{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.237 visninger | Oprettet:

Hvorfor har du valgt den katterase du har, også huskat? {{forumTopicSubject}}

Syntes det kunne være sjovt, at høre hvilke tanker der ligger bag jeres valg, også dem som har flere raser, blandinger og huskatte.
Jeg er faktisk allergisk over for katte (på papiret) og da min søster havde siamesere, kunne jeg ikke komme hos hende, uden at nyse og klø helt forfærdeligt, da hun fik en MCO kunne jeg godt være ved hende, mine børn var i 7ende himmel, de boede ikke hjemme mere, men havde altid drømt om at få hund eller kat, så pludseligt fik mine piger også MCOér, så efter ca 2år sprang jeg ud i det og fik en kat, det blev dog en Birma (havde en bekendt som lod mig teste dem) jeg syntes MCO var for stor, at slæbe op og ned fra 2sal, når vi dagligt hele sommeren tog i kolonihave.
Jeg bor nu ved jorden og har fået en MCO og syntes det er sjovt at have 2 raser, for de er forskellige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har du valgt den katterase du har, også huskat?
  • #1   14. sep 2012 Jeg har valgt mine bimser af mange grunde (; For det første, fordi jeg har haft bimser hele livet, mine forældre fik 2 kort inden de fik mig, så jeg er vokset op med dem. For det andet, fordi jeg synes simpelthen de er de smukkeste katte nogensinde, og for det tredje grundet temperament og alt det der hører til. Jeg synes de passer godt til mig, mine fremtids planer, min egen temperament, samt mine rutiner, og mit ønske om, hvordan katte skal være.
    Med det sagt, vil jeg også viiiiildt gerne have norsk skovkat igen, og så vil jeg rigtig gerne prøve at have somalier eller bengaler - Men det bliver nok ikke lige forløbig (;


  • #2   14. sep 2012 Valgte norsk skovkat fordi det er en af de mere aktive racer (prøv at fortæl det til hector smiley ) og fordi jeg elsker deres ydre og det smukke naturlige look ved dem.
    Vi er faktisk på jagt efter nr. 2 kat og havde kigget på Birmaer, men er nu faldet over en NFO jeg ikke kan slippe øjnene fra smiley Såååå måske ikke "en gang skovkat - altid skovkat" virkelig er sandt? smiley


  • #3   14. sep 2012 Tak for at du svarede smiley det er nemmelig så forskellige ting der gør at det netop blev den kat/rase.
    Jeg skal besøge en som har Kurilian bobtail, håber at de er lige som de er beskrevet:-) for så bliver det nok sådan en næste gang.


  • #4   14. sep 2012 Min kæreste valgte sådan set Houdini, og det gjorde han af "kærlighed" siger han smiley Han er nu også en dejlig kat, og som blanding af NFO og MCO er han jo også dejlig stor, som vi godt kan lidt ved katte (dog tror jeg det er perserblanding, men kom endelig med jeres input)

    Jeg har altid godt kunnet tænke mig en ægte maine coon, både pga. størrelsen men også deres sind. Faldt over den blå farve og fandt heldigvis den sødeste pige i solid blå, og kunne ikke stå for hende.

    Røde Slyngel er noget helt andet, både udsendsmæssigt og temperamentsmæssigt. Jeg så ham første gang, i Viborg til racefremvisning i Plantorama. Sagde blot hej til ham, og så skrev han ynkeligt til mig. Da jeg så stikker hånden ind, kører hans hoved bare hen ad min hånd, han var så utrolig kælen!!
    Jeg var virkelig solgt!! Han er mere kontaktsøgende og menneskeglad end vores to pelskugler, han kræver stort set intet pelspleje som de to andre, og han har ALTID lyst til at kæle/snakke/lege, og putter hellere end gerne om natten

    Selvom han er utrolig smuk (syntes jeg selv) så er det nok den menneskeglade personlighed jeg er faldet for ved hans race smiley


  • #5   14. sep 2012 Tilde, sådan er det nok med mange raser (en gang ¤¤¤ altid ¤¤¤) men så er der dem som skifter.
    Min lille bimse på 4,5kg bestemmer endnu over main coonén på 10kg, det er helt klart temperamentet der gør det, Birk (bimse) var helt klart underkat da jeg havde flere bimser, tror han nyder at bo med en softi smiley


  • #6   14. sep 2012 Jeg har Sphynx eller "Skaldepander, som jeg foretrækker at kalde dem. Det har jeg pga. deres kærlig temperament og deres måde at håndtere nye situationer. At der følger en pose med galestreger og kreative idéer med, er så en anden side af sagen.

    For mig er Sphynxen en robust lille størrelse, hvor der skal en del til før, at den bliver "slået af kurs", racen har et hjerte fyldt med kærlighed til sine omgivelser og så er de meget opsøgende, især socialt. På mange områder minder racen faktisk om en lille hund.

    Jeg kunne ikke forestille mig at leve uden minimum en Skaldepande i mit hjem. Jeg har ligeledes en hittekat, som ligner min Sphynx meget. Hun er helt igennem harmonisk og en rigtig puttegris.

    Vores Maine Coon .... ja, han er der vist bare. Der er ikke den samme "spral" eller charme i ham, som hos de to andre. Han har tilgengæld en "far", der forguder ham overalt. I mine øjne er han bare et stort skrummel.

    Jeg har vedhæftet et billede af mine to tøser: Nokki (Sphynx) og Ami/Lillemis (huskatte-blanding/burmeser look-a-like).


    profilbillede
  • #8   14. sep 2012 Jeg har huskat og jeg har ikke valgt hende, hun har valgt mig (hun er 5år, fik hende som killing).
    Min killing som også er huskat, hende reddede jeg fra en uvis skæbne.


  • #9   14. sep 2012 Dejlige fortællinger smiley Ja MCOér er store, mit skrummel er jo skøde katten her, mine ben kan komme til at sove af det, måtte også lige rygge min pc, han skulle lige op og ligge ved siden af smiley

  • #10   14. sep 2012 Vi har altid ønsket os en stor kat med meget hår så valget faldt på en maine coon og så fik vi obelix. Han er bare skøn, han er helt klart mors kat. ligger hos mig og sover enten på min pude eller på en madras på gulvet ved siden af min seng. Han elsker at sutte på min finger og det er kun min der dur.
    Senere forelskede jeg mig i hellig birma det er bare en utrolig smuk kat. Vi fik så for et år siden Manse som er en ældre bimse. Han er fuld af narrestreger f.eks kan han åbne skabet med hundens mad og så er han meget glad for børnene.


  • #12   14. sep 2012 Jeg har først fået katte her i sommer (juni måned ).
    Jeg søgte et par voksne neutraliserede katte, og regnede med at skulle have et par huskatte.
    Blev så kontaktet af en der havde 2 Maine Coon drenge på knap 3 år. Blev ellevild, da jeg er vild med de semilanghårede katte smiley

    Så jeg slog til, og har nu de skønneste 2 MCO'er i stalden. Og det er så skønt, for de bliver her på matriklen.

    Og nej Lotte, racekatte med papirer behøver ikke være dyre smiley


  • #13   14. sep 2012 Lotte B :

    Jo jeg er gladere fordi min killng er efter testede forældre, og med en super tavle der beviser ægtheden af min kat..;-)!! Og så sparede vi op, netop fordi vi ville være sikker på hvad vi fik...
    Men alle katte er søde på hver deres måde, med særheder og galestreger smiley
    Sidespring....ups

    Vi har haft 3 racer på tegnebrættet, og det endte med NFO, da vi er til de lidt mere robuste katteracer.
    Det har taget os næsten 1 år at udvælge, snakke og kontakte opdrættere af de racer vi har haft på tale, og NFO´ en blev katten her i hjemmet, og det har vi i den grad ikke fortrudt. Dens sind passer herhjem til sammen med ungerne, og opdrætteren har gjort et super godt forarbejde, vi gør så vores ved at fortsætte, og synes selv det går rigtig godt smiley


  • #14   15. sep 2012 Jeg er vokset op med katte i mit barndomshjem, en masse endda. Jeg ville gerne prøve at have en racekat da jeg flyttede hjemmefra, og min kærlighed faldt på Joey, som er Maine Coon.
    Inden jeg fik ham tænkte jeg lidt, at de der Maine Coons er da lidt opreklamerede, jeg kunne ikke helt forstå hvorfor de var så populære iforhold til andre katte.
    Men der var noget over lige denne killing, og det skal jeg da love for der var. smiley
    Idag forstår jeg 110% hvorfor folk vælger en MCO. Har aldrig haft en kat med en større personlighed end Joey, og jeg har altså haft en del!
    Han snakker til mig når jeg snakker til ham, det er som om han kan læse mine tanker noglegange. Han spinder ved døren når jeg kommer hjem, giver mig kærlige misse-kram og så er han ufatteligt intelligent.

    Da jeg skulle have Penny, ville jeg gerne finde en killing fra et katteinternat. Jeg kiggede på de forskellige, og Penny, en helt almindelig huskat fangede mig bare. Jeg var helt vild med hendes lille blide sind. Hun er en enormt kærlig kat. Hun er meget kontaktsøgende og man kan mærke, hun finder stor tryghed i at være sammen med én.

    Så ja... derfor har jeg mine katte smiley


  • #15   15. sep 2012 Hehe, udmærket spørgsmål. Jeg var lige flyttet hjemme fra og savnede min hund noget så forfærdeligt. Min sang lærer fortalte i den sammenhæng at en af hendes veninder netop havde fået killinger. Jeg gik ud og kiggede på moderen, familien, og killingerne, og kunne hurtigt se at de kom fra et varmt og kærligt hjem

    Sådan skete det! Jeg har ikke foretrukket nogen race fremfor en anden, jeg kunne bare mærke at hende her og hvad jeg kunne byde hende var et godt match.


  • #16   15. sep 2012 Jeg har 2 katte den ene som hedder pepe han er alm huskat
    vi valgte pepe da vi var oppe at besøg en kammerat i 2010
    pepe så virkelig for færdeligt ud han var tynd og øjene så ikke for godt ud
    og han's øre lugtet og var beskidte så sage fores ven at i må gerne få ham med hjem
    så vi tog med glæde pepe med hjem og vi ham til dyrelæge og det viste sig så at han både have ørebetændelse og øjenbetændelse og den dag i dag er han blevet helt rask og store trives i vores lejlighed smiley
    ......................................................................................................................
    Mille har vi fået i bryllupsgave af min veninde i november sidste år
    mille er en blanding imellem en norsk skovkat og en abyssinier og alm huskat hun var 6 månder da vi fik hende smiley mille er den røde på billedet og pepe er den sort-hvide dreng på billedet


    profilbillede
  • #17   15. sep 2012 For mig er det vigtigt at katten ligner et vaskeægte kattedyr. Det mener jeg ikke nogen af de langhårede gør. Katten skal have stor personlighed og være en sund race - derfor valgte jeg abyssinieren - fantastisk kat på alle punkter

    profilbillede
  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #19   15. sep 2012 Jeg har 4 huskatte. Fik min første da jeg var 6 år, da min mor lå døende med kræft. En vild kat havde fået et kuld i naboens skur, og min bror og jeg fik en hver. Min far mente, det kunne få vores tanker lidt væk fra vores mors sygdom, og jeg tror det var en god beslutning. Jeg har haft katte lige siden, og kun huskatte.

    Jeg synes det er en dejlig race, med hver deres individuelle sind. Skulle jeg vælge en opdrættet racekat, ville det blive en Hellig Birma - er helt vild med deres farver og deres øjne. Men jeg synes det er mange penge at give for en kat. Og jeg elsker ikke mine katte mindre, "bare" fordi de er huskatte.


  • #20   15. sep 2012 Dejligt med alle jeres historier smiley og får næsten lyst til at tage jeres katte med hjem smiley Mange bruger økonomi som begrundelse for at vælge huskatten, for 4år siden (næsten) gav jeg 4500kr for min MCO, det er da en pæn slat, men jeg valgte det sind de har,,, jeg var til dyrlæge med ham, der møder jeg en som skal hente sin hittekilling, efter neutralisering og behandling for flere skavanker,,, hendes regning blev på næsten 5000kr, hun var meget forbavset over at hun kunne have fået en rasekat fiks og færdig for mindre smiley det er jo ikke indkøbet af kat der er dyrest, det er at have dem.
    Lis din Abby er smuk, og har også kikket på dem, men der er FOR meget krudt i dem til mig tror jeg. mine kan jeg holde hjemme med et hegn på 140cm det går ikke med en abby, og måske heller ikke med Kurilian bobtail, så må jeg ændre på tingene:-)


    profilbillede
  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #21   15. sep 2012 Mine huskatte har også kostet mange penge - pga diverse bylder, øremider (han var allergisk overfor medicinen og lå indlagt i en uge) og andre skader. Men de penge ville jeg jo også have været nødt til at bruge på en racekat, da mine løber frit ud og ind. Og med en racekat ville jeg være rystende nervøs for, at én eller anden kunne finde på at stjæle katten.

    Men indrømmet - de er meget smukke, og jeg er en lille smule misundelig på jeres smukke katte smiley


  • #24   15. sep 2012 Det mener jeg så ikke du skal være smiley for du har jo dejlige katte som du elsker, ja og det koster uanset rase hvis katten er syg.
    Jeg tror ikke jeg egner mig til at have udekatte smiley det er lige som at vendte på sine børn, om de nu kommer hjem som aftalt smiley den tur har jeg haft og ønsker den ikke tilbage,, mine ville også styrte over vejen og over i skoven, så de kan både blive kørt over og skudt, det er en skov med jagt.


  • #25   15. sep 2012 smiley dejligt med smukke billeder af smukke katte.

  • #26   15. sep 2012 Jeg har ikke valgt mine ud fra race, men ud fra at det var katte der ikke ellers ville have haft de store chancer for et liv enten pga adfærdsproblemer eller fordi de simpelthen bare ikke var ønsket mere.
    Sikke nogen vidunderlige billeder der er lagt ind i tråden:)


  • #27   15. sep 2012 Jeg har valgt exotic shorthair, fordi den har det dejligste temperament og egner sig rigtig godt som indekat. Har også en perser, men pelsplejen er meget omfattende og derfor foretrækker jeg exotic, fordi den er korthåret smiley

    Mange mennesker synes de er grimme, men jeg synes de har en masse charme og derfor er de smukke i mine øjne smiley Elsker deres udtryk.


    profilbillede
  • #28   15. sep 2012 Syntes heller ikke altid den med pengene holder - altså at racekatte er dyre.
    Selvfølgelig er nogen dyre, og nogle racer kan være ret dyre, men jeg er da stødt på en del MCO'er til ret overkommelige priser.

    Som sagt fik jeg mine i sommer, og ja, det er ikke fra killing af, da jeg ikke ønskede dette pga mine hunde. Men jeg fik 2 Maine Coon-drenge, der er passet med alt, vaccineret , øremærkede, neutraliserede osv for kun 1.500,- til sammen.

    Så syntes I at racekatte er for dyre, så se evt efter voksne omplaceringskatte eller fra katterier.
    Jeg er ufattelig glad for mine, og selvom de er voksne, så kan jeg mærke at de er utrolig knyttet til mig nu efter et par måneder. De kommer mig springende i møde hver dag, snakkende og kærlige smiley

    Kan godt forstå man ikke vil have omstrejfende udekatte, hvis det er en meget dyr racekat pga risiko for at den blev stjålet eller kørt ned, men så må man jo have dem som indekatte eller voliere/indhegning.

