Os med fritløbende katte

Os med fritløbende katte

Medlemmer: 705
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
934 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

HAr du også PCO? HAr du også PCO?

Hej

Jeg har PCo og haft det 1 eller 2 hvis ikke mere. Ikke særlig mange kender til det. Så en jounalist vil lave intaviuv om sygdommen, Kender I nogen der har det, eller kunne i selv tænke jer. har nemlig selv meldt mig, da der gik 1 år inden jeg blev sendt videre i systemet fordi min egen læge ikke viste hvad jeg fejlede.

Håber I vil så jeg ikke er den eneste der vil fortælle.

Har oss lavet en grupppe på Facebook der hedder : PCO og barnløshed. Da jeg søger nogen at snakke med om det. For syntes livet tit kan være rigtig svært. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HAr du også PCO?
  • #1   1. mar 2009 Jeg så lige at der var blevet oprettet denne tråd.. Jeg har fårt konstateret pco for næsten 4 år siden....

Jeg fandt ud af det da jeg smed mine p-piller og mit menstration udeblev i 7 måneder.. Jeg fik taget 2 graviditets teste hos min læge og fik at vide at jeg skulle til Aabenraa til gynokologen så han kunne teste mig.
    Ganske rigtig havde jeg en kraftig gang pco... Jeg vejer også lidt for meget men har siden den gang smidt 12 kg men stadig ikke gravid..

• #2   1. mar 2009 må man spørge HVAD pco er ? har aldrig hørt det før...

• #3   1. mar 2009 okay, jeg fik taget graviditets test en gang om måneden i ½ år før jeg blev sendt til gyn. lægen troede hele tiden at jeg var gravid.
    ( da dog siden skiftet læge) dog pga flytning

• #4   1. mar 2009 PCO er en "sygdom" som ca. hver 7. kvinde får i den fødedygtig alder får.

Symtomer på PCO er:

Anke- uren hud
    ens mens. kan helt ophør eller komme kun en gang imellem
    man kan være overvægtig men også normal eller tynd.
    Man har tit for mange mandlig kønshomoner
    og øget hårvækst.

men dette er kun nogle af symtomerne da det er meget forskellige fra person til person.
    Har fx. selv: anke, øgehår vækst for mange mandlig kønshomoner og har ikke haft mens. i 3 år.
    Samtidig har jeg også en del mave smerter som skyldes PCO.

• #5   2. mar 2009 Mine symdromer er let overvægtig æbleformen, hårvægst specielt på baglåret men det kan heldigvis bare barberet væk..
    Og har ikke haft mens siden nov 2008

• #6   2. mar 2009 tak for svarene, ja det da en TRÆLS sygdom...håber i får det bedre,knuser

• #7   2. mar 2009 okay jeg har også vildt mange hår på mine arme. :S ved ikke hvad jeg skal gøre. om jeg kan få dem fjernet så de aldrig kommer igen

• #8   2. mar 2009 hej dig.

Hvor gammel er du?
    og ja man kan godt være tynd og ha PCO., men man skal ha nogle symtomer. Kan lige sende et link, hvor de beskriver symtomperne lidt bedre end mig smiley

Men selv om man ikke får børn lige med det samme kan det godt skyldes andre ting også. smiley

• #9   2. mar 2009 okay.

ja du kunne god ha det. Syntes du har nogle af de andre symtomer som jeg har?

• #10   2. mar 2009 okay. snak med dig læge. og aftal tid tid + en faste tid til blodprøver tror de skal tages på et sygehus, det gjorde jeg. men arbejder der også så det var lidt nemmere.

Men ud fra en blodprøve kan de se en masse ting. ved mig så de også for mange mandlig køns homoner som jeg aldrig havde forstillet mig at jeg skulle ha.

og ved min gyn. bliver jeg hver gang scannet hvor vi kan se min æggestokke, der hvor ægge blærene er, hvor vi kan se at de sidder mange og hele vejen rundt i kanten. og flytter sig ikke :S

• #11   2. mar 2009 okay. Glæder mig til at høre fra dig igen, når du har været ved lægen smiley

• #12   2. mar 2009 Ej men det er sgu en tavlig sygdom, alle mine veninder bliver gravide på række og keg er lige fyldt 25 år så det er på tide.
    Jeg har prøvet i såååå lang tid men der sker ikke noget. Nu har jeg så snakket med min læge om metformin som er et medicin man giver diabetiker. Der er nemlig mange kvinder der nemmere bliver gravid når de starter på det...

• #13   2. mar 2009 ja det er der. men pt har de ikke virket på mig :S

• #14   2. mar 2009 Nå okay hvor lang tid har du spist dem?

• #15   2. mar 2009 uhh i hvert fald ½ år

• #16   2. mar 2009 Okay jah men de virker åbentbart ikke på alle så. Men jeg vil hvertfald prøve dem, ved også man har større chancer hvis man har tabt sig. Tabte mig jo 12-13 kg siden jeg fik det konstateret og har holdt vægten siden..

• #17   3. mar 2009 okay nej
    er nu også kommet på smerte stillede i dag. har fået pt 4 piller og skal ha 2 i aften også pga smerterne i underlivet

• #18   3. mar 2009 Lyder ikke så hyggeligt, kan det være fordi de blære manfår derned i underlivet er ved at gå hul på? det plejer at gøre ret ondt..

• #19   3. mar 2009 okay. Hmme det ved jeg ikke.
    Måtte bare ringe til lægen i dag. fik lige som kvinder der skal føde hvor de får veer. jeg fik det bare som smerter.

Men syntes at nu det snart nok. kan ikke holde de smerter ud, og min mor syntes det er underligt de ikke under søger hvorfor jeg får så ondt. smiley

Kommentér på:
HAr du også PCO?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce