700 visninger
|
Oprettet:
Har du selv prøvet at lave burgardiner {{forumTopicSubject}}
Hvad for noget stof er godt at lave dem i?
Jeg har tænkt lidt i taft da de bare skal kunne vaskes og hænges til tørre, gider ikke stryge dem, hehe...
Og nogen der ved hvordan man laver sådan en hylde til at hænge inde i buret?
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Mig og min bedstemor har lavet mine.
det med den hylde, er der er håndværker gemt i Ronni hehe, for så skulle det være ganske nemt
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Harmål osv. så skal bare have fundet stof og så havde jeg tænkt lidt på sådan en hylde eller et lille gardin han kan putte sig ved/under når han ikke lige gider alle de mennesker
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Det skal nemlig ikke stryges.
mener der et billede hos Uliex..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Stof der kryber skal vaskes først.
Lav den lidt højere end målet - de kryber op når de hænges op og strammes til
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
De blev lavet i nervøst velour, og hendes beskred var "Jeg syr ALDRIG mere i nervøst velour" *g*
Jeg har hverken vasket eller strøjet mine
I bunden har jeg et tæppe , og så har hun en kurv eller et tæppe til at ligge i/på
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2009
Hun sage til mig at hun vil IKKE sy hvis det var i nervøst velour, hehe... Så måtte jeg selv gøre det!
Lis- havde tænkt mig at lave dem sådan de også kan bruges til de tyske mål.
Hanne- Tror det er taft, det ser lidt krøllet ud og skal ikke stryges eller noget.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 52
Taft skal stryges og hvis man syr forkert i det og skal pille det op, skal man være opmærksom på at der kommer grimme små nålehuller som man ikke kan fjerne igen. Dog er det et flot materiale og en polyester taft er også ganske billig
Jeg har aldrig syet burgardiner, men kunne forestille mig at det ville være ganske flot at bruge en party/brude satin. Det er ganske vist et lidt tykkere materiale, men det har en smuk diskret glans, er dejligt at arbejde i, ligger i en mellem prisklasse og så ser det smagfuldt ud, sammenlignet med billige, blanke og tynde satin varer
Undskyld at jeg blander mig.
jul 2009
http://www.stofogstil.dk/Katalog/Mode.aspx?group_id=4818
(link fjernet)
Party satin
http://www.stofogstil.dk/Katalog/Mode.aspx?group_id=4835
http://www.stof2000.dk/list_articles.php?catid=3
Taft
(link fjernet)
(link fjernet)
okt 2009
Det stof jeg skal bruge skal ikke stryges efter vask, derfor tænker jeg det skal være taft.
De andre du nævner skal vel stryges? velour er ikke lige mig, syns det bliver for meget til et enkelt bur.
jul 2009
Det velour jeg snakker om er ikke nervøst velour, men et fast materiale der minder om fløjl (det er ikke blankt, men mat). Men når jeg tænker mig om så er det måske ikke så vel egnet, da kattehår nok vil "klæbe" til det... selvom det er et dejligt materiale.
Men jeg tror da at taft vil være flot til burgardiner, især fordi at det har en pæn overflade og så kan man jo få det i en helt masse flotte farver
okt 2009
Glæder mig bare til at komme igang og se dem færdig...
Har du selv prøvet at lave burgardiner