    Mine drenge bliver heldigvis oppe i stalden, og render ingen steder smiley


    profilbillede
  • #31   15. sep 2012 Lotte B - jeg må lige slå et slag for den norske skovkat, for jeg kan <b>absolut ikke</b> genkende det du siger om den.
    Jeg har ikke redt min NFO i godt 4 måneder nu, og der er ingen filtrer eller knuder.
    At den egner sig dårligt som indekat kan jeg heller ikke genkende overhovedet - giver man den de muligheder en NFO har brug for (fx at klatre højt), så har man en glad og velbalanceret kat. Meeen det kommer da vist heller ikke helt an på race smiley


  • #33   15. sep 2012 Camilla, det er i høj grad at stikke sig selv blår i øjnene og sige huskatten ikke er kendt for de lidelser der er kendte i racekatte - for det er de.

    Dog har man ikke helt samme mulighed for at teste for mange af dem da racen er så blandet som den er.

    Jeg vil have en kat der har de racepræg og det temperament der passer til mig - det er jeg mest sikker på at få med en stambogsført kat.

    Dermed ikke sagt at der ikke er dejlige huskatte - for det er der. Men alt afhænger af hvad man selv syntes om.

    Det er også min holdning at folks uansvarlighed vil jeg ikke støtte - den kan de selv rode sig ud af - for de har selv rodet sig ind i den. Så længe der er aftagere bliver det ikke bedre ...


  • #35   15. sep 2012 Lis, jeg går ud fra dit indlæg var til Lotte og ikke mig, som du har skrevet smiley

  • #36   15. sep 2012 Mit hjerte smelter for perseren, syntes de har det mest fantastiske sind, og elsker ders udtryk.
    De er altid hvor jeg er eller mine 2 børn og sover ved mig om natten smiley


    profilbillede
  • #38   15. sep 2012 Den rette race for mig, er racen: "genbrugskat".
    Bare katten er sød og korthåret, og kan trives med det hjem, jeg kan tilbyde, så er det perfekt for mig. smiley


  • #39   15. sep 2012 Lotte B og dem som hopper på diskussionen smiley det var ikke det som var planen smiley det handler ikke om andre har gjort det rette valg, men hvad der er positivt og godt ved dit eget valg smiley
    det er selvfølgelig også ok at udveksle erfaringer.
    Når man læser i bøgerne, står der tit at birma skal have mere pelspleje end Main coon,, min oplevelse er det modsatte, der hænger også meget mere fast i Mannes pels når han har været i haven, og jeg har også slagtet en busk som jeg elskede, bare for at slippe for de hang i hans pels,, jeg vil så ikke undvære planter og det giver specielt problemer om efteråret, og så kommer der lige en fældnings periode oven i smiley for mig er pels arbejdet en del af det dejlige ved at have kat.
    Tinka det er godt nogle går ind for genbrug smiley og pels er jo en smags sag.


  • #40   15. sep 2012 Jeg har to huskatte, fordi jeg elsker deres naturlige udseende smiley At de er så 'rene' i udviklingen.
    Men jeg har da en lang liste, over kommende katte smiley Jeg er helt vild med blandinger, og jeg SKAL simpelthen eje en Perser/Britte en dag. Gude skøn blanding. En ren britte i sølv, skal jeg simpelthen også eje en dag. Er forelsket i deres runde hoved, og dejlige pels.
    Og så en abyssinier. Synes de er SÅ smukke, så elegante og helt igennem fantastiske.


    profilbillede
  • #41   15. sep 2012 Maria B jeg syntes du har smukke katte ( har nu ikke set nogle her på siden som ikke var smukke) smiley Jeg forstår godt du har lyst til at få andre smukke katte, jeg kunne dog tænke mig, om du ville fortælle hvorfor det skal være en blanding af 2 raser?? selv om du måske kender en som har denne blanding, bliver det måske ikke det samme ved en anden parring?? ja med blandinger ved du ikke hvad du får smiley det er så noget af grunden til at jeg vælger en rasekat med tavle.

  • #42   15. sep 2012 Vi valgte Maine coon primært pga. udseende og temperament. Min kæreste var helt tosset med ideen om at have en " los look-a-like "liggende i sofaen:-)
    Vi har før haft alm. huskat men har valgt en race kat for at vide lidt om kattens ophav og temperament og det har vi bestemt ikke fortrudt smiley


    profilbillede
  • #43   15. sep 2012 Når folk beskriver deres MCO og om hvor klodset den er så kunne det sagtens lyde som vores NFO smiley
    Men rent udseende mæssigt synes jeg <b>efterhånden</b> at det er rigtig nemt at se forskel på en MCO og en NFO.


