jul 2010 Ja, det er taft det hedder

• #9   3. jul 2010 Ikke for noget men taft er ikke krøllet, men ofte blankt og tætvævet. Betegnelsen taft er ikke for et bestemt stykke stof men for en binding/vævning. Det I snakker om hedder crash taft.

Taft skal stryges og hvis man syr forkert i det og skal pille det op, skal man være opmærksom på at der kommer grimme små nålehuller som man ikke kan fjerne igen. Dog er det et flot materiale og en polyester taft er også ganske billig smiley

Jeg har aldrig syet burgardiner, men kunne forestille mig at det ville være ganske flot at bruge en party/brude satin. Det er ganske vist et lidt tykkere materiale, men det har en smuk diskret glans, er dejligt at arbejde i, ligger i en mellem prisklasse og så ser det smagfuldt ud, sammenlignet med billige, blanke og tynde satin varer smiley

Undskyld at jeg blander mig.

• #10   3. jul 2010 Noget andet flot kunne evt være vævet velour som ser meget royalt og eksklusivt ud
    http://www.stofogstil.dk/Katalog/Mode.aspx?group_id=4818
    (link fjernet)

Party satin
    http://www.stofogstil.dk/Katalog/Mode.aspx?group_id=4835
    http://www.stof2000.dk/list_articles.php?catid=3

Taft
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #11   3. jul 2010 Karina- Jeg lånte burgardiner sidst vi var på udstilling, det så lidt krøllet ud og var lavet i taft.
    Det stof jeg skal bruge skal ikke stryges efter vask, derfor tænker jeg det skal være taft.
    De andre du nævner skal vel stryges? velour er ikke lige mig, syns det bliver for meget til et enkelt bur.

• #12   3. jul 2010 Ja, de andre skal stryges, men så længe man ikke krøller det helt vildt sammen synes jeg ikke at det er så galt smiley

Det velour jeg snakker om er ikke nervøst velour, men et fast materiale der minder om fløjl (det er ikke blankt, men mat). Men når jeg tænker mig om så er det måske ikke så vel egnet, da kattehår nok vil "klæbe" til det... selvom det er et dejligt materiale.

Men jeg tror da at taft vil være flot til burgardiner, især fordi at det har en pæn overflade og så kan man jo få det i en helt masse flotte farver smiley

• #13   3. jul 2010 Men skal ud og se på stof i næste uge, så måske det bliver noget helt andet?
    Glæder mig bare til at komme igang og se dem færdig...

Kommentér på:
Har du selv prøvet at lave burgardiner

Annonce