  • #44   15. sep 2012 Jeg har valgt min, fordi jeg har fulgt hende siden den aften hun blev født via en bruger på hundegalleri...
    Hun er datter af en almindelig huskat og en ukendt far...


  • #45   15. sep 2012 En NFO er mere blid at se på i ansigtet, og deres næse er mere lige fra siden. Er det ikke korrekt? smiley

  • #46   15. sep 2012 Sofie - En NFO skal have en lige profil (set fra siden) jo, hvor en MCO skal have mere mule (box) smiley
    Jeg synes derimod at en NFO ser mere spids ud end en MCO og dermed mindre blid smiley


  • #47   15. sep 2012 Lige et billede af min Maine Coon <b>uden</b> stamtavle... smiley



    profilbillede
  • #48   15. sep 2012 Ja synes jeg også det ligner mest af alt smiley Kaldes dog Box for at være rigtig pernippen. *gg* Samt ørerne der også står anderledes.


  • #49   15. sep 2012 Illustrerer ret godt.

    profilbillede
  • #50   15. sep 2012 Joey har den profil som katten på det første billede har smiley

  • #51   16. sep 2012 Jette - jeg har en forkærlighed for blandinger, fordi jeg elsker, at de får specielle træk med fra hver forældre smiley For nylig så jeg nogle perser/britte blandinger, og de var simpelthen SÅ smukke. Er dog vild med de fleste perser blandinger, fordi jeg ofte har set, at når de er halv perser, så får de nogle lidt specielle perser øjne, som jeg er helt forelsket i. Perser/Maine coon, Perser/Hellig Birma er også ofte rigtig flotte!
    Går helt klart mest efter udseende, fremfor race. Kan godt lide, når de har et eller andet specielt eller anderledes, eller har nogle specielle træk, mønstre eller farver.


  • #52   16. sep 2012 jeg har valgt en lidt special katterace en sibirisk skovkat da jeg godt kan li en kat med udfordring som altid giver et smil på læben og den er en rigtig god familie kat

    min lille pige angel er 18 uger gammel og vejer godt 2,5 kg fuld af enegi
    og det at jeg har fået hende har gjordt at dem i min familie der ikke kan tåle katte kan komme og besøge mig og kæresten uden at reager på hende da hun er allegivenlig hun er med stamtavle og elsker hendes pels det er den blødeste pels jeg nogensiden har mærket mellem mine fingre hun er super skøn og er rigtig god til børn kan ikke beskrive hvor unik hun er

    når først den har kastet sin kærlighed på dig er den din trofaste ven resten af livet

    jeg fortryder ikke jeg har valgt racen


    profilbillede
  • #53   16. sep 2012 sweet-angel:
    Sikke en smuk mis smiley


  • #54   16. sep 2012 Maria B tak for en god forklaring smiley

  • #55   16. sep 2012 Tilde L den illustration er jeg meget glad for smiley den er meget nemmere at forholde sig til end når det er skrevet.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #56   16. sep 2012 Tror man tydeligt kan se det på profilen her på min Maine Coon Lukas og min Norsk Skovkat Perle. smiley

    Lukas... http://billeder.kattegalleri.dk/galleri/fuldskaerm/87/434141-maine-coon-flame-of-silverlukas


    Perls ... http://billeder.kattegalleri.dk/galleri/fuldskaerm/21/101213-norsk-skovkat-black-bullperle



  • #57   16. sep 2012 Tak Janne smiley Lukas ligner så meget min Manne smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #58   16. sep 2012 smiley Har lige være inde og lure på smukke Manne og ja de ligner meget hinanden. smiley

  • #59   16. sep 2012 Jeg har valgt MC, først og fremmest pga. deres udseende,størrelse,milde væsen og så den dejlige bløde pels smiley jeg havde glædet mig til at børste/rede den lækre pels, men desværre er min MC ikke af samme opfattelse, han hader det og det er altid en kamp, hvor jeg er taberen, da han både bruger tænder og klør flittigt:/
    Jeg ved at der inden for samme race er forskel på pelsen, og Louie har desværre en rigtig filter,knudre pels;)


  • #61   16. sep 2012 sweet-angel - har lige været inde og kigge lidt, hvor er hun bare smuk smiley

  • #62   16. sep 2012 maria B tak er også rigtig glad for hende de 6000kr har været guld værd

  • #63   16. sep 2012 Maja G , Manne skulle de første år have en børste at bide i og holde ved, så jeg havde altid 2 fremme, og jeg tog bare den han ikke var igang med smiley men han skal så børstes næsten daglig, han kan altså ikke lide at få børstet knuder,, jeg var på en uges ferie i august, jeg klippede problem områderne, før jeg tog af sted, jeg vidste min nabo ikke fik lov at børste, og heldigt jeg kom hjem til en kat som ikke var filtret og hyggede sig med at blive børstet.
    men pelsen på MCO og Birma er så EN af grundene til at jeg nok får en Kurilian bobtail næste gang, en anden er at jeg godt vil have en kat, som kan klare når familien kommer, selv om Manne kom efter jeg haved fået mit første barnebarn, kan han ikke finde balancen med at vi er meget alene til dagligt og så kommer der en invasion smiley
    og hold da op nogle dejlige katte i har smiley


  • #64   16. sep 2012 Indtil videre er det blevet huskatten der har smeltet mit hjerte.

    Fik min første gratis killing kort efter jeg var flyttet hjemmefra for at have lidt selskab.
    Jeg var ikke sådan voldsomt klog på katte, og var måske nok lidt uansvarlig - vupti fik hun killinger.
    Har så beholdt de 3 af dem, de sidste 2 bor hos en sød ældre kvinde på en gård langt væk fra farlige biler smiley

    Mormis er ikke længere blandt os, men hendes 3 afkom betyder alt for mig.
    For 2 år siden fik jeg så Gizmo af en veninde, som også havde fået et "ups-kuld".

    Jeg har nu sørget for alle er snippet, så der ikke bliver flere uheld smiley

    Og så længe mine huskatte er her nyder jeg bare deres selskab.
    De render mig i r*ven hele tiden, sover i ske med mig om natten og følger med i alt hvad jeg laver.
    Det kan man jo kun elske smiley I hvert fald hvis man er til meget kontaktsøgende katte smiley OG DET ER JEG smiley

    Jeg har en lille drøm om at få mig et par Hellig Birmaer på et tidspunkt.
    Jeg synes det er nogle meget smukke katte, og hvad jeg har læst om deres temperament virker det også til at være KATTEN for mig smiley

    Men det bliver først når der er ved at være tyndet ud i flokken jeg har nu, der går forhåbentligt maaaaange år endnu smiley

    Og så lige et billede af mine 4 englebasser smiley
    Man er ikke i tvivl om hvilke 3 der er søskende smiley



    profilbillede
  • #65   18. sep 2012 Jeg synes tråden gik i stå? smiley

  • #66   18. sep 2012 Ja, er ellers meget sjovt at se hvorfor folk har valgt som de har. Og så er det jo nogen skønne billeder af kattene


  • #67   18. sep 2012 som 8 årig sagde jeg til min mor at jeg ville ha en løve når jeg blev voksen. hun var ikke enig men sagde der var en katte race er ligner dem lidt. vi tog ud og købte en katte race bog og vi fandt main coon smiley 12 år senere fik jeg en endelig smiley

    profilbillede
  • #68   18. sep 2012 Ja jeg syntes også det er dejligt at læse om smiley
    Måske er det min skyld smiley for jeg sagde det skulle være positive og ikke diskussion ?? det vil jeg være ked af.


  • #69   18. sep 2012 Jeg har en helt alm huskat. Er faktisk helt vild med makrel tabbyer ligemeget farve:) Elsker at sidde og se på hendes symmetri og aftegninger!

    Har ellers altid været sikker på jeg skulle have hund, men vi boede i lejlighed, og synes ikke der var plads nok. Så kom Feline dumpende eller rettere "smidt". Og så blev hun her:)

    Anede ikke en sk** om at have katte. De eneste katte jeg havde set var ude på bøhlandet, hvor de bare var gård/staldkatte. Men jeg vidste i hvert fald med det samme at hun ALDRIG skulle i løb og have killinger. Så hun blev fikset som det første. Og ellers har jeg læst og læst og læst om katte, og synes nu jeg har den nemmeste, dejligste, sødeste kat!

    Hvis jeg skal have kat igen kunne jeg godt tænke mig en tavle-kat. En RagDoll eller Hellig Birma passer godt til vores temperament. Skulle jeg vælge efter udseende vill det blive en Abyssiner, men den er alt for hyper til os;)



    profilbillede
  • #70   18. sep 2012 Du er heldig med din smukke kat smiley jeg er også til tabby om det er striber, prikker eller alm,, det er deres ansigter jeg er vil med.
    Jeg havde troet det næste jeg skulle have var hund, havde fundet en rase som jeg kunne tåle, min datter købte så en Løwchen, han er dejlig og jeg kan godt lide at låne ham til en gå tur,,, men så stopper det også, jeg vil have en kat igen......


  • #72   18. sep 2012 Jeg har valgt Ragdollen pga dens temperament har aldrig rigtig været til maskede katte men ragdollen stjal mit hjerte. min ene huskat reddede vi da hende og hendes søskende var små og ja hun valgte mig så er der jo ikke så meget at gøre smiley Min anden huskat valgte at flytte ind i vores garage og nu bor hun også hos os smiley så nu har vi tre tøser det var ellers planen at vi skulle have haft en Ragamuffin hankastrat men så flyttede Darling jo selv ind i garagen så det må vente lidt smiley

  • #73   18. sep 2012 Ja man kan vel ikke sætte sådan en lille Darling på porten smiley
    jeg bliver ikke træt af jeres historier smiley så fortsæt endelig.


  • #74   18. sep 2012 Min Jensen valgte mig og ikke omvendt smiley jeg fortrækkker faktisk hunde frem for katte, men Lille Hr. Jensen mødte jeg på et loppemarked i Jylland hvor han boede, han var nemlig blevet efterladt af sin tidligere familie, og han var da også utrolig tynd og havde sår på det ene bagben, og med mit dyrehjerte kunne jeg ikke efterlade ham der, så vi tog turen til Sjælland sammen, hvor han det meste af turen igennem lå og sov i mine arme.

    På billedet er vi på vej hjem i toget smiley

    Jeg var heldigvis så heldig at jeg fik lov at beholde ham, min mors krav var bare han sku kastreres og øremærkes, hvilket jo er fair nok smiley
    Hos dyrlægen fik jeg mig dog endnu en overraskelse, min lille mis havde også lopper og øremider, men nu her efter et par måneder, er han på toppen og vejer 4,8 kg. Han er simpelthen den dejligeste lille huskat, og snart kommer der er en ny lille killing hjem, da min familie simpelthen er blevet så glad for ham smiley


    profilbillede
  • #75   19. sep 2012 Hej Sandra, dejligt at det går godt med hr Jensen, og din hitte mis har været en dyr herre smiley fint at han får selskab.

  • #76   12. okt 2012 Jeg startede med en fantastisk huskat. Så begyndte jeg at lære lidt mere om katteverdenen, og begyndte at udstille huskatten. Så faldt jeg for MCO, og ville gerne have en kat, der var blevet udstillet fra lille af. Så jeg fik sådan et par stykker, og mens de var fantastisk dejlige, så var det alligevel ikke heelt det jeg allerhelst vil have i en kat af temperament.
    Så jeg undersøgte nærmere og faldt over européen. Den HELT perfekte kat til mig. Elsker dens temperament smiley



  • #77   13. okt 2012 Det er dejligt at vi har så mange raser at vælge mellem smiley

Kommentér på:
Hvorfor har du valgt den katterase du har, også huskat?

Annonce